hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTip

Citaat van: Audioloog op november 13, 2011, 19:30:02
Hoe zou jij het opgelost hebben?
Geen idee. Ik ben geen zelfbouwer en had ook niet het idee dat die elco's zo groot waren :o

Citaat
Dank je en het verschil sinds de nieuwe elco's is absoluut evident. Meer rust in het geluid maar bovenal een stuk korreligheid in het mid hoog verdwenen en een stabieler stereobeeld   :blush:
Mooi resultaat en loon naar werken dus. Goed bezig!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op november 14, 2011, 10:05:16
Dat ziet er prima uit  :clapping:
Thanks, nu nog een koperen gegraveerd plaatje erop monteren  :P Iets met tekst in de trent van "Powerplant 40.000 uF Capacitor Box" of ziets  ;D

hifiman

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 11:15:27
Geen idee. Ik ben geen zelfbouwer en had ook niet het idee dat die elco's zo groot waren :o
Een ex baas van me was daar erg goed in, als iemand iets te zeiken had was zijn wederwoord gelijk: hoe zij jij dat dan doen/oplossen. (daarmee niet bedoelende dat jij een zeiker bent  ;) ). Vond dat altijd wel een goeie  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op november 14, 2011, 11:46:22
Thanks, nu nog een koperen gegraveerd plaatje erop monteren  :P Iets met tekst in de trent van "Powerplant 40.000 uF Capacitor Box" of ziets  ;D

"Pandora Powerplant"  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


Erik van Voorst (in memoriam)

Ik zou zelf om het helemaal  "af " te maken ook 2 mooie zwarte trekontlastingen gebruiken.(bij HEC  :hehe:)



....en even in de was zetten Bijenwas van HG (die gele)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op november 14, 2011, 14:14:56
Ik zou zelf om het helemaal  "af " te maken ook 2 mooie zwarte trekontlastingen gebruiken.(bij HEC  :hehe:)
Dat is wel mooier ja, moet aan de binnenkant van de powerplant eigenlijk ook..


Citaat van: Erik van Voorst op november 14, 2011, 14:14:56
....en even in de was zetten Bijenwas van HG (die gele)
Dat had ik gisteren al gedaan  ;)

HTip

Citaat van: Audioloog op november 14, 2011, 11:48:06
Een ex baas van me was daar erg goed in, als iemand iets te zeiken had was zijn wederwoord gelijk: hoe zij jij dat dan doen/oplossen. (daarmee niet bedoelende dat jij een zeiker bent  ;) ). Vond dat altijd wel een goeie  :)
:D Zal 'm onthouden als iemand dat bij mij doet :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 17:26:49
:D Zal 'm onthouden als iemand dat bij mij doet :)
Hij had er nog een maar die was wel wat flauwer:

Als iemand klaagde omdat tie iets niet had (een stuk gereedschap of software of zoiets) dan zei hij steevast: Ik heb wel een zakkammetje voor je  :withstupid:  :D

donaldk

Citaat van: Kjelt op november  7, 2011, 22:30:44
Ik weet niet of die wel in het pakhuis liggen in Spanje hoor  :-[

In Mira, echter...

hifiman

The finishing touch  ;D

(plaatje lijkt flink beschadigd, maar dat lijkt slechts zo door de flits)

)p(

Citaat van: Audioloog op november 19, 2011, 18:41:22
The finishing touch  ;D

(plaatje lijkt flink beschadigd, maar dat lijkt slechts zo door de flits)

Hehe...je hebt het nog gedaan ook...en dat haak werkje als onderzetter ook zelf gemaakt?  :P  ;D

:music: ze  :)


hifiman

Citaat van: )p( op november 19, 2011, 18:58:31
Hehe...je hebt het nog gedaan ook...en dat haak werkje als onderzetter ook zelf gemaakt?  :P  ;D

:music: ze  :)


Nee, dat is het enige aandenken hier in huis aan mijn ex  :-X

Dank je, mocht je weer eens in de buurt zijn dan dan ben je altijd welkom de capacitor box eens te komen beluisteren  ;)

