Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

snowbo

Citaat van: Martijn90 op december 29, 2011, 16:16:36
Straw Dogs.

Aardig mee vermaakt en werd aan het einde toch nog behoorlijk spannend :) Kwam misschien wel wat traag op gang.
Net ook opgezet, begint eindelijk beetje spannend te worden richting het einde ;) :pompom: >:D
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Martijnst1990

Gister avond nog Gran Torino gekeken, erg goed :)

Citaat van: snowbo op december 29, 2011, 23:51:00
Net ook opgezet, begint eindelijk beetje spannend te worden richting het einde ;) :pompom: >:D
Het duurt inderdaad even, maar het einde maakt dan wel weer aardig wat goed vind ik :P Het is ook geen top film, maar keek gewoon welgelukken weg.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Abduction, geen topper maar gewoon een actiefilm die lekker wegkijkt :)

Maar goed dat ik niet eerst op IMDB had gekeken want dan had ik hem waarschijnlijk niet meer opgezet (niet slim, zoals nu blijkt), vind hem zeker beter dan de 4.3 op IMDB.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

The Adjustment Bureau, verrasend goed film naar een leuk verhaal van Philip K. Dick die ik altijd wel goede SF vind schrijven en niet al die Fantasy eenheidsworsten die je nu vaak ziet.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Eddye

Gisteren gekeken:

Tron Legacy.
Beeld en geluid in een woord WAUW.
Het verhaal vond ik ook erg vermakelijk. Aanrader voor als je wilt showen met je HT
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Zymotic

Vanmiddag weer eens MIB gekeken. Blijft toch een zeer vermakelijke film :clapping:

VlisChris

Zojuist klaar met Finding Neverland. Blijft in mijn ogen een geniale film 8)

LittleNinja

Gisteren heb ik er twee achter elkaar door de kamer gestuurd.

Drive
Een 8.1 volgens IMDB echter blijf ik steken op ongeveer de helft... De film heeft ongetwijfeld zijn bijzonderheden, maar ik vind het een uiterst trage film.

Colombiana
Deze film heeft een 6.2 volgens IMDB al vind ik deze eerder die 8.1 waard als de zojuist besproken poging. In de hoofdrol de prachtige ( maar iets vormloze ) Zoe Saldana die ik niet meteen kon plaatsen zonder haar blauwe bodypaint. Je kan makkelijk sympathie vinden voor haar rol, in tegenstelling tot de autistisch overkomende hoofdrolspeler uit Drive. De film is vlot en knalt lekker weg. Iets dunner verhaal dan de eerste, maar dat wordt in mijn ogen gecompenseerd door de sfeer en actie van Luc Besson, die er ook deze keer weer voor zorgt dat een klein meisje opgroeid tot een killer en de dood van haar ouders wreekt. Klinkt bekend, is het niet? :D

Skyfox

Gisteren genoten van twee films.

Allereerst Juno. Op zich een bekend verhaal, maar door het sterke hoofdkarakter wel een aparte twist. Hierdoor erg vermakelijk.

Daarna gekeken naar M:I3. Lang geleden wel eens gezien, maar de verhaallijn was ik grotendeels al kwijt. Het is een leuke en spannende film, maar deel 1 en in mindere mate deel 2 vond ik toch beter.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Gisteravond gekeken naar Mennesker i solen

Alleraardigst begin en ook het middenstuk was grappig en onderhoudend, alleen zo jammer van de religieuze saus die er op het einde overheen gegoten is, toch een 6,5

Martijn76

Citaat van: skyfox op januari  2, 2012, 07:05:37
Daarna gekeken naar M:I3. Lang geleden wel eens gezien, maar de verhaallijn was ik grotendeels al kwijt. Het is een leuke en spannende film, maar deel 1 en in mindere mate deel 2 vond ik toch beter.

Toevallig gisteren 1 en 2 gekeken... even afhankelijk van hoe 't vanavond loopt lekker deel 3 erin :)

Oracle

De afgelopen week hebben mijn vrouw en ik eens even de tijd genomen om de mediaspeler te pijnigen...
Achtereenvolgens, verspreid over een aantal avonden uiteraard:

Erg goed, erg mooi, en heel leuk, ook de verhalen bij de liedjes. Top concert!

Matige film. Kon ons niet echt boeien. Traag, weinig emotie (Matt Damon bv... je verliest je vrouw en stiefzoon... Niks! Jammer..). Had toch meer gehoopt iets richting Outbreak of zo... 6/10.

Tja, even iets toepasselijks opgezet op 1 januari 2012... Ondanks het dunne verhaal, de overdreven clou, en de lengte, blijft het natuurlijk een rasechte popcorn-film met overweldigende special effects. Nu 2x gezien, en ik denk dat dat wel genoeg is. 7/10.

Geen Youp of Beau voor ons, maar Theo!! Oudejaarsavond keken we deze dvd, die maar weer eens bewijst dat Theo de beste cabaretier van dit moment is! Helemaal goed dit! En ook al stamt het uit 2009, nog steeds is de inhoud actueel! 9/10!

Dé verrassing van de vakantie. Een film die bewijst dat big budget niet nodig is, om een grote film te maken. Een tikje te belerend qua Christen-fundamentalisme, maar anderzijds geeft het ook aan dat er niet alleen bij de islam extremisten zitten. Goeie cast, knap geacteerd, en sterk verhaal. 8,5/10.

Al met al, een leuke week, film-technisch gezien.

Gr,
Mark

VlisChris

Kjelt

Vanavond "the debt" gekeken, imdb een 7, ik vond het een 8  :thumbs-up:

squeek

Eergisteren begonnen aan twin peaks. Geestige tv serie  :clapping:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raymen

Gisterenavond a lonely place to die gekeken.

Redelijk lekkere film, met een aantal goede momenten.

7,5/10
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

raMniv

Ben bezig aan de serie The Wire en man o man wat vind ik dit toch een geweldige serie. Niet eerder zat ik zo in een serie als bij deze. Kan hem iedereen aanraden die van een sterke politieserie houdt die de werkelijkheid niet uit het oog verliest.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Martijnst1990

Citaat van: LittleNinja op januari  2, 2012, 06:59:27

Colombiana
Deze film heeft een 6.2 volgens IMDB al vind ik deze eerder die 8.1 waard als de zojuist besproken poging. In de hoofdrol de prachtige ( maar iets vormloze ) Zoe Saldana die ik niet meteen kon plaatsen zonder haar blauwe bodypaint. Je kan makkelijk sympathie vinden voor haar rol, in tegenstelling tot de autistisch overkomende hoofdrolspeler uit Drive. De film is vlot en knalt lekker weg. Iets dunner verhaal dan de eerste, maar dat wordt in mijn ogen gecompenseerd door de sfeer en actie van Luc Besson, die er ook deze keer weer voor zorgt dat een klein meisje opgroeid tot een killer en de dood van haar ouders wreekt. Klinkt bekend, is het niet? :D
Net even een trailer opgezocht en dat ziet er goed uit :)

Dedicated HT

mradem

Nou een 8,1 vind ik wel erg hoog. Ik geef het een 6,5. Wel aardig maar in dit genre zijn er echt wel betere.

clockwork

Citaat van: Raymen op januari  3, 2012, 09:06:41
Gisterenavond a lonely place to die gekeken.

Redelijk lekkere film, met een aantal goede momenten.

7,5/10

Vond ik ook. Mooie plaatjes ook.
heel klein beetje jammer van de missertjes op klimgebied.  :wacko:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: Martijn90 op december 19, 2011, 22:24:25
Miami Vice

Lekkere actie film, geen moment verveelt ermee. Vooral de massieve schietpartij aan het einde van de film is geweldig, heerlijk rauw!
Citaat van: squeek op december 20, 2011, 18:45:13
Samen met de muziek een heel rauwe sfeer feitelijk. Heerlijk om zo in de film gezogen te worden.
Gisteravond gezien en helemaal mee eens met jullie opmerkingen. Geen moment verveeld en prachtige soundtrack. Beeld was ook gewoon goed, ondanks dat de zwartwaarden iets beter hadden gemogen.

Afgelopen weekend ook nog Shooter gezien. Ondanks dat het slechts DD5.1 was vonden we het geluid en de bubble prima.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari  3, 2012, 13:41:36
Gisteravond gezien en helemaal mee eens met jullie opmerkingen. Geen moment verveeld en prachtige soundtrack. Beeld was ook gewoon goed, ondanks dat de zwartwaarden iets beter hadden gemogen.

Afgelopen weekend ook nog Shooter gezien. Ondanks dat het slechts DD5.1 was vonden we het geluid en de bubble prima.
De DD5.1 track van Shooter is inderdaad erg goed :)

Gister een paar stukjes van Transformers 3 gekeken, puur even voor het geluid en dat is wel echt geweldig zeg! Heb de film in 1080p met DTS op de pc staan, maar de Dolby TrueHD track op de BD is toch wel een heel stuk beter.

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op januari  3, 2012, 14:31:01
Gister een paar stukjes van Transformers 3 gekeken, puur even voor het geluid en dat is wel echt geweldig zeg! Heb de film in 1080p met DTS op de pc staan, maar de Dolby TrueHD track op de BD is toch wel een heel stuk beter.
Die heb ik ook puur voor het beeld en geluid gekocht. De openingsscene tijdens de M&G smaakte naar meer. Ben dus erg benieuwd naar de rest...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari  3, 2012, 15:15:23
Die heb ik ook puur voor het beeld en geluid gekocht. De openingsscene tijdens de M&G smaakte naar meer. Ben dus erg benieuwd naar de rest...
Deel 3 is erg goed qua geluid maar.. bij de M&G had ik deel 2 bij me ;)

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op januari  3, 2012, 15:44:19
Deel 3 is erg goed qua geluid maar.. bij de M&G had ik deel 2 bij me ;)
:blink: en die heb ik nog niet eens :unsure: ach ja, komt er ook nog wel...
Showcase - Topic