"ongewone" ruimte inrichten als HT

Gestart door OscarTango, oktober 18, 2004, 23:12:43

Vorige topic - Volgende topic

R

Gaaf OT. dat zwart met de houten speakers is een mooi contrast.

OscarTango

Bedankt voor de leuke reakties. Ik vind het ook erg geslaagd worden, meot ik zeggen... en inderdaad, ik vind de speakers erg mooi staan op al dat zwart/grijs. Vandaar dat ik ook geen zwarte speakers wilde...

De "stoeltjes" komen morgen tussen 07.00 en 10.00  >:(...mij zo vroeg doen opstaan  ;D. Scherm doek ga ik morgenavond ophalen bij Yves ( Thommy ) en het scherm zelf zal dan ergens volgende week klaar zijn. Ben er wel achter dat 1.90 breed het maximum is. Daarboven zitten de steunbalken in de weg. Ik kan wel meer naar beneden projecteren, maar dan moet ik keystone gaan gebruiken, en dat wil ik eigenlijk niet...

De stoelen zullen nog veel harder contrasteren...zie foto  ;D
Morgen zien jullie ze wel in volle glorie  8)

Als dan zaterdag mijn receiver ook is aangekomen kan ik in ieder geval de hele week al wat aan het geluid tweaken... ik moet nog wat diffusers ophangen en ook nog wat dempen op sommige plaatsen.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: Fransvis op juni  2, 2005, 12:34:46
Sjors-donker ?  ;)

Citaat van: OscarTango op juni  2, 2005, 12:38:48
Hehe...yep.

Ha!  :D goed bezig :)

Ziet er zeer goed uit Tim! Nu komt het geheel goed over, anders dan ik had verwacht (in de positieve zin) ook die luidsprekers.. prachtig  8)

Ben benieuwd naar de zetels  :) en de foto's waarop ze te zien zijn  ;)

Groet, Sjors

molle

Zeer knap geworden OT 8). Prachtig afgewerkt. Ha, en je hebt ook een Fatboy ter beschikking. O0
Goede raad, leg hem niet in je HT of je krijgt je bezoekers niet meer buiten.

Het wordt precies tijd dat ik ook maar eens met mijn project van start ga gaan ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

OscarTango

BTW, Frans... ik heb 40 meter kabel gebruikt. Dusik was er niet echt geraakt, denk ik  ;D   Kabel is 2,5mm dik, van Profigold...van dat 0 OFC-spul. Zal al beter klinken dan die dunne 0,75 mm kabels van de living, alhoewel...ik geloof daar nog niet zo in. Misschien ben ik morgen wel overtuigd van het tegendeel  8)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op juni  2, 2005, 23:52:50
BTW, Frans... ik heb 40 meter kabel gebruikt. Dusik was er niet echt geraakt, denk ik  ;D   Kabel is 2,5mm dik, van Profigold...van dat 0 OFC-spul. Zal al beter klinken dan die dunne 0,75 mm kabels van de living, alhoewel...ik geloof daar nog niet zo in. Misschien ben ik morgen wel overtuigd van het tegendeel  8)

40m  :o

Heb je ze 2x om de kamer heen getrokken ? ;D

Rappie

Reciever aan de uiterste andere kant van de kamer staan ? Of de rear speakers beide een even lange kabel gegeven ?

Dat is een klusje wat ik nog steeds moet doen, zoek het alleen nooit om alle kabels te gaan verleggen etc. :D
Eigenaar van Paulthé

OscarTango

Reciever staat in de achterste hoek, ja... 't is 9 meter tot de linker voor speaker, 8 tot de center en 7 tot rechts voor... achterste speakers hebben niet even lange kabels, maar het veschil is hooguit 3 meter. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat hoort, he...

Ik heb ze onder het tapijt gelegd, en moest dus de wanden volgen, met alle hoeken erbij...

Zetels zijn er...06.45 stonden ze aan de deur. Pasten net door de deur, 1 cm over...pfew... ze zijn echt wel groot, eigenlijk te groot om er twee te zetten. Is een beetje misgegaan, zeg maar. Als ze langs elkaar staan kan ik nog net eromheen ( met dat schuine plafond ). Ene gaat waarschijnlijk naar de dressing, en er komen dan nog 2 kleinere stoelen in de plaats...  foto's maak ik zo dadelijk wel...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

bmateijsen

Wow... sjieke ruimte! Ziet er erg goed uit!

Ik ben benieuwd hoe die klinkt... ;)

OscarTango

Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, maar ik heb net the fast and the furious even opgezet ( op een zwarte muur geprojecteerd ) en het geluid is gewoon goed... lekker vol, goede plaatsing van het geluid... ik ben benieuwd wat de Marantz er nog aan gaat toevoegen  8) Ik heb niet het gevoel dat het geluid de grond wordt in gereflecteerd door het schuine plafond...

Dus ik ben een tevreden HT-er  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

bmateijsen

Citaat van: OscarTango op juni  3, 2005, 10:03:21
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, maar ik heb net the fast and the furious even opgezet ( op een zwarte muur geprojecteerd ) en het geluid is gewoon goed... lekker vol, goede plaatsing van het geluid... ik ben benieuwd wat de Marantz er nog aan gaat toevoegen  8) Ik heb niet het gevoel dat het geluid de grond wordt in gereflecteerd door het schuine plafond...

Dus ik ben een tevreden HT-er  ;D

Je zou op de reflectiepunten nog diffussie kunnen aanbrengen, dat maakt het dat je het plafond veel minder gaat horen...

Harry HT

Citaat van: Rappie op juni  2, 2005, 18:51:18
HT ziet er beter uit dan de sketcup tekenening deed vermoeden.
:D
Prachtig gedaan O.T., m'n complimenten 8) 8)

De sketchup tekeningen gaven al een goed beeld van hoe je het zou gaan aanpakken en dat het ook allemaal gelukt is lijkt me een goed gevoel geven. Je mag best wel een beetje trots zijn op jezelf !

Dat de loveseats een beetje groot uitvallen is een kwestie van jammer, maar op eentje kunnen jullie samen vast ook wel zitten. Misschien als eerste film de Titanic kijken.  ;)

Ben benieuwd naar de foto's van je diffusers, of kijk/luister je eerst even en beslis je later?

Succes,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

OscarTango

Dat komt nog...bitumen golfplaat, alleen vraag ik me af of het voldoende is om die bol te zetten en vast te schroeven. Of moet ik de golfplaat op een plaat zetten met wat opstaande plankjes ( hoog in't midden en lager naarmate je naar de buitenkanten gaat ) om het wat steviger ( maar ook zwaarder ) te maken...

Enfin, hier een foto... de ene bank hebben we in een hoek geplaatst, want als ze er alletwee staan, zit er niemand op de sweet-spot  ::) Ik had ook beter moeten meten om te kijken hoe breed we konden gaan. Beetje slordig van me... :(

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: Harry HT op juni  3, 2005, 10:23:30
Dat de loveseats een beetje groot uitvallen is een kwestie van jammer, maar op eentje kunnen jullie samen vast ook wel zitten. Misschien als eerste film de Titanic kijken.  ;)

In een loveseat moet je lekker naar 'Saving Private Ryan' kijken.... >:D

OscarTango

Citaat van: Harry HT op juni  3, 2005, 10:23:30
:D

Ben benieuwd naar de foto's van je diffusers, of kijk/luister je eerst even en beslis je later?

Succes,

Harry

Met ons tweeen kunnen we makkelijk zitten in zo 1 stoel, dat was ook de reden van aankoop. Als de ruimte "normaal" was geweest, had het nog gegaan allemaal, maar door het schuine plafond, valt er een hoop nuttige ruimte weg natuurlijk ( zeker als je 2.00m bent  ;D ).

Ik luister nu even zo, en ga later wel wat proberen...nu moet de tuin weer even aandacht krijgen overdag  ;)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

bmateijsen

Citaat van: OscarTango op juni  3, 2005, 10:29:49
Dat komt nog...bitumen golfplaat, alleen vraag ik me af of het voldoende is om die bol te zetten en vast te schroeven. Of moet ik de golfplaat op een plaat zetten met wat opstaande plankjes ( hoog in't midden en lager naarmate je naar de buitenkanten gaat ) om het wat steviger ( maar ook zwaarder ) te maken...

Enfin, hier een foto... de ene bank hebben we in een hoek geplaatst, want als ze er alletwee staan, zit er niemand op de sweet-spot  ::) Ik had ook beter moeten meten om te kijken hoe breed we konden gaan. Beetje slordig van me... :(

Ik zou toch voor een ander materiaal gaan.... Maar misschien kan Toine daar een lichtje over laten schijnen.

Groet Bjorn

Movievault

Zeer mooi OT ;)
En hoe bevalt de klank?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

OscarTango

Klinkt goed, hoor... maar nog niet gedetailleerd kunnen luisteren. Het scherm gaat nog 2 weken op zich laten wachten, want ik heb net te horen gekregen dat ik voor't werk 2 weken naar Parijs "moet". Er zijn vervelendere dingen, natuurlijk  ;D

Dus het topic zal een beetje stil liggen, vrees ik... :-\ :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Sjors

Citaat van: OscarTango op juni  3, 2005, 09:51:00
Reciever staat in de achterste hoek, ja... 't is 9 meter tot de linker voor speaker, 8 tot de center en 7 tot rechts voor... achterste speakers hebben niet even lange kabels, maar het veschil is hooguit 3 meter. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat hoort, he...

Jep ik ga je vertellen dat je het "hoort"  :-\  je delay is nu anders.. je zou dit d.m.v. metingen gelijk kunnen stellen  ;)

OscarTango

Hoe snel gaat een electrisch impuls eigenlijk door die kabel heen ? Als je die snelheid weet, kun je berekenen hoeveel langer het duurt eer het signaal je speaker bereikt.

Maar als je dat al hoort, dan heb je dus ook last van lip-sync. Want je component kabel is ook niet gelijk van lengte met de speakerkabels, toch ? Dan is het beeld dus achter op het geluid ( even aangenomen dat je component/DVI/HDMI-kabel de langste is )...

Theoretisch zal er wel verschil in zitten, maar ik denk niet dat ik dat kan horen...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

bmateijsen

Die is heel minimaal zodat het verwaarloosbaar is..

OscarTango

Het HT is...okee, 99 procent....AF !... scherm was vandaag al klaar, en ik heb het net opgehangen. Wow...een compleet zwarte achtergrond maakt wel degelijk verschil zeg. Je ziet het beeld, en verder....niets  8) 8) 8). Ik ben zo content dat het allemaal nog klaar is geraakt voor ik naar Parijs moet ( werkmatig, 2 weken ). Ik kan de komende 2 weken dus geen film kijken, maar daarna ga ik die schade wel inhalen  ;D

Scherm is 205 x 115, waar ik een zarte rand plakvilt om ga maken ( nog niet gedaan )...beeld is iets van 185 op 105...groot genoeg voor de zitafstand van 3,5 meter.

Zal ik dan maar een fotootje maken ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

R

OscarTango

Komen ze... het doek kon echt niet groter dan dit, het zit met de bovenste hoeken net niet tegen de schuine kanten aan... lager zou kunnen, maar dan moet ik met keystone correctie gaan werken, en dat wilde ik eigenlijk niet...

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

OscarTango

en de beroemde auto van Brian Earl Spilner... ;D Ik gebruik die DVd dikwijls voor de DTS track...lekker vol ! Mijn buurmeisjes van 14 waren net hier, en die glijden van de stoel af als ze Paul Walker ( Walken ? ) zien, dus hij MOEST op... ;D

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500