hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reza

Mannen, vrouwen van het forum,

Een paar dagen geleden waren Riwi en ik weer eens bij Ronald aanwezig. Dit was voor mij al weer een tijdje geleden. De vorige keer dat ik bij Ronald was had ik een hele andere reden : Toen kwam ik echt voor het beeld. Nu kwamen we echter om eens lekker stereo te luisteren.
Dit hebben we dan ook gedaan :D

Tja wat kan ik zeggen? De vorige keer dat ik bij Ronald was had hij nog de monitor Avalons staan ( als ik het goed heb ). Nu stonden er dus twee grote jongens in de woonkamer. Ik vond de gehele set-up zeer goed matchen met het meubel in de woonkamer. Het integreerde heel mooi, dus daarvoor al mijn complimenten! Maar goed, iets kan wel mooi ogen maar klinkt het ook mooi? Daar kan ik heel kort in zijn JA!
Zoals de set er bij staat zo klinkt hij ook. Ik zal het nog even wat duidelijker proberen te maken. De set staat er heel relaxed bij, zo speelt de set dus ook. Eigenlijk alles wat we de sqeezebox heben laten spelen klonk goed en zeer relaxed. Ik had uiteraard wat Christelijke cd,s meegenomen om deze te luisteren en te vergelijken met mijn eigen set. Ook dit klonk zeer mooi! Er was een nummer wat bij mij thuis behoorlijk overruled wordt door bass, en dit was bij de set van Ronald helemaal niet aanwezig en dit klonk dus ook zeer positief.

Van alles nummers die we hebben beluisterd, en dat zijn er best wel wat geweest. Waren er maar twee of drie bij waar ik niet echt van onder de indruk was. dat bedoel ik op deze manier : Die klonken het zelfde als op mijn eigen set, of het klonk iets beter op mijn eigen set.
De rest van de muziek klonk echt super relaxed. Het is heel apart om een zanger of een gitarist precies in de soundbubble te kunnen plaatsen. Dat kan dus vrij gemakkelijk met deze set-up. Wat ook erg opviel is dat de muziek letterlijk ergens achterin de kamer aan het spelen was. Dit schijnt volgens Ronald een eigenschap te zijn van de Avalons. Dit is echt zeer mooi! Heel ruimtelijk, zonder het gevoel dat je informatie mist.

De tijd vliegt voorbij en het was al weer over elven toen Riwi en ik weer huis gingen. Audioloog bedankt voor de gezellige avond en voor de info over het streamen van cd,s. we zien elkaar weer snel!

Groetjes Reza,

p.s Riwi nog bedankt voor het ophalen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Bedankt voor het leuke verslagje Reza.

Ik vond het ook gezellig en tevens een welkome afleiding voor de vervelende prive situatie waar ik momenteel in zit.

Tot een volgende keer!

Groetjes,

Ronald

riwi

Yes, doen we snel weer eens binnenkort. Kan bij mij ook eens, kan je de Classe eens kritisch evalueren :)

Reza had het er over om misschien ook weer eens ergens te gaan wokken oid met een stel forummers. Als je dat gezellig vind tenminste :)

hifiman

Citaat van: riwi op november 26, 2010, 11:28:05
Yes, doen we snel weer eens binnenkort. Kan bij mij ook eens, kan je de Classe eens kritisch evalueren :)
Lijkt me leuk!

Citaat van: riwi op november 26, 2010, 11:28:05
Reza had het er over om misschien ook weer eens ergens te gaan wokken oid met een stel forummers. Als je dat gezellig vind tenminste :)
Jazeker, count me in!

Erik van Voorst (in memoriam)

Er komt een druk decembermaandje op me af maar als het doordeweeks mij uitkomt (en jullie natuurlijk :-X) doe ik mee !!!!  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Meestal doen we het doordeweeks inderdaad. Ik zit kwa avondplanning vrij flexibel. Reza zit het moeilijkste meestal.
Leuk Erik als je ook komt. Ik heb je nog nooit ontmoet maar al wel veel gelezen :)

@reza : stuur maar een pm met wat voorstellen voor een doordeweekse avond. Dan kijken we wie er allemaal kan en wil :)


Audiofiel

Leuk om je ervaringen weer te lezen, Reza. :)


Oh ja, hier nog iemand die wel mee wil wokken! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Ik vind het ook niet erg om op de hoogte te worden gehouden van e.e.a. wat betreft wokken... :)

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

DVDGuy

Leuk verslag Reza; Wokken met mede-forummers lijkt me wel wat, dus ik houd me aanbevolen  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

scrutinizer

Als het voor jullie zo uitkomt, count me in to. :)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

We kunnen beter een wok-tentje "afhuren"...... ;D :yin-yang:
De bal ligt bij Ronald.....walk on and you never walk alone.....toch wel een gaaf nummer  :-X 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ik wil het best regelen, maar dan wordt het natuurlijk wel wokken in Delft  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: Audioloog op november 27, 2010, 10:09:15
Ik wil het best regelen, maar dan wordt het natuurlijk wel wokken in Delft  :D

Het wordt zo wat grootschaliger dan de vorige keren :) Maar wat mij betreft prima hoor.
Delft ligt mooi tussen Rotterdam en Den Haag waar sommigen vandaan moeten komen. En voor mij is alles < 100km dichtbij :)

tiptop

Citaat van: riwi op november 26, 2010, 11:28:05
Yes, doen we snel weer eens binnenkort. Kan bij mij ook eens, kan je de Classe eens kritisch evalueren :)

Reza had het er over om misschien ook weer eens ergens te gaan wokken oid met een stel forummers. Als je dat gezellig vind tenminste :)
Lees ik hier wokken met forummers? Als het mogelijk is wil ik wel mee dan. :thumbs-up:


Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Ronald,

Ik weet niet wat er speelt in het privedomein (daarom het het ook prive naturlijk), maar wens je alle sterkte! :thumbs-up: ;)

En met je modificatieperikelen natuurlijk. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reza

Ik zal vandaag of morgen er wel een pm uitgooien met wat data.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman


searcher

Citaat van: riwi op november 27, 2010, 10:28:28
Het wordt zo wat grootschaliger dan de vorige keren :) Maar wat mij betreft prima hoor.
Delft ligt mooi tussen Rotterdam en Den Haag waar sommigen vandaan moeten komen. En voor mij is alles < 100km dichtbij :)


Spijkenisse geniet de voorkeur  ;D
Klasse wok ,moeten jullie zeker proberen anderen HTérs hebben er al ervaring mee.

Ik kan alleen 18 Dec zover ik het kan over zien.

                                                                       Gr Searcher



reza

De 18de dan kan ik al niet :baaa: ;D
Er zullen toch wel meer data,s zijn waarop je kunt Bob?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: reza op november 28, 2010, 15:01:35
De 18de dan kan ik al niet :baaa: ;D
Er zullen toch wel meer data,s zijn waarop je kunt Bob?
En bij meer mensen wordt dat probleem alleen maar groter  :D Daarom denk ik persoonlijk dat de organisator (Reza in dit geval) gewoon een datum en lokatie moet prikken en dat die datum dan verder geen discussiepunt moet zijn, wie mee kan gaat mee, wie niet kan organiseert het volgende etentje met zijn datum  :P



riwi

Citaat van: Audioloog op november 28, 2010, 15:11:13
En bij meer mensen wordt dat probleem alleen maar groter  :D Daarom denk ik persoonlijk dat de organisator (Reza in dit geval) gewoon een datum en lokatie moet prikken en dat die datum dan verder geen discussiepunt moet zijn, wie mee kan gaat mee, wie niet kan organiseert het volgende etentje met zijn datum  :P

Goed idee. Kom maar op Reza met de datum en plek. Wij komen allemaal wokken   :happy: