Art for the Ear room. Another Accuphase golden wonder has arrived in my set.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

Marco66

Woonkamer: Classé Cap-2100, Moon 380D DSD, Sonus Faber Cremona Auditor M
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Peerless Monster

Een waardige upgrade!

Was het close call met de bhk250 Nico?
Waarom is het deze niet geworden? Ik ben benieuwd (iedereen luistert anders) en ik heb tig eindtrapjes staan. Maar ben benieuwd namelijk.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

Xander32

Je had al fraaie eindversterking; zie je de Accuphase als sidegrade of als upgrade?
Waarin verschillen jouw voorgaande en huidige ev?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Wow, ik had veel verwacht maar deze niet haha eerder gezocht dan in de, ook geteste, PS Audio Vitus Burmester hoek etc...

Mooi hoor! Komt er nog wel een tweede bij? Of is het goed zo?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Boazu2-Lejonklou Källa-Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op februari 28, 2024, 06:12:47Je had al fraaie eindversterking; zie je de Accuphase als sidegrade of als upgrade?
Waarin verschillen jouw voorgaande en huidige ev?

Mijn Lindemannen waren erg fraai en zeer tevreden mee.
De Accuphase is qua laagweergave een upgrade. Veel meer body en gecontroleerd. Niet dat Lindemann niets had maar was wat liever ;).
Over het geheel gezien gewoon een sidegrade want mijn Dac match nog beter met de Accuphase en vooral het voorversterker gedeelte doet het in combi met Accuphase uitstekend.
De sound is wat warmer geworden en laag dus meer fundament en super gecontroleerd.
Met de Lindemann was het een vleugje warmte in klank maar transparanter, niet analytisch.

De Lindemann eindversterker DC probleem en moest ik een DC blocker ertussen en bij de Accuphase nog niets. Geen brom te horen ;).
Even zo een dingetje.

Al met al de Accuphase heeft pluspunten tegenover de Lindemann wat je als upgrade kunt formuleren. Ik vind in Klassiek(Orchestra) echt een voordeel de P4500.
De Lindemann is dan weer in wat verfijnder in pop muziek.
Zodoende een upgrade maar in bepaalde dingen mooie fijne sidegrade.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Mitch-- op februari 28, 2024, 08:25:22Wow, ik had veel verwacht maar deze niet haha eerder gezocht dan in de, ook geteste, PS Audio Vitus Burmester hoek etc...

Mooi hoor! Komt er nog wel een tweede bij? Of is het goed zo?

Nu speel ik toch met eentje en het klinkt erg fraai dus twijfel of ik er nog een bij wil nemen.
Kan altijd op de tweede hands markt.

Dat het Accuphase is geworden is niet heel gek want ik was er al bekend mee. Voorheen toen had de Duitse importeur PIA vertrieb( beter dan hier de NL importeur Hifine) ook YG Acoustics en toen al de combi gehoord(losse voor en eindversterker).
Dit in een voor mij vreemde ruimte klonk het al erg aangenaam en muzikaal.
Zoiets onthoudt je  :D

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Is alweer enige tijd geleden dat ik wat gepost heb in mijn eigen showcase. Goed teken, zekers!!
Dan ben je tevreden en heb je nauwelijks tot niets te melden ;). Zo is het ook maar er zijn wel wat kleine veranderingen doorgevoerd maar eigenlijk niet noemenswaardig om te melden.

De verandering(en) die wel noemenswaardig te melden zijn som ik even op, alles gedaan na uitvoerig testen wat ik altijd doe ;).
In mijn computer audio transport heb ik wat hardware technische aanpassingen gedaan:
- Nieuwe USB kaart van JCAT XE, niet de nieuwste versie.
- Taiko Extreme ATX-DC voeding
- 6 pins to 2.5 barrel DC voeding kabel van Farrad(Taiko voeding te voorzien van stroom)
- Keces P8 single 19-24V (10A)  voeding voor stroom te leveren aan de Taiko Extreme ATX-DC voeding.

Wat gaat het volgende project worden  ;D . Jazeker we zijn al bezig om vooruit te denken en te kijken.
Er komt nog een tweede voeding bij, Keces P8 is zeker een optie om zo mijn CPU apart te gaan voeden en dan komt er dezelfde type DC kabel van Farrad bij maar dan uiteraard in 8 pins.
De tweede P8 kan ook zomaar een andere worden misschien een Super10 maar de P8 van Keces voldoet erg goed.

Het verschil in voeding is reuze te noemen, kort samengevat de route die ik belopen heb:
* Streacom passieve voeding voor te beginnen. Leuke voeding niet noemenswaardig maar je kunt spelen omdat hij doet wat het moet doen, stroom leveren  ;D .
* Hdplex 250w voeding passive. Hier hoorde je al verschil en het was best een aardig klankverschil. Meer rust en stilte.
* HD plex 500 w hifi dc-atx voeding. Het verschil was aanwezig maar ik vond het niet heel groot ten opzichte van de passieve HDplex.
* Taiko ATX-DC extreme. Dit verschil is echt de grootste stap die ik in mijn route die ik belopen heb. De grote verbetereringen zijn: Rust, diepte(Stage) en dit komt dus de ruimtelijkheid en laag ten goede.

