Thuis Bioscoop Zolder *Is Niet Meer*

Gestart door Sander Nooy, maart 2, 2005, 17:12:57

Vorige topic - Volgende topic

Sander Nooy

Goed, weer wat fotos. Dit is de eerste laag, morgen laag twee.

Dit was het ... "mooi" wit. Vreselijk slecht geschilderd, en vreselijk gerepareerd.

Deze kant viel mee. Dit was goed te verven.

Weet niet wat hier gebeurd is, maar weet wel waarom er iets voor stond ;)
Door de zwarte verf valt het gelukkig al VEEL minder op. Komt wel iets voor te staan.

Het plafond ... wat een rotwerk. Gelukkig is het niet al te veel.

En de eerste laag zit erop. Van een afstandje ziet het er goed uit.
Maar van dichtbij is te zien dat er wel een tweede laagje nodig is.

Maar het is een begin. Wederom tevreden.
Hoop dat de foto fanatieken onderons ook weer tevreden zijn gesteld ;)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

OscarTango

Leuk gedaan... hoeveel van die zelfde huizen staan daar eigenlijk ? ::) :-\
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Arno P

Citaat van: OscarTango op maart  6, 2005, 15:47:30

Volgens mij is het een half-doorlatende-spiegel-truuk.. ;D

Sander Nooy

Ghehehehe ... Er staan er inderdaad genoeg :P

Meteen ook maar even begonnen om mijn zelfgemaakt speakerstands te schilderen.

Eerste laag grondverf zit erop, tweede laag gaat er vanavond op.

Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Sjors

Citaat van: OscarTango op maart  6, 2005, 15:47:30

Dat viel mij ook al op  :D

Citaat van: Sander Nooy op maart  6, 2005, 14:44:47
Erg. Vooral omdat de receiver onderop staat. En die weegt al rond de 13kilo.
Niet om te krijgen hoor.

En ik heb net geschilderd boven. Zal zo de fotos even online zetten.

Ben alleen beetje brak, gister mijn verjaardag gevierd ... en die kleine wordt ook weer wakker om 0800uur.
Maar het is toch gelukt ;)

Mooi  8)

Goed van je dat het allemaal gelukt is  :D valt namelijk allemaal niet mee  ;)

Sander Nooy

Vandaag lekker dagje vrij ... dus ga ik zo weer eens even aan de slag op zolder :)

Uiteraard volgen er weer fotos ;)

Het is echt een virus dit HT gebeuren ... eerst het meer geld uitgeven voor betere apparatuur.
Daarna zie je toch wel veel dedicated HT kamers ... en begin je er zelf ook aan :P

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op maart  8, 2005, 08:05:34
Vandaag lekker dagje vrij ... dus ga ik zo weer eens even aan de slag op zolder :)

Uiteraard volgen er weer fotos ;)

Het is echt een virus dit HT gebeuren ... eerst het meer geld uitgeven voor betere apparatuur.
Daarna zie je toch wel veel dedicated HT kamers ... en begin je er zelf ook aan :P

Mooi, jij bent dus ook geinfecteerd  :)

Sander Nooy

Hahaha ... ja ... al sinds ik mijn eerste setje hier neerzette .. en mensen mij aanspoorde om iets anders te kopen ;)

En dan komt het idee van de Beamer ... misschien wel een CRT ... blijft maar doorgaan :P

DaveClarke

Citaat van: Sander Nooy op maart  6, 2005, 17:11:47

Meteen ook maar even begonnen om mijn zelfgemaakt speakerstands te schilderen.

gaat het niet enorm meeklinken door die holle speakersteunen? Ze zien er niet massief uit, of heb je de binnenkant opgevuld met zand oid?

Sander Nooy

Hrm, nooit over nagedacht ... maar ik geloof het niet.

Hoor iig geen verschil als ze op de grond staan of op de stands.

En misschien komt er nog een dag dat ik ze wel volgooi met zand. Maar dan moet eerst de zolder afzijn.
Anders worden ze loodzwaar ;)

Sander Nooy

Zo ... weer even druk bezig geweest. Laatste laagje zwarte verf eroverheen. Ziet er stukken beter uit nu.

Stroomtoevoer weggewerkt achter de schotten. Je ziet er "niks" meer van. Erg netjes al zeg ik het zelf.

En de tijdelijke gordijnen weer opgehangen. Merk wel dat ik dikkere en donkere gordijnen nodig heb. De zon ging net even schijnen ... werdt ineens erg licht binnen. Maar dat komt tzt wel.

Ophouden met gebrabbel. Dit is nu mijn setup, tot ik weer verder ga met het schilderen. Wil natuurlijk wel een filmpje kunnen kijken :)

Audiorack Actie Foto ;)

Deze poster hangt voor de ergste beschadiging op de muur. En hij glimt niet.
Dus dat moet geen probleem zijn straks met de beamer.