)p(

Citaat van: Audioloog op november 19, 2011, 19:21:44
Nee, dat is het enige aandenken hier in huis aan mijn ex  :-X

Dank je, mocht je weer eens in de buurt zijn dan dan ben je altijd welkom de capacitor box eens te komen beluisteren  ;)

Doen we zeker nog eens...de laatste keer was de vorige pp niet optimaal...dus moet de set sowieso nog eens een keer in top conditie beluisteren :)

BuSpu

zit het plaatje nou een beetje scheef?  :-X

hifiman

Citaat van: )p( op november 19, 2011, 19:30:15
Doen we zeker nog eens...de laatste keer was de vorige pp niet optimaal...dus moet de set sowieso nog eens een keer in top conditie beluisteren :)
Klopt, toen storte die langzaam in gedurende de middag/avond  :-X

hifiman

Citaat van: BuSpu op november 19, 2011, 22:19:59
zit het plaatje nou een beetje scheef?  :-X
Denk dat het gezichtsbedrog is door die flits die aan 1 kant te zien is op het plaatje, in het eggie ziet het er prima recht uit  ;)

HTip

Zo ziet het er helemaal niet verkeerd uit Ronald. Mooi afgewerkt!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op november 20, 2011, 08:12:47
Zo ziet het er helemaal niet verkeerd uit Ronald. Mooi afgewerkt!
Thanks!  :bigsmile:

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op november 19, 2011, 18:41:22
The finishing touch  ;D

(plaatje lijkt flink beschadigd, maar dat lijkt slechts zo door de flits)

Of komt dat door het poetsen (zoals met je versterker frontje)? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Sinds de laatste 2 wijzigingen in de stereo set (speakers optimaal geplaatst en Powerplant condensator modificatie) ben ik erg content met hoe het nu speelt, het klinkt beter dan het ooit geklonken heeft en voor mij gevoel is het voorlopig even af zo. Mijzelf kennende ga ik niet beloven dat ik er nooit meer wat aan ga veranderen maar op dit moment voel ik alleen maar de behoefte lekker te luisteren  :music:

Verder heb ik maar eens een nieuwe lamp voor de projector besteld, op zich denk ik dat ik qua lichtoutput nog wel een uurtje of 200 a 300 met de huidige lamp (1000 uur op de teller) zou kunnen doen maar de barst in het glas van de huidige lamp (als ik de lampmodule eruit haal vallen er stukjes glas af) is ook geen prettig idee en dus vervang ik de module zodra mijn bestelling binnen is.

En dan is er nog een Hammond trafo onderweg, nee dit is niet in tegenspraak met bovenstaande  ;) Ik had alle onderdelen liggen om nog een buizenbuffer zoals toegepast in mijn Symphonic Line versterker te bouwen op de trafo na. Nu dus maar eens de trafo bestelt dan heb ik in mijn kerstvakantie wat te klooien. Deze tweede buizenbuffer kan ik dan bijvoorbeeld meenemen naar anderen die geinteresseerd zijn om eens te kijken wat een stukje buizenmagie in hun set doet.

Als laatste update wil ik het nog even over de masking gordijntjes van mijn scherm hebben. Het systeem op zich bevalt prima maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de vouwen in de gordijntjes (die ik er niet uitkrijg), ik overweeg de gordijnen te vervangen door bijv. een dunne plaat aluminium (of hout) met vilt erop geplakt of zoiets.

Tot zover  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Citaat van: Audioloog op december 14, 2011, 10:29:21
Verder heb ik maar eens een nieuwe lamp voor de projector besteld, op zich denk ik dat ik qua lichtoutput nog wel een uurtje of 200 a 300 met de huidige lamp (1000 uur op de teller) zou kunnen doen maar de barst in het glas van de huidige lamp (als ik de lampmodule eruit haal vallen er stukjes glas af) is ook geen prettig idee en dus vervang ik de module zodra mijn bestelling binnen is.

Ik ben benieuwd naar het resultaat met de lamp. Heb je bij die vervangjelampje site besteld?