Thuis Bioscoop Zolder *Is Niet Meer*

Gestart door Sander Nooy, maart 2, 2005, 17:12:57

Vorige topic - Volgende topic

Sander Nooy

Zo ... NU is het pas donker. Voor de plastic witte deur zit nu ook een gordijn. En het raam is nu ook netjes afgewerkt met een mooi gordijn.

Nu kan ik midden op de dag in VOL zonlicht nog steeds lekker verduisteren.

Mijn ruimte is nu voor 95% af :)

Moet zeggen dat niet alleen het klooien met een projector leuk is, maar het maken van een dedicated HT ruimte is ook leuk om te doen.
Vooral als je dan eenmaal lekker kan zitten en fijn een filmpie kan kijken.

Enige wat nu nog mist is een paar planken tegen de muur voor de DVDs. En wat meer verlichting.

Enough talk, onwards to the pictures.
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Sander Nooy

Ghehehehe ... Tja ... je moet er wat voor over hebben, maar zo'n kamer is wel sfeervol.
En je bent weer even van de straat ;)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

ZiegoM

Ik heb sinds een paar dagen een Sony VPH 600 Q CRT projector, met dezelfde specs en buizen als die van jou.

Vraagje:
Ook ik heb hier de 722 (oid) controller bij, maar nu las ik dat jij hier ook problemen mee hebt. Als ik mijn Xbox via composite aansluit heb ik geen probleem, maar met S-video krijg ik zwart wit beeld met enorme storingen aan de onder en bovenkant van het beeld.  Heb jij dit ondertussen wel werkend gekregen?

Ook ben ik op zoek naar een vga naar 5 bnc kabel om rgb aan te sturen op de crt (theoretisch het beste), maar kan daar geen winkel voor vinden.

Sorry voor het misbruiken van je topic voor deze vragen, maar een eigen topic is ook weer overdreven.

Succes met je Sony!
Marantz sr5500 - Paradigm Reference Studio 20 front - JBL Northridge e30 rear - Chario Syntar Dialogue center - SVS PB10-ISD

R

Sander Nooy

Citaat van: ZiegoM op mei 21, 2005, 20:44:55
Ik heb sinds een paar dagen een Sony VPH 600 Q CRT projector, met dezelfde specs en buizen als die van jou.

Vraagje:
Ook ik heb hier de 722 (oid) controller bij, maar nu las ik dat jij hier ook problemen mee hebt. Als ik mijn Xbox via composite aansluit heb ik geen probleem, maar met S-video krijg ik zwart wit beeld met enorme storingen aan de onder en bovenkant van het beeld.  Heb jij dit ondertussen wel werkend gekregen?

Ook ben ik op zoek naar een vga naar 5 bnc kabel om rgb aan te sturen op de crt (theoretisch het beste), maar kan daar geen winkel voor vinden.

Sorry voor het misbruiken van je topic voor deze vragen, maar een eigen topic is ook weer overdreven.

Succes met je Sony!
Dat klopt. Om een of andere reden werkt dat niet. Denk dat er iets niet goed zit in de svideo aansluiting op de sony(s). Of de CRT verwacht een heel andere input. NTSC misschien ? Of een andere resolutie. Snap er zelf ook niks van. Ligt trouwens ook niet aan de XboX. Heb hetzelfde met mijn DVD speler. Voor de XboX zit je vast aan de composite. Of een SCART naar BNC. Redelijk makkelijk te maken, alleen wat priegel werk. Daarnaast heb je nog een klein printje nodig om het werkend te krijgen. Maar dat is de beste oplossing.

Check hier maar.
http://www.epanorama.net/documents/vga2rgb/scart.html

VGA naar BNC was ook zelf te maken ... maar dat kan ik ff zo snel nergens vinden.
Zou wel uitkijken wat je uitstuurt met VGA. Want hoger als die 15Khz betekend het einde van je CRT.

