Upgrade kohns stereo/surround set...

Gestart door kohns, december 6, 2004, 20:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kohns

En nog maar eens een update.

Ik ben gisteren de Primare CD31 en T22 tuner gaan afhalen.
Ik heb dan ook snel de CD31 aangesloten via mijn kimber hero XLR aan mijn SP31.  Echt een dag en nacht verschil tov de gewone Sony CD speler die er nu aanhangt 8) :-*
Ik zal zien dat ik nog eens een paar fotokes kan maken van de tijdelijke setup.

Volgende week woensdag heb ik normaal gezien de:
- Magnum Dynalab   ST-2FM antenne   
- Kimber   8TC bi-wire uitvoering met WBT afgewerkt 2 x 2.5 meter
- Primare   A32

De Philips Pronto SBCRU950/00 met LCD in grijstinten is voorzien voor binnen een kleine 2 weken.
Ach ja... uiteraard hoort hierbij een nieuw meubeltje en daarvan is de levering voorzien de laatste week van december.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

blackball147

zozo, mooi bezig. als alles op punt staat, laat je maar iets weten...... ;D

kohns

Citaat van: blackball147 op december 15, 2005, 16:39:45
zozo, mooi bezig. als alles op punt staat, laat je maar iets weten...... ;D

Je hebt idd nog een bezoekje tegoed ;)
Als mijn meubeltje binnen is kan ik beginnen met met stroomkabels op maat te maken met de lapp die ik bij jou ben komen oppikken 8)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#128
En nog maar eens een update.

Gisteren gaan ophalen ::) :
- Magnum Dynalab   ST-2FM antenne   
- Kimber   8TC bi-wire uitvoering WBT connectors
- Primare   A32

De Philips Pronto SBCRU950/00 is nog niet binnen.
Normaal komt mijn nieuw meubeltje volgende week binnen.

Ik heb mij gisteren avond bezig gehouden met alles uit te pakken en de speakerkabels te assembleren:
- een mooi zwart kousje rond de kabels en de uiteinden met krimpkous vastgezet
- de kabeltjes uit elkaar halen, strippen en aderhulzen erover
- en dan afwerken met WBT stekkertjes
Altijd leuker als je er zelf nog wat aan kan knutsellen.

Spijtig genoeg kan ik niet direct fototjes plaatsen daar ik nu al een week aan het zoeken ben naar mijn 'USB A to mini-B 5 pins kabel' om mijn fototjes op mijn pc te laden.
Ik ben vandaag gaan rondrijden maar zo een stomme kabel kost minimum 10 euro  ??? :-X :-\
Dat is toch afzetterij...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#129
Eindelijk een winkel gevonden die voor een schappelijk prijs (4 euro) een USB kabeltje verkoopt... dus hier dan al een eerste reeks fotokes...

Eerst the making of Kimber 8TC.
Dan een fotoke van de Magnum Dynalab Antenne
En een aantal fotokes of de huidige opstelling met de A32  ::) ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#130
...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#131
...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Dracoplasm

Zo Zo mooi spul hoor, gefeliciteerd met de nieuwe versterker  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

R

Wow, bijna alles compleet... Erg mooie set gaat dit worden. Proficiat.

kohns

#134
Ik heb de fotokes hierboven een beetje aangepast daar de eerste shoots niet al te mooi waren.

Als alles binnen is en in mijn nieuw meubel staat dan word het echt wel eens tijd om mijn oude TV naar de kamer to verhuizen en een mooie, ietwat grotere, TV aan te schaffen 8). Geef nu zelf toe, het is geen zicht zo. :-X

Och ja en een DVD speler moet ik ook nog kopen... twijfel nog tussen pioneer, panasonic of Marantz.  Het zal er eigenlijk een beetje van afhangen welke TV ik koop.  Voorlopig dient mijn laptop als DVD speler.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

blue-eyes

Gelukkig, nog iemand met een dynalab antenne. Voelde me al zo alleen ;D


Mooie set!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

romulus

esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Daklem

érg mooi set! Primare is prachtig!

Ik vind alleen dat jouw prachtige set nog niet echt tot zijn recht komt in die tv kast. Zijn er toevallig al plannen voor een ander rack?  ;D

Met zoiets prachtigs moest gepimpt worden  ::)

JCL

rek was als ik het goed begrijp al besteld en komt binnenkort binnen samen met een Phillips Pronto.

Daklem

Citaat van: JCL op december 23, 2005, 19:27:08
rek was als ik het goed begrijp al besteld en komt binnenkort binnen samen met een Phillips Pronto.

Dat is hem geraden ook  ;D Dit kan natuurlijk niet zo ;) :-X

dre73

hallo,ik ben nogal nieuwsgierig hoe het verschil met en zonder de isotek orion is,ik speel zelf met de i30 en ben op zoek naar een netfilter misschien dat je hem ook zonder hebt beluisterd,prachtige set wat een monster die a32
gr. andre
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B.J.

