Thuis Bioscoop Zolder *Is Niet Meer*

Gestart door Sander Nooy, maart 2, 2005, 17:12:57

Vorige topic - Volgende topic

Sander Nooy

Citaat van: Sjors op maart 29, 2005, 10:09:23
Leuke stoellen! zitten ze een beetje? (vast wel)

Groet, Sjors

Nou, kleine update ... zonder fotos helaas. De (niet meer bij de kamer passende) blauwe stoelen zijn weg.
En de bioscoopstoelen zijn geplaatst. Heb de 18mm MDF eronder geschroefd. Flinke ringen eronder voor meer stevigheid.
En daarbij op de hoeken ijzeren voetjes ... om het helemaal af te maken ... en de stoelen stabiel te laten staan.

Moet zeggen dat ze echt GOED zitten. Precies goed om met je hoofd naar achter te leunen, en straks naar het scherm te kijken.

Ben er nu al superblij mee, en heb er nog niet eens echt opgezeten :)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Xander

Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op maart 31, 2005, 21:05:56
Nou, kleine update ... zonder fotos helaas. De (niet meer bij de kamer passende) blauwe stoelen zijn weg.
En de bioscoopstoelen zijn geplaatst. Heb de 18mm MDF eronder geschroefd. Flinke ringen eronder voor meer stevigheid.
En daarbij op de hoeken ijzeren voetjes ... om het helemaal af te maken ... en de stoelen stabiel te laten staan.

Moet zeggen dat ze echt GOED zitten. Precies goed om met je hoofd naar achter te leunen, en straks naar het scherm te kijken.

Ben er nu al superblij mee, en heb er nog niet eens echt opgezeten :)

een enkel plaatje maar?  :-\ dat is wel erg dun moet ik zeggen..

Ik heb 2x 18mm op elkaar gelijmd en geschroefd, de stoellen vervolgens met slotbouten gemonteerd.

Sander Nooy

Zit goed hoor. Misschien komt er nog wel wat onder. Maar denk het niet. Niemand anders, behalve mijn vrouw, heeft er nog op gezeten.

Heb trouwens ook een 2e center even geleend ... dus heb nu een 6.0 systeem. Het is een Tannoy mcX (als dat het type is)

Klinkt ERG leuk met LotR ... binnekort nog even wat meer 6.1 films opzoeken ;)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Sander Nooy

Zo ... tijdje niks geweest ... lekker films gekeken ;)

Maar dan was het nu toch zover ... Ik ging aan de CRT.

Heb als startertje de Sony VPH-1041QM over gekocht van GTDesign. Eerste indruk toen ik hem kocht ... jezus wat een bakbeest. Tot ik hoorde dat dit nog één van de kleinere uitvoeringen was :D

Veel geklooi thuis ... kreeg het beeld niet goed. Krijg je ervan als je gewoon aan het draaien aan potmetertjes slaat.

Per toeval vond ik op me werk een projector scherm van 244x200 wat weggedaan werd. Ik offerde me op om hem zelf mee te nemen. Was gelukkig geen probleem. Ik nog blijer. Voor 100,- heb ik nu een CRT en een Scherm.

Om hulp gevraagd bij losha, die ongelovelijk toevallig in dezelfde stad woont als ik ... en hij had ook tijd om mij te helpen. Heb al meerdere malen bedankt, maar wil het TOCH nog een keer doen ;)

Het is nu wel te zien dat de blauwe lens vervangen moet worden. Maar dat wist ik al. Toch komt er nog een MOOI plaatje uit. En mijn vrouw, die nog nooit zo'n scherm had zien hangen thuis, was erg blij met me ;)

Ik zal van het weekend even fotos maken, de batterijen zijn leeg :P, dan kan iedereen es kijken hoe het er nu uit ziet. Vanavond alleen thuis, dus ik ga lekker es een filmpie kijken op dat grote scherm :D

take5

Gaaf joh! En natuurlijk een mooie koop die CRT voor 100 pegels. Nieuwe blauwe buis erin en je bent klaar! Ben benieuwd naar wat foto's en eventueel screenshots  8)

Oh ja, ik zou nog wel even goed naar de titel van je thread kijken ;)

Sander Nooy

Sjors

Gefelici Sander  :) welkom bij de club der CRT's  :D

Sander Nooy

Dank je ... denk dat ik ook niet meer anders wil.

