Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Nee hoor. Dat is de (optionele) phonoprint, Kjelt. :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op augustus 17, 2011, 13:30:56
Nee hoor. Dat is de (optionele) phonoprint, Kjelt. :headbanging:
Uh ok ja daar links is inderdaad een (phono)print bovenop gezet  :thumbs-up: , maar die in het midden dan, daar zit een andere elco layout op zo te zien van de foto dan tenminste  ;)

Audiofiel

Ja, die elco's staan net even anders, maar dat bedoelde je niet met je vorige opmerking. Die wijziging van plek is 'peanuts' en die wijzigingen komen ook voor bij apparatuur met zowel het zelfde typenummer als hetzelfde frontje. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Ja valt dan wel mee  :D Soms is er een hele goede reden voor een veranderde printlayout, soms ook alleen maar een kostenbesparing.

Midcall

Citaat van: Audiofiel op augustus 17, 2011, 13:15:12
Nee, dit zijn echt exact dezelfde versterkers, de CAP-151. De ene heeft wel een iets ander type frontje, maar dat soort grappen heeft Classé wel vaker. Zo heb je ook een CA-201 met een bicolor of een ribbelfront of een CP-35 in zwart of juist bicolor. Beetje eigenzinnig merk, nietwaar?
Krell had hier ook zo'n handje van met hun KRC voorversterkers. Zal wel een tijdsgeest geweest zijn ofzo, dit soort fratsen zie je tegenwoordig niet meer geloof ik.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Audiofiel

#1305
Na een dik jaar zeer tevreden te hebben geluisterd naar de mooiste Classé meerkanaals eindversterker, heb ik besloten toch afscheid te nemen van de CAV-500. Het is een extreem goede versterker, maar voor het gebruik zoals bij mij (alleen in de surroundset) vind ik hem eigenlijk een beetje té goed. Klinkt misschien raar, maar ik kan wel met minder toe. Deze versterker heeft eigenlijk meer in zijn mars dan er bij mij uitkomt en verdient een plek in een set waarbij hij ook stereo op hoog niveau mag doen.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, wil ik in de toekomst naar een 4.1 opstelling toe, met 4 Acoustat electrostaten. Daarbij zullen mijn CAM-350 mono's dan de front speakers aan blijven sturen. Voor de achterspeakers heb ik dan passende (eind)versterking nodig. Slechts twee kanalen gebruiken van een 5-kanaals CAV-500 is dan onzinnig. Voor dat geld zou ik dan ook twee extra CAM-350 blokken kunnen kopen, althans in nieuwprijs zijn ze even duur.

Het idee wat ik heb voor die toekomstige opstelling is om voor de achterkanalen gebruik te gaan maken van mijn CAP-151 die nu op de werkkamer draait. Deze is direct om te schakelen als eindversterker (SSP-loop) en kan zo de achterkanalen voeden. Hij is voldoende krachtig voor de Acoustats en is voor mij voldoende goed voor de achterkanalen. Tevens heeft hij dezelfde bipolaire eindtransistoren als de monoblokken (zij het natuurlijk minder in aantal: 2 in plaats van 16 per kanaal), dus komt er qua klankkarakter ook goed in de buurt.

Bijkomend voordeel is dat ik dan tevens 2 stereosets heb door op de achterkanalen een stereo versterker te gebruiken. Zo hoef ik voor de achtergrondmuziek niet per se de monoblokken aan te schakelen, maar kan ik ook de CAP-151 aanzetten met zijn eigen bron (bijvoorbeeld cinch uitgang van de DAC). Voor mijn vrouw is dat ook een veel makkelijker situatie.

Wat weg gaat is dan dus deze:


En wat blijft zijn deze:


En ook deze:



Enige nadeel is dat als de CAV-500 verkocht is, ik voor enkele surroundkanalen versterking mis. Maar daar vind ik voor tijdelijk wel weer een oplossing voor. Of ik moet die tweede CAP-151 (de zwarte die te koop staat) houden, dan heb ik ook 4 kanalen eindversterking. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op september  7, 2011, 10:21:50
Enige nadeel is dat als de CAV-500 verkocht is, ik voor enkele surroundkanalen versterking mis.
Ik weet nog wel twee leuke 100W Classe eindversterkers te staan  :D

Audiofiel

Voor de uniformiteit van het geluid kies ik dan liever voor 2x een CAP-151. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Of was het een verkapt inruilvoorstel op de CAV-500? :hehe:

Citaat van: Kjelt op september  7, 2011, 10:42:10
Ik weet nog wel twee leuke 100W Classe eindversterkers te staan  :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audiofiel op september  7, 2011, 10:21:50


Bijkomend voordeel is dat ik dan tevens 2 stereosets heb door op de achterkanalen een stereo versterker te gebruiken. Zo hoef ik voor de achtergrondmuziek niet per se de monoblokken aan te schakelen, maar kan ik ook de CAP-151 aanzetten met zijn eigen bron (bijvoorbeeld cinch uitgang van de DAC). Voor mijn vrouw is dat ook een veel makkelijker situatie.


