Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

balboa

Citaat van: Rody op januari 19, 2007, 19:05:49
Ik speel alweer een tijdje met de Electrocompaniet ECI-3 :)

Erg fraaie versterker. Hoe is deze t.o.v. je buizenversterker?
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Rody

Citaat van: balboa op januari 24, 2007, 23:49:49
Erg fraaie versterker. Hoe is deze t.o.v. je buizenversterker?

Ik ga ze nog eens naast elkaar zetten als ik tijd heb, zodat ik daar meer concrete dingen over kan zeggen. Tussen de Melody en de ECI-3 zijn er namelijk een aantal dingen gewijzigd in mijn set. Heb wel een idee over de verschillen, maar wil dat altijd even concretiseren :)

dimmu1975

Opstelling zoals ik nu stereo speel op mijn kamer.
arcus Finest Class Amplifier 200 + DVD/cd speler pioneer DV-757Ai.
Iets teveel bas bij sommige opnames maar voorlopig geen geld meer om deze weg te krijgen...

Dr.Bedlo

Geen plaatje. Ik een NAIM Nait cd5i, Niet mooi om te zien maar na vele versterkers te hebben beluisterd is dit het wel helemaal en moesit ik hier geen seconde over na te denken.een muziklale versterker met ritme en tact het swingt de pan uit als het ware.

Fred
Quad vintage.

frank2

Citaat van: dimmu1975 op januari 27, 2007, 15:48:57
Opstelling zoals ik nu stereo speel op mijn kamer.
arcus Finest Class Amplifier 200 + DVD/cd speler pioneer DV-757Ai.
Iets teveel bas bij sommige opnames maar voorlopig geen geld meer om deze weg te krijgen...

Ik raad je ten sterkste aan om hier eens een echte cd speler achter te zetten, ik heb zelf de pioneer 668 de iets kleinere broer, zelfs een goedkope cd speler mijn cd6000 recorder van marantz speekt nog beter/mooier.
Je weet niet wat je nog uit jouw set kan halen!!!
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Del member

Citaat van: The one and only Wijx op januari 20, 2007, 00:03:41
En de eindversterkers:

De Hypex UCD 400 al aardig gemod maar binnenkort als het goed is nog meer. De absoluut beste amp voor mij onder de 4500 euro

Ben zelf er nog niet uit met al die klasse-d varianten.

Heb al acoustic reality (ice) - lc audio zap 2.2 - nuforce 8 - lc audio zap 2.3 - tact & lyngdorf - CI Audio D100 gehoord maar niet na mekaar of in een shootout.
Nu heel erg tevreden van de zap 2.3 dit is tot nu toe de allerbeste ZAP maar op bepaalde vlakken zijn er wel nog betere klasse-d amps te koop.
Vooral in het hoog en kwa ruimtelijkheid valt er nog wat te winnen. De ZAP's hebben wel al het soort magie waar andere in falen waardoor je blijft luisteren naar dezelfde CD. Deze magie heb ik nu toch al beter gehoord.

Met sommige amps enkele jaren terug kon ik die cd niet eens opzetten (American Beauty soundtrack) - of na het eerste nummertje haakte ik al af. Er zitten nummers in met letterlijk belletjes en op iets als Rotel wou ik daar zelfs niet naar luisteren enkele jaren terug.

Gerrit RSV Mille

Deze is een weekje aan het logeren.  ;D maar dan in het zilver.

Waanzinnig mooi.

Gerrit

robert1325

Trends ta-10,   kan nog steeds niet geloven wat voor geluid er uit zo een t-amp komt  O0

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Sander Nooy

In vergelijking tot alle mooie (en veel te dure ;)) stereo apparatuur die hier voorbij komt, zijn dit mijn stereo aankopen van januari.

Marantz CD67 Special Edition
Marantz PM66 Special Edition
Pioneer PL-12D II platenspeler

Wat een verschil in geluid vergeleken met mijn DVD speler/AV versterker ... merk alleen dat de speakers nu een beetje achterlopen op de apparatuur qua stereo geluid.

Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Midcall

Citaat van: Sander Nooy op februari  2, 2007, 08:40:25
In vergelijking tot alle mooie (en veel te dure ;)) stereo apparatuur die hier voorbij komt, zijn dit mijn stereo aankopen van januari.

Marantz CD67 Special Edition
Marantz PM66 Special Edition
Pioneer PL-12D II platenspeler

Wat een verschil in geluid vergeleken met mijn DVD speler/AV versterker ... merk alleen dat de speakers nu een beetje achterlopen op de apparatuur qua stereo geluid.