Schitterende set hoor. Je hebt gelijk die brakke tv hoort daar niet!  ;D

irtimit

Knappe set man!
Blackball moet me zeker eens laten weten hoe deze set klinkt.

ps:zijn dat houtblokken die je als ontkoppeling gebruikt?

Mvg,
Dimitri
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

kohns

#144
Citaat van: Daklem op december 23, 2005, 18:07:53
érg mooi set! Primare is prachtig!

Ik vind alleen dat jouw prachtige set nog niet echt tot zijn recht komt in die tv kast. Zijn er toevallig al plannen voor een ander rack?  ;D

Met zoiets prachtigs moest gepimpt worden  ::)

Nieuw meubeltje is idd al een tijdje in bestelling en is voor de komende dagen  ;)

Citaat van: dre73 op december 24, 2005, 11:06:57
hallo,ik ben nogal nieuwsgierig hoe het verschil met en zonder de isotek orion is,ik speel zelf met de i30 en ben op zoek naar een netfilter misschien dat je hem ook zonder hebt beluisterd,prachtige set wat een monster die a32
gr. andre

Ik heb nog niet de tijd gehad om alles deftig aan te sluiten en te tunen om echt al een vergelijkende test te toen.  Alles komt dan ook maar met mondjesmaat binnen, alles moet nog een definitieve plaats krijgen, ik moet ook nog mijn stroomkabels maken en het moet even inspelen.
Als we wat verder zijn zal ik mijn bevindingen met/zonder Isotek meedelen.
Maar mijn TV beeld (en ik heb een oude, kleine 50Hz TV) is er in ieder geval al op vooruit: minder ruis en rustiger.  Dit valt vooral op over dag.  Laat in de avond en in het weekend vallen de verschillen minder op maar ik vermoed dat dit met het stroomverbruik in de buurt te maken heeft.
Dus dat zal ook zo wel zijn met het geluid maar dat moet ik later nog eens goed uit testen.

Citaat van: irtimit op december 24, 2005, 15:40:38
Knappe set man!
Blackball moet me zeker eens laten weten hoe deze set klinkt.

ps:zijn dat houtblokken die je als ontkoppeling gebruikt?

Mvg,
Dimitri

De houtblokken zijn niet als ontkoppeling bedoeld maar om meer verluchting toe te laten.  Ze zijn van zacht hout en maken dus geen schrammen... en ja ze dempen mischien ook wel een beetje.
In mijn nieuw meubel komt elk stuk op een apparte legplank dus ga ik daar geen houtblokjes meer gebruiken.
Mischien is er dan toch nog meer ontkoppeling nodig of juist niet maar dat moet ik dan maar uittesten...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#145
De nieuwe meubeltjes zijn gisteren om 7:30 aangekomen ;D

Als goede gewoonte ben ik dan maar direct begonnen van de kast uit elkaar te halen, gaatjes boren en verstevigen.

Ik ben begonnen met de bodemplaat in het midden eruit te halen(zie 1ste foto) daar deze slechts 1cm dik was en hoogstwaarschijnlijk het gewicht van de Primare A32(42KG) niet zou kunnen dragen.

Ik heb dan de 1ste legplank die 2cm dik was gebruikt als nieuwe bodemplaat (zie foto 2 en 3).  Deze legplank moest er toch uit daar de de A32 er anders qua hoogte niet in kon.

Dan heb ik in de achterplaaten gaten uitgeboord/uitgesneden/uitgeveild voor kabels en verluchting (zie 4de foto).

Dan heb ik in het midden extra poten gemaakt om het gewicht van de A32 te ondersteunen.  De kast rust origineel slechts op 4 poten en die zou het gewicht niet aankunnen.  Hier heb ik wel geen fotokes van genomen.

Als kers op de taart heb ik dan onder alle poten zo van die speciale kunststoffen glijderkes geplakt om de kast eenvoudig te verplaatsen als ik kabels ofzo wens te versteken.  En deze werken ongelooflijk goed... zelfs met alle komponenten erin en erop, ruwgeschat 100KG vliegt de kast over onze ruwe ondergrond :o

Och ja en voor ik het vergeet... als voorbereiding op de kastjes hebben we ook de muur een nieuwe laagje verf gegeven 8)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#146
En dan hier een overzichtje van hoe het er deze nacht rond 02:30 uitzag...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Mooi hoor... Leuk altijd, nieuwe dingen meteen uit elkaar halen :P


Het ziet er wel erg mooi uit zo.

Jean Pierre


JCL

Ziet er heel erg gelikt uit! Ben al ookal aan het kijken voor een TV upgrade, dit kan natuurlijk niet. Z'n mooi meubel met z'n TV erop, daar hoort een propere plasma / LCD te staan >:D