Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op augustus 13, 2011, 15:03:57
Misschien klonk het anders, maar ik zie de constatering van de slappere folie niet als een (ernstig) probleem. De eerste die als tip gaf om een föhn te gebruiken "for occassional retensioning" is Jim Strickland, de ontwerper van de Acoustats.

De mylar folie wordt af fabriek ook gekrompen door verhitting nadat het op de frames is gespannen, dus deze methode is juist de enig juiste oplossing. Misschien dat ik het wel tweejaarlijks ga doen als het resultaat erg goed is. Kijk een elastiekje blijft ook niet eeuwig flexibel. :P

En inderdaad heb ik nog panelen over. Zolang ik niet meer verspeel als twee panelen, kan ik het zelfs compenseren met de set Acoustat One's van zolder. ;D

Zou ik niet doen!
Wellicht zou ik die verkopen als ik jou was ;)
Ik heb nog surrounds nodig ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Mijn eerste Acoustats verkopen? Wat zeg je nou? :nervous:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op augustus 13, 2011, 15:14:14
Mijn eerste Acoustats verkopen? Wat zeg je nou? :nervous:

;D

Oh het is zo heerlijk die Acoustats ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Citaat van: Peerless Monster op augustus 13, 2011, 15:22:47
;D

Oh het is zo heerlijk die Acoustats ;D

Zijn die Quad's bij Sense niets voor je Rens..?

Peerless Monster

Citaat van: S@m op augustus 13, 2011, 15:24:43
Zijn die Quad's bij Sense niets voor je Rens..?

?

Als je Acoustats kent, dan wil je geen andere electrostaten Dick of je moet echt vet in je buidel tasten ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Citaat van: Peerless Monster op augustus 13, 2011, 17:00:30
Als je Acoustats kent, dan wil je geen andere electrostaten Dick of je moet echt vet in je buidel tasten ;D

Eenmaal gehoord en je kan niet meer terug. De 33'ers zijn by far mijn allermooist klinkende speakers geweest. Ze zijn weer terug bij Arjen  :-\

Bas Akkerman

Ik denk dat ik van een koude kermis zal komen als ik andere electrostaten ga beluisteren, ze klonken echt goed!
Wel vervelend dat je dat nu ervaart Arjen. Ik zou als de dood zijn om er zelf iets aan te doen, maar jij hebt wel veel ervaring. Anders eerst eens op Internet kijken of er andere oplossingen zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Als Jim Strickland zegt dat het met een föhn moet, ben ik er niet bang voor. De Acoustats zijn z'n geesteskinderen. Hij heeft ze bedacht en in 1962 Acoustat opgericht. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Midcall

Citaat van: Peerless Monster op augustus 13, 2011, 17:00:30
?

Als je Acoustats kent, dan wil je geen andere electrostaten Dick of je moet echt vet in je buidel tasten ;D
Klopt, er is wel beter, maar extreem duur. Overigens wel makkelijker aan te sturen, daar verdien je dan wel weer ietsjes terug.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Raphie

Mylar krimpt i.d.d. bij verhitting dus dat zou goed moeten werken, misschien wel goed om even met verschillende hittebronnen te testen om, te kijken waar de sweetspot zit.
JBL PRX Power!

VlisChris

Is het met een los stukje van dat spul (moet toch wel aan te komen zijn via internet) niet mogeljk om in een proefopstelling uit te proberen hoever je moet/kunt gaan om die 4% te halen? Dat moet met een krachtmeter toch wel uit te vogelen zijn?

Heb ooit eens een maal mooie electrostaten mogen horen in een winkel. Dus totaal geen goede set-up, en waarschijnlijk geen 100% lekkere match met de versterking enz, maar DAT heeft indruk gemaakt toen 8) Dat was zo heerlijk. En daar zullen die van jou echt nog wel veeeeer boven zitten :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

#1286
Het is natuurlijk hartverwarmend te lezen dat zoveel mensen zich zorgen om het experiment, maar ik ga echt niet over één nacht ijs. Ik ga simpelweg eerst 1 speaker doen, dan heb ik nog voldoende reservepanelen om de boel weer up and running te krijgen.