Een zeer creatieve en elegante oplossing :)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

skyfox

Wauw, wat een eindbak!!! Wil em best overnemen, als ik em in 5 jaar mag betalen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Er staat een ''0'' teveel in jouw tekst, Audiofiel ;)

Succes met de verkoop!

riwi

Audiofiel, weet je ook wat het idle stroom verbruik is van dit monster? En op normaal speel volume?

Ik ben niet echt in de markt hoor, gewoon benieuwd  ;) Ik vind het wel een pracht apparaat.
Jaren geleden wel naar gekeken, maar lag echt buiten budget.

Audiofiel

Volgens de manual is het idle verbruik 400W, maar als ik het zelf meet (met 2 verschillende stroommeters) kom ik op dik 250W. Met normaal speelvolume op stereo kom je niet boven uit. Met een film op oorlogsvolume uiteraard wel. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: Audiofiel op september  9, 2011, 22:30:24
Volgens de manual is het idle verbruik 400W, maar als ik het zelf meet (met 2 verschillende stroommeters) kom ik op dik 250W. Met normaal speelvolume op stereo kom je niet boven uit. Met een film op oorlogsvolume uiteraard wel. ;D

Ah ik wilde net mijn post corrigeren, omdat ik de 400W op de site van Classé las.
250W gemeten valt me nog wel mee dan. Mijn Chord doet 60W in Idle en 140W bij luid volume. Komt natuurlijk door de geschakelde voeding van de Chord.

Audiofiel

Inmiddels is de Aragon Stage One die ik een paar dagen geleden op htforum te koop zette verkocht. Gisteren plaatste ik hem op hifi.nl en binnen een uur was hij verkocht.

Ik heb hem afgeleverd bij zijn nieuwe eigenaar, die toevallig ook de bezitter bleek te zijn van mijn oude Aragon Soundstage en twee 8008X3B versterkers. Hij had ze een tijdje terug overgenomen van degen aan wie ik ze 3 jaar geleden heb verkocht... welk een toeval!

Het goede nieuws is dus dat hij een goed nieuw baasje heeft gekregen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Wat er voor terug is gekomen is een 1 jaar oude Marantz AV7005 inclusief de Airplay upgrade. Reden voor de wisseling is tweeledig: enerzijds wil ik wel weer eens wat anders (maar dan alleen surround) en anderzijds gebruiksgemak (voor onder meer mijn vrouw).


Ik hoop vanavond de AV7005 aan te kunnen sluiten. En dan maar duimen draaien en hopen dat hij even goed klinkt in surround (waar ik nog niet zo zeker van ben). In stereo zal hij zeker minder presteren, maar daarvoor heb ik al mijn Omega Pre. 8)

Ik hou jullie op de hoogte van de ervaringen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Citaat van: Audiofiel op januari  6, 2012, 17:03:09
Wat er voor terug is gekomen is een 1 jaar oude Marantz AV7005 inclusief de Airplay upgrade. Reden voor de wisseling is tweeledig: enerzijds wil ik wel weer eens wat anders (maar dan alleen surround) en anderzijds gebruiksgemak (voor onder meer mijn vrouw).


Ik hoop vanavond de AV7005 aan te kunnen sluiten. En dan maar duimen draaien en hopen dat hij even goed klinkt in surround (waar ik nog niet zo zeker van ben). In stereo zal hij zeker minder presteren, maar daarvoor heb ik al mijn Omega Pre. 8)

Ik hou jullie op de hoogte van de ervaringen.

Ik ben benieuwd. Hou ons op de hoogte inderdaad.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HuubF





Citaat van: Audiofiel op januari  6, 2012, 17:03:09
... en anderzijds gebruiksgemak (voor onder meer mijn vrouw).

Nou, dat gaat haar vast lukken hoor!  :smile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HuubF

Die apparaten zijn toch de natte droom van elke kabelfabrikant.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

larsie

ik heb ook een av7005. Ben benieuwd naar je bevindingen!
Ga je ook cinemike upgraden?

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

Citaat van: larsie op januari  7, 2012, 13:37:38
ik heb ook een av7005. Ben benieuwd naar je bevindingen!
Ga je ook cinemike upgraden?



Voor zover ik het heb begrepen van Audiofiel gaat hij niet veel geld in een processor steken, dus ook geen CineMike. Could be wrong maar denk het niet.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike