Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Ligt de BD van Transformers 2 al in de schappen dan?!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Moondust

Citaat van: MaxxMark op oktober  1, 2009, 00:58:31
Vanavond eindelijk tijd gehad om Transformers 2 te kijken. En ik moet zeggen dat ze met de BR toch weer wat 'rare' dingen hebben uitgehaald zo lijkt het.

De geluidsmix lijkt, vooral in het begin, nogal uit balans. Het laag is veel te erg aanwezig en als je dan een scene hebt waar gewoon gepraat wordt lijkt het weer te zacht. En dat terwijl op andere momenten het midden en het hoog gewoon weer goed meekomen met de rest. Ik vond het heel eigenaardig en zelfs ietwat irritant. Naar mate de film vorderde leek het wat meer in balans te komen.

Zodra ik mn Dune/PCH C200 heb wil em nog een keer kijken met de HD audio track (had nu de DTS core track) en kijken of het daar ook zo is.

Ik heb een 720p encodering gezien en daar heb ik het door jou genoemde euvel ook geconstateerd. Vrijwel de gehele film heb ik met de afstandsbediening in mijn hand zitten switchen. Heel irritant inderdaad! Het beeld zag er wel erg goed uit.

Citaat van: MaxxMark op oktober  1, 2009, 00:58:31
Het blijft toch wel een geweldige actie film!  :pompom:

Ik heb de film een paar dagen geleden gezien, maar vind het achteraf gezien echt absoluut zonde van mijn tijd. Waar deel 1 nog vernieuwend was en een redelijk verhaal had worden in deel 2 werkelijk alle cliches uit de kast getrokken. Het stikt van de plotholes, onwaarschijnlijkheden (ook in het licht van het Transformers-universum), toevalligheden en vals sentiment. Vaak kan ik daar bij dergelijke films nog wel aardig doorheen kijken, maar bij Transoformers 2 was het voor mij echt niet te pruimen. Wat een ongelooflijke commerciële troep! Bezint eer ge begint.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

celerontje

Ach, ik vond 'm best vermakelijk. ;D
En ja, 't is inderdaad een film met het meest slechte script dat je maar kunt bedenken, maar dat geeft je weer de illusie (of is 't een feit? :hehe:) dat je 't zelf beter kunt, wat goed is voor je zelfvertrouwen! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Moondust

Citaat van: celerontje op oktober  1, 2009, 13:21:48
Ach, ik vond 'm best vermakelijk. ;D
En ja, 't is inderdaad een film met het meest slechte script dat je maar kunt bedenken, maar dat geeft je weer de illusie (of is 't een feit? :hehe:) dat je 't zelf beter kunt, wat goed is voor je zelfvertrouwen! :D

Ik snap dat het allemaal in the eye of the beholder zit, maar ik laat dit soort films liever aan me voorbijgaan. Wie eraan twijfelt of de bluray moet worden aangescaft doet er denk ik goed aan een encodering van het internet te plukken en die eerst te kijken alvorens over aanschaf te beslissen.

Overigens verbaast het mij keer op keer weer dat bij een titel als Transformers 2 hele massa's erop duiken. Getuige ook de hoeveelheid downloads op b.v. torrentsites i.v.m. minder bekende films. En als er een keer een echte goede kwaliteitsfilm wordt gepost waarvan de titel de meesten niets zegt, dan lijkt de interesse minimaal. Ik snap dat gewoon niet en kan enkel concluderen dat mensen doorgaans weinig kritisch zijn en graag naar opgedrongen commerciële troep kijken. En de goede verkoopresultaten zetten de industrie aan om nog meer van dit soort zooi te maken. Het lijkt een neerwaartse spiraal. Gelukkig zijn er voorlopig nog genoeg helden die wel eerlijke integere films maken die je (diep) raken.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

ksi

Vond de film fantastisch, precies mijn stijl. Popcorn flick baby.
En wat verwacht je van Bay? Een super verhaal met een goed en verassend slot? Denk dat als je verwacht van transformers 2 dat het een goed en boeiend verhaal heeft je toch echt verder moet kijken genoeg ander interessant aanbod lijkt me.

LittleNinja

Ik heb hem alleen in de bios gezien. Een eerdere download had bij mij verschikkelijk beeld en nog slechter geluid. Nu staat er een 6,6 GB versie te wachten ( 720p ). Hopelijk is die enigszins te pruimen totdat hij op het schijfje verschijnt.

Kopen ga ik hem wel. Prima film om even je verstand op nul te zetten en je te laten overdonderen door geluids- en beeldeffecten. Verder is het natuurlijk een compleet onzinnige film! :P

Moondust

Citaat van: LittleNinja op oktober  1, 2009, 14:01:15
Kopen ga ik hem wel. Prima film om even je verstand op nul te zetten en je te laten overdonderen door geluids- en beeldeffecten. Verder is het natuurlijk een compleet onzinnige film! :P

Ik kan visuele pracht en knallende geluidseffecten ook wel waarderen, maar als de film zo slecht is als bij Transformers 2 haak ik toch af. Kijkend naar Transformers 2 voel ik me totaal niet serieus genomen door de makers van de film. Ik word als debiel behandeld. Als tiener kon ik dit soort hersenloos vermaak nog wel verteren, maar de laatste 10 jaar heb ik er in toenemende mate mijn interesse in verloren. Doe mij maar films met een sterk pakkend verhaal en waanzinnig beeld- en geluidskwaliteit. Daar wil ik graag voor betalen.

MaxxMark

Toen ik TF2 voor het eerst zag (Digitaal in Metropolis Antwerpen)  was ik ook een beetje sceptisch (zie ook mn post: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84518.msg1473748#msg1473748 )

Dat was de reden dat ik hem ook zeker weer wilde zien (en dus gisteren was gaan kijken).

Wat betreft plotholes qua TF-Universe kan ik er niet echt over mee praten (ik was een casual transformers kijker, geen die hard). Maar hetgeen dat mij het meeste irriteerde die keer was de niet leuke humor die er in zat. Gister ben ik dan ook gewoon gaan kijken en geprobeerd die stukken te negeren. En dat ging best aardig.

Als ik dat dus buiten beschouwing laat dan hou je een film over vol met actie die eigenlijk geen moment echt verveeld. Geen hoogstandje, maar prima vermakelijk.

(ik heb trouwens de 16gb 1080p variant gekeken, helaas de 1:1 BR rip nog niet gezien :( )

Vanavond wordt het, als het mee zit, Star Trek - 2009 (1080p) en als het dat niet wordt wegens tijdsgebrek, dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe aflevering van Defying Gravity.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

senseless

Ik heb ook eergisteren Transformers 2 aangezet. Vond deel 1 wel vermakelijk al was het wat kinderachtig. Deel 2 slaat echt de plank m.i. volledig mis. Ik vond het een combinatie van Transformers, Gremlins en small soldiers ofzo.

Je wordt inderdaad als debiel benaderd en de audio track is echt #$%#$$%. Enige optie is om je center harder te zetten en de overall volume lager te zetten om het enigzins zonder constant gebruik te maken van de ab.

Na drie kwartier ofzo was ik er zo klaar mee dat ik hem afgezet heb (ondanks Megan Fox :P), iets dat ik heel zelden doe.

Cijfer : 4,5

Vanavond verder met Lost, echt geweldig. Ben blij dat ik pas begonnen ben en nog vele seizoenen kan kijken!

TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

ksi

Citaat van: MaxxMark op oktober  1, 2009, 14:21:02
(ik heb trouwens de 16gb 1080p variant gekeken, helaas de 1:1 BR rip nog niet gezien :( )
Inclusief de HD sound en IMAX beelden zeker... Right. Jammer dat mensen meningen over geluid e.d. hebben als de originele disc nog niet uit is, enkel een geripte inadequate release.

celerontje

Die slechte audiokwaliteit zal wel door de ripper komen, want ik kan me absoluut niet voorstellen dat de originele BD ook zo klinkt.
Of misschien was 't wel een uitgelekt proefexemplaar met kinderziektes? I don't know!

Maar als je zo graag kopietjes kijkt, neem dan op z'n minst een rip die NIET re-encoded is.

Citaat van: Moondust op oktober  1, 2009, 13:36:15
Ik snap dat het allemaal in the eye of the beholder zit, maar ik laat dit soort films liever aan me voorbijgaan. Wie eraan twijfelt of de bluray moet worden aangescaft doet er denk ik goed aan een encodering van het internet te plukken en die eerst te kijken alvorens over aanschaf te beslissen.