Begrijp niet hoe je dat merkt.... heb je andere speakers op je set geprobeerd?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Barrrrry

Citaat van: Midcall op februari  2, 2007, 15:40:58
Begrijp niet hoe je dat merkt....

Dat merk je als je bij ieder nummer de beperkingen van je speakers hoort, simpel?

Sander Nooy

Citaat van: Barrrrry op februari  2, 2007, 15:44:44
Dat merk je als je bij ieder nummer de beperkingen van je speakers hoort, simpel?

Inderdaad :)

Klinkt bij sommige platen/CDs alsof de speaker meer wilt ... maar niet kan.
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Barrrrry

Sander,

Zo'n Marantz set gaat erg goed met Tannoy! Een tikkie warm, maar wel lekker :)
Probeer bijvoorbeeld een stel met dual conetric speakers, werkelijk prachtig 8)

Je kunt ze op marktplaats al vinden voor 300 Euro.

Groetjes,
Barry

Tjeb

Hier staat deze in de kast te pruttelen alleen met inmiddels andere stuur/voorbuizen dan op het plaatje.

Mvg Tjeb

Dr.Bedlo

Hmm...Dat is toch wel mooi zo een Buizen versterker. Altijd het idee dat deze superduur zijn. neem tenminste niet aan dat er een goede buizen amp te vinden  is voor ronde de 1000 euro?
Quad vintage.

Kwabbernoot

Zelf bouwen Fred. Dat is de oplossing. Net als Tjebke heeft gedaan. 8) 

Groeten...

robert1325

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Sander Nooy

Ja ... maar dit is een upgrade die ik echt ga beluisteren ... mijn Mordaunt Short speakers heb ik zonder te luisteren gekocht, omdat ik TOCH wel verschil zou horen met de rotte apparatuur die ik had staan.

Maar nu wordt het een heel ander verhaal.

Hoorde ook dat Dali erg goed was met Marantz. Wel iets prijziger ... maargoed ... het moet dan ook wel een leuke upgrade worden :)

Citaat van: Barrrrry op februari  2, 2007, 18:58:45
Sander,

Zo'n Marantz set gaat erg goed met Tannoy! Een tikkie warm, maar wel lekker :)
Probeer bijvoorbeeld een stel met dual conetric speakers, werkelijk prachtig 8)

Je kunt ze op marktplaats al vinden voor 300 Euro.

Groetjes,
Barry

W

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2007, 12:02:53
Hmm...Dat is toch wel mooi zo een Buizen versterker. Altijd het idee dat deze superduur zijn. neem tenminste niet aan dat er een goede buizen amp te vinden  is voor ronde de 1000 euro?

Prima Luna No.1 is voor 1200 te krijgen dacht ik!

Dr.Bedlo

Citaat van: Kwabbernoot op februari  3, 2007, 12:46:27
Zelf bouwen Fred. Dat is de oplossing. Net als Tjebke heeft gedaan. 8) 

Groeten...

Hmm..Ik weet hoe je een stekker in het stopcontact steekt maar meer moet dat ook niet zijn hoor!
Quad vintage.

chansig

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2007, 12:02:53

Tuurlijk wel, zeker 2e hands. Nieuw buisje is zo gekocht..
Ik speel nu met een pre kit van Audio Note en bv samen met een Eindversterker Kit four ook van Audio Note heb je een hele mooi betaalbare combi en ws nog geld over voor een paar reserve buizen.

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Paul1967

Advance Acoustic MAP305. Een waardige upgrade t.o.v. mijn vorige versterker Marantz PM7200.

chansig

Citaat van: ht-kabouter op februari 13, 2007, 03:04:30
Advance Acoustic MAP305. Een waardige upgrade t.o.v. mijn vorige versterker Marantz PM7200.

Ziet er goed uit, maar dat doen al hun spullen. Hoe zit het met de volumeregeling van deze versterker ?
Loopt die een beetje soepel ? Hoe zou jij de klank beschrijven (hij sprak mij namelijk niet aan) ?

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

fgroen

Mark Levinson ML-28 met Classé CAV-150 (3 kanalen per speaker, dus STEREO!!  ;D)

Zit nog een aktief filter tussen. Momenteel een THEL, ben echter zoekende naar iets anders, want de THEL blijkt de bottleneck te zijn.

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Woonkamer: Densen Beat B100. (in combinatie met Scan Speak A4 monitor variant)

Waanzinnig leuk versterkertje. Heeft een paar dagen nodig om warm te worden (niet uitzetten dus), maar eenmaal op stoom is er geen houden aan. Mooi ruimtelijk, los en dynamisch. Daar hoeft echt niets anders voor in de plaats.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.