HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sjors

Citaat van: KeesN op maart 16, 2005, 19:38:40
De tapijtkleur wordt zwart; met rode verlichting onder het podium lijkt het podium te 'zweven'. De schuine wanden worden donkkerrood, de voorwand rondom het doek zwart, en de achterwand en andere rechte wanden antraciet grijs. Met witte en rode verlichting blijft het aantal verschillende kleuren beperkt; dit is consistenter en werkt daardoor veel veel rustiger.
Gele of blauwe verlichting in de combinatie van een zwart plafond / zwart tapijt / rode schuine wand leek mij als opdrachtgever niet mooi.

Hee leuk! de opdrachtgever zelf op het forum  :) gebeurt niet "vaak"

Groet, Sjors

R

Hij is al eerder in de thread langs geweest. Je bent niet helemaal op de hoogte sjors :D.

Sjors

Citaat van: Ruben op maart 16, 2005, 19:42:30
Hij is al eerder in de thread langs geweest. Je bent niet helemaal op de hoogte sjors :D.

Oeps, niet goed opgelet  :-[

Durk

in ieder geval een mooie kleurencombo!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

GTDesign

Vandaag heeft het zwart zijn tweede laag gekregen...

GTDesign

#230
En rood staat nu nog in de eerste laag, dus nog niet helemaal dekkend.

GTDesign

#231
En de ophangbeugel voor de 808 hangt op zijn plek. Het mooie is dat ie nog naar alle kanten verplaats kan worden om zo de exacte afstelling te verkrijgen. Over de draadeindes heb ik een 32 mm afvoerbuis gebruikt en zwart gespoten om de draadeindes netjes weg te werken.

kheikens

Het wordt alweer steeds mooier. Heb aant van je Stap Staps gezien nu wat doe je dat extreem gaaf. Voorlopig voor mij nog geen dedicated HT nu nog studentenkamer waar ik ook moet studeren en slapen.
Keep up the good work!
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

Sjors

Citaat van: GTDesign op maart 16, 2005, 21:06:39
En de ophangbeugel voor de 808 hangt op zijn plek. Het mooie is dat ie nog naar alle kanten verplaats kan worden om zo de exacte afstelling te verkrijgen. Over de draadeindes heb ik een 32 mm afvoerbuis gebruikt en zwart gespoten om de draadeindes netjes weg te werken.

Gaaf! ziet er keurig uit  8)

OscarTango

Mooi, hoor... volgens mij wordt dit wel je mooiste HT dat je hebt neergezet... Ik vond de vorige ook al erg mooi, maar deze wordt meer iets zoals ik het thuis kan hebben ( vorm kamer/kleuren ) dus dat heeft zowiezo een streepje voor, he... ;) ;D

Ben benieuwd naar het effect van de zwarte vloerbedekking en dat podium, ja... Ik was zelf aan het denken van bij mij met rood te werken aan de zijkanten en achter een opkantje. Zodat er een rode gloed tegende zijwanden schijnt...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

HooKiPa

Pfft, als ik later (lees over 3 jaar ofzo) het huis uit ga, dan zoek ik echt een huisje met een grote "loze" kamer er in  ;D

Deze Home Theater ruimte ziet er echt super uit, gaat helemaal goed komen!
Keep up the good work!
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

R

#236
Citaat van: OscarTango op maart 16, 2005, 23:03:44
Mooi, hoor... volgens mij wordt dit wel je mooiste HT dat je hebt neergezet... Ik vond de vorige ook al erg mooi, maar deze wordt meer iets zoals ik het thuis kan hebben ( vorm kamer/kleuren ) dus dat heeft zowiezo een streepje voor, he... ;) ;D

Ben benieuwd naar het effect van de zwarte vloerbedekking en dat podium, ja... Ik was zelf aan het denken van bij mij met rood te werken aan de zijkanten en achter een opkantje. Zodat er een rode gloed tegende zijwanden schijnt...

Tipje dan vast oscar. Hoe breder je de lichtkoof maakt en hoe verder je de bron van de te uit te lichten muur af plaatst,hoe meer muur je uit kan lichten. Natuurlijk tot op een bepaalde hoogte. letterlijk en figuurlijk. Een paar centimeter is echt te weinig, dan licht je misschien 20/30 cm aan.

Gordon

Waarom zit er (nog) geen grondlaagje op het scherm muur/deur? Krijgt dat een andere behandeling dan verf soms? Ik weet dat het rol scherm er voor komt, maar dat gaat dus ook omhoog. Kom kom, laat ons niet zo in spanning zitten, vertel.... ??? :(
G from Oz
I now live in Bali...

GTDesign

Hoi Gordon,

Tegen dit stuk komt zwarte vloerbedekking om het nog zwarter te maken.

Gordon

Aha vandaar, maar uh moet je niet werken? Hoelaat is het daar eigenlijk? ik ben al uren bezig.
I now live in Bali...

Rappie

Kijk eens naar de forum tijd Gordon ;) 8 uur smorgens ..... En bovendien kan hij tijdens het werken geen fotos maken en uploaden natuurlijk hè ;D

Kamer ziet er verder goed uit, keep up the good work !
Eigenaar van Paulthé

Gordon

Hee Rappie.
Forum tijd staat hier op mijn tijd (Australies WST) dus nu 16.39 of zo!  8).
Ik was ook maar aan het jennen hoor. Maar ja ik ga nu dicht en het is hier nu "beer o'clock".  ;D
Maar het ziet er zeker goed uit. Blijf het volgen.
I now live in Bali...

OscarTango

Citaat van: Ruben op maart 16, 2005, 23:23:48
Tipje dan vast oscar. Hoe breder je de lichtkoof maakt en hoe verder je de bron van de te uit te lichten muur af plaatst,hoe meer muur je uit kan lichten. Natuurlijk tot op een bepaalde hoogte. letterlijk en figuurlijk. Een paar centimeter is echt te weinig, dan licht je misschien 20/30 cm aan.

Bedankt voor de tip. De hoogte die belicht moet worden is iets van 50 cm, daarboven begint het plafond al. Net zoals in dit HT... dus dat wordt even experimenteren. Ik had ook al gedacht van een wit( jaja, wit ) doek te spannen tussen vloer en plafond en daarachter zo'n lichtslang te leggen. Dan krijg je dus een rode wand als het licht aan is. Maar misschien is het dan wel te licht tijdens het film kijken. Dus daar ben ik nog niet uit. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar het effect van rood licht op zwart tapijt...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

KeesN

Tijdens het film kijken gaat ALLE verlichting gewoon UIT, zodat er ook géén licht op het scherm komt. Dus ook de rode verlichting onder het podium. De verlichting is bedoeld om de ruimte sfeervoller te maken bij 'binnenkomst' en tijdens muziek-luisteren, dat in dezelfde ruimte zal gebeuren.

GTDesign

Gordon, Wakker worden  ;D

GTDesign

Het lijkt ook zwart echter de onderste zijkanten zijn antraciet gemaakt.

GTDesign

Het "Tuchinski"rood moet nog 1 laag krijgen.

jaco

Wordt erg mooi Kees !

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

rijstfj

Sta iedere keer weer verbaasd  :o van je werk GT

Mvg
Frans

Gordon

I now live in Bali...