Wordt het Blu-ray of HD-DVD?

Gestart door Randal, maart 23, 2005, 14:45:33

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
141 (48.5%)
HD-DVD
78 (26.8%)
Beide formaten naast elkaar...
72 (24.7%)

Totaal aantal stemmen: 273

Starred

Citaat van: Randal op oktober  3, 2005, 22:23:35
Ja, dat krijg je ervan, als 'anderen' gaan reageren in nieuwe draadjes over hetzelfde onderwerp en dus niet verwijzen naar de oude draadjes. En dan vervolgens gaan klagen dat in de oude draadjes hetzelfde staat als in de nieuwe draadjes, terwijl ze dus zelf helpen alle draadjes in leven te houden....  ;)  :P

Had je dat zelf ook moeten doen  ;D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=12374.0

Randal

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 22:58:54
Had je dat zelf ook moeten doen  ;D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=12374.0

;D  ;D

Maar toch:
1. Een draadje zonder reactie is geen echt draadje, maar meer een 'dood puntje'...  O0
2. Is minder informatief => Er staat niet zo'n geweldige poll in...   8)
3. Ik heb nooit gereageerd in dat 'draadje' en heb dus niet meerdere draadjes in leven gehouden... 
4. Tot nu toe is het maar door weinig mensen gelezen (in ieder geval niet door mij)...

;) :D

Starred

Ik ben ook voorstander van 1 draad. Wat mij betreft deze  ;)

Starred

Toshiba-baas Yoshihide Fujii heeft op een persconferentie gezegd dat Toshiba nog steeds geïnteresseerd is in een deal met Sony om tot een enkel nieuw dvd-formaat te komen. Een overeenkomst zou evenwel voor het einde van het jaar in zicht moeten zijn. Volgens Fujii is Toshiba flexibel, en mogelijk bereid tot een compromis. Toshiba is de hoofdontwikkelaar van het HD-DVD-formaat; Sony voert het concurrende Blu-ray-kamp aan. Enkele weken geleden nog strandden onderhandelingen over een derde formaat dat de voordelen van HD-DVD en Blu-ray zou moeten combineren.

Volgens Toshiba heeft het Blu-ray-kamp in de laatste onderhandelingsronde onvoldoende aannemelijk weten te maken dat de structuur van Blu-ray-schijfjes betrouwbaar is. Wellicht wordt daarbij gedoeld op het feit dat de data bij Blu-ray-schijfjes, vanwege de hogere opslagcapaciteit, zeer dicht onder het schijfoppervlak ligt. Hierdoor zijn de schijfjes gevoeliger voor beschadiging. TDK heeft vorig jaar een speciale coating ontwikkeld waarmee dit probleem volgens de Blu-ray-groep verholpen zou moeten zijn.

Tweakers.net

Starred

In what appears to be a double play on Toshiba this week, Reuters reported that Paramount has officially backed Blu-ray Disc (joining Apple, HP and Dell), while Toshiba found out it must pay nearly a half-beeeellion dollars to Lexmark in an intellectual property lawsuit.

Ouch. That's gotta hurt.

Jumping Ship - Paramount Endorses Blu-ray Disc
Let's examine the first issue... It's no surprise that last week held quite a bit of spin-doctoring from both parties, with Microsoft throwing it's intellectual weight behind the HD-DVD camp in defense of their spec and the apparent "vaporware" of some of Sony's Blu-ray disc storage claims. At the same time Paramount, a Viacom company, said it would release high-definition movies in the Blu-ray format (previously it had stated that it would release titles in the competing HD-DVD format). You can see how this apparent "jump-ship" would cause some concern for the Toshiba-backed camp. I mean, after all Paramount is no small studio and its willingness to embrace the competition is a pretty big hit. The question at this point is whether Paramount's goal is to release titles in both formats or if it is leaning more into the Sony-backed camp.

According to Reuters, in a statement released late Sunday, Paramount threw its weight strongly behind the Blu-ray camp but failed to mention HD-DVD at all. "After more detailed assessment and new data on cost, manufacturability and copy protection solutions, we have now made the decision to move ahead with the Blu-ray format," Thomas Lesinski, President of Paramount Pictures, said in the release.

Toshiba quickly scrambled to state that it "believes" Paramount continues to back HD-DVD, but that belief is based solely on prior comments made by Paramount officials in earlier press releases.

