hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Denon Focal op april  4, 2011, 09:03:44
Leuke set, door goed zoeken en zaken op elkaar afstemmen kan je vaak met een beperkt budget toch een leuke combi maken die veel duurdere standaard sets weg speelt.
Inderdaad, al was de combi wel even een gokje, maar het speelt lekker.  :)

screw

Prachtig basis setje wat toch een zeer mooi geluid zal neerzetten!  :worship:  en ik denk als jij je kennis erop los laat dat het dan alleen maar beter zal worden.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

hifiman

Citaat van: screw op april  4, 2011, 12:33:08
Prachtig basis setje wat toch een zeer mooi geluid zal neerzetten!  :worship:  en ik denk als jij je kennis erop los laat dat het dan alleen maar beter zal worden.
Dank je voor het compliment  :-[  ;) Het jeukt inderdaad al om de versterker eens open te schroeven, maar ik wacht denk ik toch maar even tot tie een beetje ingespeeld is  :D

hifiman

Ben toch wel blij met mijn hobbyhok 2.0, zit nu zelfs meer boven dan beneden, straks kan ik mijn Avalons nog gaan verkopen omdat ik nooit meer beneden zit  ;)

celerontje

Je gebruikt zo nog steeds voor filmpie- en tv kijken, toch? Het NOS Journaal met Eva Jinek klinkt toch hartstikke *vul maar in* met die dingen? :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april  4, 2011, 17:18:22
Je gebruikt zo nog steeds voor filmpie- en tv kijken, toch? Het NOS Journaal met Eva Jinek klinkt toch hartstikke *vul maar in* met die dingen? :D :D :D
Tuurlijk, ik maar ook maar een geintje, die Avalons gaan echt niet weg, de hele stereo/HT set niet overigens, gebruik het misschien wat minder vaak maar ben er nog steeds zeer content mee.

Deleted member

Super Ronald, ziet er goed uit zo die extra grote hobbykamer. Het is praktisch niet meer te zien dat er een muur stond een paar weekjes terug.  :thumbs-up: En zo met een tweede stereoset is 't een stuk lekker hobby'en natuurlijk, toevallig heb ik 't zelf ook een tijdje terug ook gedaan in mijn hobbykamer dat was nog meer low-budget zelfs met een versterkertje via EBay uit China.  :D

hifiman

Citaat van: Antoine op april  4, 2011, 20:10:26
Super Ronald, ziet er goed uit zo die extra grote hobbykamer. Het is praktisch niet meer te zien dat er een muur stond een paar weekjes terug.  :thumbs-up: En zo met een tweede stereoset is 't een stuk lekker hobby'en natuurlijk, toevallig heb ik 't zelf ook een tijdje terug ook gedaan in mijn hobbykamer dat was nog meer low-budget zelfs met een versterkertje via EBay uit China.  :D
Dank je Antoine.

Haha, ok, hifi uit china hoeft zeker niet slecht te zijn toch  :thumbs-up:


Groetjes,

Ronald

Staaled

Goede zet ! :thumbs-up:

't Is fijn om op de werk/hobby plek meer dan PC speakertjes te hebben staan. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Audiofiel

Ik ben helemaal vóór! high-end audio op de werkkamer. Kun je ook mooi je 'oude' spullen een tweede leven geven. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Hipster op april  5, 2011, 08:47:36
't Is fijn om op de werk/hobby plek meer dan PC speakertjes te hebben staan. 8) 
Ik vind het juist heerlijk om in absolute stilte te kunnen knutselen, zal wel aan mij liggen dan :)

Audiofiel

Ben jij dan geen echte high end knutselaar? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op april  5, 2011, 11:45:27
Ben jij dan geen echte high end knutselaar? :P
Ik knutsel inderdaad graag in high end stilte zonder enige vorm van (achtergrond)ruis  :P

hifiman

Ik kon het toch niet laten....

riwi

He... je hebt ze nu al stuk gemaakt  ;D  Ha ha ;)

Mooi voor op de werkkamer. Leuk projectje.

Ik zat ook te kijken om ipv PC speakers iets anders aan de PC te hangen voor het geluid. Een stereo versterker met een paar kleine speakers bv. Dan zit ik ook niet op de grond met mijn voeten tegen zo'n lelijke logitech subwoofer aan te schoppen.

advr

Tjonge, jonge.....  :P :P :P
daar wordt je ook niet vrolijk van...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Audiofiel

Betere filtercomponenten plaatsen, paar bitumen matjes, andere kabels. Denk ik. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Ik heb vooralsnog alleen de gele condensatoren vervangen door Wima MKP's van uiteraard dezelfde waarde.

Vandaag is eindelijk de trafo verzonden die ik nog nodig had voor mijn buizen projectje, binnenkort dus weer wat aktie in dit theater  ;)

dre73

ben benieuwd wat je van de wima`s vind......
mkp10?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op april 14, 2011, 16:43:45
ben benieuwd wat je van de wima`s vind......
mkp10?
MKP10 inderdaad, lekker betaalbaar en toch erg goed.

dre73

ik heb ze ook liggen,maar nog nooit in een speaker toegepast eigenlijk......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op april 14, 2011, 17:03:39
ik heb ze ook liggen,maar nog nooit in een speaker toegepast eigenlijk......
Ik ook niet  ;)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

De buizentrafo is binnen en ik ben begonnen aan mijn eerste 100% DIY buizenproject  :headbanging:

De opstelling in het plastic kastje is uiteraard tijdelijk en bedoeld om de schakeling straks eerst te kunnen testen en zonodig nog fine te tunen.
De buizenvoeding zie je op de foto in aktie met een onbelaste output van 274 Volt gelijkspanning  ;)

To be continued, maar niet vanmiddag want ik ga zo eerst eens van het mooie weer genieten  :)