De test fase in externe voeding voor de cpu te voeden is afgerond.

Dit is een kleine update binnen mijn set.

O ja uiteraard blijft muziek op de eerste plaats en de laatste maande nflink toegeslagen in cd's kopen en met nae HM cd's. Wat een weelde is dat, die Japanners weten hoe ze het moeten doen met weergave en goed oppoetsen.  :headbanging:

Richi

Geen bericht is goed bericht dus! Dat is mooi.

Als je schrijft "computer transport", bedoel je dan je media pc waarmee je bestanden afspeelt? Valt daar nog zo veel mee te winnen dan?

Zelf had ik de Roon server tot voor kort op mijn Mac Mini staan en sinds kort op de Synology NAS. Maar ik hoor geen verschil in weergave kwaliteit.
Woonkamer Naim Atom HE • Elac ARB-51 • Focal Elegia & Elear • Philips 55PUS8909
Classé attic (in voorbereiding) Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest Niagara 1200

Maximus_Aurelius

Citaat van: Richi op augustus 11, 2024, 19:52:49Geen bericht is goed bericht dus! Dat is mooi.

Als je schrijft "computer transport", bedoel je dan je media pc waarmee je bestanden afspeelt? Valt daar nog zo veel mee te winnen dan?

Zelf had ik de Roon server tot voor kort op mijn Mac Mini staan en sinds kort op de Synology NAS. Maar ik hoor geen verschil in weergave kwaliteit.

C.A.T. Computer audio transport is mijn pure audio transport die ik gebruik voor alleen audio. Is ook geoptimaliseerd voor pure audio. Deze heb ik zelf gebouwd en getweakt.
Antwoord te geven op jou vraag of er nog zoveel te halen valt. Ja, ik heb voorheen ook met een MacMini gespeeld naar tevredenheid. Ontzettend goede weergave maar kan niet tegen een eigen gebouwde c.a.t.  op die je op alle fronten kunt verbeteren.
Zelfs kleine aanpassing in software kan uitmaken.
Tevens waar hele grote verbeteringen in hardware zitten is alles apart te voeden.
Die stappen die je maakt zijn groot te noemen. USB kaart apart voeden, bij mij wordt dit geregeld door de Farad super 3, daarna de voeding in de pc en alleen die al heeft grote invloed. Onvoorstelbaar vond ik het in mijn testfase maar het deed veel in klank.

simsalabim

Interessant, kan alleen iets vinden van een NL bedrijf die twee versies leveren (weet niet of dit nog bestaat), maar dat lijkt met een harddisk, en jij speelt met een drive?
Wat voor drive is dat?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Maximus_Aurelius

Citaat van: simsatit op augustus 11, 2024, 20:06:08Interessant, kan alleen iets vinden van een NL bedrijf die twee versies leveren (weet niet of dit nog bestaat), maar dat lijkt met een harddisk, en jij speelt met een drive?
Wat voor drive is dat?

Snap even niet wat jij bedoeld? ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: simsatit op augustus 11, 2024, 20:52:04https://www.alpha-audio.net/nl/streaming-audio-nl/2016/12/computer-audio-transport-veelzijdige-speler/

Duidelijk. Nee ik heb een zelfbouw, zelf in een gezet en getweakt transport.
Streacom kast en dan volledig mijn eigen hardware plus eigen aanpassingen in de software.

simsalabim

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 11, 2024, 21:02:57Duidelijk. Nee ik heb een eigen gemaakte transport.
Streacom kast en dan volledig mijn eigen hardware plus eigen aanpassingen in de software.

Interessant!
Wat gebruik je als loopwerk?
Of speel je ook van harde schijf?

Maximus_Aurelius

Citaat van: simsatit op augustus 11, 2024, 21:04:23Interessant!
Wat gebruik je als loopwerk?
Of speel je ook van harde schijf?

Geen loopwerk, harde schijf een M2 voor software. Opslag is (nog) een nas server.
Komt denk ik ook een M2 minimaal 8tb voor opslag alleen de prijs vind ik erg gortig plus de opslag is dan al bijna vol  :blush: dus x2, oef dat wordt aftikken.

Rob_Dingen

Leuk veel van die spullen gebruik ik ook zoals de Jcat XE kaarten en Taiko ATX.
Ben nu bezig om een lineaire 25v voeding te bouwen voor de Taiko ATX en heb een Supercap 5V voeding gebouwd met 2x 3400 farad supercaps voor de USB kaart.
Dat was mijn grootste verbetering tot nu toe m.u.v de Jcat kaarten natuurlijk.

Rob

simsalabim

Gaaf om te lezen mannen, ik moet nog aan de DAC streaming optie beginnen en dan zijn dit soort zaken zeker de overweging waard.

Heb het bij Rob gehoord en dat was 'out of this world'.

felix01

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 27, 2024, 20:06:13Sinds vrijdagavond staat in mijn set een nieuwe mastodont te spelen. Deze mastodont draagt de naam Accuphase en zijn achternaam P4500.

