Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

Dyn EQ zet ik ook altijd uit, blijft iid niks meer van het geluid over. Voor het inmeten van de afstanden vind ik het wel erg goed, heb nooit dat ik het daarna nog moet aanpassen.

Maro

Citaat van: JCL op januari  8, 2012, 11:44:52
Dyn EQ zet ik ook altijd uit, blijft iid niks meer van het geluid over. Voor het inmeten van de afstanden vind ik het wel erg goed, heb nooit dat ik het daarna nog moet aanpassen.

Jij hebt ook nog die ouwe Audyssey. Die had ik ook uit staan op de Denon 3808 en Marantz SR8002 die ik had. De nieuwe versie is echt stukker fijner.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

SV..S

Citaat van: Audiofiel op januari  7, 2012, 20:18:09
Waarschuw je me als je de SSP-75 wegdoet? Hij past precies bij mijn CAV-500 qua looks. 8)

zullen we er een mooie setprijs van maken? :D
kom ik wel jou kant op voor een luistersessie voor de potentiële koper ;D
CitaatGeluid is in vergelijking met de Aragon nogal scherp, hard, hol en niet direct en natuurlijk.
zo te lezen moet ik die kant zeker niet op :unhappy:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

riwi

Citaat van: SV..S op januari  7, 2012, 18:34:25
ja, die afstandbediening mag je gerust weglaten, daar ga je qua looks iig niet op vooruit  ;D

Het was niet de AB waar het over ging, maar om het feit dat je een plaatje van een SR7005 ipv de AV7005 had gepost.

@Audiofiel :
Hopelijk wordt het nog beter dan.
Ik merk het duidelijkst verschil tussen DTS en DTSHD met complexe tracks. Dus waar erg veel geluiden door elkaar heen zijn en de image toch overeind blijft. Verder in algemene dynamiek en energie. Maargoed dat ken je wel.

Welke bluray/media speler gebruik je nu? Is het nog de moeite waard om een analoge 6 kanaals verbinding te beluisteren?
Of toch eens met vik praten om te horen wat de cinemike versie allemaal beter doet. Dan kan je dan alsnog beslissen of je zo'n traject in wil gaan.

JCL

Citaat van: Maro op januari  8, 2012, 11:49:55
Jij hebt ook nog die ouwe Audyssey. Die had ik ook uit staan op de Denon 3808 en Marantz SR8002 die ik had. De nieuwe versie is echt stukker fijner.

Goed punt. Ik heb mijn versterker nog geen jaar, maar het model is natuurlijk veel ouder.

Welke verschillen merk je? Bij mijn EQ wordt alles vooral vlak. Hoog wordt afgeknepen, bass wordt dicht gezet.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op januari  7, 2012, 20:15:24
Geluid is in vergelijking met de Aragon nogal scherp, hard, hol en niet direct en natuurlijk.
Ik had ditzelfde bij de Onkyo 5507 na de Denon AVC-A11XV, ik vermoed dat het verschil het "sausje" van de voorversterker is bij de high end merken of de nieuwste DACs die het allemaal wat cleaner en directer maken. Ik ben er nog niet over uit, mijn ervaring is dat het wel went, zeker bij film. Muziek zoals concerten is wel lastiger te vergeven. De vraag is natuurlijk of dat "sausje" uberhaupt er wel bij hoort want dan had de geluidstechnicus het wel gedaan.

Stadium III

Hier ook DYN EQ aan en offset op 0

Verder is de Audyssey die in de AV 7005 hetzelfde als de SR 7005
Dus deze geeft eventueel de mogenlijkheid om naar de PRO te gaan als je hem laat inregelen
Verder als je meer films kijkt DYN EQ zeker proberen !
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Maro

Citaat van: JCL op januari  8, 2012, 13:28:46
Goed punt. Ik heb mijn versterker nog geen jaar, maar het model is natuurlijk veel ouder.

Welke verschillen merk je? Bij mijn EQ wordt alles vooral vlak. Hoog wordt afgeknepen, bass wordt dicht gezet.

Bij mij wordt het allemaal wat dynamischer (het woord zegt het al). Bij een film vind ik dat wel lekker eigenlijk. Bij stereo muziek niet maar dat luister ik dan ook niet op een prosessor maar op een fatsoenlijke stereo amp.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Audiofiel

Citaat van: Maro op januari  8, 2012, 11:49:55
Jij hebt ook nog die ouwe Audyssey. Die had ik ook uit staan op de Denon 3808 en Marantz SR8002 die ik had. De nieuwe versie is echt stukker fijner.

In de Marantz zit anders ook al een verouderde versie. Die nieuwere in de Onkyo's is nog weer beter. Zegt men. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: SV..S op januari  8, 2012, 13:01:26
zullen we er een mooie setprijs van maken? :D
kom ik wel jou kant op voor een luistersessie voor de potentiële koper ;Dzo te lezen moet ik die kant zeker niet op :unhappy:

Dan denk ik er eerder over om de set zelf maar te houden en het hele HD-audio gebeuren aan de wilgen te hangen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: riwi op januari  8, 2012, 13:11:57
Het was niet de AB waar het over ging, maar om het feit dat je een plaatje van een SR7005 ipv de AV7005 had gepost.

