Upgrade kohns stereo/surround set...

Gestart door kohns, december 6, 2004, 20:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Gordon

Oooh my God, $9.95 kabels op een $?????.?? System?
I now live in Bali...

R

Ja dat is toch prima. Eerst rustig wennen aan het geluid van je set. Daarna heeft het pas zin om met kabels te gaan experimenteren. Je zult in het begin echt geen verschil horen.

Sjors


kohns

Citaat van: Ruben op januari  2, 2005, 17:22:13
Citaat van: Gordon op januari  2, 2005, 16:09:58
Oooh my God, $9.95 kabels op een $?????.?? System?
Ja dat is toch prima. Eerst rustig wennen aan het geluid van je set. Daarna heeft het pas zin om met kabels te gaan experimenteren. Je zult in het begin echt geen verschil horen.

Ik moet zeggen dat ik Gordon wel versta hoor.  Ik hoor ook wel het verschil met andere bekabeling maar heb toch overwogen van eerst de installatie aan te schaffen en nu rustig naar kabels uit te kijken.
Deze set klinkt in elke ruimte anders en het is moeilijk/jammer van al direct veel geld uit te geven aan kabels die mischien in jouw combi set/ruimte juist helemaal niet klinken...

Trouwens het klinkt nu al schitterend  ;D 8), zelfs zonder:
- juiste plaatsing
- spikes en ontkoppeling van de componenten
- metingen/kalibratie... ga morgen trouwens DB-meter ophalen
- bekabeling
- ...

Citaat van: Ruben op januari  2, 2005, 15:43:44Zie achterop voor serie nummer

Bedankt Ruben... de speakers en Rotel gear is nu officieel geregistreerd  8)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

DrBoom

Mooie set, lijkt een beetje op de mijne :)
Die dropveters was ook het allereerste wat mij opviel bij het bekijken van die foto, haha  :D

Blijft toch ook mooi die 804's in het zwart, ik vind het raar dat ze er in elke kleur totaal anders uitzien hoewel het dezelfde speakers zijn.
Wat zijn die achterste speakers eigenlijk ?

kohns

Citaat van: DrBoom op januari  2, 2005, 20:39:26...Wat zijn die achterste speakers eigenlijk?...
Dag DrBoom,
Zoals in het begin... ik geloof op pagina 2 van deze topic staat zijn dat mijn oude speakers van mijn Akai Miniketen PA750.
De speakers zelf zijn van het type SR750.

Straks weer heel wat shopping:
- een systemeke halen om mijn center op te hangen
- een DB-meterke ophalen.
- Krimpkous voor over mijn speakerkabel.  Mijn vrouw ziet liever zwarte kabel :-X
- eens gaan kijken of ik ergens een automatische SCART verdeeldoos kan vinden:
  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24953.msg317702#msg317702
- nog een paar 12V trigger stekers kopen.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Jeroen.

Citaat van: kohns op januari  3, 2005, 08:31:24
- Krimpkous voor over mijn speakerkabel. Mijn vrouw ziet liever zwarte kabel :-X

Kan je niet beter vlechtkous nemen?
Dat is veel minder stug dan krimpkous, en het ziet er nog beter uit ook.

Sjors

Citaat van: InSomNiaC op januari  3, 2005, 12:59:56
Kan je niet beter vlechtkous nemen?
Dat is veel minder stug dan krimpkous, en het ziet er nog beter uit ook.


Vlechtkous, hoe ziet dat er uit?

Groet, Sjors

Jeroen.

kijk eens bij dienadel.de
hier b.v.


Vlechtkous werd/wordt hier veel gebruikt om de DIY interlinks en stroomkabels van een mooie mantel te voorzien.
De uiteindes worden dan met krimpkous gefixeerd.

Groetjes,

Jeroen.

Sjors

Citaat van: InSomNiaC op januari  3, 2005, 14:15:03
kijk eens bij dienadel.de
hier b.v.


Vlechtkous werd/wordt hier veel gebruikt om de DIY interlinks en stroomkabels van een mooie mantel te voorzien.
De uiteindes worden dan met krimpkous gefixeerd.

Groetjes,

Jeroen.

bedankt! ik kende het al, maar wist niet wat de exakte benaming was  :) dat is idd mooi spul om ze mee af te werken, volgensmij ook een stukkie beter al krimpkous.

Groet, Sjors

Durk

Citaat van: Gordon op januari  2, 2005, 16:09:58
Oooh my God, $9.95 kabels op een $?????.?? System?

Dat zijn toch wel australische dollars he?
anders dure dropveters.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Oracle

Citaat van: kohns op december 12, 2004, 20:23:40
Mischien dat ik morgen ook even een rolletje UTP Cat5 aanschaf en speakerkabeltjes vlecht...

En? Dit nog geprobeerd?

Ik ben inmiddels zover dat ik 90 meter UTP heb gevlecht (voor fronts, center, en de 2 rears), en enkel nog 10 meter (lees: 3 maal 10 meter UTP) moet vlechten voor de rear-center. Dan eens aansluiten, en ik ben benieuwd wat het verschil is...

Maar ik vroeg me dus ook af of je hier nog naar gekeken hebt.... :)

Groet,
Mark

Gordon

Citaat van: dvanurk op januari  3, 2005, 22:31:06
Dat zijn toch wel australische dollars he?
anders dure dropveters.
Yep, 5.95 Euro voor een 3-rca (RoodWitGeel)
Maar heb ze ook al vanaf $4.95
Ik verkoop ze ook tot $119.95 (die ik ga gebruiken, krijg ze toch voor kost prijs, of eigenlijk voorniks want ik bouw deze kamer om het aan "klanten te laten zien"   ;D en dan is het "belasting aftrekbaar"  >:D )
Groetjes G from Oz, en ga zo door.
I now live in Bali...

Rappie

Dat is natuurlijk ook een goede reden om een HT te bouwen .... even een klein handeltje in dat spul beginnen en dan een "demo-ruimte" maken. ;D
Eigenaar van Paulthé

Durk

kijk dat is nou slim...

een HT belasting-afrekbaar.

Je zal denk ik niet de enige zijn die zijn ht ruimte opvoerd als presentatieruimte....
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Citaat van: Rappie op januari  4, 2005, 08:34:32
Dat is natuurlijk ook een goede reden om een HT te bouwen .... even een klein handeltje in dat spul beginnen en dan een "demo-ruimte" maken. ;D

ik weet niet of de fiscus daar intrapt. Het handeltje moet daar groot genoeg voor zijn.
Reeds in 1983 besliste de Hoge Raad dat kosten niet aftrekbaar zijn als geen redelijk denkend ondernemer die kosten in het bedrijfsbelang zou maken.

Het lijkt mij niet dat je een demoruimte van enkele tienduizenden euro's gaat opzetten, louter om een omzet van enkele duizenden euro's te behalen.

Daarbenevens komt het feit dat je niet "zomaar" een handeltje op kan zetten. Gordon heeft alreeds een bestaand elektro bedrijf.

Wat ik mij wel kan voorstellen dat je een eventuele hometheater zo aankleed dat je het als algemene presentatieruimte kan gebruiken voor een alreeds bestaand bedrijf. Of je trekt gewoon de kosten van de projector en de htpc af als bedrijfskosten. Het lijkt mij niet onredelijk dat een computer en een beamer als zakelijke kosten verantwoord kunnen worden. Scheelt toch weer wat BTW, evt investeringsaftrek, IB/VPB over afschrijving...

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

kohns

#92
Citaat van: Mark Lemmens op januari  3, 2005, 23:56:51
En? Dit nog geprobeerd?
Ik ben inmiddels zover dat ik 90 meter UTP heb gevlecht (voor fronts, center, en de 2 rears), en enkel nog 10 meter (lees: 3 maal 10 meter UTP) moet vlechten voor de rear-center. Dan eens aansluiten, en ik ben benieuwd wat het verschil is...
Maar ik vroeg me dus ook af of je hier nog naar gekeken hebt.... :)

Groet, Mark

Als ik wat tijd vind dan ga ik zeker eens de vlechttoer op... de rol ligt hier al gereed ;)

Ik ga wel nog even genieten van hoe de installatie nu is en dit voor verschillende redenen:
- dat verschil met mijn vorige installatie is enorm.
- het is net nieuwjaar geweest en ik heb eerlijk gezegd niet echt veel tijd met al die bezoekjes en zo.
- niet teveel kosten maken in eens.
- als ik nu direct terug begin met uit te breiden, kosten te maken of onze living vuil te maken of vol
  met kabelkes, tangen,... te gooien dan krijg ik het met mijn vrouwtje op de stok ;D
  Zo rond oudejaar alles overhoop gooien (lees vuil maken) en je vrouwtje en zoon te weinig aandacht
  schenken dat  mag niet te lang duren heh >:D

Voor mijn vrouw te sussen heb ik gisteren dan maar snel zo een Vogel steun gaan kopen om de center tegen de muur te vijzen... ze werd namelijk zot van die center zo op ons salontafeltje te zien... en zelf een steun maken dat duurde voor haar te lang.
Ik zal straks een foto maken om het "voorlopig" eindresultaat te tonen.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Rappie

Citaat van: kohns op januari  4, 2005, 10:07:22
- niet teveel kosten maken in eens.
Helaas is dit al mislukt ;)

En gelukkig is vlechten een leuke familie activiteit ;D Ik moet ook nog een keer utp gaan vlechten met mijn moeder ....
Eigenaar van Paulthé

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Rappie

En de tv lijkt meteen nog een stuk kleiner ;D Daar nog upgrade plannen in ?
Eigenaar van Paulthé

kohns

Citaat van: Rappie op januari  5, 2005, 09:04:17
En de tv lijkt meteen nog een stuk kleiner ;D Daar nog upgrade plannen in ?

Dat was de bedoeling (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24801.0) maar ik kreeg geen goedkeuring van mijn vrouwtje :-X.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Movievault

Gewoon een barco projector aan het plafond hangen en zeggen dat het een Airco is  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Walter_PPK

Het zal wel lekker warm worden in dat kastje wanneer je 90dB filmpje aan het kijken bent 8)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

B.J.