Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

aMUSEd

Citaat van: Martin_M op september  2, 2005, 09:12:11
Genoeg power om de instrumenten (of i.i.g. de grondtonen daarvan) die zich voornamelijk in de laagste frequentieregionen afspelen in juiste proporties weer te kunnen geven. En dat het liefst dan zo open en strak mogelijk (anders zit het de rest maar in de weg).

Het tegenovergestelde van een iel of slank geluid dus (ongeveer.... ;))

Aha bedankt voor de uitleg.. Overigens nooit opgevallen (of nooit op gelet), maar ik kan me er wel iets bij voorstellen (bij bv een piano hoor ik idd naast 'hoofdtoon' ook lagere tonen.. (en nee niet bij accorden) maar die komen later?)

Rody

;D

Vandaag binnen en dus draai ik vanaf nu met deze:

Melody i60  O0

audionut

Ziet er mooi uit! (zeker zonder kap ;))
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Vin_cent

ff de knuppel in het hoederhok gooien >:D >:D >:D:

Ik gebruik mijn Marantz SR7500 als stereo versterker ;D

Niet boos worden :-*

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Wijx wondere wereld

Citaat van: beunky op augustus 31, 2005, 22:23:51
Hoe klinkt het?

perfect het maakt muziek. Vooral de voorversterker is echt een juweeltje die kan ik echt iedereen aanraden.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Peerless Monster

Citeerff de knuppel in het hoederhok gooien   :

Ik gebruik mijn Marantz SR7500 als stereo versterker

Niet boos worden

Tsja dat is een keuze die je maakt.
Jammer dat je dan geen gebruik maakt van de surround faciliteiten van deze versterker, want die zijn niet misselijk...  >:D >:D >:D ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Whippet

Ik gebruik een Musical Fidelity A3 met Audio Note K/D luidsprekers:
Als je toch door rood loopt, druk dan niet op het knopje.

graafke

De Onix (melody) SP3

Rody

Erg mooi ding... ;)

Ik zou gewoon Melody SP3 in je Sig zetten...dit is nl geen Onix.  :)

Audiofiel

Ik ben nu alweer bijna 2 jaar extreem tevreden met deze combinatie om mijn electrostaten aan te sturen:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Vin_cent

Citaat van: Peerless Monster op september  3, 2005, 12:04:06
Tsja dat is een keuze die je maakt.
Jammer dat je dan geen gebruik maakt van de surround faciliteiten van deze versterker, want die zijn niet misselijk...  >:D >:D >:D ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

CD`s luister ik Stereo, heb geen SACD. DVD natuurlijk altijd surroud ;D Zeker niet misselijk nee O0
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Merijn

Nou vooruit dan maar  :P

Mijn beessie:

ASR Audiosysteme Friedrich Schaeffer Emitter 1plus

53A piekstroom leveren zonder clippen (per kanaal) en 36 kilo's schoon aan de haak. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld als eigenaar, maar durf de vergelijking met PassLabs, Krell, ML en dergelijken wel aan. Verschillen zitten nu in verschillende smaken, en als je met het uiterlijk kan leven, dan heb je aan de Emitter een zeer stabiele, op een levendige en goede buizenversterker lijkende superamp.
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Harry HT

Citaat van: Merijn op september  7, 2005, 10:38:13
Mijn beessie:

8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Mijn beessie:

53A piekstroom leveren zonder clippen (per kanaal) en 36 kilo's schoon aan de haak. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld als eigenaar, maar durf de vergelijking met PassLabs, Krell, ML en dergelijken wel aan. Verschillen zitten nu in verschillende smaken, en als je met het uiterlijk kan leven, dan heb je aan de Emitter een zeer stabiele, op een levendige en goede buizenversterker lijkende superamp.

Staat er eentje voor een prikkie bij Rik Stoet in Den Haag...

advr

Mijn beessie:

dan moet je Werner van (http://groups.msn.com/ASREmitterUniversum/whyemitterclub.msnw) ook wel kennen :P :P

leuke site!

ook heeeeele mooie versterker en niet echt goedkoop :o :o :o

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: robbie73 op september  7, 2005, 21:03:03
hallo mede forum leden ik gebruik de     krc2     ksa200s   van krell bevalt tot nu nog steeds goed

Ha. Een bekend duo. Ik heb ze vaak mogen horen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Citaat van: robbie73 op september  7, 2005, 21:03:03
hallo mede forum leden ik gebruik de     krc2     ksa200s   van krell bevalt tot nu nog steeds goed
de volgende keer zet ik er mijn eigen fotos bij moet maar ff zo

Met welke luidsprekers speel je?

romulus

Na uitgebreide zoektocht speel ik nu al een tijdje met
- ML 380s als stereo pre &
- CAV-500 (5 kanaals eindtrap waarvan 4 kanalen worden gebruikt om fronts te biampen)

Resultaat is super gedetailleerd, neutraal & transparant.
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Audiofiel

Citaat van: romulus op september  7, 2005, 22:42:53
Na uitgebreide zoektocht speel ik nu al een tijdje met
- ML 380s als stereo pre &
- CAV-500 (5 kanaals eindtrap waarvan 4 kanalen worden gebruikt om fronts te biampen)

Jouw post en de mijne. Zoek de 5 verschillen. ;) ;D ;D ;D

aMUSEd

blacklotus

Off Topic

@ robbie73

Welke ushers hebt je gekocht??????
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

bmateijsen

Citaat van: robbie73 op september  8, 2005, 13:27:13
ik heb de rw 725 met stands gekocht

Van wie zouden ze dat design nu hebben ;). Serieus.. chinezen kopieren bij de vleet, zo was ik stom verbaasd om op de IFA bij een vroeger gerenomeerde luidsprekerfabrikant een kopie van de Lavardin IT te zien staan... (alleen dan met chroom knoppen..... :-X)

FrankB

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2005, 13:32:01
Van wie zouden ze dat design nu hebben ;). Serieus.. chinezen kopieren bij de vleet, zo was ik stom verbaasd om op de IFA bij een vroeger gerenomeerde luidsprekerfabrikant een kopie van de Lavardin IT te zien staan... (alleen dan met chroom knoppen..... :-X)

FOTO
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2005, 13:32:01

Maar die Usher zijn wel echt waar voor hun geld! De specs van de gebruikte Usher-units zijn identiek aan de door Sonus Faber gebruikte ScanSpeak-units. En ook de afwerking is waanzinnig goed. Tuurlijk, het zijn geen Chineze kleding die 2 jaar heeft stilgestaan bij Europese douane-posten, maar het is wel waanzinnig mooi gedaan.

En trouwens: een goede kopie is een compliment voor het origineel. ;) ;D

bmateijsen

Hoe bedoel je,..... ze lijken er niet op??

Het maakt verder ook niets uit! Zolang ze voor jou maar goed klinken!

Foto van die rip-off Lavarin heb ik niet.... maar het was bij de stand van Acoustat  ;)