Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: njvp op september  1, 2005, 14:55:00
Een volledig door Artspeak gemodde Parasound HCA 3500 eindversterker

Kijk, dat is dus iets dat ik ook nog een keer wil laten doen met m'n twee parasoundjes...wat heeft Louis allemaal bij jou versterker gedaan njvp?

mvrg

Patrick

ps. mag natuurlijk ook per pm als het off-topic gaat worden ;)

Peerless Monster

CiteerBeetje raar Rens

Nee hoor.

Ik probeer Raphie eens over te halen om de toelichting alsnog te geven.
;D

CiteerRaphie heeft wel degelijk een Classe geluisterd voor deze aanschaf en heeft tevens een week lang mijn MarkLevinson in huis gehad.

Maar die heeft ie geen week in huis gehad ;)

CiteerMaar dat alles zo bout te stellen vind ik net niet nodig

Nee nee, ik stel het zo niet. Ik bedoelde het zo ook niet. Ik vroeg me gewoon af wat hij nu van plan is te gaan upgraden ;D. Niet om de KEFs te kort te doen...

CiteerEr is altijd wel een zwakkere schakel in de keten te benoemen.

Maar zo'n slechte schakel is het niet. Zie hierboven...

Citeertevredenheid

Jij weet net zo goed als ik dat dit voor de meesten nooit is ;D.

CiteerOverigens kan een ML wel populair zijn, ik kan er echter maar weinig leden vinden met een ML, op een hand te tellen. Dus wat is populair?

Ik kende genoeg mensen met een ML hoor. Niet alleen op dit forum. Kijk eens naar hififorum. Daar lopen er wel meer rond die erbij zweren...

Citeerps. mag natuurlijk ook per pm als het off-topic gaat worden

Aangezien het mijn topic is, dan mag dit gewoon online hoor ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Hopper

Heb 18 jaar Quad gehad, 34vv/405-2ev en dat klonk muzikaal dus punt. Heb in die periode veel gelezen over allerlei prachtige versterkers waarvan een paar mij bij bleven, een Beard buizenversterker, een Merlin buizenversterker en Krell.Op luidspreker gebied interesseerde ik me vooral voor Apogee en Magnepan.
Op een gegeven moment kwam ik in een audiozaak waar men luisterde naar de B&W matrix804. Het klonk ongelooflijk goed, dus ik kijken naar de versterker die er aan hing. Dit was de Classé CAP-101. Ik wist dat ik deze moest hebben en een jaar later ongeveer heb ik een Classé CDspeler en versterker(cap-151) gekocht. Meteen na de eerste klanken viel me de enorme ruimtelijkheid op, de akoestiek van de opnameruimte, de bas en het ritme van de versterker.Aan het klankbeeld moest ik even wennen( na 18 jaar Quad's donkerbruin geluid)( maar niets dan goeds over de Quads overigens).Na andere luidsprekerkabels te hebben aangeschaft, kan ik nu de volgende 18 jaar wel weer genieten van het luisteren naar muziek.

blue-eyes

Ik vraag me alleen af hoelang jij je apparatuur hebt geluisterd voordat je ze kocht ;D

Dat was een avond, geen week Rens :P :P

Maar goed, ontopic!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Spacebass

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 16:35:44
Waarom niet? Een ML wordt vaak met een reden gekocht...
Is het niet omdat een ML gewoon populair is? Of omdat je andere merken niet gehoord hebt op je KEF's?
Ik weet zeker dat als je stel omega's hieraan vastplakt dat je er veel meer uit kan halen ;D ;D ;D

Ff zonder gekheid. Ik vermoed dat de ML toch wel wat beters kan krijgen dan die KEF serie die je nu hebt.
Ga je niet overwegen om de KEF Reference te gaan aanschaffen?

Grtz,
Rens

Hmmm ik twijfel of mijn nieuwe Yamaha speakers wel voldoende power krijgen  ???  Ik zit te denken aan een ML of een Krell...of zou ik misschien toch een Pathos multichannel bak moeten kopen  :-\

Peerless Monster

CiteerIk vraag me alleen af hoelang jij je apparatuur hebt geluisterd voordat je ze kocht

Dat was een avond, geen week Rens 

Maar goed, ontopic!

Ik ben geen leek Eisse. Ik heb meestal maar een paar minuten nodig om verschillen te horen.
ALs je uren of weken nodig hebt om te luisteren, dan moet je zoiets niet kopen  :P >:D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

CiteerHmmm ik twijfel of mijn nieuwe Yamaha speakers wel voldoende power krijgen    Ik zit te denken aan een ML of een Krell...of zou ik misschien toch een Pathos multichannel bak moeten kopen

Jij moet gewoon bij je Yamaha blijven ;D ;D ;D

Spacebass

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:29:41
Ik ben geen leek Eisse. Ik heb meestal maar een paar minuten nodig om verschillen te horen.
ALs je uren of weken nodig hebt om te luisteren, dan moet je zoiets niet kopen  :P >:D
Volgens mij ging het ook om wat je vrouw wel of niet toe liet in huis toch  >:D

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:30:40
Jij moet gewoon bij je Yamaha blijven ;D ;D ;D
Waarom? Is er iets mis met mijn Yammie  ???

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:29:41

Dan moet je het ook niet tussen de regels van Raphie zeggen ;)

:-* :-*
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

CiteerVolgens mij ging het ook om wat je vrouw wel of niet toe liet in huis toch

Hahaha, dat is omdat zij hypersensitief is voor schelle geluiden.
In mijn set dus totaal geen schelheid.

Kunnen jullie niet zeggen  :P

CiteerWaarom? Is er iets mis met mijn Yammie

Neu niks, was gewoon een grapje Space. Niks persoonlijks hoor ;D

CiteerDan moet je het ook niet tussen de regels van Raphie zeggen

Ja, en dat had ik nog niet door ;D ;D ;D

Spacebass

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:36:36
Hahaha, dat is omdat zij hypersensitief is voor schelle geluiden.
In mijn set dus totaal geen schelheid.

Kunnen jullie niet zeggen  :P
Hmm.. dus je ervaart nu de muziek zoals een 65+ 'er dat hoort? Nou...dan zou ik zeker wat muziek van oudere componisten aanraden..hoor jij als enige op dit forum de muziek zoals het bedoeld is  :D

CiteerNeu niks, was gewoon een grapje Space. Niks persoonlijks hoor ;D
Dan is het goed!  ;D Van mijn Yammie blijf je af!  >:(  ;D

Peerless Monster

CiteerHmm.. dus je ervaart nu de muziek zoals een 65+ 'er dat hoort? Nou...dan zou ik zeker wat muziek van oudere componisten aanraden..hoor jij als enige op dit forum de muziek zoals het bedoeld is

Nou Dank je. Schel is niet hetzelfde als fel of dynamisch.
Schel wil jij ook niet aanhoren, of toch wel met je yammie  >:D ;D

Spacebass

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:45:42
Nou Dank je. Schel is niet hetzelfde als fel of dynamisch.
Die link heb ik niet gelegd hoor!  ;D
CiteerSchel wil jij ook niet aanhoren, of toch wel met je yammie  >:D ;D
Als je zegt dat Yamaha klinisch kan zijn of analytisch, ja dan kan ik je wel volgen, maar dat schelle ligt toch echt aan de combi met de andere onderdelen in de set. 
Of is de nieuwe forumslogan: "it's al in de combinations" alleen besteed aan elitair apparatuur?  ;D

Peerless Monster

CiteerDie link heb ik niet gelegd hoor!

Need I say more?

CiteerAls je zegt dat Yamaha klinisch kan zijn of analytisch, ja dan kan ik je wel volgen, maar dat schelle ligt toch echt aan de combi met de andere onderdelen in de set.

Nee Yamaha klinkt schel (ik zie een uitdaging!!!)

CiteerOf is de nieuwe forumslogan: "it's al in de combinations" alleen besteed aan elitair apparatuur?

EHm ja...  ;D

Spacebass

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:54:35
Nee Yamaha klinkt schel (ik zie een uitdaging!!!)
Voor mij is de Yammie prima, dus ik lees er geen uitdaging in ;D

Je hebt een denon set dus dat zegt de echte kenners al genoeg...softy softy en nog eens softy ;D

CiteerEHm ja...  ;D
LOL  ;D  Dan ben ik helaas in de winkel voor de gek gehouden  ;D

Peerless Monster

CiteerVoor mij is de Yammie prima, dus ik lees er geen uitdaging in 

Je hebt een denon set dus dat zegt de echte kenners al genoeg...softy softy en nog eens softy

Nee maar voor mij de uitdaging ;D...

CiteerJe hebt een denon set dus dat zegt de echte kenners al genoeg...softy softy en nog eens softy

Klopt. ;D Maar goed daar kan makkelijk wat aan gedaan worden ;)

CiteerLOL    Dan ben ik helaas in de winkel voor de gek gehouden 

hahahahahaha, LOL ;D ;D ;D

Spacebass

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 23:11:16
Klopt. ;D Maar goed daar kan makkelijk wat aan gedaan worden ;)
Doe nou maar niet!!! :o  :o  Straks wordt je vrouw boos en dan heb ik het gedaan  ;D

Peerless Monster

CiteerDoe nou maar niet!!!     Straks wordt je vrouw boos en dan heb ik het gedaan

neu neu, ik heb het altijd gedaan. Met dat K** forum van me ;D ;D ;D

njvp

Kijk, dat is dus iets dat ik ook nog een keer wil laten doen met m'n twee parasoundjes...wat heeft Louis allemaal bij jou versterker gedaan njvp?

Die modificatie is zeker de moeite waard Louis heeft uit deze 3500 het maximale gehaald( Het is dan ook zoals hij zelf zegt de mooiste Parasound 3500 geworden die hij ooit gemodificeerd heeft) Het verschil tov de standaard versie is dan ook erg groot.

Njvp
Speakers:Usher Thinny Dancer
Denon: AVR- X4000

Raphie

Ok, waarom de ML

1. Hij klinkt erg goed (vol maar ook tevens gortdroog, veel fundament in het laag en een aangenaam helder, maar niet schel hoog.
2. met 200W per kanaal aan 8ohm is dit gewoon een perfecte basis voor welke speakers dan ook in de toekomst
3. hij ziet er gewoon (vind ik dan) superstoer uit (tja het oog wil ook wat
4. En last but noy least: het blijft inderdaad een ML  ;D

Aangaande m'n speakers: Ik ben op dit moment nog steeds erg tevreden met m'n XQs daarnaast vind ik homogeniteit tussen stereo en 5.1 belangrijk. Ik heb nu 5 speakers van dezelfde serie. Ik wil niet 4.0 gaan draaien en zou ik dat wel willen dan heb ik nu even geen 10.000 euro liggen om 4 gelijke full range speakers te kopen ;D

Als ik beter wil, dan moet het ook veel beter, ik ben er inmiddels al achter dat ik dan echt niet onder de 2.500 euro per speaker klaar ben. Daarnaast vind ik de XQ nog steeds een hele mooie speaker met een voor mij prima sound. Zo beter Rens? ::)
JBL PRX Power!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Spacebass op september  1, 2005, 22:52:07

Of is de nieuwe forumslogan: "it's al in de combinations" alleen besteed aan elitair apparatuur?  ;D

Neen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

aMUSEd

Citaat van: Raphie op september  2, 2005, 00:52:36
veel fundament in het laag

Ik zie deze kreet vaak voorbij komen .. maar wat bedoelen mensen hiermee?  ???

Martin_M

Citaat van: aMUSEd op september  2, 2005, 09:03:50
Ik zie deze kreet vaak voorbij komen .. maar wat bedoelen mensen hiermee?  ???

Genoeg power om de instrumenten (of i.i.g. de grondtonen daarvan) die zich voornamelijk in de laagste frequentieregionen afspelen in juiste proporties weer te kunnen geven. En dat het liefst dan zo open en strak mogelijk (anders zit het de rest maar in de weg).

Het tegenovergestelde van een iel of slank geluid dus (ongeveer.... ;))
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

wil

Voor stereo eindversterking deze Acurus A200:

Geeft veel detail weer, verdoezeld niet het hoog wat mijn speakers neigen te doen en heeft prima controle over het laag bij mijn B&W's. Matched gewoon erg goed, resultaat is uiteindelijk een rustiger en relaxeder geluid.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

PaulSQ

ik heb dit ding in het zwart:

Deze wordt nog vervangen door een no nonsense eindversterker want hier zitten veel teveel overbodige functies op ;D

Die lavardins zijn moooooooooooooooooooooooi :o
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS