Wordt het Blu-ray of HD-DVD?

Gestart door Randal, maart 23, 2005, 14:45:33

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
141 (48.5%)
HD-DVD
78 (26.8%)
Beide formaten naast elkaar...
72 (24.7%)

Totaal aantal stemmen: 273

kippekop

http://www.tweakers.net/nieuws/37748

Overeenkomst definitief van de baan!! Duurt het nog langer voordat we iets in huis hebben staan...zucht!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Harry HT

Citaat van: kippekop op juni 22, 2005, 11:27:25
http://www.tweakers.net/nieuws/37748

Overeenkomst definitief van de baan!! Duurt het nog langer voordat we iets in huis hebben staan...zucht!
:-[ :'(
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

Erg dom! Maar goed, het zal wel een rekensom zijn geweest waarbij de verwachte opbrengst bij succes gedeelt door de kans op succes hoger is dan ze nu verwachten te behalen met een compromis.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Hanky Panky

Dom dom dom van die gasten, wat krijg je nu: mensen zullen een afwachtende houding aannemen en eerst het software aanbod afwachten (en de prijsstelling). Want wie wil en nu in het verliezende (zie Betamax) kamp zitten na een paar jaar ? Ik niet hoor.

Net als in de 80'er jaren zullen we zien dat aanbieders afspeelapparatuur heel goedkoop maken (vgl het dumpen van VHS apparaten door de japanners) wat misschien weer een voordeel inhoudt bij aanschaf.  Maar het is dan weer afwachten wat het software aanbod doet. Ik ben geen marketeer maar ik zie wel dat de invoering van welk systeem dan ook trager zal gaan als er gestreden wordt tussen 2 kampen/systemen. Als die gasten nu voor 1 systeem zouden kiezen, dan kun je als consument tenminste een apparaat kopen met de wetenschap dat je niet over 3 jaar opnieuw hoeft te investeren ( hooguit voor de onvermijdelijke HT-Virale upgrading natuurlijk  ;D )

Hoe zit dat eigenlijk met dual-compatible systemen? Zal wel niet in de lijn der verwachting liggen, want de ene fabrikant die een HDDVD licensie heeft zal wel geen Blu-ray licensie krijgen ?

Ik wacht dus maar lekker af voorlopig en koop iig geen superdure DVD speler meer als ik in het najaar een plasmascherm koop maar een eenvoudige Samsung met HDMI voor een honderdje of 2 a 2,5. Daarna zie ik wel verder.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

luistervinkje

Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Randal

CiteerEerste Blu-ray-recorders leverbaar
Terwijl HD-DVD-apparatuur nog volop in ontwikkeling is, zijn vorige week stilletjes de eerste Blu-ray-producten op de markt verschenen. Terwijl het Koreaanse DVDRWInfo.net de eerste interne brander te pakken kreeg, wist CDFreaks te melden dat op eBay al videorecorders van Sony te koop worden aangeboden. Hoewel de producten al enkele jaren verwacht worden, zal het voortdurende geruzie tussen de beide standaarden met het beschikbaar worden van Blu-ray-apparaten geen compromis meer kunnen opleveren, en lijkt het er opnieuw op dat de markt een beslissing zal moeten nemen omdat de fabrikanten er niet uitkomen. De kans dat de producten alleen maar 'gelekt' zijn om het HD-DVD-kamp tot inschikkelijkheid te bewegen lijkt niet erg groot, maar kan toch niet uitgesloten worden: Sony gaf nog geen twee weken geleden aan pas volgend jaar met Blu-ray-apparatuur te willen komen.

De Sony Blu-Ray High Definition DVD Recorder, zoals het apparaat dat op eBay werd aangetroffen heet, kost maar liefst 3875 Amerikaanse dollars. Daar komen de verzendkosten nog bij, en er zijn er maar vijf van beschikbaar. De videorecorder neemt volgens de advertentie MPEG2-video op in diverse formaten; als voor 1024i wordt gekozen is een 35GB groot schijfje in twee uur vol. Uiteraard kan ook op mindere kwaliteit worden opgenomen, dan is tot twaalf uur video op te slaan. Precieze details ontbreken verder, zelfs de handleiding zou vooralsnog alleen in het Japans beschikbaar zijn. De Blu-rayschijf die wordt meegeleverd is volgens de veilingsite in een cartridge verpakt, waar we eerder nog berichtten dat een omhulsel dankzij een door TDK ontwikkelde coating niet meer nodig zou zijn. De brander is - vanzelfsprekend - alleen in het blauw leverbaar.