Een testopstelling heeft weinig zin, omdat een los stukje mylar - zelfs al had het dezelfde dikte en was het al even slap geworden (waar haal je dat vandaan?) - zich anders zal gedragen dan de gespannen folie in mijn ESL-paneel. Alleen al de manier waarop de ontstane warmte dissipeert maakt heel veel uit.

Ik denk dat de kansen op ellende erg klein zijn als je voorzichtig bent. Ik denk eerder dat ik er een tweede keer overheen zal moeten met de föhn omdat ik te voorzichtig ben geweest. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Het is iig een spannende onderneming.
Ben erg benieuwd wat de ervaringen van vóór en ná zullen zijn :)

SV..S

Citaat van: ArjanR1 op augustus 14, 2011, 16:31:01
Het is iig een spannende onderneming.
Ben erg benieuwd wat de ervaringen van vóór en ná zullen zijn :)

misschien kunnen we een luistersessie doen terwijl Arjen aan het ''upgraden'' is. 8)

en voor het geval het echt beter gaat klinken neem ik mijn verfstripper wel mee voor de ultieme tweak  :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Van dat luisteren is op zich een leuk idee, maar wel lastig uit te voeren. Ik wil de panelen eerst minimaal 1 dag van de spanning hebben en na het 'straktrekken' wil ik ze eerst een dag laten stabiliseren zonder en daarna een dag met spanning er op... Wordt dus een lang luisterweekend. O0


Een professionele heatgun heb ik ook wel, maar die ga ik niet gebruiken. Gaat natuurlijk wel sneller dan een föhn, maar gaat ook met wat meer risico gepaard. :nowink:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Aha, het wordt een logeerpartij bij Audiofiel ;D

Audiofiel

Citaat van: Audiofiel op augustus  8, 2011, 09:43:00
Oh ja, nog een phono-printje voor de CAP-151 scoren om weer platen op de werkkamer te kunnen draaien zou wel leuk zijn. Kan ik eindelijk die Rotel RC995 voorversterker met phono MM-MC er tussenuit halen.

Zal wel lastig worden om zo'n phonoprint te scoren. :hehe:

Inmiddels gelukt om er eentje te scoren. 8) Zat alleen een complete versterker omheen, dus die maar gekocht. ;D


Printje is inmiddels overgebouwd, dus deze tweede CAP-151 gaat (zonder phonoprint) weer de verkoop in. :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Altijd leuk zulke berichten 8)
Klein vraagje: je hebt je eigen CAP-151 met een reden niet in de verkoop gezet neem ik aan? De moeite nemen van ombouwen, en hem dan in de verkoop zetten lijkt me een reden te hebben :)
Kan er natuurlijk weer helemaal naast zitten ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

De reden is de volgende. Het bovenste plaatje past beter bij de rest van de set, dus gaat de onderste in de verkoop. Naast de kleur is het enige verschil dat de bovenste een jaartje jonger is.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Kijk, altijd heerlijk als je kunt besluiten welke kleur je wel en niet houdt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr27

CitaatDe reden is de volgende. Het bovenste plaatje past beter bij de rest van de set, dus gaat de onderste in de verkoop. Naast de kleur is het enige verschil dat de bovenste een jaartje jonger is.

Technisch helemaal hetzelfde? De zwarte is toch van een eerdere serie?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Citaat van: Pjotr27 op augustus 17, 2011, 12:54:48
Technisch helemaal hetzelfde? De zwarte is toch van een eerdere serie?

Nee, dit zijn echt exact dezelfde versterkers, de CAP-151. De ene heeft wel een iets ander type frontje, maar dat soort grappen heeft Classé wel vaker. Zo heb je ook een CA-201 met een bicolor of een ribbelfront of een CP-35 in zwart of juist bicolor. Beetje eigenzinnig merk, nietwaar?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Uh, zelfde product met verschillende kleuren enzo heb ik wel eerder gezien maar hier hebben ze zelfs de display en knoppen een totaal andere plek gegeven, dat had ik zelf nog niet eerder bij Classe gezien.

Audiofiel

#1298
Hier een foto van de binnenkant van beide. Zoek de verschillen:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

D'r is toch meer veranderd dan ik zou denken. Ik zou hebben gedacht dat alleen de frontprinten zouden zijn veranderd maar de analoge ingangsprinten zijn ook totaal veranderd  ;)