Zo'n bak met drie lenzen ... "heeft wat gaafs"

Kan niet wachten op me blauwe buis, en dan es een paar mensen uitnodigen die nog nooit zoiets op een scherm hebben gezien .. thuis dan ;)

Vooral de mensen die voor > €2500 een plasma hebben gekocht ... en dan mijn scherm zien ... en dan de prijs vertellen die ik ervoor betaald heb :D

Is heel slecht, maarja ... ;)

En even kijken hoe ik de fans stiller kan maken. Zag al ergens dat je gewoon een flinke 2W weerstand er tussen kan plaatsen. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen ?

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op april 29, 2005, 12:07:49

En even kijken hoe ik de fans stiller kan maken. Zag al ergens dat je gewoon een flinke 2W weerstand er tussen kan plaatsen. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen ?

NIET DOEN!

Maak een "Hush-Box"  :)

Groet, Sjors

Oracle

Je zou de fans kunnen vervangen door Papst fans. Alleen wel opletten dat je voldoende luchtstroom houdt. De fans zijn immers om te koelen. Ook zomaar een weerstand ertussen kan de fansnelheid wel verlagen, maar wel met het risico dat je op een warme zomerdag je projector laat doorbranden. Goed opletten dus.

Maar een hush-box werkt ook goed.

Groet,
Mark

Sander Nooy

Mjah. Het is al een groot gevaarte. Met zo'n hushbox erom heen wordt het helemaal groot.

Dan kan er straks helemaal niemand meer zitten ;)

Ik kijk het wel aan. Vanavond voor het eerst met een paar mensen film kijken. Kijken of het andere mensen misschien stoort.
Zoniet, laat ik het lekker zo ;) :P :D

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op april 29, 2005, 19:48:41
Mjah. Het is al een groot gevaarte. Met zo'n hushbox erom heen wordt het helemaal groot.

Dan kan er straks helemaal niemand meer zitten ;)

Ik kijk het wel aan. Vanavond voor het eerst met een paar mensen film kijken. Kijken of het andere mensen misschien stoort.
Zoniet, laat ik het lekker zo ;) :P :D

Als je die box nou een beetje stevig maakt, dan gooi je er kussen op, en hoppa je hebt er weer een zitplaats bij  ;) of een tafel  :D

GTDesign

Sander,

Fijn om te horen dat je tevreden bent met je nieuwe aankoop.

Sander Nooy

Ben er erg blij mee. Vooral nu het goed is afgesteld.
Hopelijk binnenkort nieuwe lamp dan kan het beeld nog groter.

Heb alles weer omgegooid kwa indeling. Maar de batterijen van de digicam zijn leeg. En ik heb geen lader hier :P

Hopelijk volgende week nieuwe fotos.

Sander Nooy

Eindelijk is het gelukt. Lader opgehaald en fotos gemaakt.

Als eerst de zitplaatsen met de CRT. Dit is nog wel tijdelijk. Moet nog OF een tafeltje/hushbox maken. OF ik hang hem aan de balk die er boven hangt. Kan er wellicht nog NET iemand onder zitten. ;)

En een mooi zij aanzicht vanuit de deuropening.

Dit is het uitzicht wat je hebt als je zit :)

Van links naar rechts, en van boven naar onder. Sony VPR722s. Marantz SR5200. PS2 + HDAdvance. XboX + XBMC / UnleashX

XboX Media Centre (update van 5 mei ;))

LotR3 - Return of the King screenshot. Afgespeeld op de XboX met DVDx2.

HDAdvance op de PS2. Met de spellen op de PS2 HDD.

Mijn verslaving van dit moment. GTA San Andres. Op dit scherm is het nog leuker :D

Even ter verduidelijking. De blauwe lamp is nog niet vervangen. Beeld wordt nog beter.
En ik heb de fotos niet met een statief gemaakt, dus bij de beeld screenshots lijkt het alsof het beeld er niet goed uitziet.
Maar dat doet het wel ;)

Sjors

Leuk man! je eigen CRT! en het ziet er goed uit! :D mijn complimenten

Groet, Sjors

Sander Nooy

Dank je. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat ;)

Vanmiddag me nieuwe blauwe buis halen. Als alles goed gaat vanavond vervangen. En dan es kijken :)

Zal er vast beter uit zien. Uiteraard komen er fotos :P

Durk

dat begint er op te lijken.

Wellicht nog masking toepassen op dat scherm? Er hangt nu zo'n witte onderkant....
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sander Nooy

Dat kan ik pas doen als alles staat .. en de blauwe buis is vervangen.

Wat nog een stukje werk wordt ook ... de buizen zijn niet hetzelfde. Wel het zelfde type ... maar een andere revisie denk ik.