For what it's worth, the Sony Playstation 3 appeared to be one of the motivating factors behind Paramount's decision to board the Blu-ray bus. I guess that having a large initial launch of capable hardware is a compeling motivator for a studio looking to see that its investment in software has a sufficient launching platform.

Here's how the scorecard looks at present:

Blu-ray Disc
Paramount
Sony Pictures Entertainment
The Walt Disney Co.
Twentieth Century Fox

HD-DVD
Universal Studios
NBC Universal
Warner Brothers
Keep in mind that neither Paramount, Disney, or Fox have ruled out the possibility of also releasing titles on HD-DVD as well.

Audioholics

Starred

BusinessWeek schrijft dat Microsoft zich achter het HD DVD-formaat heeft geschaard uit kostenoverwegingen met betrekking tot de komende Xbox 360. Microsoft zou hebben besloten om in ieder geval voorlopig geen high-definition-speler in zijn nieuwe entertaimentconsole te stoppen; het bedrijf zou er in plaats daarvan voor hebben gekozen om high-definition-content door een pc af te laten spelen en naar de Xbox 360-console te laten streamen. De technologie achter Blu-ray zou dit bemoeilijken en Microsoft zou Sony zonder succes hebben verzocht daar veranderingen in aan te brengen. BusinessWeek baseert zich op bronnen die op een conferentie deze zomer een gesprek hoorden tussen Sony's CEO Howard Stringer en Microsoft-topman Bill Gates. Laatstgenoemde stelde daarin dat de Blu-ray-technologie moest worden gewijzigd zodat deze goed met Windows-pc's kon samenwerken. Stringer begreep het verzoek niet; hij stelde dat de technologie prima met Windows-machines overweg zou kunnen en vertelde later aan de door BusinessWeek aangehaalde bronnen dat er diepere redenen schuil moesten gaan achter het verzoek van Gates.

In juli besloot Sony dat Blu-ray moest worden voorzien van een encryptietechniek die Twentieth Century Fox speciaal voor zijn eigen films had laten ontwikkelen. Sony gaf hiermee toe aan een eis van de Hollywood-studio, teneinde diens steun voor het Blu-ray-formaat te bemachtigen. De beslissing zou een einde hebben gemaakt aan de neutraliteit die Microsoft tot dan toe in acht had genomen in de strijd tussen HD DVD en Blu-ray; het zou de plannen van het bedrijf op losse schroeven zetten om high-definition-content via een pc naar een Xbox 360-console te laten streamen. De betreffende Blu-ray-versleutelingstechniek zou dit weliswaar niet per definitie onmogelijk maken, maar de Blu-ray-groep moet nog een beslissing nemen of beperkt kopiëren van de schijfjes naar andere apparaten op een netwerk zal zijn toegestaan. In feite is Howard Stringer het antwoord op de vraag van Bill Gates dus nog verschuldigd, maar zoveel geduld kon Gates blijkbaar niet opbrengen. Vorige week maakte Microsoft, samen met Intel, bekend zich achter het rivaliserende HD DVD-platform te scharen, waarbij de reus uit Redmond stelde dat de Blu-ray-groep zijn beloftes niet waar kon maken.

Ondanks de steun van Microsoft en Intel voor HD DVD zou Sony volgens BusinessWeek ondertussen zoveel steun voor Blu-ray hebben opgebouwd dat de dagen van HD DVD geteld zouden zijn. In de dagen volgend op de bekendmaking van Microsoft en Intel maakte laatstgenoemde al bekend Blu-ray ook te zullen steunen, en meldde Paramount hetzelfde. Daarnaast schaarde Warner zich achter Blu-ray. Er zou Sony ook teveel aan gelegen zijn zich de overwinning te laten ontglippen. Het bedrijf verloor de strijd om de thuisfilmstandaard tweemaal eerder. Eerst werd in de tachtiger jaren het in de ogen van velen superieure Betamax-videobandformaat door VHS verslagen; een decennium later was Toshiba het bedrijf te slim af door een deal met Time Warner te sluiten voor de dvd-standaard waarmee de deuren naar de andere Hollywood-studio's voor Toshiba opengingen en Sony het nakijken had. Het bedrijf zou er nu alles aan doen om te zorgen dat het de strijd niet voor de derde keer verliest. Mocht de Blu-ray-groep in de nabije toekomst voldoende kopiëerbaarheid van Blu-ray-schijfjes toestaan om Microsoft tevreden te stellen, dan zou de strijd wellicht snel in het voordeel van Sony beslist kunnen worden.

Shorty

CiteerDe beslissing zou een einde hebben gemaakt aan de neutraliteit die Microsoft tot dan toe in acht had genomen in de strijd tussen HD DVD en Blu-ray
Het is maar wat je onder 'neutraliteit' verstaat. Microsoft wilde natuurlijk vooral de eigen Media Player als standaard pushen.  Maar dat zag Hollywood  niet zo zitten omdat MS zo nog meer macht zou krijgen.
CiteerMocht de Blu-ray-groep in de nabije toekomst voldoende kopiëerbaarheid van Blu-ray-schijfjes toestaan om Microsoft tevreden te stellen, dan zou de strijd wellicht snel in het voordeel van Sony beslist kunnen worden.
Wat MS bedoelt: Blu-ray moet naadloos samenwerken met WMP, dan kan MS er ook geld aan verdienen....

Het zal Microsoft verder worst wezen welke hardware-standaard wint; ze spelen gewoon beide kampen tegen elkaar uit om er zelf de beste deal uit te kunnen slepen.

VrGr,

Bart J.

jowi

Citaat van: Shorty op oktober  9, 2005, 14:03:59
Microsoft wilde natuurlijk vooral de eigen Media Player als standaard pushen. 
Huh? Media Player is een software-afspeelpakket onder Windows. Dat heeft niks met het MEDIUM HD-DVD of Bluray te maken. Of bedoel je WMV? Dat is een codec, heeft ook niet zo bijster veel met beide definities voor media dragers te maken.

Het zal Microsoft verder worst wezen welke hardware-standaard wint; ze spelen gewoon beide kampen tegen elkaar uit om er zelf de beste deal uit te kunnen slepen.
He da's toevallig, dat denkt en doet de consument ook. Die wil ook gewoon de beste deal. Maar als Microsoft dat doet is het blijkbaar opeens weer 'fout'. Ach ja. Apple koos al veel eerder voor BluRay, zijn die dan ook fout?

B.J.

Citaat van: jowi op oktober  9, 2005, 15:29:56
Huh? Media Player is een software-afspeelpakket onder Windows. Dat heeft niks met het MEDIUM HD-DVD of Bluray te maken. Of bedoel je WMV? Dat is een codec, heeft ook niet zo bijster veel met beide definities voor media dragers te maken.
He da's toevallig, dat denkt en doet de consument ook. Die wil ook gewoon de beste deal. Maar als Microsoft dat doet is het blijkbaar opeens weer 'fout'. Ach ja. Apple koos al veel eerder voor BluRay, zijn die dan ook fout?

Apple is nooit fout maar stoer  8) :D ;D

Wijdeveld

Citaat van: jowi op september  5, 2005, 14:57:10
...Het enige waar ik me persoonlijk zorgen over maak is dat de speler voor HD output een display nodig gaat moeten hebben met HDMI... dat wordt lastig met een Barco CRT... maar ook daar komen ongetwijfeld, al dan niet grijze, oplossingen voor.
Daar is dus nog geen oplossing voor en het wordt met Blue-Ray nog een stukje erger, je MOET een
HDCP-compatible TV/monitor hebben. Kan ik dus mijn LCD-TV, huidige beamer en 22" CRT bij het grof vuil zetten. Dit is zelfs voor Microsoft een pijnpunt, aangezien de 'multi-media' Xbox360 ook al geen HDCP compatible signaal (afkomstig van een PC) mag doorsturen, waardoor het multi-media karakter van de Xbox aardig aangetast wordt.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

Randal

Citaat van: Wijdeveld op oktober 13, 2005, 09:49:10
Daar is dus nog geen oplossing voor en het wordt met Blue-Ray nog een stukje erger, je MOET een
HDCP-compatible TV/monitor hebben. Kan ik dus mijn LCD-TV, huidige beamer en 22" CRT bij het grof vuil zetten. Dit is zelfs voor Microsoft een pijnpunt, aangezien de 'multi-media' Xbox360 ook al geen HDCP compatible signaal (afkomstig van een PC) mag doorsturen, waardoor het multi-media karakter van de Xbox aardig aangetast wordt.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35262.0  ;)

jowi

Citaat van: Randal op oktober 13, 2005, 11:31:27
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35262.0  ;)
Precies. Dat zijn de oplossingen waar ik het over had. Er komen ongetwijfeld meer van dit soort dingen.

Wijdeveld

Waarvoor dank, alleen heb ik helaas alles via VGA lopen...
Maar als de onbeveiligde DVI uitgang ook nog naar VGA omgezet kan worden dan zie ik de toekomst weer met iets meer vertrouwen tegemoet. Sta ik weer lekker neutraal in deze format oorlog en heb ik stiekem de hoop dat Sony de blue-ray promotie gebruikt om de PS3 van een eigen operating system te voorzien zodat we in feite een goedkope thuiscomputer krijgen (Open Office erop en de kinderen mogen op de Windows PC spelletjes doen en op de PS3 hun opstellen maken).
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1

jowi

Citaat van: Wijdeveld op oktober 13, 2005, 16:06:44
als de onbeveiligde DVI uitgang ook nog naar VGA omgezet kan worden
Dat is het probleem niet. Het probleem is juist de met HDCP beveiligde DVI of HDMI uitgang. DIE willen we decrypten, en naar VGA of RGBHV omzetten, zodat we analoog kunnen projecteren.

Wijdeveld

Citaat van: jowi op oktober 13, 2005, 16:14:16
Dat is het probleem niet. Het probleem is juist de met HDCP beveiligde DVI of HDMI uitgang. DIE willen we decrypten, en naar VGA of RGBHV omzetten, zodat we analoog kunnen projecteren.
Dacht ik al, dank voor deze info. Ik hoop dat het waar is en dat het zo relatief eenvoudig blijft.
Ik zag al doemscenario's met uitsluitend illegaal verkregen beeldmateriaal (met opties zoals een illegaal kopietje dat duurder wordt dan legale release) of hardnekkig vasthouden aan het kopen van DVD's zolang het kan.

Shorty

Hoi jowi,

Nou, ik heb niet veel op met dit soort haaiengedrag van de Grote Zakenwereld, maar ze staan in hun recht.
Maar aangezien je er zelf over begint  ;D citeer ik hier eventjes een lijstje uit de krant van vorige week met schadevergoedingen die Microsoft sinds 2000 heeft moeten uitbetalen wegens ongeoorloofde praktijken:

2000: Caldera, 155 miljoen
2002: Be Inc., 23 miljoen
2003: Californische consumenten, 1,1 miljard; AOL Time Warner, 775 miljoen
2004: Sun Microsystems, 1,95 miljard; Novell, 536 miljoen
2005: IBM, 850 miljoen; RealNetworks, 761 miljoen.

Totaal: 6,051 miljard dollar  :P

(En dan loopt er nog een hoger beroep van MS tegen een boete van 500 miljoen Euro die de Europese Commissie heeft opgelegd.)

Dus "Microsoft" en "fout bezig zijn"........ 't is niet gek dat je die link automatisch legt.  >:D ;D

VrGr,

Bart J.

jowi

Citaat van: Shorty op oktober 18, 2005, 12:45:29
Er staat toch niet dat het fout is wat Microsoft doet?  ???
Ik reageerde op deze zin:
Dat klinkt in mijn oren als 'ze zijn weer eens fout bezig'. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Shorty

Heu.... daar ging wat fout.... mijn vorige bericht had op deze plek moeten staan, als reactie op de post van jowi.. :P :-[

VrGr,

Bart J.

Wijdeveld

Tja, beveiligen van CD's/DVD's, prima. Maar gezien de hardware beveiligingseisen gaat het nu wel erg ver. Er is denk ik nog een (paranoide?) scenario denkbaar dat met deze format oorlog wordt uitgevochten en dat is de toekomst van de Personal Computer. Sony moet om de extra content van Blue-Ray te benutten op zijn minst een aanstuurschil voor de PS3 ontwikkelen. Als Sony de PS3 voorziet van een volledig (Linux) besturingssyteem, een webbrowser en OpenOffice dan is de markt voor thuis PC's voor Wintel grondig verziekt. Microsoft kan dan bijna alleen maar er alles aan gaan doen om de PS3 en daarmee Blue-Ray te laten floppen. Daar nemen ze denk ik een 100 dollar extra verlies op de verkoop van de Xbox360 voor op de koop toe door deze alsnog van een HD-DVD speler te voorzien en in te stemmen met de beveiligingsprotocollen van Hollywood (nu waarschijnlijk de drijfveer voor de Blue-Ray keuze).

