Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Iemand die geen toegift gaf en een concert van minder dan een uur gaf was Duke Garwood in De Lutherse kerk/ SPOT vanavond.
Ik kende zijn muziek niet maar heb vanmiddag een aantal van zijn albums beluisterd en was erg verrast door de donkere, hypnotiserende blues. Hij verraste me vooral op zijn laatste album met interessante insteken en twist in de muziek.
Hij trad vanavond solo op. En van begin tot het eind vond ik het niet verrassend ;) Wel erg ingetogen en indrukwekkend gitaarspel. Hij aaide bijna over zijn gitaarsnaren. Tussen de nummers door mompelde hij een aantal zaken waarvan ik eigenlijk niet veel kon verstaan, o.a. ook een aantal keer omdat hij iets zei terwijl hij gehurkt iets met zijn effectpedalen deed, en dus niet in de microfoon praatte ;)
Blij dat ik geweest omdat het ook indruk maakte maar 25 nummers binnen een uur die ook voor mijn gevoel allemaal op elkaar leken was ook meer dan genoeg.
IMG_7086.JPG
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

marcush

Sfeervol aangekleed met schemerlampen en tapijten, voor het concert werden nog wat kaarsen - kan ook wierook zijn geweest- aangestoken.

De man tart alle concert-wetten: hoezo up-tempo op tijd afwisselen met rustige liedjes. Op enkele 'rock-achtige' nummers in het eerste deel na, was het een oase van warmte, rust en breekbare momenten (en muisstil in de zaal!). Saai zou je denken.

Maar als je ruim anderhalf uur achter elkaar alleen maar pareltjes voorgeschoteld krijgt, dan ga je betoverd en met een gelukzalig gevoel weer naar huis.

Michael Kiwanuka - Afas Live Amsterdam

Laan

Toevallig vandaag zijn laatste album gespeeld. Lekker hoor en zeker relaxed. :)

RZeemering

Citaat van: marcush op februari 27, 2025, 17:59:08Sfeervol aangekleed met schemerlampen en tapijten, voor het concert werden nog wat kaarsen - kan ook wierook zijn geweest- aangestoken.

De man tart alle concert-wetten: hoezo up-tempo op tijd afwisselen met rustige liedjes. Op enkele 'rock-achtige' nummers in het eerste deel na, was het een oase van warmte, rust en breekbare momenten (en muisstil in de zaal!). Saai zou je denken.

Maar als je ruim anderhalf uur achter elkaar alleen maar pareltjes voorgeschoteld krijgt, dan ga je betoverd en met een gelukzalig gevoel weer naar huis.

Michael Kiwanuka - Afas Live Amsterdam

oh gaaf! Die had ik even gemist dat hij langs kwam..
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

haythijs

Afgelopen zaterdagavond Skunk Anansie bezocht. De groep in de jaren 90 al eens gezien in de Kuip als voorprogramma bij U2. Toen kende ik de band slechts van de hits op MTV/TMF/3FM maar bleek tijdens dat optreden dat er een zeer pittige rockband achter schuilging.
Daarna hun oeuvre ontdekt en altijd wel in de gaten gehouden. En nu vond ik dat het wel eens tijd werd voor een show te bezoeken.
Wat een power, wat een stem en die heerlijke soms bijna sadistische grijns ook van haar. Zeer fijne ritmesectie ook.
Zangeres Skin die ook nog ff de moshpit induikt en tot 2 maal toe crowdsurfend door de zaal. Zeer fijn en luid vermaak!
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

pameijer

Ik zat zaterdagavond weer eens in de Kleine Zaal van de Oosterpoort, te luisteren naar Tim Knol & Blue Grass Boogiemen. Wat een vrolijke boel, niet vaak muzikanten zo zien genieten op het podium. Valt me altijd weer op hoe ik kan genieten van echt ervaren muzikanten, die niet meer bezig zijn met goed spelen, techniek en dat soort dingen, maar zich puur richten op emotie en muzikaliteit. Echt fijn concert, genoten.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

bulldog

Citaat van: haythijs op maart 25, 2025, 21:25:14Afgelopen zaterdagavond Skunk Anansie bezocht. De groep in de jaren 90 al eens gezien in de Kuip als voorprogramma bij U2. Toen kende ik de band slechts van de hits op MTV/TMF/3FM maar bleek tijdens dat optreden dat er een zeer pittige rockband achter schuilging.

Zag ze vorig jaar nog een keer in Lokeren en idd, ze blijven vol lef en power spelen, haar langdurig verblijf in de US heeft haar wss nog ietjes 'scherper' in het leven gezet.  ;)

Daarnet nog Jef Neve en Teus Nobel gezien in De Roma. Een Belg en een Nederlander die het héél goed doen, samen op een podium.

NAD C658 ~ ASR emitter II exclusive ~ Zidoo X20 ~ Tannoy Turnberry GR OW  ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD ~  Koeling: Aircom S8 ~ Sharkwire stroomkabels(alles) ~ Audioquest rocket 44 ~  ̷L̷A̷B̷1̷2̷ ̷g̷o̷r̷d̷i̷a̷n̷

Unkhman

Afgelopen zaterdag in Vredenburg naar The Musical Box geweest, de ultieme Genesis tribute band. Deze keer de Foxtrot tour van 1972/1973, zoals je die kent van het album Genesis Live (1973). De band was zeer goed op dreef, het volume was lekker stevig, de geluidmix erg goed op orde, en ze speelden enkele verrassende toegiften. Dichter bij het Genesis met Gabriel ga je niet (meer) komen!