En jij ook succes :)

ZiegoM

Bedankt voor je reply :)

Heb jij touwens een strak zwart-wit beeld bij svideo of ook nog een met flikkeringen/storingen (net zoiets als een foute v hold)?

Er schijnt ook nog een patch te zijn om een xbox te modden naar NTSC, dat zal ik iig een keer gaan proberen.

Volgende week maandag zal ik mijn pc eens met svideo aan de controller hangen, hierbij kan ik dan misschien een NTSC signaal simuleren door 60hz als refreshrate te gebruiken.

Ik heb overigens nog een boel scherpte te winnen als ik jouw foto's zo zie. Als ik die met mijn beeld vergelijk is dat van jou echt VEEEL scherper. Ik projecteer nu (nog) op ongeveer 160/180 cm afstand een beeld van ongeveer 100-120 cm, misschien is wat verder weg en groter beeld ook beter te focussen. Hoe groot heb jij je beeld nu?

edit:

Lees net dat het beeld van deze projector eigenlijk minimaal 70 inch (175cm diagonaal) moet zijn. Ik heb nu 140-150 cm diagonaal, dat moet de slechte focus verklaren.
Marantz sr5500 - Paradigm Reference Studio 20 front - JBL Northridge e30 rear - Chario Syntar Dialogue center - SVS PB10-ISD

ZiegoM

Citaat van: Losha op mei 21, 2005, 21:54:22
welnee, einde crt zal wel meevallen, knalt er niet zomaar meteen eruit (had toen de stoute schoenen angetrokken met de pt-101, bij 640x480 kreeg je 2x hetzelfde beeld naast elkaar. ipv de lijnen onder elkaar gooide hij ze naast elkaar)
-----------------
dat met s-vhs/svideo (officiele benaming is trouwens YC) is een ZEER bekend probleem
ligt bijna altijd aan de tulp -> yc verloopkabels

moet ff weer uitzoeken hoe het ook alweer zat (alweer een paar jaar geleden dat ik bij de tv zat)
Lijkt me zeer interessant :)
Succes met zoeken.

Oracle

Citaat van: Sander Nooy op mei 21, 2005, 21:38:07
Zou wel uitkijken wat je uitstuurt met VGA. Want hoger als die 15Khz betekend het einde van je CRT.

Nee hoor! Alleen gewoon zwart (=geen) beeld! Kan verder weinig gebeuren bij een te hoog ingangssignaal, hoor! Daar zijn ze wel tegen beveiligd! :)

Groet,
Mark

Sander Nooy

Ok. Dat is mooi. Ik denk dat ik nooit meer iets lees/geloof op AVS forum ... nu al twee mensen die het tegenovergestelde zeggen.
Dan toch binnenkort es kijken of ik niet een HTPCtje kan neerzetten :)

Sander Nooy

Zo zaterdag waren mijn mooie glimmende HD6 lenzen binnen. Netjes verpakt ;)

Zondag gemonteerd ... wow ... wat een verschil. Heb hem nu nog maar even snel afgesteld. Niet perfect nog.
Maar de rasters waren nu gewoon scherp te krijgen ... zelfs de blauwe lens.

Beeld ziet er zelf ook scherper uit. Kortom, goede upgrade. Voor relatief weinig geld.

Nu alleen nog die irritante RGB kabel werkend krijgen ::)

Zal binnenkort weer ff een digicam lenen. Kijken of ik wat vergelijkende screenshots kan maken.
Moet The Fifth Element maar weer es opzoeken voor Leelo :P

Sjors

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

astrobart

hee nieuwe lensies, wat was er met de oude aan de hand dan?

Sander Nooy

Dat waren plastic TAC3 lenzen ... de HD6 zijn glas en color corrected :)

Kan nu echt niet wachten tot mijn RGB kabel werkt. Vanmiddag even langs de electronicaboer voor een voedinkje met 5v ... ipv 4.5 en 6 :P

Dan zou het _theoretisch_ moeten werken ... maarja ... je weet maar nooit.

astrobart

astrobart

hoe zit het met de HT?
Hebben we er nog steeds lol in? ;D

Sander Nooy

Hahahaha ... jahoor ... alleen met dit warme weer ga ik niet op zolder zitten ;)

Heb uitzicht op het zuiden ... en dan staat de hele dag de zon erop. Dan is het niet te harde daar.

Maar er komt weer slechter weer aan ... dan ga ik weer lekker zitten :P

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op juni 29, 2005, 08:04:20
Hahahaha ... jahoor ... alleen met dit warme weer ga ik niet op zolder zitten ;)

Heb uitzicht op het zuiden ... en dan staat de hele dag de zon erop. Dan is het niet te harde daar.

Maar er komt weer slechter weer aan ... dan ga ik weer lekker zitten :P

Tijd voor een AC  ;)

Sander Nooy

Ghehehe .. jah .. eigenlijk wel .. maar die krengen zijn best prijzig .. en maken een K*T herrie.

Sander Nooy

Okee .. het was tijd voor iets nieuws .. inderdaad nu al ;) :D

Leuk mee gespeeld .. en weet nu zeker dat ik nooit meer iets anders dan CRT wil.

Dus toch eens verder gaan kijken. Sony te koop gezet en geboden op de Barco(s) van Cajon.
Beide binnen 1 dag geregeld. Sneller kan toch bijna niet. Allemaal mensen blij.

Heb wel wat verlies geleden, maar voor dat geld heb ik wel leuk kunnen klooien en een heleboel geleerd.
(met dan aan onder andere Losha :))

Dus nu komt de Barco 600 eraan. Op naar de Progessive. Nu nog even opzoek naar een DVD speler met BNC aansluitingen.
En eens kijken hoe de XboX eruit ziet op 540p :)

Kan daarnaast nu ook mijn RGBv kabel gebruiken.

Enige vervelende ... ik moet eerst op vakantie :D ;) :P
Dus over 1 1/2 week meer .. en uiteraard fotos.

astrobart

hehe, zo snel ginge het bij mij ook. eerst een maandje de sony daarna maar een barco 808 aangeschaft.
Nu mijn geluid nog.

Sander Nooy

Mijn geluid vindt ik nu best. Wil nu leuk geluid. Daarna Subwoofer ;)

En de HT kamer ga ik na mijn vakantie nog eens onderhanden nemen. Moeten nog een aantal dingen afgemaakt worden.

DVDs liggen allemaal nog op de grond - moet nog planken aan de muur maken voor de DVDs
Alle kabels nog los - daar moet ik nog wat op verzinnen.
Speakers op de grond - Dreunt enorm door, moeten nog tegels met tennisballetjes onder.

Trouwens, die tennisballen ... hoe krijg je je nou PRECIES door de helft. Want een beetje uitschieten en het gaat scheef ... hoe hebben andere mensen dat gedaan ?

Een ander "goedkoop" idee waar ik mee loop is 4 spijkers door een stuk MDF heen slaan zodat alleen de punten de grond raken. Dan is het functioneel toch ook goed ?

brimbrammer

Zijn Vibrapods geen betere optie als halve ballen ?
Kost immers ook relatief weinig. ;)

Sander Nooy

Erm ... linkje ?

Wil wel eens kijken wat die dingen kosten dan ;)
33,- per vier ... heb 4 x 4 nodig. Zou me 130.- kosten ... dat is geen low-cost ;)

En maakt het uit of je een tegel gebruikt of een stuk MDF ?

Arno P

Citaat van: Sander Nooy op juli  3, 2005, 18:11:11
Erm ... linkje ?

Wil wel eens kijken wat die dingen kosten dan ;)
33,- per vier ... heb 4 x 4 nodig. Zou me 130.- kosten ... dat is geen low-cost ;)

En maakt het uit of je een tegel gebruikt of een stuk MDF ?

Indien je voor de tegel gaat wordt het weer moeilijk om hier de 4 spijkers doorheen te krijgen... ;D ;)