Van de interne Pioneer BDR-101A treffen we op het Chinese 8080.net een hoop plaatjes aan, die van DVDRWInfo.net afkomstig lijken te zijn. Die site lijkt het materiaal echter offline te hebben gehaald. Opmerkelijk is dat op deze foto's van een cartridgesysteem niets is te zien, maar verder is er afgezien van het Blu-ray-logo weinig interessants aan de plaatjes te ontdekken. Op het forum van CDFreaks kwam echter de maker van Nero CD/DVD-speed langs, die over een exemplaar bleek te beschikken. Hij kon enkele screenshots tonen van de analyse die zijn programma van de drive maakte, waarop te zien is dat de CLV-rewriter geen gewone cd's kan lezen of beschrijven. Ook DVD-RAM wordt niet ondersteund, en met het ontbreken van packet writing- of Mount Rainier-support is het meteen duidelijk dat ook deze drive vooral op de videomarkt gericht is. Overigens is de prijs waarvoor de Pioneer-brander van eigenaar moet wisselen nog niet bekend.
Bron: Redactie Tweakers.net

jowi

Citeer
1024i
:-\
Gelukkig weten ze waar ze het over hebben.

kippekop

Citaat van: jowi op augustus 30, 2005, 12:59:24
:-\
Gelukkig weten ze waar ze het over hebben.

Heh...teveel computerminded ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Robbo

Mwa, ze typen het gewoon over http://www.digit-life.com/articles2/blu-ray/

Waarschijnlijk is de verwarring veroorzaakt door de Alis panelen (1024x1024i) die Sony in hun plasma's gebruikt.

Overigens is die speler al 2,5 jaar uit en kost in Japan iets van $1900,00

marcovdb

jowi

Citaat van: marcovdb op september  1, 2005, 15:42:00
"NEC Unveils First HD-DVD Multireader for PC"

http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=14870
zo... 500 dollars.... O0

Let the pricedrop games with bluray begin!

marcovdb

Let wel, de NEC is een PC ding en geen losstaande speler. De dure blu-rays zijn losstaand. En bovendien recorders, de NEC leest alleen maar...

jowi

Oh ja dat niet kunnen branden zag ik even over het hoofd :-\
Maar goed, er is beweging aan het front!

Starred

Starred

IDG News Service announced yesterday that Toshiba is delaying its U.S. launch of HD-DVD optical drives until 2006. As we reported in our 2004 CES coverage, three movie studios announced a total of 89 movies that would be available at or near the launch time. Apparently the Japan launch plans remain on track and Toshiba said it will begin hardware production this year. Toshiba was quoted as saying "We want to optimize the timing for launch of HD-DVD in each market. The majority of [partners] want a large-scale launch, not a gradual launch." To us, and given the recent uprising of the Blu-ray format, it simply looks like HD-DVD may be in for a shaky ride.

Hertog_Martin

Ik hoop echt dat Blu-ray snel wint.

HD-DVD is interessant voor de filmmaatschappijen omdat het meer overeenkomt met dvd en dus goedkoper te ontwikkelen is. Betekend dus dat ze kiezen voor minder vooruitgang vanwege de kosten.

Ik zie liever dat er wordt gekozen voor blu-ray dat meer vooruitgang bied en meer potentie heeft. Uiteindelijk zullen die productiekosten wel op hetzelfde niveau komen, de hogere kosten in het begin zijn het wel waard vind ik aangezien het toch een formaat is dat jaren lang mee moet.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

AppleMies

Weer het zoveelste artikel over Blu Ray vs DVD-HD War........

http://www.cnn.com/2005/TECH/ptech/09/02/dvd.format.war.reut/index.html

Lees vooral de derde laatste alinea over beveiliging door op internet aangesloten beveiliging.  Als het zo gaat werken om de regio codering veilig te stellen?............Geef mijn portie dan maar aan fikkie.  Lekkere privacy dus weer.

Als die hoogopgeleide Hollywood idioten nu gewoon de films wereldwijd op dezelfde datum uitbrengen dan heb je die regiocode beveiliging helemaal niet nodig.

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

frenkelh

Ze willen dus via internet de spelers gaan controleren om ze desnoots op afstand onklaar te maken  :o
En moeten we dus ook elke speler op internet aansluiten om hem te activeren of zo.

redfox001

Ik vraag me af of de hele handel dezelfde kant op gaat als sacd. Het zal wel bij upscalen blijven met gewonen dvd omdat dat zo makkelijk copieert. Iedereen op een nieuwe speler zetten lijkt me ook een drempel hoger dan de breedbeeld t.v. De slimmerik die zijn formaat in gehackte vorm uitbrengt wint de markt en veroorzaakt een enorme hardware verkoop.

Shorty

CiteerLees vooral de derde laatste alinea over beveiliging door op internet aangesloten beveiliging.  Als het zo gaat werken om de regio codering veilig te stellen?............Geef mijn portie dan maar aan fikkie.  Lekkere privacy dus weer.

Met die privacy zou het nog wel kunnen meevallen. De identificatiesleutel komt van je speler, niet van je IP-adres, toch?

VrGr,

Bart J.

Starred

CiteerNadat al eerder bekend werd dat de meeste filmmaatschappijen de voorkeur geven aan Blu-ray boven HD-DVD als nieuw dvd-formaat, zijn er nu nog meer aanwijzingen dat het merendeel van Hollywood zich actief gaat bemoeien met het promoten van de Blu-ray-standaard. De steun van de filmmaatschappijen is cruciaal voor de Blu-ray-groep, aangezien de maatschappijen uiteindelijk de content moeten gaan leveren waarmee de schijfjes gevuld gaan worden. De keuze voor een bepaalde standaard wordt vooral bepaald door de mate van bescherming die geboden wordt tegen piraterij.

20th Century Fox heeft al eerder bekendgemaakt dat het Blu-ray prefereert boven HD-DVD. De studio maakte deze beslissing op grond van gesprekken met de ontwikkelaars van beide standaarden, waarin vooral geïnformeerd werd naar hoe beide standaarden de content wilden beveiligen. Na deze gesprekken besloot de studio dat zij meer vertrouwen had in het team van Blu-ray.

Een tweede reden waarom de Blu-ray-standaard zo geliefd is, is omdat de bijbehorende speler van buitenaf via een internetverbinding gecontroleerd kan worden. De nieuwe spelers zullen worden beveiligd, en via de internetverbinding kan worden gecontroleerd of deze beveiliging verbroken is. Op deze manier kan men dus van buitenaf zien of het apparaat gehackt is, bijvoorbeeld wanneer de regiobeperking verwijderd is. Via de externe verbinding kan een gekraakte speler vervolgens uitgeschakeld worden, waardoor hij niet meer bruikbaar is.
Tweakers

monthy

Is dit niet schending van ons aller privacy. [big brother is watching us] O0 O0

AppleMies

Met dit soort privacy beveiligingen en het feit dat het straks alleen gaat werken middels een internet harwarecheck voorspel ik een doodgeboren kindje.  Als ik een apparaat koop is het mijn eigendom. Geen enkele maatschappij heeft dan het recht te klooien met mijn eigendommen.  De softwarre OK, maar mijn privé eigendommen, neen.  Ik woon hier in Frankrijk en tot 4 maanden geleden hadden wij niet eens de beschikking over ADSL of ISDN.  Dit is een hele grote delen van Frankrijk nog steed zo.  En de rest van Europa kent veel van deze onontwikkelede gebieden. Nederlans, UK en Duitsland zijn de luxe landen in vergelijking met de anderen.  Die mensen moeten dan maar gewoon geen Blu-Ray kopen/kijken?   Ook kan ik de reactie van de Eureopese consumenten en privacy organisaties nu al een beetje inschatten.  Dit wordt nog lachen.

gr

AppleMies

Shorty

Uhhhhh....iedereen die zich druk maakt om z'n privacy zou onmiddellijk de stekker uit z'n computer moeten trekken.  :-X
Begrijp me goed: ik zie liever ook geen autorisatie via internet of telefoon (zoals bijvoorbeeld Sky in GB doet), en maak me ook zorgen om Grote Broer, maar laten we wel wezen: we bellen mobiel, we internetten, we gebruiken elektronische betaalmiddelen..... Ze Weten Alles Al!  >:D :o :-\ :-X

VrGr,

Bart J.

AppleMies

We zullen zien.  Ik sta nooit vooraan om de nieuwste hersenspinsels van de fabrikanten aan te schaffen. Blu-Ray HD-DVD, whatever (ik heb nog niet eens een SACD player en overweeg er pas over een paar maanden één aan te schaffen)......ik denk dat de gemiddelde consument (dat zijn wij hier met zijn allen dus niet hé) middels het debacle DVD-A en SACD de industrie keihard hebben getoond dat de huidige formats meer dan voldoende kwaliteit bieden om een filmpie/muziekie te draaien.  De grotere opslag voor het branden is waar de PC fanaten het om echt om te doen is.  Als DAT betaalbaar kan zal er een winnaar uit de bus rollen maar dan door de PC industrie.  Alleen verbeterde kwaliteit in beeld en geluid voor uitsluitend content (fim/muziek) gaat de kar niet trekken ben ik bang. Het huidige aanbod in kwaliteit is voor velen kennelijk ruim voldoende.

gr

AppleMies