Overigens verbaast het mij keer op keer weer dat bij een titel als Transformers 2 hele massa's erop duiken. Getuige ook de hoeveelheid downloads op b.v. torrentsites i.v.m. minder bekende films. En als er een keer een echte goede kwaliteitsfilm wordt gepost waarvan de titel de meesten niets zegt, dan lijkt de interesse minimaal. Ik snap dat gewoon niet en kan enkel concluderen dat mensen doorgaans weinig kritisch zijn en graag naar opgedrongen commerciële troep kijken. En de goede verkoopresultaten zetten de industrie aan om nog meer van dit soort zooi te maken. Het lijkt een neerwaartse spiraal. Gelukkig zijn er voorlopig nog genoeg helden die wel eerlijke integere films maken die je (diep) raken.
Ik heb een vrij brede filmsmaak, ik heb bijvoorbeeld net ''Let The Right One In'' op BD gekeken, prachtige film!
Degenen die nog durven te beweren dat HD/Blu-ray geen baat heeft bij arthouse, moeten heeeeeeel snel hun stinkende mond gaan spoelen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Citaat van: ksi op oktober  1, 2009, 16:04:35
Inclusief de HD sound en IMAX beelden zeker... Right. Jammer dat mensen meningen over geluid e.d. hebben als de originele disc nog niet uit is, enkel een geripte inadequate release.

Ehm, sorry to burst your bubble.. Maar deze heeft (zoals ik al in mn eerdere posting zei) níet de HD audio track, maar wél de DTS core track die in de originele DTS HD-Master track zit om backwards compatible te blijven. Het voordeel van die DTS core track is dat die, in tegenstelling tot normale DTS een bitrate van 1.5mbit. Dus nee, het is niet de native HD track, maar het is een flinke stap beter dan DTS/DD die je op een DVD tegen komt.

Verder is de video AVC encoded (x264 en uiteraard multipass) op 15mbit. 

En als laatste, dat hij hier (en in de usa) nog niet te koop is wil niet zeggen dat hij niet te krijgen is. In het minder legale circuit zie je steeds vaker dat de blu ray releases steeds eerder opduiken. Eerst was het een week, ondertussen is het al een maand (zowel Transformers als Star Trek zijn al in hoge kwaliteit rips te vinden).

Eerst even lezen voor je gaat blaten
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Citaat van: celerontje op oktober  1, 2009, 16:04:54
Die slechte audiokwaliteit zal wel door de ripper komen, want ik kan me absoluut niet voorstellen dat de originele BD ook zo klinkt.
Of misschien was 't wel een uitgelekt proefexemplaar met kinderziektes? I don't know!

Ik kan me er ook zeer weinig bij voorstellen, daarom zit ik ook met smart te wachten tot de native 1:1 rip er is. Al lijkt mij dat je met de DTS Core track niet heel erg ver van het origineel vandaan zit. Was het niet zo dat DTS-MA een extention op de Core is? Of was de core echt een appart embedded DTS signaal? Als het het tweede is, is er nog hoop, als het het eerste is ben ik een beetje bang dat er weinig zal veranderen.

Aan de andere kant, met transformers 1 was, volgens menigeen, de audiotrack ook niet helemaal geweldig.

Ronin79

Vanavond;

Ajax - Anderlecht  ;D

Dat wordt weer een mooie voetbal avond.
De vrouw zet ik wel voor een film in de slaapkamer  :P

Moondust

Citaat van: senseless op oktober  1, 2009, 15:43:41
Ik heb ook eergisteren Transformers 2 aangezet. Vond deel 1 wel vermakelijk al was het wat kinderachtig. Deel 2 slaat echt de plank m.i. volledig mis. Ik vond het een combinatie van Transformers, Gremlins en small soldiers ofzo.

Je wordt inderdaad als debiel benaderd en de audio track is echt #$%#$$%. Enige optie is om je center harder te zetten en de overall volume lager te zetten om het enigzins zonder constant gebruik te maken van de ab.

Na drie kwartier ofzo was ik er zo klaar mee dat ik hem afgezet heb (ondanks Megan Fox :P), iets dat ik heel zelden doe.

Cijfer : 4,5

Same here. Alhoewel, ik snap alle ophef over Megan Fox niet zo. Ik zou nog niet met dat mens gaan als ik er geld op toekreeg. Alle dellerigheid, nepheid en goedkoopheid straalt van die dame af. Prima, maar mij vangt ze er niet mee.

Citaat van: senseless op oktober  1, 2009, 15:43:41
Vanavond verder met Lost, echt geweldig. Ben blij dat ik pas begonnen ben en nog vele seizoenen kan kijken!

Waar zit je nu? Ik ben bij seizoen 2 episode 8. Inderaad genieten. De vertelstructuur werkt fantastisch.

