Upgrade kohns stereo/surround set...

Gestart door kohns, december 6, 2004, 20:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kohns

Citaat van: Walter_PPK op januari  5, 2005, 13:35:32
Het zal wel lekker warm worden in dat kastje wanneer je 90dB filmpje aan het kijken bent 8)

Ik mocht deze set enkel kopen indien ik elders kosten bespaarde en ik heb dan maar beslist van op de stookolie te bespare  ;D ;D ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

We zijn weer een aantal dagen verder dus maar even een kleine update.

  • In de eerste plaats heb ik vooral zitten luisteren, luisteren, luisteren en nog eens luisteren ;D
    En het klinkt echt elke dag mooier en mooier.  Nu snap ik echt wat iedereen hier zit te verkondigen over inspelen.
  • Ik heb mijn collectie DVDs en Muziek CDs enorm zitten uit te breiden.  Dat mag wel met zo een installatie. Vroeger had ik geen DVD speler en ik kocht dus nooit geen DVD.  Ook "kocht" ik zelden CDs.  Maar dat is nu allemaal aan het veranderen.
  • Ik heb de spikes eindelijk onder mijn speakers geplaatst en dat scheelt idd veel in geluid, positief gezien, alleen kan ik het moeilijk beschrijven...
    Ik heb wel om de vloer niet te beschadigen oude muntjes onder de spikes geplaatst.
  • Om de vrouw te plezieren heb ik snel krimpkous rond de kabels gedaan om ze zwart te maken.

Met al dat luisteren heb ik wel ontdekt dat ik storing heb om mijn TV beeld.  Mischien dat jullie mij hiermee kunnen helpen.  Ik heb een appart topic met alle details hier geplaatst: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=25539.msg325551#msg325551

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Daklem

Ziet er erg goed uit!

Heb je topic even doorgelezen,

Weet je trouwens al wat je gaat doen ipv de dropveters voor bekabeling?

kohns

Citaat van: Daklem op januari 16, 2005, 12:35:05
Ziet er erg goed uit!
Heb je topic even doorgelezen,
Weet je trouwens al wat je gaat doen ipv de dropveters voor bekabeling?

Ik ga eerst nog een paar weken luisteren naar mijn huidige set.
Mijn set is nog aan het inspelen en ik wil eerst mijn set wat beter leren kennen om dan beter te kunnen oordelen wat ik als geluid en dus ook als bekabeling wens.
Dat wachten heeft ook als voordeel dat ik terug wat kan sparen.
Ik ben trouwens ook nog steeds aan het bekijken hoe ik alles het beste aansluit... analoog, digitaal,...
Als ik aan mijn set wat gewend ben, terug wat gespaard heb en weet voor welke soort bekabeling ik ga, ... dan pas ga ik eens rondkijken naar een dealer in Belgie waar ik bekabeling kan uittesten thuis, al dan niet zonder verkoopsverplichting.

Ik ook al veel goeds gehoord van Kimber ism Rotel en B&W. Dus daar ga ik waarschijnlijk mee beginnen testen.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Daklem

Citaat van: kohns op januari 16, 2005, 12:57:39
Ik ga eerst nog een paar weken luisteren naar mijn huidige set.
Mijn set is nog aan het inspelen en ik wil eerst mijn set wat beter leren kennen om dan beter te kunnen oordelen wat ik als geluid en dus ook als bekabeling wens.
Dat wachten heeft ook als voordeel dat ik terug wat kan sparen.
Ik ben trouwens ook nog steeds aan het bekijken hoe ik alles het beste aansluit... analoog, digitaal,...
Als ik aan mijn set wat gewend ben, terug wat gespaard heb en weet voor welke soort bekabeling ik ga, ... dan pas ga ik eens rondkijken naar een dealer in Belgie waar ik bekabeling kan uittesten thuis, al dan niet zonder verkoopsverplichting.

Ik ook al veel goeds gehoord van Kimber ism Rotel en B&W. Dus daar ga ik waarschijnlijk mee beginnen testen.


Kimber heeft inderdaad zeer muzikale bekabeling die je zeker moet proberen met rotel/b&w!

De combinatie die ik gehoord had, klonk erg goed, ietsjepietsje scherp in het hoog, maar dat zal denk ik veel met de instellingen te maken hebben gehad.

Zodra er nieuwe fotos zijn! SHOW ME/US  ;D

Sjors

Citaat van: Daklem op januari 16, 2005, 13:03:45
Kimber heeft inderdaad zeer muzikale bekabeling die je zeker moet proberen met rotel/b&w!