Na lang en uitvoerig testen wat enige tijd in beslag heeft genomen is de Accuphase als overwinner eruit gekomen.
Binnen dit Japans bedrijf is ook de A48 en twee maal de P4500 op proef geweest. Dit laatste had mijn voorkeur en was ook de bedoeling maar helaas was er nog maar 1 nieuwe P4500 ter beschikking.
Is het dan een straf om met één P4500 te spelen, absoluut niet.
Andere merken die de revue gepasseerd zijn waren o.a. Ps Audio Bhk 250, Nagra Classic(close call maar makkelijk want dan ga je ook naar de poen kijken en dan is er geen discussie mogelijk wie wint ;)).
Vitus, Burmester en Soulnote zijn ook getest geworden.

Het verschil tussen de A48 en P4500 is dat mijn YG de A48 iets te lief vond in het laag. Waar de P4500 flink wat body heeft en het laagweergave strak is had de A48 meer zijdezacht in het middengebied maar het laag was meer Weiblich  :D hoe een Duitser zou zeggen.

Mijn muzieksmaak is all round dus het moet overal goed uitpakken en dat was bij de A48 niet het geval, dan is de keuze ook makkelijk gemaakt.

Hoe aangesloten:
Mijn APL DSD AR DAC heeft een klasse A voorversterker erin, dus geen digitale volume regeling maar een pure analoge voorversterker. Deze speelt ontzettend goed en speelde al beter dan mijn Lindemann 832 voorversterker.
De P4500 zit een Furutech DPS 4.1 LE netkabel op en gaat rechtstreeks in de WCD. Siltech 770 zorgt voor de rest van de verbinding.

verrassende maar mooie upgrade ,veel luisterplezier  ;D
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

Hardwarematig (nog)geen nieuws te melden.

Enige is dat ik aan het aftellen ben om naar de audio video beurs Warschau te gaan. Ook een mooie combinatie omdat Warschau ook ontzettende gave stad is waar je heerlijk kunt amuseren.  :pompom:  :pompom:
Volgende week donderdag vertrekken we.

De beurs is na de High-End in München(2025 laatste keer) de grootste van Europa.
Entree prijs is ook goedkoper dan de DAE. High End is ook goedkoper dan de DAE.
Ben benieuwd maar heb er ontzettend veel zin in.

De DAE is vergeleken met de bovengenoemde belachelijk duur en zeker voor wat je ervoor terug krijgt.

brt

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 15, 2024, 19:04:08Hardwarematig (nog)geen nieuws te melden.

Enige is dat ik aan het aftellen ben om naar de audio video beurs Warschau te gaan. Ook een mooie combinatie omdat Warschau ook ontzettende gave stad is waar je heerlijk kunt amuseren.  :pompom:  :pompom:
Volgende week donderdag vertrekken we.

De beurs is na de High-End in München(2025 laatste keer) de grootste van Europa.
Entree prijs is ook goedkoper dan de DAE. High End is ook goedkoper dan de DAE.
Ben benieuwd maar heb er ontzettend veel zin in.

De DAE is vergeleken met de bovengenoemde belachelijk duur en zeker voor wat je ervoor terug krijgt.

In Warschauw heb je waarschijnlijk ook nog steeds eeb halve liter pils voor 50 cent  :tounge:

Ik was een aantal jaren geleden eens in Kiev en het viel toen op dat de dure Westerse spullen (zoals Apple) juist duurder waren dan in het Westen zelf. Waarschijnlijk een soort statussymbool?

Verder is het natuurlijk wat de gek ervoor geeft met dit soort events. Ik lees altijd dat het druk is op DAE, dus dan hoeft de entreeprijs ook niet omlaag.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Maximus_Aurelius

Ik ben afgelopen jaren op vakantie geweest in Polen en een halve liter bier betaal je fractie meer dan 50 cent ;).

Druk is breed begrip en wanneer ik op de DAE loop dan vind ik het niet echt druk. Gewoon aangenaam vol. Ruimte genoeg voor te wandelen en ook om te luisteren. Maar druk,  nee, maar dat kan ook zijn dat ik heel anders gewend ben betreft audio shows ;)

Weet wel dat de Polen echt idolaat zijn aan hifi.

brt

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 16, 2024, 00:50:13Ik ben afgelopen jaren op vakantie geweest in Polen en een halve liter bier betaal je fractie meer dan 50 cent ;).

Druk is breed begrip en wanneer ik op de DAE loop dan vind ik het niet echt druk. Gewoon aangenaam vol. Ruimte genoeg voor te wandelen en ook om te luisteren. Maar druk,  nee, maar dat kan ook zijn dat ik heel anders gewend ben betreft audio shows ;)

Weet wel dat de Polen echt idolaat zijn aan hifi.

Ha! Ik zat er dus niet zo ver van af met dei 50 cent, mooi land  :D

Mooi om te lezen dat het daar zo leeft. Ik kom vaak ook wel op Poolse sites als ik producten google, dus blijkbaar idd een levende hifi-scene, nice.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Maximus_Aurelius

Gisteren qua tijdstip gezien gearriveerd in Warschau.
Hoe het er nu naar uit ziet zaterdag de beurs.