hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 12, 2011, 09:47:49
Schandalig dat ze er dan 100V elco's in zetten, dat zou voor mij een reden zijn voor een email naar de desbetreffende firma en een reden om hun producten niet te kopen want ze missen kennelijk basis kennis.
Ik vind het ook raar, vrees dat de bekende kostenbeperking hier een rol speelt...

Kjelt

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2011, 10:12:26
Ik vind het ook raar, vrees dat de bekende kostenbeperking hier een rol speelt...
Dat mag geen rol spelen in veiligheid en hiermee creeer je een onveilige situatie. Het is toch een amerikaans bedrijf? Die zijn daar erg gevoelig voor (zijn aansprakelijk) wellicht kun je via een email wel een gratis set 160V elco's ontvangen  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 12, 2011, 12:37:30
Dat mag geen rol spelen in veiligheid en hiermee creeer je een onveilige situatie. Het is toch een amerikaans bedrijf? Die zijn daar erg gevoelig voor (zijn aansprakelijk) wellicht kun je via een email wel een gratis set 160V elco's ontvangen  :D
Haha ik heb niet echt een argument als er na 8 jaar gebruik nog niks is voorgevallen met die elco's  ;)

hifiman

Ondertussen 8 leuke NOS elco'tjes op de kop getikt die bedoeld zijn voor de elco's in de P1000 te vervangen. Ik heb er even een cd bovenop gezet zodat jullie een idee krijgen van het formaat van deze elco's. Ik hoop maar dat ze er alle 8 in passen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken  :D

Kjelt

Die Philips elco's zijn al 20 jaar oud  :( , of je er daar nou mee op voorruit gaat  :-X , ik zou eerst de capaciteit maar eens nameten

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 15, 2011, 14:08:02
Die Philips elco's zijn al 20 jaar oud  :( , of je er daar nou mee op voorruit gaat  :-X , ik zou eerst de capaciteit maar eens nameten
Ze meten goed en ze zijn overigens ongebruikt. In de p500 had ik ook dergelijke philipsen (zelfde winkel), en de p500 ging er hoorbaar significant op vooruit.. Overigens dacht ik 4 dezelde gekocht te hebben, kwam er thuis pas achter dat er 2x BC (= philips) en 2x philips op stond. Overigens was dit het enige wat tie nog had in 160v dus even omruilen voor 4 echt gelijke zit er niet in, neem aan dat alleen de leeftijd verschillend is en die bc qua specs gelijk is aan de philips.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2011, 17:52:46
Toch niet bij Harry gehaald.... ;D 8)
Jawel, dat is voor het eerst dat ik er heb staan afdingen en onderhandelen  :D De goedkoopste (de kleinere) hadden namelijk al een prijskaartje van 70 euro per stuk en de grotere waren nog een stuk duurder  ;) Heb ze uiteindelijk alle 8 voor een mooie prijs meekregen. Hij wilde er duidelijk ook een keer vanaf  :D

hifiman

De elco's staan nu een voor een te formeren, dat gaat nog wel even een paar dagen duren  :D

hifiman

Overigens heb ik afgelopen donderdagavond ook nog een ander leuk speeltje voor mezelf aangeschaft: een squeezebox internetradio voor op de slaapkamer. Met name bedoeld als moderne wekkerradio (met zelf te kiezen muziek uiteraard) maar ook om in bed af en toe effe radio ofzo te luisteren, dat vind ik wel relaxt  ^-^


hifiman

Ook zojuist een 2 meter lang Meicord Opal UTP kabel besteld, dit zou het neusje van de zalm moeten zijn en hoorbaar beter moeten zijn (audio streaming) dan de goedekope meuk. Ik ben benieuwd voor die slechts 85 euro  :-X



Lees de test: http://www.meicord.de/userfiles/028_LAN-Kabel%20neu1.pdf

Overigens gaat deze kabel straks in een Cisco switch waarvan ik t.z.t. de voeding nog wil pimpen  ;D

Zo en dan nu de rest van het jaar weer even heel rustig aan doen want ik heb de afgelopen 2 weken even iets op te grote audiovoet geleefd  ;)

J.S.

#8586
Ha, ik heb ook nog getwijfeld over zo'n Meicord, maar 10m wordt nogal duur... Ben benieuwd naar je bevindingen. Zelf maar een Draka met Hirose TM31 pluggen besteld.

Ik vind 't trouwens top dat je al je (technische) belevingen in dit topic in beeld brengt: lees en kijk het altijd graag even door als je (weer;D) wat nieuws hebt.

hifiman

Citaat van: J.S. op oktober 15, 2011, 21:22:28
Ha, ik heb ook nog getwijfeld over zo'n Meicord, maar 10m wordt nogal duur... Ben benieuwd naar je bevindingen. Zelf maar een Draka met Hirose TM31 pluggen besteld.
Ja ik ben ook erg benieuwd, ben er als IT'er zijnde nogal sceptisch over maar toen ik las dat de best klinkende kabels ook het beste meten dacht ik dat kan dan ook weer geen toeval zijn. Ik laat me dus grag verrassen door de Meicord binnenkort  :music:

Citaat van: J.S. op oktober 15, 2011, 21:22:28
Ik vind 't trouwens top dat je al je (technische) belevingen in dit topic in beeld brengt: lees en kijk het altijd graag even door als je (weer;D) wat nieuws hebt.
Leuk om te horen, daar doen we het voor (niet het knutselen an sich, maar het schrijven erover  ;) ).  :pompom:

hifiman

Nog even een leuk detail, die elco's even op de weegschaal gezet, 4.5 kilo schoon aan de haak voor de acht in totaal, die P1000 weegt straks dus nog 10% meer dan die al deed  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

No substitute for cubic inches.!!....  :devil:

BTW
Ik heb vaak tegen Harry gezegd ..." Die kom ik echt nog wel een keertje halen ", maar je bent me voor  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 16, 2011, 09:46:09
No substitute for cubic inches.!!....  :devil:

BTW
Ik heb vaak tegen Harry gezegd ..." Die kom ik echt nog wel een keertje halen ", maar je bent me voor  ;D
Precies, you can't beat cubes   :laugh:

Dat is dan de 2de keer dat ik je voor ben, want in P500 had ik ook al 2 potten van Harry gestopt  :D

hifiman

Het lijkt alsof het rustig is met de hobby in huize audioloog, maar niets is minder waar  :D

Ondertussen heb ik alle switches in huis vervangen van goedkope shit naar Cisco spul en daarmee tevens geupgrade van 100mbit naar gigabit. De meicord UTP kabel zit er ondertussen ook tussen. Dan ga ik dit weekend nog een conventionele gestabiliseerde voeding bouwen voor de Cisco switch waar de transporter aan hangt, dat is nu namelijk zo el cheapo switched geval.

Dan ben ik nog bezig geweest in de PS Audio P1000. Het bleek dat de verbinding tussen de middenaftakking van de output trafo en de randaarde van de uitgaande regenererende stopcontacten door een vorige eigenaar verwijder is, deze weer in ere hersteld. De grote condensatoren die ik gekocht heb gaan helaas niet passen, ik overweeg een extra kast voor de elco's te bouwen die ik dan bovenop de powerplant zou zetten.

En dan heb ik ook nog even de gain van mijn bass shaker versterker verminderd zodat het "volume" regelbereik een stuk bruikbaarder is geworden.

Verder in de stereoversterker nog een aanpassing gemaakt voor de input relais schakeling zodat er geen schakelklik meer hoorbaar is als ik schakel tussen stereo en surround.

Dat was het weer even  :D

hifiman

Het voedinkje voor de Cisco switch even snel in elkaar geflanst, komt achter een kast te liggen dus hoeft geen schoonheid te zijn  :D

hifiman

Dan weer terug naar de PS Audio PS1000 powerplant  ^-^ Bezig een proef opstellinkje te maken voor de nieuwe elco's  O0

riwi

Een ringkern trafo in een voeding voor een ethernet switch :blink: eueu Waar is dat voor? Is dat in hetzelfde kader als de meixing ethernet kabels?

Ik ben best een believer, maar dit gaat mij toch een stapje te ver  ;D

Welke Cisco had je gekocht? Managed of unmanaged?


Net plankje voor de condensatoren  :)

hifiman

Citaat van: riwi op oktober 28, 2011, 17:19:44
Een ringkern trafo in een voeding voor een ethernet switch :blink: eueu Waar is dat voor? Is dat in hetzelfde kader als de meixing ethernet kabels?
Ik hoor ook geen verschil  :D Maar het is wel lachu toch  ;) Overigens had ik die trafo nog liggen  :angel: Overigens kan het natuurlijk geen kwaad zoveel mogelijk schakelende voedingen  in de buurt van de audioset uit te bannen.
Het zou pas echt te ver gaan als ik dat plankje met condensatoren voor die switch zou inzetten  :D

Citaat van: riwi op oktober 28, 2011, 17:19:44
Welke Cisco had je gekocht? Managed of unmanaged?
Unmanaged, een simpel 60 euro ding, het is maar voor het idee dat er net effe Cisco  op staat  ;)

Citaat van: riwi op oktober 28, 2011, 17:19:44
Net plankje voor de condensatoren  :)
Uiteraard is dat niet de uiteindelijke oplossing, maar wil nu toch op heel korte termijn die condensators wel eens even aansluiten en kijken hoe dat "klinkt".  :hehe:

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 28, 2011, 17:29:02
Het zou pas echt te ver gaan als ik dat plankje met condensatoren voor die switch zou inzetten  :D

En als nu zou blijken dat het beter gaat klinken met een batterij dikke elco's er voor? :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 28, 2011, 19:03:25
En als nu zou blijken dat het beter gaat klinken met een batterij dikke elco's er voor? :D
Dan prik ik de switch in de powerplant  :pompom:

Erik van Voorst (in memoriam)

Je bent lekker bezig  O0

Komt bij mij ook wel eens voor dat ik na veel moeite NIETS hoor.....sterker nog ik heb wel eens gehad dat het slechter ging klinken na een weekend kabels wikkelen... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 29, 2011, 09:07:07
Komt bij mij ook wel eens voor dat ik na veel moeite NIETS hoor.....sterker nog ik heb wel eens gehad dat het slechter ging klinken na een weekend kabels wikkelen... :-X
Ja ach, dat hoort inderdaad ook bij de hobby  :yin-yang: