Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Richi op november 10, 2023, 15:06:53Fraai! Kan je beschrijven wat het doet in je set?

Hartelijke groet,
Richard

Jazeker kan ik beschrijven wat het doet in mijn set.

Doet alleen maar goede dingen  :tongue2:






































Nu even serieus ;).
Het eerste wat het doet is Voltage stabiel houden.
Tweede is dat het klankmatig meer rust brengt wat ten goede komt van de weergave. Het laagweergave is strakker, dynamiek wordt absoluut niet berperkt hoe vele meestal roep toeteren ;).
De scheiding mid/hoog zorgt nu voor meer ruimtelijkheid, goed te horen bij de song van Ghostrider - Solution.(intro).
Al met al is het geen klein verschil. Sinds lange tijd niet zo'n grote verschillen meer gehoord wanneer er iets nieuws in de set geintroduceerd werd.
Er wel bij gezegd op het niveau waar ik zit zijn de verschillen (ultra) klein. Ik ben realistisch dat de verschillen zo klein zijn dat het geen upgrade of (grote) verbetering meer is maar meer een sidegrade is. Dan spreek ik over versterker, DAC, luidsprekers en kabels.

Dit is even kort samengevat. Uiteraard kan ik er dieper op ingaan of hoe ik voorheen altijd review(s) schreef(met songs erbij) maar dat wordt (helaas) niet meer zo op prijs gesteld op het forum want dan denken er bepaalde user(s) dat ik sponsor of dat ik een klap voor mijn harsens heb gehad  :-X  :D
Die tijd is helaas geweest dat er uitgebreidere reviews komen van mijn kant. :-X
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Toch weer een mooie stap vooruit zo te lezen; veel muziekplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op november 10, 2023, 20:05:05Toch weer ;D  een mooie stap vooruit zo te lezen; veel muziekplezier gewenst 🎶

Zal zeker lukken net zoals jij het ook doet  ;) .

Ben sowieso wel even onder de pannen want heb een paar boxsets bestelt. Eentje van 48 cd's en een andere maar van 33 cd's  ;D

De 48 cd boxset is al geript maar de 33 cd boxset pas twee geript.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Op welke wijze rip je de cd's, welke apparatuur en software gebruik jij daarvoor?

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 10, 2023, 20:16:36Zal zeker lukken net zoals jij het ook doet  ;) .

Ben sowieso wel even onder de pannen want heb een paar boxsets bestelt. Eentje van 48 cd's en een andere maar van 33 cd's  ;D

De 48 cd boxset is al geript maar de 33 cd boxset pas twee geript.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op november 10, 2023, 20:25:29Op welke wijze rip je de cd's, welke apparatuur en software gebruik jij daarvoor?


Een computer(geen laptop)
Plextor drive(intern). Software DbPoweramp.
Windows maar dan een aparte boot waar alleen een volledig kale Windows opstaat met alleen DBpoweramp.
Tevens de leessnelheid op zijn laagste toerental en ripsnelheid idem.

DbPoweramp vind ik persoonlijk beste rip programma.
Heb ook wel eens EAC gebruikt maar daar kreeg ik meer foutmeldingen mee vooral bij XRCD's.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

eduard

Klinkt als een goede oplossing.

Plextor had ik ook altijd maar ben ik ergens in mijn verhuizing kwijt geraakt. Maar twijfel of ik hem nog wel had kunnen aansluiten vermoed dat het een idee drive was.
Met bdpoweramp heb ik ook mijn collectie geript. Moet zelf ook weer een wat cd omzetten heb er een 60 tal liggen die ik nog niet ge ript hebt

Xander32

Zelf gebruik ik ook DbPoweramp, op een laptop. Waarom schrijf je specifiek 'geen laptop'?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op november 10, 2023, 21:26:41Zelf gebruik ik ook DbPoweramp, op een laptop. Waarom schrijf je specifiek 'geen laptop'?

Geen bij bedoeling erbij  ;) . Kwam niet op het woord "stand alone / desktop" computer. Dus schreef ik geen laptop. ;).

Desktop is het ook eigenlijk niet  :laugh: . Grote behuizing(big tower).

Blijft lastig haha.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Richi

Mooi om te lezen welke verbetering het brengt in je set. Geniet ervan!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Contour

Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van deze PS Audio, ik heb in het verleden een Powerplant gehad maar die werd akelig warm, wat de levensduur niet ten goede is gekomen toen.

Dura

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 10, 2023, 20:44:06Een computer(geen laptop)
Plextor drive(intern). Software DbPoweramp.
Windows maar dan een aparte boot waar alleen een volledig kale Windows opstaat met alleen DBpoweramp.
Tevens de leessnelheid op zijn laagste toerental en ripsnelheid idem.

DbPoweramp vind ik persoonlijk beste rip programma.
Heb ook wel eens EAC gebruikt maar daar kreeg ik meer foutmeldingen mee vooral bij XRCD's.

Hier ook liefhebber van DBPA. Een zeer belangrijke accessoire voor het rippen van veel CDs is.....een eierwekker! Ik heb er ooit eens, 12 jaar geleden, honderden geript. Iedere CD was binnen 6 minuten klaar. Te lang om bij te blijven zitten, te kort om af en toe eens te kijken hoe het er mee staat. Dingetje op 6 minuten gezet, ging ie af dan verwisselde ik de CD, of niet als het niet uitkwam.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Contour op november 11, 2023, 10:45:21Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van deze PS Audio, ik heb in het verleden een Powerplant gehad maar die werd akelig warm, wat de levensduur niet ten goede is gekomen toen.

Deze wordt niet warm, blijft zeer koel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Dura op november 11, 2023, 11:38:43Hier ook liefhebber van DBPA. Een zeer belangrijke accessoire voor het rippen van veel CDs is.....een eierwekker! Ik heb er ooit eens, 12 jaar geleden, honderden geript. Iedere CD was binnen 6 minuten klaar. Te lang om bij te blijven zitten, te kort om af en toe eens te kijken hoe het er mee staat. Dingetje op 6 minuten gezet, ging ie af dan verwisselde ik de CD, of niet als het niet uitkwam.

Handige tip met een eierwekker. :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rowdy

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 10, 2023, 19:14:08Dit is even kort samengevat. Uiteraard kan ik er dieper op ingaan of hoe ik voorheen altijd review(s) schreef(met songs erbij) maar dat wordt (helaas) niet meer zo op prijs gesteld op het forum want dan denken er bepaalde user(s) dat ik sponsor of dat ik een klap voor mijn harsens heb gehad  :-X  :D
Die tijd is helaas geweest dat er uitgebreidere reviews komen van mijn kant. :-X

Vind het jammer dan je geen reviews meer schrijft zoals voorheen, maar begrijpelijk. Door jouw review over de SR Purple ben ik me meer in gaan verdiepen over audiofiele zekeringen. Heb nu ook audiofiele zekeringen in mijn audio apparatuur en dat was een verstandige keuze.

Mediator

Citaat van: Contour op november 11, 2023, 10:45:21Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van deze PS Audio, ik heb in het verleden een Powerplant gehad maar die werd akelig warm, wat de levensduur niet ten goede is gekomen toen.

Dat waren alleen de eerste generatie powerplants van PSaudio. Daarna kwam
De power plant premier (PPP). Die werken volgens een ander principe en werden al niet meer warm. Helaas kwam die uit China en gingen ze vaak na een paar jaar kapot. Na de PPP maakt PSaudio de power plants weer in de USA en is de betrouwbaarheid weer wat je mag verwachten. Wat ik met regenereren van stroom ook merk is dat het geluid een stuk pin pointer wordt en juist met Tannoy dualconcentric is dat iets dat je wilt. Belangrijk bij iedere vorm van regenereren is dat het aan te sluiten apparaat geen vorm van filtering heeft. PSaudio waarschuwt daar terecht voor. Dus ook de netontstoring in de vorm van een condensator en een spoeltje.

Maximus_Aurelius

Sinds een week trotse bezitter van een mooi klein Zwitser familiebedrijf dat de naam draagt FTA oftewel Final audio Touch. Alle kabels worden met de hand gemaakt met veel precisie maar dat kun je de Zwitsers wel overlaten.

Start gemaakt naar het Zwitsers audio leven  ;)  ;D

Het betreft hier om een USB kabel, Sinope is de naam en zegt hallo tegen alle forumleden  :pompom:  :pompom: .

Hij vervangt mijn Heimdall 2 USB kabel die al vrij lang in mijn set zat. Ik weet nog goed dat de Heimdall 2 USB kabel geintroduceerd werd en ik gelijk erbij was na een demo. Ik was een van de eerste en gelukkige in Nederland.

Is deze kabel dan beter dan de Heimdall 2 die al kei goed is.
Yup de FTA Sinope is een kabel die veel verder gaat. Was dit niet het geval had ik het ook niet gedaan.
Wat gaat verder:
- Meer body, strakker laag.
- Meer diepte en spreiding in de klank.
- Ruimtelijkheid

Ik schrok positief van het verschil, met name bij Mahler 2 (DG Leonard bernstein bij Resurection) Sodeju nog bij circa 14 minuten bouwt het weer op en dan knalt het bij 16:37 lekker eruit. Dit nummer en deze uitvoering is uberhaupt ideaal voor te testen want het voldoet aan veel criteria.
Ook Shostakovich Babi Yar Kitajenko en Gürzenich Orchestra Köln. Adagio waar veel spreiding en diepte in zit en een koor voorbij komt. Humor is waar diepte van belang is.

Heb ik deze kabel vergeleken met andere, ja maar niet in dezelfde prijsklasse want dit had ik al achter de rug met de Heimdall 2. De prijsklasse was boven de Sinope. Uiteraard heb ik Nordost Tyr 2 en zelfs de Valhalla getest maar beiden leggen het loodje tegen de FTA Sinope. De Nieuwste Siltech USB die ook duurder is is in mijn set niet te vergelijken met de Sinope.





APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#2716
Citaat van: Rowdy op november 25, 2023, 08:22:21Vind het jammer dan je geen reviews meer schrijft zoals voorheen, maar begrijpelijk. Door jouw review over de SR Purple ben ik me meer in gaan verdiepen over audiofiele zekeringen. Heb nu ook audiofiele zekeringen in mijn audio apparatuur en dat was een verstandige keuze.

Misschien ga ik overstag en schrijf ik een review. Probeer het dan kort te houden, zoals ik voorheen ook gedaan heb, goed? ;)  :D
Heb mijn creatieve brein werk laten doen en er zijn wat leuke ideeën te binnen geschoten.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Richi

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 29, 2023, 22:15:18Misschien ga ik overstag en schrijf ik een review. Probeer het dan kort te houden, zoals ik voorheen ook gedaan heb, goed? ;)  :D
Heb mijn creatieve brein werk laten doen en er zijn wat leuke ideeën te binnen geschoten.
:pompom:  :clapping:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maximus_Aurelius

Slogan wat nu voor mij geldt.
End of era!! All things must come to an end.
Bye bye to my Amplifiers.

In Art of the ear room kan geen muziek meer worden gespeeld en/of gedraaid.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour


vanzomereng

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 14, 2024, 18:10:02Slogan wat nu voor mij geldt.
End of era!! All things must come to an end.
Bye bye to my Amplifiers.

In Art of the ear room kan geen muziek meer worden gespeeld en/of gedraaid.

Niet zo vaag  :wow:
Wat is er gebeurd.... Ga je nu zelf wat zingen  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

#2721
Citaat van: Contour op februari 14, 2024, 18:41:45Het zal toch niet zo zijn, de Lindemann gaat weg?  :o

Zijn al weg.

Citaat van: vanzomereng op februari 14, 2024, 19:07:35Niet zo vaag  :wow:
Wat is er gebeurd.... Ga je nu zelf wat zingen  :colgate:

Is toch niet vaag ;). Is duidelijk wat er staat.

Er kan geen muziek spelen zonder versterker(s).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour


brt

Ik sluit me aan bij @vanzomereng, iets meer context is wenselijk.

Waarom zijn ze weg? Wat komt er voor in de plaats? Afijn, je kunt de meest prangende vragen wel bedenken, én voor zijn ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Maximus_Aurelius

Versterkers zijn verkocht omdat er wat anders in aantocht is. Hoe en wat komt hier te staan zodra er meer nieuws is ;).

Waarom de mijn versterkers weg zijn - Tijd is aangebroken om eens wat anders.
Wat of welk merk het wordt - Dit lezen jullie zodra er meer nieuws is. We zitten in de onderhandelingsfase met een bepaald merk.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.