De combinatie die ik gehoord had, klonk erg goed, ietsjepietsje scherp in het hoog

Klopt idd! dat is mij ook opgemerkt wij hebben ook een opstelling staan Rotel i.c.m. B&W, maar probeer Siltech eens! klonk mooi helder strak, in het laag maar wel wat warmer als Kimber.

Groet, Sjors

Raphie

Citaat van: Sjors op januari 16, 2005, 23:40:09
maar probeer Siltech eens! klonk mooi helder strak, in het laag maar wel wat warmer als Kimber.

Groet, Sjors
klopt, gebruik zelf Siltech New York tussen CD, Pre en eindversterker, ben hier zeer tevreden mee goed hoog, maar nooit scherp, wel 149,00 euro per setje
JBL PRX Power!

Movievault

Het wordt volgens mij tijd dat je eens met die netwerkbekabeling aan de slag gaat.
Mooie install heb je daar, die dropveters zullen ook wel aan vervanging toe zijn denk ik, alvast veel plezier met ze te maken  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

kohns

Zo... we zijn nu al een half jaartje verder en ik heb al veel kunnen genieten van mijn installatie.
Maar nu begin ik wel twijfels te krijgen... (of heb ik het upgrade-virus te pakken ::) :-X)

Als ik naar CDs luister dan mis ik dat warme dynamische gevoel dat ik bij het luisteren van de radio wel heb.
In het begin merkte ik het verschil niet zo op maar nu hoor ik echt wel grote verschillen.
En ik weet niet waar ik moet beginnen om dat te verbeteren.


  • Ligt het gewoon aan de bron
    Is dat mischien normaal dat radio altijd warmer klink als CD net zoals LP warmer klinkt dan CD?
  • Bekabeling
    Ik heb een tijdje geleden met de PB van FrankG meegedaan en zelfbouw zilveren interlinks gemaakt.
    Ik ben daar heel tevreden over.
    Mijn Rotel RDV1060 is nu via zilveren interlinks analoog verbonden met mijn processor.
    Die staat in Bypass als ik naar CD luister.
    En mijn processor is via zilveren interlinks analoog verbonden met mijn eindversterker.
    Van daaruit heb ik zowel, zelfbouw gevlochten UTP kabel als dikke koperen bekabeling getest naar mijn speakers.

    Maar als ik naar de radio luister dan klinkt het wel warm en dynamisch dus denk ik niet dat het daaraan ligt.
    (Al geloof ik wel dat je via bekabeling je set warmer kan laten klinken.)
  • CD speler
    OK ik weet dat deze speler niet het beste is qua CD kwaliteit.  Maar zo slecht is hij nu ook weer niet.
    Hij past perfect bij mijn andere toestellen en voldoet dus aan de WAF.
    Ik heb al even zitten denken van hem te laten modden maar je kan niet veel vinden over het modden van Rotel toestellen.
    En daarboven komt dan natuurlijk het immer probleem van de garantie en wat moet/kan je ervan verwachten.
    Ik kan natuurlijk ook mijn DVD speler verkopen en een apparte CD speler kopen maar dan moet ik ook nog eens een DVD speler kopen en dan moeten die ook nog eens passen bij de rest van mijn Rotel materiaal.
  • Opnames
    Of heb ik gewoon slechte CD opnames en luister ik naar slechte referentie CDs?
    Maar dat is nu juist de muziek dat ik wil beluisteren.
  • ...

Afin ik weet niet zo goed waar te beginnen... en ik heb geen zin om er noemensveel geld aan uit te geven.
Hebben jullie goede tips om mijn CDs even warm en dynamisch te laten afspelen?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kohns

Citaat van: reza op augustus 16, 2005, 16:39:12
De poll mag wel aangepast worden,hihi!!
IDD.  Ambetant dat ge hem niet kunt verwijderen  :-\
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

reza

hoezo niet? je kan hem toch gewoon verwijderen als je wilt of hem aanpassen? ???
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kohns

Citaat van: reza op augustus 16, 2005, 16:42:07
hoezo niet? je kan hem toch gewoon verwijderen als je wilt of hem aanpassen? ???

Neen het lukt mij niet om hem te verwijderen.
Ik heb dus maar de Poll vraag en antwoorden aangepast.    ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

reza

Citaat van: kohns op augustus 16, 2005, 16:47:41
Neen het lukt mij niet om hem te verwijderen.
Ik heb dus maar de Poll vraag en antwoorden aangepast.    ;D
LOL............hihihaha!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

Opmerking tussendoor:

Kijk even op de site van Soundevolution. Daar staat mijn toenmalige Rotel CD speler, compleet met verhaal over de modificatie. Modificatie van ongeveer 500 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kohns

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 16, 2005, 17:00:27
Opmerking tussendoor:

Kijk even op de site van Soundevolution. Daar staat mijn toenmalige Rotel CD speler, compleet met verhaal over de modificatie. Modificatie van ongeveer 500 euro.
Het probleem met zo een modificaties is dat je meestal niet op voorhand weet of het zal klinken zoals verwacht.
En de vraag is dan of je ervoor moet betalen of niet en of het nog kan ongedaan worden.
Als ik dan toch nog zou opteren van de DVD speler te verkopen dan is hij niet meer in garantie en klinkt hij niet meer standaard en het maakt het dus moeilijker om hem nog te verkopen.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#116
Snel nog even een update...
Ik heb dus al mijn Rotel materiaal verkocht en het volgende  besteld:
- Philips   Pronto SBCRU950/00 met LCD in grijstinten   
- WBT   WBT-0442 voor kabel 2,5mm²   
- WBT   WBT-0403 tang   
- Magnum Dynalab   ST-2FM antenne   
- Isotek   Orion 8 way   
- Kimber   XLR Balanced Hero 0,5 meter     
- Kimber   XLR Balanced Hero 1 meter     
- Kimber   8TC bi-wire uitvoering met WBT afgewerkt 2 x 2.5 meter
- Primare   CD31
- Primare   SP31
- Primare   A32
- Primare   A30,3
- Primare   T22 tuner

Zoals op de foto hieronder heb ik reeds het volgende binnen  ;D:
- WBT   WBT-0442 voor kabel 2,5mm²   
- WBT   WBT-0403 tang   
- Isotek   Orion 8 way   
- Kimber   XLR Balanced Hero 0,5 meter     
- Kimber   XLR Balanced Hero 1 meter     
- Primare   SP31
- Primare   A30,3

Ik gebruik voorlopig als bron een oude/goedkope Sony CD speler die verbonden is met de SP31.  Mijn B&W N804 zijn tijdelijk verbonden met de A30.3 (later gaat dat de A32 worden).
Als interlinks gebruik ik nog mijn DIY zilveren interlinks daar ik de XLRs niet kan aansluiten.
Als stroomkabels gebuik ik voorlopig nog de standaard meegeleverde kabels.  Ik heb wel al WBT en Lapp kabel maar wacht nog op de stekkers.
Als stekkerblok gebruik ik reeds de Isotek Orion.

En hoe dit allemaal klinkt....   8)
Wel het moet allemaal nog een beetje inspelen maar dit zijn mijn 1ste indrukken:
- De muziek is minder scherp als met de Rotel maar ook niet afgevlakt.
- Ook is alles veel opener geworden, losser van de speakers.
- Alles klinkt veel warmer.
Voorlopig voldoet alles aan mijn stoutste verwachtingen  :-*  >:D

Ik verwacht dus nog grote verranderingen straks als mijn CD speler, A32 en *TC binnen is,  als mijn stroomkabels af zijn en als ik mijn Hero XLR interlinks kan aansluiten...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Jean Pierre

Citaat van: kohns op november 29, 2005, 10:52:13
Snel nog even een update...
Ik heb dus al mijn Rotel materiaal verkocht en het volgende  besteld:
- Philips   Pronto SBCRU950/00 met LCD in grijstinten   
- WBT   WBT-0442 voor kabel 2,5mm²   
- WBT   WBT-0403 tang   
- Magnum Dynalab   ST-2FM antenne   
- Isotek   Orion 8 way   
- Kimber   XLR Balanced Hero 0,5 meter     
- Kimber   XLR Balanced Hero 1 meter     
- Kimber   8TC bi-wire uitvoering met WBT afgewerkt 2 x 2.5 meter
- Primare   CD31
- Primare   SP31
- Primare   A32
- Primare   A30,3
- Primare   T22 tuner

Zoals op de foto hieronder heb ik reeds het volgende binnen  ;D:
- WBT   WBT-0442 voor kabel 2,5mm²   
- WBT   WBT-0403 tang   
- Isotek   Orion 8 way   
- Kimber   XLR Balanced Hero 0,5 meter     
- Kimber   XLR Balanced Hero 1 meter     
- Primare   SP31
- Primare   A30,3

Ik gebruik voorlopig als bron een oude/goedkope Sony CD speler die verbonden is met de SP31.  Mijn B&W N804 zijn tijdelijk verbonden met de A30.3 (later gaat dat de A32 worden).
Als interlinks gebruik ik nog mijn DIY zilveren interlinks daar ik de XLRs niet kan aansluiten.
Als stroomkabels gebuik ik voorlopig nog de standaard meegeleverde kabels.  Ik heb wel al WBT en Lapp kabel maar wacht nog op de stekkers.
Als stekkerblok gebruik ik reeds de Isotek Orion.

En hoe dit allemaal klinkt....   8)
Wel het moet allemaal nog een beetje inspelen maar dit zijn mijn 1ste indrukken:
- De muziek is minder scherp als met de Rotel maar ook niet afgevlakt.
- Ook is alles veel opener geworden, losser van de speakers.
- Alles klinkt veel warmer.
Voorlopig voldoet alles aan mijn stoutste verwachtingen  :-*  >:D

Ik verwacht dus nog grote verranderingen straks als mijn CD speler, A32 en *TC binnen is,  als mijn stroomkabels af zijn en als ik mijn Hero XLR interlinks kan aansluiten...



Erg mooi spul! Wel erg weinig fotos voor veel spullen  ;)

Rody

Zo veel nieuwe spullen en dan zo weinig foto's, dat kan eigenlijk niet hè  ;) ;D

kohns

Er is dan ook nog maar weinig binnen heh ;)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Gaaf spul zeg. proficiat. Hoelang moet je nog wachten op de rest.

kohns

Citaat van: Ruben op december  1, 2005, 12:39:01
Gaaf spul zeg. proficiat. Hoelang moet je nog wachten op de rest.
Volgens de verkoper zou alles nog vorige week vrijdag binnenkomen... niet dus  :-X :-\
Ik denk dat ik hem vandaag eens ga bellen  >:D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

wil

Tjonge, een benijdenswaardig geheel wordt dit. Ik zie dat je zelfs een A32 voor je fronts (neem ik aan :P) hebt gekozen met een losse driekanaals A30.3. Eindelijk weer eens iemand die ook voor de gescheiden fronts/surround eindversterkingsoptie gaat :). Was de keuze voor zwart bewust of is het je de meerdprijs voor de titanium behuizingen niet waard? De titanium versie is ook erg mooi :-*.

Gefeliciteerd!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

B.J.

Mooie update. Hopelijk komt de rest snel binnen!

kohns

#124
Citaat van: wil op december  1, 2005, 14:48:57
Tjonge, een benijdenswaardig geheel wordt dit. Ik zie dat je zelfs een A32 voor je fronts (neem ik aan :P) hebt gekozen met een losse driekanaals A30.3. Eindelijk weer eens iemand die ook voor de gescheiden fronts/surround eindversterkingsoptie gaat :). Was de keuze voor zwart bewust of is het je de meerdprijs voor de titanium behuizingen niet waard? De titanium versie is ook erg mooi :-*.

Gefeliciteerd!

wil

Ik ga idd mijn fronts aansturen met de A32.

De zwarte en titanium uitvoering hebben dezelfde prijs dus daarvoor hoef je het niet te laten.
De keuze voor zwart is heel bewust.... sorry maar ik heb een hekel aan al dat zilverkleurig gedoe... tegenwoordig zie je bijna niets anders meer.
Daarom dat het ook zo lang heeft geduurd vooraleer ik mijn TV upgrade.  Ik ben nu heel blij dat ze met de nieuwe generaties Plasma's stilletjes aan terug naar zwart gaan ;D.  Ik ga er mij heel binnenkort eentje bestellen voor aan de muur 8)

Citaat van: Bas Janssen op december  1, 2005, 14:54:50
Mooie update. Hopelijk komt de rest snel binnen!
Ik heb zonet even gebeld.  Bleek dat ze de tuner en CD speler naar het verkeerde adres hadden verzonden... afin de camion is terug onderweg naar mijn verkoper en het zal mischien voor morgen al zijn...
De dynalab antenne is voor binnen een 2 weken net zoals de A32.
De Philips Prono NG heeft hij nog niet besteld daar er naar het schijnt een nieuwe invoerder is nu voor die producten...

Tot zover de huidige status.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M