Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

PVDB

Een Luxman L-525.... maar het had ook een Marantz PM8 of PM6 kunnen zijn.. of een Pioneer A9, een Yamaha A-1060.. of toch de Sansui AU-D9 of de X1 of toch de Denon PMA-970... Afijn zo kan ik nog even doorgaan maar dat krijg je dan ook als je hoogwaardige versterkers uit de hoogtijdagen van het transistor tijdperk verzameld  :D  :D

JWO

Ik gebruik nu een Luxman a-383 stereo versterker. Zeer fijn ding, muzikaler dan mijn vorige eindtrap.

Overgenomen van mede forummember magmoetje  8)
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

kippekop

Citaat van: advr op september 11, 2005, 20:24:49

In gebruik een Graaf GM50B. 8)

Hieronder een paar indrukken van het 30 kg wegend 50 buizenwatt versterkertje ;D ;D

Machtig geluid :P

Ziet er echt SUPER uit, netjes ook met de unison dvd-speler, waarom heb je trouwens niet voor de bijpassende versterker gekozen maar deze? (hij ziet er redelijk prijzig uit...klopt dit of...?)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Citaat van: JWO op september 11, 2005, 22:14:31
Ik gebruik nu een Luxman a-383 stereo versterker. Zeer fijn ding, muzikaler dan mijn vorige eindtrap.

Gefeliciteerd! Je hebt een mooie bak voor een ERG mooie prijs...  8)

Peerless Monster

Citeerhallo peerless

ik had ook graag een Usher CP-8571 gehad maar de kamer is te klein kom er nie mee weg heb de dancer serie mogen beluisteren
man ik denk dat ik mijn kamer verbouw dan kan i er staan   

ps mooie keuze peerless

robbie

Thnx Robbie!
Hoe groot is jouw kamer dan waar het in moet passen ?
Je zou eens Plinius moeten proberen op de Dancers. Onwijs!!

Weet alleen nog niet welke kabels ik moet gaan gebruiken...
Moet vooral een lekker relaxte kabel zijn. Lekker rustig.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

elroy

Hehe net 2 weken staan en nu al verslaafd aan geraakt ;D

Audiofiel

Citaat van: elroy op september 14, 2005, 08:45:06
Hehe net 2 weken staan en nu al verslaafd aan geraakt ;D

Werd de 3B oorsponkelijk niet mèt een deksel geleverd?

Nee, zonder dollen: gefeliciteerd. Het op dit forum relatief weinig voorkomende Bryston heeft een grote schare aan trouwe volgelingen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: kippekop op september 12, 2005, 00:50:19
Ziet er echt SUPER uit, netjes ook met de unison dvd-speler, waarom heb je trouwens niet voor de bijpassende versterker gekozen maar deze? (hij ziet er redelijk prijzig uit...klopt dit of...?)

alles is relatief toch  :P :P :P

goedkoop was ie niet nee... ;D

het is een cd speler, de bijpassende versterker is ercht een stukkie minder dan de Graaf GM50B.

de Graaf klinkt geweldig!!

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: robbie_ op september 12, 2005, 20:06:30
hoi peerless

ik heb nu de krell set maar als ik verander ga ik naar een buis maar tot nu bevalt de krell goed ik wil het wel eens horen wat de plinius doet op de ushers
wat betreft de kabels misschien moet je eens een cardas proberen
is een warme kabel  rustige kabel anders moet je eens rapport proberen die worden door usher ook in de speakers gebruikt is ook mooi

groeten robbie

Van Krell naar buis? Dat is waarschijnlijk een behoorlijke verandering...

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

wil

Citaat van: advr op september 14, 2005, 09:30:05

verbetering zul je bedoelen. :o :o
Je kan het combineren hè. Buizen in de bron en voorversterker en een snelle krachtige transistor eindversterker. Misschien vind je dan the best of both worlds.

Citaat van: Audiofiel op september 14, 2005, 08:47:25
Het op dit forum relatief weinig voorkomende Bryston heeft een grote schare aan trouwe volgelingen.
Er waren meer mensen met Bryston. Zoals het vaker gaat met sommige merken zijn ze soms 'in' en dan neemt de belangstelling weer af. O.a. Garmt en Wouter hebben Brystons gehad (of hebben ze nog).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

reMC

Citaat van: advr op september 14, 2005, 09:30:05
verbetering zul je bedoelen. :o :o

Dat zal ik waarschijnlijk ook vinden ja. Maar als je met het geluid van een Krell tevreden bent, dan snap ik niet helemaal hoe je dat terug kan vinden in de gemiddelde buizenversterker, eerlijk gezegd.

advr

Citaat van: reMC op september 14, 2005, 12:44:46
Dat zal ik waarschijnlijk ook vinden ja. Maar als je met het geluid van een Krell tevreden bent, dan snap ik niet helemaal hoe je dat terug kan vinden in de gemiddelde buizenversterker, eerlijk gezegd.

een Graaf is niet echt een "gemiddelde" buizenversterker... ;D ;D

reMC

Citaat van: advr op september 14, 2005, 13:17:44
een Graaf is niet echt een "gemiddelde" buizenversterker... ;D ;D

Wie had het over een Graaf? ;D

Dan helemaal, dat klinkt TOTAAL anders dan een Krell.

advr

reMC

Ik ben hier trouwens helemaal vergeten te reageren op de vraag van de topicstarter :D

Bij deze, ik speel met een 47labs Gaincard.

Peerless Monster

CiteerIk ben hier trouwens helemaal vergeten te reageren op de vraag van de topicstarter

Hehe eindelijk. De hele tijd dat off topic gepraat en niet eens antwoord geven op mijn vraag!!!
Mooi hoor Remc!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

R

reMC

njvp

Citaat van: wil op september 14, 2005, 10:59:32
Je kan het combineren hè. Buizen in de bron en voorversterker en een snelle krachtige transistor eindversterker. Misschien vind je dan the best of both worlds.
Er waren meer mensen met Bryston. Zoals het vaker gaat met sommige merken zijn ze soms 'in' en dan neemt de belangstelling weer af. O.a. Garmt en Wouter hebben Brystons gehad (of hebben ze nog).

wil

Kan ik het helemaal mee eens zijn de combinatie van buizen voortrap (Graaf) met een eindverterker transistor (Parasound) klinkt geweldig vooral als je dit geheel dan ook nog combineerd met een electrostaat (Martin Logan) wat mij betreft een echte aanrader.

Norbert
Speakers:Usher Thinny Dancer
Denon: AVR- X4000

joost

ik ben in het gelukkige bezit van een luxman LV 105. Deze is vorig jaar compleet uit elkaar geweest, alle solderingen enz. Hij is als nieuw :D
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

ECL

Ik heb geen pure stereo versterker maar als ik er nu 1 zou willen aanschaffen dan zou de DK Design VS1 Reference Mk II absoluut bovenaan mijn lijstje staan.

Paul1967

Ben een Marantz freak. Dus mijn stereo versterker is van Marantz nl de PM7200.

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 15, 2005, 16:10:17
Bij deze, ik speel met een 47labs Gaincard.

En die twee beschuit-trommels staan er zeker op om de verhouding aan te geven? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ECL

Citaat van: Audiofiel op september 16, 2005, 01:09:46
En die twee beschuit-trommels staan er zeker op om de verhouding aan te geven? ;D

lol ... ik dacht juist i.v.m. de stijgende prijzen dat het 2 olievaten waren. :)