Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Wijx wondere wereld

En als laatste staat deze hier voor een evalutatie (helaas is m'n zelfbouw exemplaar een stuk beter)

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

PeterPan

Citaat van: Rody op januari 19, 2007, 19:05:49
Ik speel alweer een tijdje met de Electrocompaniet ECI-3 :)
Later, als ik groot ben ;D :'(
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Jenkins

Citaat van: Rody op januari 19, 2007, 19:05:49Ik speel alweer een tijdje met de Electrocompaniet ECI-3 :)

Een VRDOMD mooie versterker, Rody!

;D

PaulSQ

Citaat van: The one and only Wijx op januari 20, 2007, 00:03:41
En de eindversterkers:

De Hypex UCD 400 al aardig gemod maar binnenkort als het goed is nog meer. De absoluut beste amp voor mij onder de 4500 euro

Mij bevalt 'ie (de UcD) ook steeds beter, maar actief, dan neem je toch bij voorkeur 4 dezelfde kanalen?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Wijx wondere wereld

klopt als het actief gaat worden dan komt er een stereo UCD bij. Het is alleen makkelijker een commerciele versterker te verkopen dan een semi-zelfbouw UCD. Dan wil ik dus wel zeker van m'n zaak zijn. Ik kan je trouwens wel aanraden de mods toe te passen van Sander en Bruno en XLR gebruiken. Dat is echt een enorme verbetering.

PaulSQ

Welke mods heb jij allemaal toegepast?

Ik heb de ingangscaps weg, goeie bufferelco's en de opamp via de hg voeding

Binnenkort de opamp vervangen door LM4562 :P en als de T&A verkocht is nog 2 modules erbij om semi actief te spelen O0
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Wijx wondere wereld

Rody

Citaat van: Jenkins op januari 20, 2007, 14:16:24
Een VRDOMD mooie versterker, Rody!
;D
Die van jou ook! ;D

Citaat van: PeterPan op januari 20, 2007, 10:19:00
Later, als ik groot ben ;D :'(
Geduld is een schone zaak  :P

Kwabbernoot

Transcendent Sound Single Ended OTL op hoog en mid.  8)

Musical Fidelity A1 op laag.

Groeten...

chansig

He kwabbernoot,

Kom je de boel hier opleuken met al je schitterende "ik luister nu naar" mis ik wel een beetje. Hier is ook zo'n topic, maar ik vergeet altijd te kijken...ws geen tijd voor nieuwe muziek.  In ieder geval leuk om je weer te lezen en mooi spul.

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Hee Hans,

Dus hier hang je uit! Ik dacht al, waar is ie gebleven.  ;D
Ik weet nog niet of ik hier een regelmatige poster ga worden. Eerst maar eens kijken hoe het hier loopt.
Ik zie dat jij ook niet stil hebt gezeten qua setje (en huis, gefeliciteerd daarmee!)

Groeten...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op januari 23, 2007, 23:21:16
Hee Hans,

Dus hier hang je uit! Ik dacht al, waar is ie gebleven.  ;D
Ik weet nog niet of ik hier een regelmatige poster ga worden. Eerst maar eens kijken hoe het hier loopt.
Ik zie dat jij ook niet stil hebt gezeten qua setje (en huis, gefeliciteerd daarmee!)

Groeten...

Gratis tip....het is gezellig hier...men luistert. ;)

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

Citaat van: chansig op januari 24, 2007, 10:17:10
Gratis tip....het is gezellig hier...men luistert. ;)

Groeten Hans

naar muziek ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Bart_M

Citaat van: The one and only Wijx op januari 19, 2007, 23:55:11
Yep was lang een hoop gezeur met de volumeregeling. Zat een aardlus in die er niet uit wilde. Is trouwens wel een oude foto inmiddels is er weer een vierde voeding ingekomen

Is het ondertussen helemaal opgelost? Wat was het probleem?

chansig

Coax AQ Carbon

lix

Sinds vanmorgen:

Een primare a30.2

8)

dre73

gefeliciteerd,weer een primare liefhebber 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

lix

Dank je wel! De CD21 is trouwens in bestelling.  O0

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Wijx wondere wereld

Citaat van: Bart_M op januari 24, 2007, 11:19:22
Is het ondertussen helemaal opgelost? Wat was het probleem?

het is opgelost maar nog niet helemaal zoals het zou moeten. Maar ik kan er weer heerlijk naar luisteren dat is het belangrijkste. Voor het mooi zou ik er nog eens een betere volumeregeling op moeten maken

Sjaudio

Musical Fidelity A3 Dual Mono  :)

Ben er echt blij mee, speelt de Arcam FMJ-A32 helemaal weg ( in mijn oren ) voordat ik tegen andere beentjes schop ;D

Markaudio

Citaat van: Sjaudio op januari 24, 2007, 20:18:01
Musical Fidelity A3 Dual Mono  :)

Ben er echt blij mee, speeld de Arcam FMJ-A32 helemaal weg ( in mijn oren ) voordat ik tegen andere beentjes schop ;D

Told you ;). Veel plezier ermee!
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Sjaudio

Ja inderdaad, bedankt! ;D

Echt een verschil; kan wel weer 100 punten gaan opnoemen, maar in het algemeen klinkt het gewoon vele male muzikaler en swingender. :) Het is vooral leuk als je verwacht dat je geluidskwaliteit achteruit gaat..  ;)

Barrrrry

Altijd leuk, zo'n verbetering die je écht duidelijk kunt horen. Sinds ik passief regel is er een rust ontstaan waar je zelf ook bijna stil van wordt, terwijl het ook flink snel en hard kan als het moet, zonder muzikaliteit in te leveren :) 

Zeer nette opbouw ook, die MF. Mooi dat ze een verlengde as en hardwire hebben toegepast aan de pot :)

Groetjes,
Barry

aMUSEd