Ach, misschien zie ik een te groot plaatje, maar het gaat allang niet meer om de opslagcapaciteit en prijs van beide schijfjes.

Starred

CiteerWie bereits seit längerer Zeit in Branchenkreisen erwartet, hat Warner jetzt in den USA angekündigt, zukünftig Filme im Blu-ray Disc-Format zu veröffentlichen. Damit schließt sich Warner den Paramount-Studios an, die vor kurzem ebenfalls sich dafür entschieden haben, Filme im Blu-ray Disc-Format und auf HD-DVD zu veröffentlichen. Für das HD-DVD-Lager dürfte dies ein schwerer Schlag sein. Gehört Warner doch zu den Schwergewichten in der Branche und galt lange Zeit als zuverlässigster Unterstützer der HD-DVD für die der ehemalige Warner Home Video-Chef Warren Lieberfarb kräftig Lobby-Arbeit betreibt. Von den großen Hollywood-Studios verbleibt mit der Warner-Entscheidung lediglich Universal als einziges Studio, welches bislang ausschließlich auf die HD-DVD setzt.

Warner tritt der Blu-ray Disc Association bei und plant eine Veröffentlichung von Blu-ray Disc-Titeln, sobald das Format in Amerika, Asien und Europa auf den Markt kommt. Neben Warner-Filmen sollen auch die angeschlossenen Homevideo-Divisionen New Line und HBO Filme auf Blu-ray Disc veröffentlichen. In der offiziellen Mitteilung, in der das Konkurrenz-Format HD-DVD mit keiner Silbe erwähnt wurde, gibt es noch keine genauen Angaben zu konkreten Titel-Planungen und Veröffentlichungsterminen.

Mit der Warner-Enscheidung scheint aus Verbraucher-Sicht der befürchtete "Kampf" zwischen HD-DVD und Blu-ray Disc um das Video-System der Zukunft entschärft. Auch wenn es diesen geben wird, so dürfte er beim derzeitigen Stand der Dinge in erster Linie zwischen den Hardware-Anbietern ausgefochten werden während sich die Blu-ray Disc immer mehr als das Format herauskristallisiert, in dem die meisten Filme der großen Studios veröffentlicht werden dürften.

AreaDVD

Marcel_T.

Waarvan?

Edit:
Aha, aangepast!
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Randal

CiteerBill Gates zegt geen voorkeur te hebben voor een van de twee volgende dvd-standaards, Blu-Ray en HD-DVD, valt te lezen bij GamesIndustry. Volgens hem zijn allebei de standaarden voor beschrijfbare schijfjes gedoemd uit te sterven, vanwege de opkomst van andere digitale distributiesystemen. 'Het format dat momenteel ter discussie staat, Blu-Ray versus HD-DVD, is simpelweg het laatste fysieke format dat we nog zullen zien. Ook video's zullen zich in de toekomst op een (hard)disk in je broekzak bevinden of via het internet verzonden worden, wat veel gemakkelijker zal zijn.' Dit zou kunnen verklaren waarom de eerste lichting Xbox 360-consoles geen HD-DVD-drive krijgen, ondanks dat Microsoft zich wel ten faveure van deze standaard heeft uitgesproken. Gezien die voorkeur is het niet onlogisch dat er in de toekomst toch een HD-DVD-uitbreiding zou kunnen komen voor de Xbox 360, lijken Gates' uitspraken een herbevestiging van Microsofts missie om entertainment te distribueren over het net, via diensten zoals Xbox Live, meent GamesIndustry.

Gates merkte op dat er nog wel enkele obstakels moeten worden weggenomen, voordat 'digitale distributie' gemeengoed zal kunnen zijn, zoals meer breedbandverbindingen in woningen. Momenteel surft half Amerika nog via een inbellijn. Of het inderdaad zo zal zijn dat er nooit meer een nieuwe generatie 'brandbare' schijfjes zal komen, valt nog te bezien. Achter de schermen wordt druk aan de ontwikkeling van holografische discs gewerkt; prototypes met een capaciteit van 300GB zijn al beloofd. Of die ontwikkeling voor consumenten ooit nog interessant zal zijn, is vervolgens ook nog maar de vraag, omdat er al 100GB grote Blu-Ray-schijfjes getoond zijn en de ontwikkeling van respectievelijk kleinere harde schijven met grotere opslagcapaciteit en flashgeheugenchips ook niet stilstaat. Gates deed de uitspraken tijdens een speech in de Howard Universiteit te Washington DC.
Bron: GamesIndustry /tweakers.net

marcovdb

Sony's Blu-ray format for next-generation DVD drives will win over Toshiba's rival HD DVD format, analyst firm Forrester predicted Wednesday--but it won't be a quick victory.

"After a long and tedious run-up to the launch, it is now clear to Forrester that the Sony-led Blu-ray format will win," Ted Schadler, a Forrester analyst, said in a report. "But unless the HD DVD group abandons the field, it will be another two years before consumers are confident enough of the winner to think about buying a new-format DVD player."

Also on Wednesday, Blu-ray backer Hewlett-Packard said it has appealed to the group to incorporate two HD DVD features: mandatory "managed copy," which will mean consumers will always be allowed to copy movies to their computers' hard drives, and iHD, a Microsoft-designed technology for interactive features.

But Blu-ray has several advantages that will help it win the day, Schadler said. HD DVD is a one-trick pony for video playback, but Blu-ray is also designed for games and computers, he said. Indeed, its inclusion in millions of Sony's next-generation video game consoles is a factor. And when former HD DVD loyalist Paramount endorsed Blu-ray, it shifted the movie studio momentum. Finally, although Blu-ray manufacturing will cost a little more initially, it offers more capacity and employs a proven technology, Java, for interactive features.

http://news.zdnet.com/2100-1040_22-5902753.html

suyver

En nog meer goed nieuws voor Blu-Ray:

CiteerWarner Bros. Joins Blu-ray Disc Association and Will Release Its Films on Next Generation Blu-ray High Definition Optical Media Disc

BURBANK, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Oct. 20, 2005--Warner Bros. Entertainment and its home entertainment division Warner Home Video, which distributes the largest film library of any studio, today announced it has joined the board of directors of the Blu-ray Disc Association and will release its films on the Blu-ray format.

Warner Home Video will release titles on the Blu-ray format to support the launch of Blu-ray players in North America, Japan and Europe, giving consumers the ability to enjoy a wide range of new releases and selections from Warner Bros.' vast library and that of New Line and HBO on the Blu-ray format.

Blu-ray Disc is a next generation optical disc format developed for high-definition video and high capacity software applications. A single layer Blu-ray Disc will hold up to 25 gigabytes of data and a dual layer Blu-ray Disc will hold up to 50 gigabytes of data. This greater storage capacity enables the Blu-ray Disc to store up to five times the amount of content than is possible with current DVDs.

"Consumers will soon be able to enjoy a large selection of catalogue favorites and contemporary hits from Warner's vast library on the Blu-ray format," said Jim Cardwell, President, Warner Home Video.

With operations in 90 international territories, Warner Home Video commands the largest distribution infrastructure in the global video marketplace. Warner Home Video's film library is the largest of any studio, offering top quality new and vintage titles from the repertoires of Warner Bros. Pictures Inc., Turner Entertainment Company, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video and New Line Home Entertainment.

About the Blu-ray Disc Association

The Blu-ray Disc Association (BDA) is responsible for establishing format standards and promoting and further developing business opportunities for Blu-ray Disc -- the next-generation optical disc for storing high-definition movies, games, photos and other digital content. The BDA has over 150 members. Its Board of Directors consists of Dell Inc.; Hewlett Packard Company; Hitachi, Ltd.; LG Electronics Inc.; Mitsubishi Electric Corporation; Panasonic (Matsushita Electric); Pioneer Corporation; Royal Philips Electronics; Samsung Electronics Co., Ltd.; Sharp Corporation; Sony Corporation; TDK Corporation; Thomson; Twentieth Century Fox; Walt Disney Pictures and Television and Warner Bros. Entertainment.

Aangezien ze in de board of directors gekomen zijn, neem ik niet aan dat Warner Bros. ook HD-DVD zal ondersteunen. Harry Potter op Blu-Ray! :D 8)
Never underestimate the predictability of stupidity...