De ene is een SD-187A, en de nieuwe is een SD-187B. OF je leest goed :P

Hoop dat dat allemaal aangepast kan worden, en dat het werkt.

Sander Nooy

Goed. De blauwe buis is vervangen. Mooi beeldje nu hoor. Projecteer nu op +/- 1.75 breed. En wit is weer wit :)

Hier meteen even wat screenshots die ik gemaakt heb. Moet er wel bij vertellen dat de pauze functie op de XboX zwaar RUK is. Qua beeld dan.

Dus lijkt het niet zo mooi. Beeld is mooier. Genoeg gepraat. ON with the pictures.

Als eerst de oude buis ... op ... af ... en weg ermee ;)

Kill Bill 2 - Wit ziet er mooi uit. (16:9)

Het bekende plaatje van Finding Nemo. (16:9)

Mijn Held als het op Standup Comedy gaat. Dennis Leary. (4:3)

Oude tijden herleven op DVD. Buck Rogers :D (4:3)

Ben er ZEER tevreden mee. Denk dat als dat calibreren nog eens gaat lukken ... dat er dan helemaal een mooi beeld uit komt.

En nogmaals, ik zie weinig tot geen scanlines. Denk dat die pas komen als je over de 1.8m heen gaat. En dat past niet eens. Noja, het past wel ... alleen krijg je er een beetje vervelende nek van ... elke keer dat heen en weer gelees van de ondertiteling :P

Walter_PPK

De scanlijnen worden niet zichtbaar als je groter gaat projecteren. Alleen als je niet al je fosfor gebruikt en je gebruikt daarna meer fosfor of je verlaagt de resolutie heb je kans op zichtbaar gescheiden scanlijnen. Lekker kijken zo met die nieuwe blauwe buis :) witter dan wit.
Hoe stuur je de boel nu aan en met welke reso?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

astrobart

zo dat zuet er prima uit.
Die blauwe buis is echt toast dat er nog een leuk beeld uit kwam zeg!!
Ik heb zelf ook zo'n sony gehad en ze zijn prima en onverwoestbaar.
Prima instapper, en als je toch niet groter gaat, zijn ze eigenlijk ideaal.
Als je je pj gaat afstellen gebruik dan wel een plastic schroevendraaier ivm magnetisme.
Als je een metalen schroevendraaier over de pots heen beweegt kan je al beweging zien in je testpatrn.
Mischien wist je het al maar toch een tip is nooit weg.
Welkom bij de crt gekte.

Sander Nooy

@Walter_PPK

Okee. Dat is dan mooi. Dan heeft het beeld opzich wel goed gestaan ;)

Ik stuur de XboX en PS2 beide nog via composite aan. Voor spellen is dat genoeg.

Tijdelijk gebruik ik ook de XboX als DVD speler ... maar dat werkt voor mij echt niet lekker.
Hopelijk snel me nieuwe DVD speler, en dan es kijken of ik scart -> RGBH kan aansturen.

Kijken of ik de kabel zelf kan maken, zag er niet al te ingewikkeld uit. 4 x 75Ohm kabels naar 5(9) connectortjes in de scart connector.
En vier BNC connectoren er aan maken en klaar is Sander ;)

Als het beeld niet helemaal scherp is, komt het waarschijnlijk omdat het toch via composite gaat. Bij de XboX valt het erg mee. Maar bij de PS2 kan je duidelijk zien dat de composite echt niet best is. Vervelende is dat op de controller van de Sony de Svideo aansluiting alles in het zwart/wit uitstuurt.

Dus straks lekker de RGB scart aansluiten op de BNC connectoren en maar hopen dat alles goed gaat :P

@Astrobart
Dat verbaasde mij ook erg. Maarja, je zag wel dat wit echt niet meer wit was. En hij is inderdaad ideaal. Niet al te groot. Niet al te lawaaierig. En een zeer best beeld. Vooral als je nog niks gewend bent. Het beeld wat nu is ingesteld is echt mega groot.

En de schroevendraaier is niet magnetisch. Dus dat zou niet veel moeten uitmaken. Zag ook niks verschuiven als je de schroevendraaier weghaalde bij de potmetertjes.

Rappie

Jammer dat je geen finding nemo plaatje hebt van de oude buis ;) Verder natuurlijk wel aan te raden om de beamer toch op te hangen, hoef je hem ook niet als tafeltje te gebruiken om je drankjes op te zetten etc. En kunnen de stoelen eventueel wat dichter bij elkaar zodat je elkaar nog kan verstaan op flink volume ....
Eigenaar van Paulthé