hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: riwi op februari 24, 2011, 22:35:40
Ja wordt door de gall&gall gevoerd :) Is af en toe wel lekker naast de gebruikelijke witte en rode bav.
Skieen gaat goed. Vandaag veel sneeuw en dan kan ik niet zo goed skieen maar dat ligt niet aan de rug.. :)

Als ik terug ben spreken we wat af voor een stereo sessie oid.

Skie ze Richard en ik hoor het wel wanneer de stereo sessie gaat plaatsvinden :-)

Groetjes,

Ronald

kermit

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2011, 13:44:03
Skie ze Richard en ik hoor het wel wanneer de stereo sessie gaat plaatsvinden :-)

Groetjes,

Ronald

Als het goed is ie al terug. ;D skiƫn kan nu wel maar dan moet hij naar snowworld. :D

hifiman

Citaat van: williams op februari 26, 2011, 15:51:18
Hoi Ronald hoe is het gelopen met de muur uitbreken tussen de slaapkamers ?
Ik heb uiteindelijk besloten om voorlopig het dedicated HT ruimteplan in de ijskast te zetten. Daar zijn 2 redenen voor, ten eerste het besef dat ik er helemaal geen budget voor heb het komende jaar en ten tweede dat het niet of lastig te combineren valt met de eis er tevens te kunnen blijven solderen en achter de computer zitten en dergelijke.

Al met al heb ik er een groter en een stuk gezelliger hobbyhok aan overgehouden waar ik nog steeds lekker kan solderen, achter de computer bezig kan zijn en tevens de logeerkamer functie behouden is gebleven en de hometrainer er ook nog staat  :satisfied:

hifiman

Gisteren de projector in high lamp mode gezet (770 uur op de teller) en dus gelijk even een nieuwe calibratie uitgevoerd met HCFR en de Eye One Display. Het resultaat mag er wezen, huiskleuren zien er weer natuurlijk uit. Vanavond maar weer eens een filmpje kijken want dat heb ik sinds mijn echtscheidingsperikelen begonnen veel te weinig gedaan.

hifiman

Whats next? Antwoord: verder met de buizen kathode volger die uiteindelijk in de geintegreerde versterker gebouwd dient te gaan worden als vervanging van het originele voorversterker gedeelte met opamps.
Met hulp van een bevriend forumlid is de buizenbuffer naar een hoog nivo getild die alleen nog maar toevoegd en wat mij betreft geen noemenswaardige minpunten meer heeft. Enig aandachtspuntje wat mij betreft is het wat hoge ruisnivo waar ik nog eens naar wil kijken of daar wat aan te doen valt.  8)

)p(

Citaat van: Audioloog op maart 11, 2011, 17:56:16
Gisteren de projector in high lamp mode gezet (770 uur op de teller) en dus gelijk even een nieuwe calibratie uitgevoerd met HCFR en de Eye One Display. Het resultaat mag er wezen, huiskleuren zien er weer natuurlijk uit. Vanavond maar weer eens een filmpje kijken want dat heb ik sinds mijn echtscheidingsperikelen begonnen veel te weinig gedaan.

Mmm...ik moet eigenlijk ook eens naar de lampuren kijken...moet denk ik sowieso weer gekalibreerd worden...maar begint ook wat donker te worden...wellicht direct nieuwe lamp. Kijk ze!

hifiman

Citaat van: )p( op maart 11, 2011, 19:33:55
Mmm...ik moet eigenlijk ook eens naar de lampuren kijken...moet denk ik sowieso weer gekalibreerd worden...maar begint ook wat donker te worden...wellicht direct nieuwe lamp. Kijk ze!
Heb je de lamp en het glaasje in de projector al eens schoon gemaakt Peter? Scheelt bij de meeste 350 bezitters een hele hoop!

)p(

Citaat van: Audioloog op maart 14, 2011, 11:25:00
Heb je de lamp en het glaasje in de projector al eens schoon gemaakt Peter? Scheelt bij de meeste 350 bezitters een hele hoop!

Nee...ben altijd een beetje afwachtend met dat soort dingen. Ik heb zojuist gekeken en de projector zit nu op 1050 branduren. Ik kijk het liefst met iris op 2 en ik denk daarom dat ik wellicht sowieso het beste eraan doe om er een een nieuwe lamp in te laten zetten. Zal Bjorn binnenkort eens pm'en ;)

hifiman

Citaat van: )p( op maart 20, 2011, 22:38:29
Nee...ben altijd een beetje afwachtend met dat soort dingen. Ik heb zojuist gekeken en de projector zit nu op 1050 branduren. Ik kijk het liefst met iris op 2 en ik denk daarom dat ik wellicht sowieso het beste eraan doe om er een een nieuwe lamp in te laten zetten. Zal Bjorn binnenkort eens pm'en ;)
Misschien een domme opmerking van mij, maar als het licht van de lamp minder wordt dan kun je toch nog een tijdje verder kijken op iris 3 (met hetzelfde resultaat als voorheen op iris 2) ?

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Citaat van: Audioloog op maart 21, 2011, 10:19:04
Misschien een domme opmerking van mij, maar als het licht van de lamp minder wordt dan kun je toch nog een tijdje verder kijken op iris 3 (met hetzelfde resultaat als voorheen op iris 2) ?
Precies, ik zou geen argument kunnen bedenken waarom je perse op iris 2 wilt blijven zitten, de calibratie blijft gelijk alleen de hoeveelheid licht neemt toe.
Als je een zeer heldere lamp hebt dan snap ik dat je de iris knijpt, doet iedereen. Met een nieuwe lamp zelfs naar iris1. Alleen naar gelang de levensduur van de lamp toeneemt en het lichtniveau afneemt schakel je bij tot iris 3 en als dat niet meer voldoende is dan ga je naar high lamp mode (wel weer opnieuw calibreren officieel dan) en begin je weer van voren af aan.
Echter na 1000++ uur vind ik zelf high lamp mode en iris3 ook niet meer je van het (afhankelijk van je schermformaat en kijkgedrag) en zal het toch tijd voor een nieuwe lamp worden.