Ronin79

Megan heeft een prachtig lichaam ... alleen het gezicht staat mij op een of andere reden niet aan.
De Jongere Megan zag er wat beter uit.

Moondust

Citaat van: ksi op oktober  1, 2009, 16:04:35

De meningen over de geluidskwaliteit zijn gericht op de encoderingen die op internet rondzwerven. Aangezien de core van de DTS-HD MA stream is gebruikt lijkt erop te duiden dat ook de retail bluray het euvel van teveel bas en te zachte speech zal kennen. Immers, als het werkelijk de core betreft, dan heeft er GEEN BEWERKING plaatsgevonden, alleen extractie, en is het geluid gewoon niet goed gemasterd. Maar goed, zeker weten doen we het pas als de retail is gereviewd. Je hebt gelijk dat we niet voorbarig moeten zijn.

Dat zou kunnen maar lijkt onwaarschijnlijk omdat alleen de core van de DTS-HD MA track is geëxtraheerd en er geen bewerking van de track heeft plaatsgevonden. In theorie dan. Uiteraard is er ook nog de mogelijkheid dat het een soort van proefexemplaar betreft die afwijkt van de uiteindelijke retail. Maar goed, we zullen het zien over een klein maandje.

Maar als je zo graag kopietjes kijkt, neem dan op z'n minst een rip die NIET re-encoded is.

Het geluid is hoogstwaarschijnlijk niet re-encoded, de video wel, amar daar gaan de klachten niet over.

Moondust

Citaat van: MaxxMark op oktober  1, 2009, 19:39:33
Ik kan me er ook zeer weinig bij voorstellen, daarom zit ik ook met smart te wachten tot de native 1:1 rip er is. Al lijkt mij dat je met de DTS Core track niet heel erg ver van het origineel vandaan zit. Was het niet zo dat DTS-MA een extention op de Core is? Of was de core echt een appart embedded DTS signaal? Als het het tweede is, is er nog hoop, als het het eerste is ben ik een beetje bang dat er weinig zal veranderen.

Het is het eerste. DTS-HD MA bestaat uit de DTS core met een extention.

CiteerDTS-HD Master Audio is a lossless audio codec created by Digital Theater System. It was previously known as DTS++.[1] It is an extension of DTS which, when played back on devices which do not support the Master Audio or High Resolution extension, degrades to a "core" track which is lossy.

Bron: wikipedia.org

erwinh

Citaat van: SillentWolf op oktober  1, 2009, 19:40:39
Vanavond;

Ajax - Anderlecht  ;D

Dat wordt weer een mooie voetbal avond.
De vrouw zet ik wel voor een film in de slaapkamer  :P
Weer genoten?? Vast niet 8)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Ronin79

Vooral de laatste minuten heb ik echt zitten balen ... ik had er al een naar voorgevoel bij.
Opzichzelf is 1-1 geen verkeerde uitslag, maar er had veel meer ingezeten.

Pantelic en Aisatti stelde echt teleur, de rest vondt ik toch heel redelijk voetballen.

Waar ik ook van baalde is de hands bal van anderlecht .. dat was een zuivere panalty.
Soms zit het mee .... soms zit het tegen.

Hopelijk speelt Ajax de rest van de poel uit, zonder verlies .. alleen dan maken ze nog kans om verder te komen in europa.

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op oktober  1, 2009, 19:56:26
Megan heeft een prachtig lichaam ... alleen het gezicht staat mij op een of andere reden niet aan.
De Jongere Megan zag er wat beter uit.
megan heeft een nieuwe film: Jennifer's Body.... tja.. wat je daar nou van moet vinden..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ThomS

Vannacht Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay gekeken. Ik verwachtte er eigenlijk niets van, maar hij keek goed weg en ik heb hard gelachen (en daar gaat het toch om bij dit soort films).

mijns inziens wel echt een film voor jonger publiek (en zij die denken dat nog te zijn  :lookaround:)

Robbert54

Citaat van: ThomS op oktober  2, 2009, 10:09:13
Vannacht Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay gekeken. Ik verwachtte er eigenlijk niets van, maar hij keek goed weg en ik heb hard gelachen (en daar gaat het toch om bij dit soort films).

mijns inziens wel echt een film voor jonger publiek (en zij die denken dat nog te zijn  :lookaround:)
welke speaker is dat in jou avater??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Citaat van: ThomS op oktober  2, 2009, 10:09:13

ja was goed filpmje, broodje vlees was wel lacheeuuhhh  :clapping: