Thuis Bioscoop Zolder *Is Niet Meer*

Gestart door Sander Nooy, maart 2, 2005, 17:12:57

Vorige topic - Volgende topic

Sander Nooy

Een van de redenen dat ik bij de7" blijf ;)
Een 8" is gewoon TE groot voor mijn HT kamer.

Beneden zou wel kunnen .. maar dat krijg ik er ECHT niet door ;D ::)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Sander Nooy

Phew ... wat een werk ... ben eens begonnen aan het convergeren ... wordt nog es wat.

Maar het ziet er acceptabel uit. Ben er nog lang niet tevreden mee .. maar het begin is er.

De HTPC is ook bijna klaar met installeren. Straks eerst even Powerstrip, Dscaler, FFDshow en TT installeren ... es kijken hoe een DVDtje er dan uitziet.
Ben ERNSTIG benieuwd. Zal wel kijken of ik wat screenshotjes kan maken.

Onwards .. To Victory ;D
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

wolsinkpower

nog niet eens hier gekeken :P

kan niet wachten op totaal shot als de barco helemaal goed is afgesteld en de kamer netjes is :)!
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Sander Nooy

Okee .. ik heb beeld .. maar het trilt als een gek.
En het is geen sync probleem .. want dat werkt.

Had ook de 1080i en 720p gesynced. Zag er leuk uit .. maar het beeld trilde hierbij ook.

Kan het zijn omdat het te een te lage refreshrate was ?

Maar ookal trilde het .. het beeld zag er wel mooi uit.
Zal (hopelijk vanavond) eens de XboX + Transcoder er tussen gooien, kijken of dat ook trilt.
Maar ik denk dat het aan powerstrip ligt.

Er had hier iemand de BD600 ook op 720p draaien, heeft diegene de Powerstrip instellingen toevallig nog ergens ?
Of in iedergeval de link naar het topic hier ?

Paulie

Zo zo je bent er vroeg bij vandaag. Terwijl je volgens mij nog vrij bent. Tja ik zit alweer hard te werken op kantoor  8).

Ik zou dan zeker even je powerstrip instellingen nalopen. Check even of de sync vinkjes in powerstrip wel goed staan.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Oracle

Citaat van: Sander Nooy op juli 27, 2005, 06:57:45
Maar ookal trilde het .. het beeld zag er wel mooi uit.
Zal (hopelijk vanavond) eens de XboX + Transcoder er tussen gooien, kijken of dat ook trilt.
Maar ik denk dat het aan powerstrip ligt.

2 vragen:
- wat is je refreshrate?
- welke grafische kaart gebruik je?

Soms kun je namelijk in de gewone windows driver (rechtermuis op het bureaublad, etc...) ook al aangeven welke resolutie je wilt (bij de Radeons kun je dat vrij kiezen; dus ook 720*576, 1280*720, etc) en met welke refreshrate. Dan heb je dus geen powerstrip nodig. Wel ook even de syncs op negatief zetten! :)

Wat je ook nog zou kunnen proberen is 640*480 of 800*600 op 50hz, zónder dat je daarbij powerstrip gebruikt.

Groet,
Mark

Sander Nooy

@Paulie:
Geen vrij hoor .. gewoon lekker aan het werk weer. Morgen en overmorgen WEL weer vrij, maar dat is weer wat
anders :D

En ik had de sync al op negative gezet.

@Mark:
Ik heb een Geforce ti4200 .. maar de refreshrate kreeg ik standaard niet lager dan 60hz.
Ik zag wel dat in Powerstrip dat hij nog de monitor herkende die ik eraan had, ipv de CRT.
Daar kan het ook nog aanliggen.

Jammer dat ik nu @work ben .. anders gelijk geprobeerd ;D ;)

Sander Nooy

Speaking of which .. wanneer kan ik effe langskomen voor de manual ?
Ben al weer stukje verder ook. Loop alleen nog tegen wat dingen aan ... die kan ik niet goed uitleggen zonder fotos ;)

Dit weekend heb ik de camera wel weer, kan ik ff fotos maken .. want ik snap er niks van wat er gebeurd.