@Audiofiel :
Hopelijk wordt het nog beter dan.
Ik merk het duidelijkst verschil tussen DTS en DTSHD met complexe tracks. Dus waar erg veel geluiden door elkaar heen zijn en de image toch overeind blijft. Verder in algemene dynamiek en energie. Maargoed dat ken je wel.

Welke bluray/media speler gebruik je nu? Is het nog de moeite waard om een analoge 6 kanaals verbinding te beluisteren?
Of toch eens met vik praten om te horen wat de cinemike versie allemaal beter doet. Dan kan je dan alsnog beslissen of je zo'n traject in wil gaan.

Ik heb een Oppo BDP-83. Op de Aragon klonk deze met 5.1 analoog minder goed dan via de DTS-core over de coax. Bij deze Marantz heb ik nog niet analoog geluisterd. Echter, gezien de ervaring met de Aragon, zal dat hoogstwaarschijnlijk geen soelaas bieden.

En de Cinemike route ga ik niet volgen. No way dat ik €1250 uit ga geven op een machine die bijna hetzelfde bedrag als aanschafprijs heeft. Ik vind het veel te veel geld voor een modificatie van een €150-200 aan onderdelen. Dan doe ik dat modificeren liever zelf of spendeer ik het totaalbedrag aan een apparaat wat direct al goed genoeg is.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op januari  8, 2012, 13:59:59
Ik had ditzelfde bij de Onkyo 5507 na de Denon AVC-A11XV, ik vermoed dat het verschil het "sausje" van de voorversterker is bij de high end merken of de nieuwste DACs die het allemaal wat cleaner en directer maken. Ik ben er nog niet over uit, mijn ervaring is dat het wel went, zeker bij film. Muziek zoals concerten is wel lastiger te vergeven. De vraag is natuurlijk of dat "sausje" uberhaupt er wel bij hoort want dan had de geluidstechnicus het wel gedaan.

Ik kan het met het begrip sausje wel eens zijn, maar niet met jouw redenatie. Het zijn juist de high-end merken waarbij eindelijk alle sausjes weg zijn. Bij de meer 'commerciële' merken zit er juist een sausje overheen. Een klinisch en hard sausje. Voor de één misschien lekker pittig, maar teveel spice haalt alle nuances uit je maaltijd. Ik hou daar helemaal niet van.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maro

Citaat van: Audiofiel op januari  8, 2012, 14:39:08
In de Marantz zit anders ook al een verouderde versie. Die nieuwere in de Onkyo's is nog weer beter. Zegt men. ;)

Gaat snel heh... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

SV..S

Citaat van: riwi op januari  8, 2012, 13:11:57
Het was niet de AB waar het over ging, maar om het feit dat je een plaatje van een SR7005 ipv de AV7005 had gepost.



dat begrijp ik wel, was meer een geintje, trouwens, ik had het plaatje niet gepost  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Citaat van: Audiofiel op januari  8, 2012, 14:39:57
Dan denk ik er eerder over om de set zelf maar te houden en het hele HD-audio gebeuren aan de wilgen te hangen. ::)
nou je klinkt een beetje gedesillusioneerd?

zo slecht is het nu toch ook weer niet?

ooit de combi cav-500 en ssp-75 gehoord?
ik wil best eens langskomen met de ssp, geen probleem, ik gooi hem op de buddyseat, spin erover en dan knal ik wel even naar het midden des lands  :D

kunnen we Vik ook uitnodigen met zijn Cinemike's 7005, ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt? 8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Citaat van: SV..S op januari  8, 2012, 17:12:30
nou je klinkt een beetje gedesillusioneerd?

Inderdaad. Een beetje wel.  :-\

Citaatzo slecht is het nu toch ook weer niet?

Nee, het is allemaal in verhouding.

Citaatooit de combi cav-500 en ssp-75 gehoord?

Ja. ;)

Citaatik wil best eens langskomen met de ssp, geen probleem, ik gooi hem op de buddyseat, spin erover en dan knal ik wel even naar het midden des lands  :D

kunnen we Vik ook uitnodigen met zijn Cinemike's 7005, ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt? 8)

Ik vind dat een heel goed plan, serieus. Lijkt me echt heel erg leuk. Misschien kan ik dan de locatie en de catering verzorgen voor deze shootout. En als je van de SSP-75 af wil, dan kun je op de terugweg ook een stuk harder rijden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: SV..S op januari  8, 2012, 17:04:47
dat begrijp ik wel, was meer een geintje, trouwens, ik had het plaatje niet gepost  ;)

Sorry voor de valse beschuldiging dan   :-[ 't was HuubF inderdaad ;)  Foei Huub   :tongue2:

SV..S

Citaat van: Audiofiel op januari  8, 2012, 17:18:06

Ik vind dat een heel goed plan, serieus. Lijkt me echt heel erg leuk. Misschien kan ik dan de locatie en de catering verzorgen voor deze shootout. En als je van de SSP-75 af wil, dan kun je op de terugweg ook een stuk harder rijden. ;)

toen ik mijn post nalas dacht ik nog dat ik misschien wat te vrijpostig was geweest, mezelf en iemand bij jou uitnodigen :-[
maar gelukkig prik jij daar wel doorheen. ;)
leuk dat je de locatie en catering aanbied, het mag ook bij mij, maar ik woon nu niet echt wat je noemt centraal ;D
lijkt me sowieso weer eens leuk om bij je langs te komen, ondanks dat ik al meerdere keren in je luisterstoel hebt gezeten, heb ik nooit naar eigen (bekende) muziek geluisterd.

ik weet niet of Vik hier ook oren naar heeft, het is voor hem ook geen wereldreis.

ik wil je de ssp-75 niet aansmeren hoor en ook al is het een ''gewichtig'' apparaat ook met deze achterop gaat het nog veel harder dan toegestaan. :P




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

hifiman

Jammer dat het zo tegenvalt Arjen.  :nopompom: Maar goed, niet alles wat je uitprobeert kan goed bevallen, its all part of the game, nu heb je weer een goede reden om weer iets anders uit te gaan proberen  :pompom:

Audiofiel

Citaat van: SV..S op januari  8, 2012, 17:49:21
toen ik mijn post nalas dacht ik nog dat ik misschien wat te vrijpostig was geweest, mezelf en iemand bij jou uitnodigen :-[
maar gelukkig prik jij daar wel doorheen. ;)

Geen enkel probleem, Jos. ;)

Citaatleuk dat je de locatie en catering aanbied, het mag ook bij mij, maar ik woon nu niet echt wat je noemt centraal ;D
lijkt me sowieso weer eens leuk om bij je langs te komen, ondanks dat ik al meerdere keren in je luisterstoel hebt gezeten, heb ik nooit naar eigen (bekende) muziek geluisterd.

Volgende keer dan toch echt wat eigen data meenemen. Voor zowel de stereo als surround set. :music:

Citaatik weet niet of Vik hier ook oren naar heeft, het is voor hem ook geen wereldreis.

ik wil je de ssp-75 niet aansmeren hoor en ook al is het een ''gewichtig'' apparaat ook met deze achterop gaat het nog veel harder dan toegestaan. :P

Ik ervaar het niet als aansmeren, sterker nog, ik houd mij echt aanbevolen als je SSP-75 weg gaat. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op januari  8, 2012, 17:56:48
Jammer dat het zo tegenvalt Arjen.  :nopompom: Maar goed, niet alles wat je uitprobeert kan goed bevallen, its all part of the game, nu heb je weer een goede reden om weer iets anders uit te gaan proberen  :pompom:

Helemaal mee eens. Dit was de 2e keer in bijna 12 jaar dat ik iets verkocht voordat ik iets nieuws ging kopen. Had ik dat niet zo geregeld (de afleverplek voor de Aragon lag letterlijk op de route naar de Marantz), dan had ik de Aragon niet verkocht... :-\ ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Citaat van: SV..S op januari  8, 2012, 17:49:21
toen ik mijn post nalas dacht ik nog dat ik misschien wat te vrijpostig was geweest, mezelf en iemand bij jou uitnodigen :-[
maar gelukkig prik jij daar wel doorheen. ;)
leuk dat je de locatie en catering aanbied, het mag ook bij mij, maar ik woon nu niet echt wat je noemt centraal ;D
lijkt me sowieso weer eens leuk om bij je langs te komen, ondanks dat ik al meerdere keren in je luisterstoel hebt gezeten, heb ik nooit naar eigen (bekende) muziek geluisterd.

ik weet niet of Vik hier ook oren naar heeft, het is voor hem ook geen wereldreis.

ik wil je de ssp-75 niet aansmeren hoor en ook al is het een ''gewichtig'' apparaat ook met deze achterop gaat het nog veel harder dan toegestaan. :P

Dat lijkt mij een heel leuk plan.   :)  Dan moeten wij de agenda's even afstemmen.

Dan neem ik mijn Oppo ook meteen mee.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Citaat van: vik op januari  8, 2012, 18:04:27
Dat lijkt mij een heel leuk plan.   :)  Dan moeten wij de agenda's even afstemmen.

Dan neem ik mijn Oppo ook meteen mee.

Super leuk idee!

Laten we de agenda's en de culinaire voorkeuren dan per PM even op elkaar afstemmen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Citaat van: Audiofiel op januari  8, 2012, 18:08:29
Super leuk idee!

Laten we de agenda's en de culinaire voorkeuren dan per PM even op elkaar afstemmen. 8)

Gaan we doen.  Hopelijk op de Classé CAV 500   :)

Ik heb alleen geen XLR kabels voor MCH maar dat gaat wel goed komen denk ik? Ik heb enkel een CineMike HDMI kabel van 1.0 meter.

Wat ik wel heb zijn een paar setjes Chord Chorus RCA kabels voor MCH.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: Audiofiel op januari  8, 2012, 18:08:29
Super leuk idee!

Laten we de agenda's en de culinaire voorkeuren dan per PM even op elkaar afstemmen. 8)

Tot straks.. ik heb er zin in...!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike