Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: robbie73 op september  8, 2005, 13:44:18

oke wat betreft de rw 729 heb je gelijk ik neem mijn woorden terug maar kijk ff naar de andere series die zien er toch goed uit en zijn toch geen copie

robbie

Zo is Usher dus begonnen... nu zijn ze gelukkig hun eigen weg in gegaan... De Dancer is daar een mooi voorbeeld van!

bmateijsen

Citaat van: robbie73 op september  8, 2005, 13:50:51
ik heb deze rw 729 net en heb nog een mogelijkheid om over te stappen op een dancer met keramische units zijn wel duur maarja
ik heb meerdere speakers beluistert op de krell tot nu toe klonken de modellen van usher goed of heb jij een ander iedee hoor het graag

robbie

Ach er is zoveel erg mooi... maar het moet ook wel goed passen in de ruimte waar je ze neer gaat zetten! (afgezien van de match met de apparatuur!)

Groet Bjorn

Peerless Monster

CiteerZo is Usher dus begonnen... nu zijn ze gelukkig hun eigen weg in gegaan... De Dancer is daar een mooi voorbeeld van!

:). Ben ik even blij met mijn CP-8571 dancers :).
Mooi hoor Robbie. Ik ben wel een minder voorstander van de keramische units, maar ik denk dat het een kwestie van smaak is en wat Bjorn zegt: de ruimte waarin het staat. Ik het het geluk dat mijn ruimte al minstens 7 meter lang is.
Eigenlijk zou het nog langer moeten zijn, maar ja...

Maar ik denk dat je Ushers gehoord moet hebben om een oordeel te kunnen vellen over feit dat het gewoon bijna copieen zijn....  ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op september  8, 2005, 14:00:42
Maar ik denk dat je Ushers gehoord moet hebben om een oordeel te kunnen vellen over feit dat het gewoon bijna copieen zijn....  ;)

Daarom stond er ook dat het design hetzelfde is... ;)

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2005, 13:41:01
Foto van die rip-off Lavarin heb ik niet.... maar het was bij de stand van Acoustat  ;)

Bedoel je de nieuwe Chinese Acoustat?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2005, 13:32:01
chinezen kopieren bij de vleet

Zit er dan geen copyright op die designs? En plakken ze er dan ook van die bijna identieke namen op zoals "Mack Levinson" ofzo?  ;D  Doet me denken aan die design kleding , zag er identiek uit maar een of twee lettertjes verschil.

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op september  8, 2005, 14:10:08
Yep...

OK. Acoustat is tot 1995 of zo Amerikaans geweest. Daarna een paar jaar Italiaans zonder echt nieuwe modellen (verkoop van de naam). Dat de Chinezen ze tegenwoordig verkopen, weet ik. Maar de modellen hebben 1 groot verschil met vroeger: ze zijn bijna 10 dB hoger in rendement. Naar mijn mening zijn juist die laag-rendements, moeilijk aan te sturen speakers, zo verschrikkelijk goed. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Citaat van: Audiofiel op september  8, 2005, 14:31:54
OK. Acoustat is tot 1995 of zo Amerikaans geweest. Daarna een paar jaar Italiaans zonder echt nieuwe modellen (verkoop van de naam). Dat de Chinezen ze tegenwoordig verkopen, weet ik. Maar de modellen hebben 1 groot verschil met vroeger: ze zijn bijna 10 dB hoger in rendement. Naar mijn mening zijn juist die laag-rendements, moeilijk aan te sturen speakers, zo verschrikkelijk goed. ;)

We hebben ze niet goed kunnen horen... Ze stonden in een veel te grote open ruimte.

Groet Bjorn

Audiofiel

Ach, afgezien van de herkomst (China) zie ik weinig overeenkomsten.

Het overkopen van een bestaande, maar niet meer gebruikte, naam, is toch wat anders dan het uitbrengen van kopiën onder een zelfde naam. ^-^

garmtz

WAT ik heb kunnen horen was vrij verschrikkelijk...  :-X  Een magere afspiegeling van wat het merk ooit was...  :-\  Ik zie dan ook alleen in naam een gelijkenis, niet que kwaliteit.

Martin_M

Citaat van: robbie73 op september  7, 2005, 21:03:03
hallo mede forum leden ik gebruik de     krc2     ksa200s   van krell bevalt tot nu nog steeds goed

Mooi eindbakkie Robbie  8)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Citaat van: robbie73 op september  8, 2005, 15:34:42
thanks martin
misschien ook ooit eens een 300s moet ik ff doorsparen  ;D

robbie

Misschien is jouw 200s dan iets voor mijn achterkanalen ;D Gebruik ik nu een oudere KSA50 voor.

Martin_M

Wel wat offtopic maar vooruit;

Mijn stereoversterker voor de achterkanalen (Krell KSA50 mkII) stuurt deze speakers aan:

De NAS Whale. Een eigen lijn van een ex-collega. Missen natuurlijk de resolutie van de Wilsons maar er wordt toch een heel behoorlijk geluidsbeeld neergezet in combinatie met elkaar.

Audiofiel

Een baspijp met de Dynaudio 20W75 en waarschijnlijk de D28AF?

Martin_M

Citaat van: Audiofiel op september  8, 2005, 16:03:04
Een baspijp met de Dynaudio 20W75 en waarschijnlijk de D28AF?
Nope, iets groter. De Dynaudio 24W100. Andere unit weet ik zo niet (softdome).

LFE wordt hier thuis dus verzorgt door 6 Dynaudio woofers (ik speel 4.0).

Audiofiel

Citaat van: Martin_M op september  8, 2005, 16:07:40
Nope, iets groter. De Dynaudio 24W100.

;D  Bijna dezelfde verhouding inderdaad, dus moeilijk te zien op zo'n fotootje...
Maar de 24W100 is een zeer potente woofer voor een setje achterkanalen! ;)

Martin_M

Citaat van: Audiofiel op september  8, 2005, 16:47:54
;D  Bijna dezelfde verhouding inderdaad, dus moeilijk te zien op zo'n fotootje...
Maar de 24W100 is een zeer potente woofer voor een setje achterkanalen! ;)

Je hoort ons niet klagen ;D

Net even nagekeken. De fronts gebruiken 2 x Dynaudio 21W54 per speaker.

Peerless Monster

Ziet er grandioos uit Robbie!
Je bent een betere fotograaf dan ik hoor ;).

Eindelijk iemand die ook in de filosofie van Usher gelooft ;D.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

remon123

Citaat van: robbie_ op september 10, 2005, 11:39:27
hier een paar van mijn eigen fotos van de versterker
ben nie zon fotograaf maar het is duidelijk toch

robbie
;D ;D ;D ;D ;D hej mooi doan moat  ;D ;D ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

irtimit

Tussen al die High-End versterkers draai ik met een "bescheiden" Denon PMA2000 Mk4.

PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

advr

In gebruik een Graaf GM50B. 8)

Hieronder een paar indrukken van het 30 kg wegend 50 buizenwatt versterkertje ;D ;D

Machtig geluid :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

een "open" foto's    8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

vooruit nog eentje.

een foto van een EH KT88 by night :P :P

heeft even geduurd om die scherp op de foto te krijgen ;D