Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Crownfire

White house down. 6. Niet bijzonder en niet origineel als je pas Olympus has vallen hebt gezien.

Gister oblivion gezien. 6,5. Apart verhaal. Niet ingewikkeld. Wel cool.

Raphie

Citaat van: Riddle op oktober 12, 2013, 10:28:36
Gisteren:

The Heat. Werd er bij tijden wat zenuwachtig van.
Een hoop clichés op een rijtje.
Lang geleden dat ik nog eens een echt goede comedy heb gezien.
Ja de heat was slecht he? Die dikke die een beetje de pot versie van Ricky Cervais probeert uit te hangen
alsof ze continue tegen haar gezegd hebben tijdens de opname "Doe maar wat Ricky ook zou doen" "wanna see more rickyeee!"

T E N EN K R O M M E N D
JBL PRX Power!

RonG

Gisteren "The frozen ground" gezien, was wel een aardige film :)

Raymond187

Man of steel uit op BD25 dus dat wordt vanavond Superman kijken  :headbanging:

WickedGame

Helemaal niets! TV gaat van de muur en audio meubel gaat er vanaf en de beugels worden gedemonteerd.... en ik ga klussen! Wel een mooi moment om de indeling van de kast eens onder de loep te nemen en de apparatuur een beter plekje in de kast te geven zodat er meer "rust" op het meubel komt ipv een stapel apparatuur.

VlisChris

Vanavond Man of Steel opzetten. Vond hem in de bios erg vermakelijk. Dus dat zal vanavond ook wel goedkomen ;)

alexander2

Ik heb dat man of steel gezien en vond hem zwaar tegenvallen de special effects vond ik vaak slecht en de film ronduit bombastisch.
kan wel begrijpen dat mensen dit echt te gek vinden maar ik vond het niet echt geweldig, 300 of Watchman blijven voor mij de toppers van Zack Snyder.

high-q

Man of Steel, met een gemengd gevoel. Qua audio en video vond ik hem echt top in elkaar zitten. Een mooie voor de BD50 collectie.

Best moeilijk om een heel verhaal voor de zoveelste keer in 1 film te proppen, maar inmiddels is dat nu wel bekend genoeg om alleen de hoofdlijn te verfilmen en te focussen op alleen het spektakel. Snap de keuze voor Lois Lane ook niet helemaal.   
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

audiosurfer

Citaat van: high-q op oktober 18, 2013, 11:54:43
Man of Steel, met een gemengd gevoel. Qua audio en video vond ik hem echt top in elkaar zitten. Een mooie voor de BD50 collectie.

Best moeilijk om een heel verhaal voor de zoveelste keer in 1 film te proppen, maar inmiddels is dat nu wel bekend genoeg om alleen de hoofdlijn te verfilmen en te focussen op alleen het spektakel. Snap de keuze voor Lois Lane ook niet helemaal.   

Ik had ook een dubbel gevoel, vond de actie nogal over de top (vrij veel collateral damage ook...), maar dat is inherent aan superman ben ik bang, de scenes buiten de actie om vond ik juist wel weer oke. Geluid was top :)
Arcam AVR850, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 cinergy sub 15, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 cinergy 100 sides en rears, 4 Monitor audio platinum in ceili g
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

morca

Citaat van: RonG op oktober 18, 2013, 09:54:39
Gisteren "The frozen ground" gezien, was wel een aardige film :)
Heb ik pas van genoten,echt een goeie imo.

Vanavond man of steel.....als ie leuk is  ;D

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erwin25

Aankomend weekend: MoS 3D 8) (Haalt het natuurlijk niet bij Imax), White House Down en (guilty pleasure) Grown Ups 2.

Tv is afgelopen dinsdag ISF gecalibreerd, morgen het geluid zelf even opnieuw doen....Genieten!
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Raymond187

man of steel na 1 uur uitgezet. Wat een gezwam zeg  :-X

Ronin79

De vrouw des huizes en onze dochter kwamen vandaag van vakantie terug.
Toen mijn partner vanavond de digitale fotoboek ging bijwerken, heb
ik; World War Z opgezet. Goede film, niets mis mee ;)

Straks ook nog ff. VI terug kijken.

maximus79

Citaat van: Raymond187 op oktober 18, 2013, 21:49:54
man of steel na 1 uur uitgezet. Wat een gezwam zeg  :-X

Idem, had hem in de bios gezien en vond hem zwaar tegenvallen en werd toen bijna voor gek verklaard hier....nog een kans gegeven op blu-ray en kwam er niet door heen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

LittleNinja

Gisteren Man of Steel voorbij laten komen. Lekker met de kids op de bank, net als vroeger toen ik jong was. Veel momenten van herkenning natuurlijk. Superman is een stuk minder kwetsbaar geworden dan in de oude films en natuurlijk zijn de special effects niet te vergelijken.

Erg mooi gemaakt en erg gaaf om de "kracht" van deze superheld te zien. Inderdaad waren er best wat cgi momenten die iets minder sterk waren dan nodig is tegenwoordig. Maar goed, als 75% van de 2,5 uur film uit bombasme bestaat, kun je verwachten dat er dit soort momenten tussen zitten.

De diepgang van het verhaal was beperkt, al vind ik hem beter dan de meeste cgi gebaseerde films van dit jaar (denk aan Pacific Rim, Battleship enz. ). Er zaten best wat dooie momenten in de film. De kids raakten regelmatig afgedwaald.

Wat me op valt is dat dergelijke films met langdurige bombastische knal scènes ook saai en vermoeiend zijn. Ik vermoed dat dit komt omdat de geloofwaardigheid aardig verdwenen is, alleen al omdat er geen slachtoffer lijkt te vallen. Hetgeen mij het meest negatief op viel was het feit dat alle voorwerpen, voertuigen, bom en kogelinslagen, superhelden en super schurken alleen maar konden landen in gebouwen. Alles leek van gebouw naar gebouw te vliegen. En geen haartje werd gekrenkt. :yawnee:

LuPo

Gisteren Toy Story 3 3D. Heb ik die trilogy ook weer eens gekeken :D

skank1

Man of steel vanavond, door de reacties hier, weinig verwachting
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

VlisChris

@ LN: en dan het einde van de film :)
Spoiler
dat superman de nek van de generaal breekt..
Wel door duizend en een gebouwen kunnen vliegen, klappen van een locomotief kunnen weerstaan (ok, dat was superman maar soit) verzin het maar. En dan zo'n einde. .

Toch weer met veel plezier gekeken gisteravond.

Vanavond Startrek Into Darkness kijken denk ik.

LittleNinja

Citaat van: Christiaan S op oktober 19, 2013, 10:51:39
@ LN: en dan het einde van de film :)
Spoiler
dat superman de nek van de generaal breekt..
Wel door duizend en een gebouwen kunnen vliegen, klappen van een locomotief kunnen weerstaan (ok, dat was superman maar soit) verzin het maar. En dan zo'n einde. .

Toch weer met veel plezier gekeken gisteravond.

Vanavond Startrek Into Darkness kijken denk ik.

Ja, mee eens. Het zat redelijk vol met dat soort dingen. Mijn dochter had hier en daar ook opmerkingen waarvan ik dacht.. Eh... Ja je hebt gelijk schat. Geen idee waarom. En zij is acht. :D

Omdat ik een fan ben:
Spoiler

Duffel

Citaat van: LittleNinja op oktober 19, 2013, 08:46:31Ik vermoed dat dit komt omdat de geloofwaardigheid aardig verdwenen is, alleen al omdat er geen slachtoffer lijkt te vallen. Hetgeen mij het meest negatief op viel was het feit dat alle voorwerpen, voertuigen, bom en kogelinslagen, superhelden en super schurken alleen maar konden landen in gebouwen. Alles leek van gebouw naar gebouw te vliegen. En geen haartje werd gekrenkt. :yawnee:

http://www.buzzfeed.com/jordanzakarin/man-of-steel-destruction-death-analysis

:)

Martinus

Gisteravond Detachment gezien, aparte film met Adrien Brody.
............

Steven Coymans

Gisteren avond  R.I.P.D.
Viel nog wel mee.
CGI was soms wat game achtig.
MIB rip-off, maar toch een aantal leuke momenten. Heb me in ieder geval niet verveeld.

Daarnet nog the Killling Season. Ondank lage IMDB review viel hij me niet tegen.
Zaten soms wat overbodige scenes in vond ik.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20