Musical Box Vredenburg setlist

chansig

Drukke maand april:

Tramhaus (ik had gisteren ook kunnen gaan), Squid en The Pixies. Allen binnen anderhalve week. 😁

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Henkjan_O

Citaat van: chansig op april  4, 2025, 07:52:49Drukke maand april:

Tramhaus (ik had gisteren ook kunnen gaan), Squid en The Pixies. Allen binnen anderhalve week. 😁

hier ook al

Tramhaus en Squid ook

verder :  Elephant (gisteren), Fat Dog, MoMo festival, Indigo Waves, Man/Woman/Chainsaw, en dan twijfel ik nog of ik ga proberen een zaterdag kaart voor Rewire te kopen op TS
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

chansig

Gisteren dus Tramhaus in Doornroosje in Nijmegen.

Bij afloop bekleef bij het gevoel: hier ga je niet op je gemak naar luisteren op een zondag op een zolder. Dit is muziek die je live moet ervaren. De zang vind ik niet super maar de energie wel. Aanstekelijk, dynamisch, intens. De gitaren, bas, drums hebben een andere energie. Beheerst, melancholisch, betoverend.

Het deed me denken aan Sonia Youth. Ga ik ook niet even luisteren maar moeten live een feestje zijn geweest. Helaas nooit gezien.

Genoten dus, samen met mijn broer ook dat is goud waard. Met elkaar lopen mijmeren over ouder worden, werken en de tijd na je werken en dat deze bizar kort is. Dus je moet het nu het leven al pakken, niet wachten.

Avondje wel dus. Volgende tour weer...

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

chansig

Morgen stond Squid op het programma. Helaas een vout in de planning mijnerzijds. Dus ik ga niet. Volgende week The Pixies. Zo enorm benieuwd naar. Ik hoop dat ze alleen maar oud werk gaan spelen want dan ben ik weer even 25.

Teksten ? Toen luisterde ik er naar. Bizarre teksten. Absurditeit. Maar zo goed. Jammer dat Kim er niet meer bij is, of komt ze stiekem toch..???

Gr. Hans

Henkjan_O

Citaat van: Henkjan_O op april  4, 2025, 13:13:19Fat Dog
ook van die muziek die je thuis niet in je luisterhok gaat opzetten, maar wat een feest is dat live  :pompom:

ook goed, en deze keer ook voor thuis geschikt was het voorprogramma: ELLiS·D  de drummer van Fat Dog is daar zanger en doet mij enorm denken aan JLP van de Gun Club.  kwa muziek een paar trappen hoger dan de hoofdact (maar minder feest), echt erg fraai.    Voorprogramma uit je dromen zeg maar:  anders dan de hoofdact, onbekend, en erg goed
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

RZeemering

Ik vind de stem van de zanger van Ellis.D wel wat op die van Dead Moon lijken.

bmateijsen

Citaat van: chansig op april 18, 2025, 23:36:49Morgen stond Squid op het programma. Helaas een vout in de planning mijnerzijds. Dus ik ga niet. Volgende week The Pixies. Zo enorm benieuwd naar. Ik hoop dat ze alleen maar oud werk gaan spelen want dan ben ik weer even 25.

Teksten ? Toen luisterde ik er naar. Bizarre teksten. Absurditeit. Maar zo goed. Jammer dat Kim er niet meer bij is, of komt ze stiekem toch..???

Gr. Hans

Pixies afgelopen jaar gezien in Paradiso. Toen werd integraal Bossanova en Trompe Le Monde gespeeld, dat was tof.

RZeemering

Citaat van: bmateijsen op april 22, 2025, 17:32:18Pixies afgelopen jaar gezien in Paradiso. Toen werd integraal Bossanova en Trompe Le Monde gespeeld, dat was tof.
Bij de Pixies weet je het nooit... ;)
Ik ga foto's van ze maken 28 april in de Oosterpoort Groningen.
Heel benieuwd!

mmuetst

Cabaret, try-out van Eric van Sauers. Zaterdag heeft mijn Sandra mij getrakteerd op een voorstelling van Eric van Sauers in het kleine theater van Wijk bij Duurstede.
Was zeker een leuke voorstelling   :D dus mocht je de kans hebben....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Citaat van: mmuetst op april 22, 2025, 21:46:48Cabaret, try-out van Eric van Sauers. Zaterdag heeft mijn Sandra mij getrakteerd op een voorstelling van Eric van Sauers in het kleine theater van Wijk bij Duurstede.
Was zeker een leuke voorstelling   :D dus mocht je de kans hebben....

Ik vond hem vroeger echt hilarisch. Beetje uit het oog verloren. Hij had altijd iets onvoorspelbaars, dreigends, manisch. Heeft hij dat nog steeds?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

mmuetst

Citaat van: brt op april 22, 2025, 22:04:41Ik vond hem vroeger echt hilarisch. Beetje uit het oog verloren. Hij had altijd iets onvoorspelbaars, dreigends, manisch. Heeft hij dat nog steeds?
Ik vond van wel. Ken zijn oude shows ook. Geen humor ten koste van anderen, maar gewoon goed doordacht. Zoals hij vindt dat zijn kinderen lekker buiten de deur moeten woken  :D . Hij was ook een tijdje gestopt met shows en was daarom weer blij om in het theater te staan.

brt

Meteen ff op z'n site gekeken, maar alles is uitverkocht (Zwolle was leuk geweest). Jammer voor mij, fijn voor hem :)
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

mmuetst

Citaat van: brt op april 22, 2025, 22:21:48Meteen ff op z'n site gekeken, maar alles is uitverkocht (Zwolle was leuk geweest). Jammer voor mij, fijn voor hem :)
Soms hebben ze een wachtlijst. In Wijk bij Duurstede was de voorstelling ook uitverkocht, toch waren er plaatsen niet bezet. Een tijd geleden zijn wij zo in Denhaag naar Harry Jekkers geweest toen er twee plaatsen vrij kwamen (was trouwens ook heel leuk).