Helaas maak ik er vaak wel een zooitje van ... en ik hou niet van opruimen :P

Sjors

Ik zie de flesjes Grolsch en de remia saus nog staan :D

WrineX

hahhaha zo zag het er bij mij ook altijd uit als ik weer eens iets ging maken :) dan was het 2 weken super zooi :) want eerst afmaken en dan luisteren en testen week lang en dan pas opruimen haha

Sander Nooy

Zo gister weer even wezen shoppen.

De gordijnstof is binnen. Ben blij met een zeer handige moeder, want die kan de voor mij de gordijnen precies op maat maken zoals ik het wil :)

Er komt ook een gordijn voor de deur, en om het helemaal compleet te maken komt onderstaande erbij om het deurgordijn open te houden O0

En ik heb weer even een zitplaats gemaakt ... kan niet te lang zonder films kijken heh ;)

Zal straks even een foto maken van de gordijnstof. Is een ERG mooie kleur voor een bios al zeg ik het zelf :P

[edit]

En de gordijnstof. In het echt ziet het er mooier uit ;)

Rappie

Is er wel genoeg hoofdruimte boven die stoeltjes ? En waar blijven de rear speaker stands ;) Of worden die opgehangen ...
Eigenaar van Paulthé

Sander Nooy

De foto vertekend een beetje, maar er is nog genoeg ruimte :)

En ik moet nog iets bedenken voor de rear speakers. Weet het nog niet. Misschien kleine stands.
Of misschien aan de muur daar. Of wellicht zelfgemaakte stands die op de grond staan en de speaker schuin naar boven "kantelen". Zodat het geluid naar "boven" gestraald wordt.

Is dat mogelijk ?

Of vertekend dat heel erg ?

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op maart 13, 2005, 15:54:23

Is dat mogelijk ?

Of vertekend dat heel erg ?

Dat zou je moeten proberen......

Sander Nooy

Wist niet zeker of iemand het al eens geprobeerd heeft.

Kan natuurlijk kijken wat gebeurd als ik ze gewoon naar boven richt ... als test.

Want vanaf de grond hoor je de "rear surround" geluiden ook al goed.

Sander Nooy

Nog even een vraagje, de "grond" waar alle speakers op staan is beton. Met daarop maar een dunne tapijttegel.

Ik wil erg graag het geluid naar beneden zo min mogelijk maken. Heb gelezen dat ik dan de speakers moet ontkoppelen van de grond (klinkt ook redelijk logisch).

En even kijken of ik het ook inderdaad heb begrepen wil ik het volgende doen:

3 squashballetjes, daarop een tegel en daarop de speakerstands. Zijn ze dan voldoende ontkoppeld van de betonnen grond ?

De stands wil ik ook nog verzwaren met zand. Maar dat komt later.

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op maart 14, 2005, 12:43:50
Nog even een vraagje, de "grond" waar alle speakers op staan is beton. Met daarop maar een dunne tapijttegel.

Ik wil erg graag het geluid naar beneden zo min mogelijk maken. Heb gelezen dat ik dan de speakers moet ontkoppelen van de grond (klinkt ook redelijk logisch).

En even kijken of ik het ook inderdaad heb begrepen wil ik het volgende doen:

3 squashballetjes, daarop een tegel en daarop de speakerstands. Zijn ze dan voldoende ontkoppeld van de betonnen grond ?

De stands wil ik ook nog verzwaren met zand. Maar dat komt later.

Spikes gebruiken is ook een goede optie :D  je moet dan zorgen dat ze door de vloerbedeking heen prikkken, op het beton.

Groet, Sjors

Oracle

Citaat van: Sjors op maart 14, 2005, 18:06:59
Spikes gebruiken is ook een goede optie :D  je moet dan zorgen dat ze door de vloerbedeking heen prikkken, op het beton.

Alhoewel dat klinkt als een goed advies, is het dat niet!  :D Je koppelt daarmee namelijk de speakers aan de vloer (spikes koppelen nl.). Wil je ontkoppelen, dan inderdaad de tegel op squashballen gebruiken.

De bassen verdwijnen dan in de tegel, en niet in de vloer. Als je spikes gebruikt staan je speakers wel stabiel, alleen verdwijnen de trillingen in de vloer, en daar hebben de onderburen weer last van! :)

Groet,
Mark

WrineX

naah ik heb de squash balletje geprobeerd onder mijn speakers bas verdijnt heel erg maaruh er blijft ook weinig tot niks van de bolvormige vorm ban het balletje over :) worden totaal plat, ik denk dat een soort van houdertje en daarin hele balletjes beter werkt want mijn speaker wegen maar 21 Kilo en dat houden ze bij lange na niet.

Sander Nooy

Hrm, 21Kg ... dat halen mijn speakers niet. Maar straks worden ze wel zwaarder als ik de stands vul met zilverzand. Dus wellicht gewoon tennisballen eronder ;)

Want er komt natuurlijk ook nog een tegel bij.

Staat het wel steviger ... denk ik. Eerst maar eens zilverzand halen en dan kijken hoe zwaar alles wordt.

Jean Pierre

WrineX

mjah tennis ballen kan ook , maar ik denk dat een squash balletje mooier is als je die heel laat en dan in een soort klein houdertje doet, die blijven ook wat meer in vorm dan.