Het lijkt erop of de fase niet goed staat, maar als ik op 1080i zit (en720p) doet die hele fase niks.
Geldt voor de PC (op 720p) en voor de XboX met de Transcoder (1080i en 720p) .. erg vaag.

Sander Nooy

Hier ook maar even updaten ;)

De Barco doet nu 1280x720p. Was (denk ik) bij vele mensen al bekend dat dit kon. Maar ben er toch blij mee dat het me gelukt is. Nu op naar de convergentie. En de zsm (dwz zo snel als de portemonnee het toelaat) de groene buis vervangen. Want het is wel erg vervelend precies in het midden ::)

Nu op naar het convergeren .. dat wordt ook nog wat .. want er zitten echt teveel potmetertjes :P

Sander Nooy

Goed ... de 720p op de Barco was leuk ... maar toch op naar het nieuwe onbekende.
Volgens Jantje112 de Barco Killer. Ben benieuwd.

Heb hem net helemaal schoongemaakt, nouja uitgestoft, en de buizen even bekeken .... WOW .... alle 3 in nieuwstaat.
Er zitten ook HD6 lenzen op, enige wat ik nog wel wil vinden is dat automatische convergeer apparaat wat hierop kan :)

Kan hem alleen niet meer vinden op E-bay. losha, als jij er nog weer es 1 vindt op Ebay, laat nog es weten ... ga ik gelijk bieden.
Weet niet of het echt toegevoegde waarde heeft, maar het is wel leuk ;D

Opzich zou de switcher hiervoor ook wel leuk zijn. Kan ik nog meer apparaten aansluiten, maar niet 100% nodig.
Er zit een RGB aansluiting op en 2x composite. En mooie audio ingangen :P

Hopelijk kan ik donderdag weer de digicam lenen, kan ik ff fotos ervan schieten.

Sander Nooy

Zo ... sinds 0900 uur bezig met me nieuwe Electrohome geweest. Helemaal schoon weer. Niet dat hij echt vies was ... maar stof moet weg ;)
Denk wel dat ik nieuwe fans wil proberen. Je kan er zo makkelijk bij, dat vraagt om stille fans.

Dacht eerst problemen te hebben met het RGB board, maar na alles schoon te hebben gemaakt, werkt hij toch naar behoren.
De XboX gooide direct 1080i op het beeld. Geen probleem. 720p was ook erg netjes. Beide dus geen probleem voor de projector.
De PS2 werkte ook gelijk goed weer. Maarja, da's niet zo vreemd, dat is nog steeds composite.

Er zijn ook nog allerhande mods voor dit ding, maar lijkt erop dat ik dat voorlopig niet nodig heb. Wellicht voor later.

Moet erbij zeggen dat het een ERG fijne CRT is. Vreemd dat niet meer mensen dit apparaat hebben.

Hopelijk morgen weer tijd om hem te convergeren. Want ik wil nu toch wel weer es gauw Films kijken :)

Fotos volgen ook nog. Camera ligt nog bij mijn ouders.

Sander Nooy

Zo gister bezig geweest met de Electrohome. Met hulp van Losha. Beeld ziet er leuk uit. Alleen doet me HTPC beetje moeilijk nu.
Denk dat de powerstrip instellingen goed vernaggeld zijn. XP maar opnieuw installeren. Want ik wil PROGRESSIVE dvds spelen :)

Je kan trouwens ERG veel met het apparaat instellen.

Vandaag verder maar. Snap er steeds meer van. Vooral die astig en flare moet nog echt GOED afgesteld worden.
Helaas kan ik me AVIA dvd _nergens_ vinden :(

Naja. Ik kom er wel.

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op september  7, 2005, 07:54:53

Helaas kan ik me AVIA dvd _nergens_ vinden :(

Naja. Ik kom er wel.

je woont een beetje uit de buurt.. anders kon je de mijne wel ff lenen  :)

Ik moest eigenlijk vrijdag naar Bose (Edam) maar ze hebben het al opgestuurd, anders was het wel te doen Edam-Hoorn....

Groet, Sjors

Sander Nooy

Dank je .. heb hem gelukkig weer gevonden.
Hopelijk vandaag tijd vrij om de projector met de AVIA dvd in te stellen.

Dan kan ik eindelijk weer normaal (;)) films kijken.

Moet zeggen dat het een verademing is, films in progressive scan mode kijken ;D

Heb alleen nog steeds geen digicam kunnen lenen, dus nog geen fotos ::)

Sander Nooy

Zo ... nou ... toch maar weer eens een kleine update. Is al weer lange tijd geleden.

Toch wel weer flink wat veranderingen. Na een inbraak beneden was onze laminaatvloer beschadigd, en omdat er geen zelfde stuk vloer te vinden was hebben we nu een compleet nieuwe vloer liggen. Inbraak was minder, alleen laptop weg die van de zaak was, maar toch een mooie vloer aan overgehouden ;)

Omdat ik nu met een berg nog wel mooi laminaat zat heb ik dat op zolder in de HT gelegd. Dat is echt een wezenlijk verschil met de oude grijze vloertegels die er lagen. Nu dat er lag moesten de zelf gemaakte speakerstands en het flexrack ook maar eens een verfbeurt krijgen. Die stonden al erg lang in de grondverf ::)

Ook van rwijnhof zijn traanplaat flexyrack overgenomen. Eenmaal op maat gemaakt en de spullen erin ziet dat er superstrak uit.
Er hangen nu ook 2 planken tegen de muur waar al de DVDs opstaan. Enige wat nu nog rest is kabelgootjes om de kabels netjes in weg te werken. Dat staat voor komend weekend op de planning :)

Helaas zie ik alleen maar goten in het wit, dus denk dat ik daar eerst de kwast overheen moet halen. Want dat witte tegen de muur ziet er niet uit. Gelukkig nog genoeg zwarte verf over van het schilderen van de stands/rack.

Van het weekend dan ook maar gelijk de digitale camera weer even ontlenen. Dan kan ik wat fotos maken. Aangezien dat het gene is wat iedereen toch wel wil zin ;) ;D

Sander Nooy

Zoals beloofd. De fotos.

Sander Nooy

En nog een van mijn nieuwe gevulde flexrack.

Atmoz

Citaat van: Sander Nooy op juli  4, 2006, 17:25:34
En nog een van mijn nieuwe gevulde flexrack.

Ziet d'r allemaal erg goed uit!!
Ook dat rek is wel leuk gemaakt (neem aan zelf gemaakt).
Maar waarom heb je die foto gespiegeld?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

denoontje

Vraagje: is je flexyrack door het gebruik van traanplaat wel stabiel genoeg.  ;)

Ik dacht dat de flexy wel een soort filosofie had:
absorberen van trillingen maar ze niet door te geven aan de apparatuur.

Maar verder ok!

Denoontje

Sander Nooy

Citaat van: atmoz op juli  4, 2006, 20:11:39
Ziet d'r allemaal erg goed uit!!
Ook dat rek is wel leuk gemaakt (neem aan zelf gemaakt).
Maar waarom heb je die foto gespiegeld?

Dankje. Ben er ook erg blij mee, hoe klein het ook is vergeleken met sommige kamers en kelders hier :)
En dat rek heb ik overgenomen van rwijnhof, ook van dit Forum. Ik had zelf wel al een houten Flexyrack gemaakt.
Daar staat de center + receiver nu op.

Enne .. die foto .. oops ;)

Citaat van: denoontje op juli  4, 2006, 20:39:45
Vraagje: is je flexyrack door het gebruik van traanplaat wel stabiel genoeg.  ;)

Ik dacht dat de flexy wel een soort filosofie had:
absorberen van trillingen maar ze niet door te geven aan de apparatuur.

Maar verder ok!

Denoontje

Stabiel genoeg hoor. Inderdaad wel iets minder stabiel als met hout, maar hij staat niet zo vreselijk te wiebelen dat je er iets van merkt hoor. Daarnaast, staat er een el-cheapo Cyberhome DVD speler (wordt straks de Kiss DP500 voor de progressive via Scart->VGA) dus als er al iets niet echt goede kwaliteit is, zal die het probleem zijn ;)

Daarnaast staat de receiver ook niet op dat rack. Maar voor bij de Center en de Fronts.

spotmatic

Waarom ben je overigens gestopt met CRT's? Volgens mij lees in dat hier in dit topic nergens terug. Waarschijnlijk ga je nu voor het gemak van een LCD en ben je al die interlaced CRT's (waar je vroeger veel mee aan het klooien was) zat?

Ik zou zelf overigens niet meer terugwillen naar LCD. Het beeld van mijn (voormalige) 801s en (nu) 708s is gewoon te mooi om in te ruilen voor een LCD...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Sander Nooy

Citaat van: spotmatic op juli  5, 2006, 14:25:26
Waarom ben je overigens gestopt met CRT's? Volgens mij lees in dat hier in dit topic nergens terug. Waarschijnlijk ga je nu voor het gemak van een LCD en ben je al die interlaced CRT's (waar je vroeger veel mee aan het klooien was) zat?

Ik zou zelf overigens niet meer terugwillen naar LCD. Het beeld van mijn (voormalige) 801s en (nu) 708s is gewoon te mooi om in te ruilen voor een LCD...

Ja, ik ben overgestapt omdat ik eigenlijk gewoon plug and play wilde.
Daarnaast is de ruimte toch eigenlijk NET te klein voor een CRT. Je zit echt NAAST het apparaat en je zag de persoon naast je niet eens ;)

Mocht ik ooit gaan verhuizen, met een grotere zolder/kelder/kamer, komt er 100% zeker een CRT terug. Want de beeldkwaliteit is inderdaad vele malenn beter als deze CRT.

Vooralsnog bezig met sparen voor betere LCD ;)

Sander Nooy

HT zolder is opgeheven ... zat er steeds alleen ... niet echt gezellig ...

In overleg met mijn vrouw, komt de hele zwik naar beneden :)

Zijn ook veel veranderingen, nieuwe beamer (Sanyo Z2) en een HTPC erbij.
Komt nieuw scherm aan het plafond, en de beugel is onderweg (geloof ik ;))

Audio is niet veel aan veranderd, dat is nog niet toe aan een upgrade.
DVD speler wel ... weet alleen nog niet wat het moet worden.

Zie wel steeds mooie Marantz DV6200 spelers voorbij komen ... wellicht zoiets.
Hoeft niet progressive, want dat doet de HTPC wel. DVD speler is echt alleen voor mijn vrouw op de TV ;)

Als alles goed gaat, komt het scherm ergens eind januari.

Dus ... binnenkort weer updates O0

Raphie

JBL PRX Power!

Sander Nooy

Haha ... eigenlijk wel :)
Heb ook veel plezier gehad aan het maken/opknappen van de zolder.

Is nu mooie PC kamer, met bankje waar wel weer een TV komt met de PS2/XboX.

Weet niet of ik het voor elkaar krijg om TV te kijken en DAARBOVEN es groot GTA speel op de PS2 ;)

Er komt btw eerst een tijdelijk scherm, handmatig ... wat ik later wil upgraden naar een elektrische.
Maar alles op zijn tijd. Eerst moet alles hangen, want ik heb al weer tijden geen films op groot beeld gezien :(