"ongewone" ruimte inrichten als HT

Gestart door OscarTango, oktober 18, 2004, 23:12:43

Vorige topic - Volgende topic

R

Ziet er echt megagoed uit. De kleurstelling is super, beeld ook trouwens. Nu snel je marantz erop en gaan... proficiat hoor.

jowi

Citaat van: OscarTango op juni  4, 2005, 18:58:14
Mijn buurmeisjes van 14 waren net hier, en die glijden van de stoel af als ze Paul Walker zien
Eeeh... foto's ?  ;D

OscarTango

Citaat van: Ruben op juni  4, 2005, 19:41:33
Ziet er echt megagoed uit. De kleurstelling is super, beeld ook trouwens. Nu snel je marantz erop en gaan... proficiat hoor.

Het gekke is dat die ouwe JVC versterker best nog goed klinkt, hoor... Als ik dit geweten had, had ik die Marantz nog niet besteld  :-\ Ik ben benieuwd wat ie gaat toevoegen.
Ik merkte net wel -tijdens het geluid afstellen- dat de deur de centre-speaker enorm reflecteerd...lijkt wel of ze achter me ook een centre staat. Dus die deur ga ik met isolatie-noppen-foam bekleden, is ie gelijk zwart... maar de rest : wow !

@ Jowi : jij bent toch niet stiekem Belgisch, he  ;) Ze zien er wel 18 uit, maar toch  :P
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

jowi

molle

Ziet er heel goed uit he OT. Mooi beeld en alles proper geplaatst. Cool O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Fransvis

Citaat van: OscarTango op juni  4, 2005, 20:11:33
...lijkt wel of ze achter me ook een centre staat.

Wow....gewoon laten hoor....dat heet een 6.1 opstelling... ;D

OscarTango

Hehe, daar had ik ook al aan gedacht, ja...

@ Molle, bedankt  8)

Net de eerste film erop zitten, Ladder 49....mwa...ik had een actiefilm verwacht, dus was een beetje teleurgesteld, maar los daarvan was het wel een "aangrijpende" snif...snotter....film.... :'(

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op juni  5, 2005, 00:30:36

...was het wel een "aangrijpende" snif...snotter....film.... :'(

Dolby Digital EX 6.1......... ;D

Sjors

Gaaf man! die kleurstelling prachtig  8) aleen rijkt het beeld nog niet tot aan de hoeken.. hoe kan dat?  :)

Groet, Sjors

OscarTango

De bovenste hoeken worden door de steunbalken afgeschermd. Dus het geprojecteerde beeld staat op de maximum breedte, het scherm is wat groter. Maar daar komt nog plakvilt op aan de randen, no worries...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Sjors

Citaat van: OscarTango op juni  5, 2005, 11:52:28
De bovenste hoeken worden door de steunbalken afgeschermd. Dus het geprojecteerde beeld staat op de maximum breedte, het scherm is wat groter. Maar daar komt nog plakvilt op aan de randen, no worries...

Oké dan  8)

Walter_PPK

OT Ik zie de foto's nu pas. Ziet er zeer puik uit!
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

patrick_vdb

Hi OscarTango,

Mooie ruimte is het geworden O0

Overigens kun je gerust aan de slag met de bitumen golfplaten om je difusors te maken voor aan de schuine wanden. Als je de golgplaat bol zet op een frame zul je geen steunbalkjes meer nodig hebben om de golfplaat bol te laten staan ;)

mvrg

Patrick

garmtz

Auralex diffusors/absorbers!

DST-36 "Roominator 36"

8)

patrick_vdb

Hi Garmt,

Ik weet niet of OscarTango nog wat demping kan gebruiken (in combi met difussie aan de zijwanden vaak wel gewenst in dergelijke situaties), maar de Auralex producten lijken me zeker ook interessant voor hem.

mvrg

Patrick

Jimmy Conway

Echt netjes geworden OscarTango, puik werk.

Ik zie op de foto dat Bjorn Mateijsen ook al bij je op bezoek geweest is  ;D

OscarTango

Hehe...jaja, permanent residency  ;D

BTW, de receiver is binnen, na een maand onderweg te zijn ( Duitsland - Brussel - Duitsland - Aachen )..ik erg blij. Thuisgekomen direct uitpakken en wat blijkt ? Ze hebben een zwarte opgestuurd ipv een zilveren  :-X   -zucht-

Ik hou 'm gewoon, ik heb geen zin om nog een maand te sukkellen eer er een zilveren in huis is. Dan koop ik bij een DVD-speler upgrade wel een zwarte DVD-speler. Het staat niet eens lelijk,dat zwart, maar het was niet wat ik besteld had, he...

Eerste indrukken zijn positief..mooi geluid. De afstandbediening gaat nog een kluif worden om die door te hebben, is best uitgebreid.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op juni 12, 2005, 12:03:04
Hehe...jaja, permanent residency  ;D

BTW, de receiver is binnen, na een maand onderweg te zijn ( Duitsland - Brussel - Duitsland - Aachen )..ik erg blij. Thuisgekomen direct uitpakken en wat blijkt ? Ze hebben een zwarte opgestuurd ipv een zilveren  :-X   -zucht-

Ik hou 'm gewoon, ik heb geen zin om nog een maand te sukkellen eer er een zilveren in huis is. Dan koop ik bij een DVD-speler upgrade wel een zwarte DVD-speler. Het staat niet eens lelijk,dat zwart, maar het was niet wat ik besteld had, he...

Eerste indrukken zijn positief..mooi geluid. De afstandbediening gaat nog een kluif worden om die door te hebben, is best uitgebreid.

Nou als dat niet mooi bij je ruimte past.... ;)

Maar het blijft klote....gelukkig kon ik mijn zwarte model bij UPS inleveren voor een splinternieuwe zilverkleurige... >:D

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Gijs82

Hoe staat het ervoor met je sr7500? Al een beetje de juiste afstellingen gevonden?

Wat voor een Fronts en center gebruik je eigenlijk?

Groeten,
Gijs
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

OscarTango

Effe update... zondag mijn dvd-rekken gaan ophalen bij een forum-genoot die ze voor me heeft gefabriceerd. En mooi werk dat ie geleverd heeft  ;D

Maar dat kunnen jullie zelf zien :

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

OscarTango

Breedbeeld foto :

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: Gijs82 op juni 16, 2005, 22:54:59
Hoe staat het ervoor met je sr7500? Al een beetje de juiste afstellingen gevonden?

Wat voor een Fronts en center gebruik je eigenlijk?

Groeten,
Gijs

???

R

Citaat van: OscarTango op juli 11, 2005, 23:29:56
Breedbeeld foto :
mooi rack zeg... erg mooi zelf. Is het alleen niet bijna vol?

Jimmy Conway