)p(

Citaat van: Audioloog op maart 21, 2011, 10:19:04
Misschien een domme opmerking van mij, maar als het licht van de lamp minder wordt dan kun je toch nog een tijdje verder kijken op iris 3 (met hetzelfde resultaat als voorheen op iris 2) ?

Groetjes,

Ronald

Ik weet ook niet waarom. maar ik vind op een of andere manier iris 2 mooier in donkere scenes...zal wel illusie zijn maar zo komt het bij mij over.

riwi

Als je een nieuwe lamp koopt zonder het glas aan de binnenkant schoon te maken heb je nog niet de optimale lichtopbrengst.
Ik zou dus zeker proberen om dit zelf te doen of te laten doen bij je projector.

Als je al niet wil prutsen aan het glas in de projector, haal dan tenminste de lamp er eens uit om de hoeveelheid aanslag te zien op de lamp. Zeker als je al een nieuwe lamp in huis hebt kan je geen buil vallen door de oude lamp eens goed te poetsen. Ik heb bij mij zeker 300-400 uur verder gedraaid en met veel plezier gekeken op het moment dat ik vond dat de lamp vervangen moest worden.

Kjelt

Citaat van: riwi op maart 22, 2011, 21:35:39
Als je al niet wil prutsen aan het glas in de projector, haal dan tenminste de lamp er eens uit om de hoeveelheid aanslag te zien op de lamp. Zeker als je al een nieuwe lamp in huis hebt kan je geen buil vallen door de oude lamp eens goed te poetsen. Ik heb bij mij zeker 300-400 uur verder gedraaid en met veel plezier gekeken op het moment dat ik vond dat de lamp vervangen moest worden.
Bij hoeveel uur ben jij naar een nieuwe lamp geswitched? Ik vind 1000 uur wel een mooi getal voor een nieuwe lamp

riwi

Dat dacht ik ook bij 1000. Toen heb ik hem schoongemaakt en nog tot 1490 doorgekeken.
Nu zit ik met de nieuwe lamp op 295 ongeveer.

hifiman

Binnenkort meer in dit theater over buisjes, maar voorlopig wacht ik even op wat daarvoor bestelde onderdelen  ;)

hifiman

Dit weekend heb ik boven een tweede (low budget) stereo setje geregeld, nu ook lekkere muziek tijdens het solderen of achter de computer zitten  :pompom:

In de aanbieding twee Infinity Beta 20 monitors gekocht voor slechts 69 euri per stuk  :clapping: , tevens in de aanbieding een Cambridge Audio Azur 340A SE versterker gekocht. De stands gisteren tweedehands even in Brussel wezen ophalen  :D
De squeezebox had ik al en ondanks dat het allemaal erg low budget is klinkt het lekker muzikaal en ben ik er best content mee  :music: Een goedkope Inakustik luidsprekerkabel en een setje Cardas Crosslink interlinks maken de set af. Het "rekje" is van ikea.

(beetje rare foto maar dat komt omdat het van zo dichtbij moest)


hifiman

En om toch nog even een indruk te geven hoe het boven geworden is nog even wat (slechte) panorama foto's. Van een ongezellig hobbyhok en een ongebruikte logeerkamer is het nu toch een lekker ruim soldeer en computerhok geworden waar het nu aangenaam vertoeven is.

hifiman

Een aantal onderdelen liggen al ongeduldig te wachten om een nieuwe kathode volger te bouwen, helaas moeten ze nog even geduld hebben tot een bestelde trafo uit Canada gearriveerd is.

Harry HT

Hi,

Ziet er prima uit zo. En nog muziek ook  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kjelt

Citaat van: Audioloog op april  3, 2011, 19:32:43
Een aantal onderdelen liggen al ongeduldig te wachten om een nieuwe kathode volger te bouwen, helaas moeten ze nog even geduld hebben tot een bestelde trafo uit Canada gearriveerd is.
Hoezo wachten op de trafo  :blink: , je kunt toch al beginnen de print te maken/bestucken of wil je eerst de afmetingen van de trafo weten zodat je weet hoe groot de print mag worden ofzo?

hifiman

Citaat van: Kjelt op april  3, 2011, 21:18:40
Hoezo wachten op de trafo  :blink: , je kunt toch al beginnen de print te maken/bestucken of wil je eerst de afmetingen van de trafo weten zodat je weet hoe groot de print mag worden ofzo?
Welke print?  :D

Kjelt

Je gaat hem bouwen zoals vroeger "in the air"? Ik dacht dat ze dat alleen bij HF deden  :D

hifiman

Citaat van: Harry HT op april  3, 2011, 20:09:21
Hi,

Ziet er prima uit zo. En nog muziek ook  O0

Gegroet,

Harry
Dank je Harald  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op april  3, 2011, 21:24:38
Je gaat hem bouwen zoals vroeger "in the air"? Ik dacht dat ze dat alleen bij HF deden  :D
Yep, hardwired  :)

Denon Focal

Leuke set, door goed zoeken en zaken op elkaar afstemmen kan je vaak met een beperkt budget toch een leuke combi maken die veel duurdere standaard sets weg speelt.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks