Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Ik zou hem in een kast kunnen plaatsen, maar dan heb ik gezien de afstand een groter scherm nodig. En laat ik nu net tevreden zijn over mijn scherm na veel ellende met vorige versies, dus of al die trammalant van verkopen, nieuwe aanschaffen, weer ophangen etc. me het waard is  :-\

Maar goed, zal je topic niet verder vervuilen  ;)

Jimmy Conway

Ik zit met hetzelfde issue wat betreft plaatsing.

Ik denk dat ik de projector in een kastje/tafeltje
ga plaatsen, tussen 2 stoelen. Heb je meteen
wat om je drankje op te zetten.

Groeten,
Jimmy C.

Starred

Citaat van: Fransvis op juni 28, 2005, 13:31:52
Mmm....vervelend...misschien een overweging waard om het in een tafel te integreren ?

Waar laat je dan je bekabeling?

Jimmy Conway

Als je een podium hebt....

Starred

Citaat van: Jimmy Conway op juni 28, 2005, 19:47:23
Als je een podium hebt....

Heb ik niet in de huiskamer, maar ik zal mijn vrouw eens vragen wat ze er van vindt  ;) ;D

Jimmy Conway

Jimmy Conway

Frans, ik ben een beetje lastig maar ik heb nog wat vragen over het podium.

Het verschil in hoogte tussen de stoelen is 15 cm.
Het lijkt me een beetje weinig.

Kijkt de achterste rij dan niet tegen de hoofden van de
voorste rij aan?

Kun je me ook de zitafstand van de voorste rij naar
het scherm opgeven. En de schermbreedte.

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Jimmy.

Fransvis

Citaat van: Jimmy Conway op juni 28, 2005, 20:45:28
Frans, ik ben een beetje lastig....

Dat klopt.... ;) ;D

Het verschil in hoogte tussen de stoelen is 15 cm.
Het lijkt me een beetje weinig.
Kijkt de achterste rij dan niet tegen de hoofden van de
voorste rij aan?

Nee, Jimmy. Dat valt reuze mee. De stoelen die ik heb leunen een beetje naar achteren, dus het is net of het 1 of 2 standen naar achteren is gezet (zoals in een auto). Ik heb al een paar keer op de achterste rij gezeten en had er geen last van. Ook niet de anderen in de meet en greet trouwens. Daarnaast, heb ik vooral gefocust op de 3 voorste stoelen...dat zijn de belangrijkste...gemiddeld kijken we nooit met meer dan 2 a 3 mensen...

Kun je me ook de zitafstand van de voorste rij naar
het scherm opgeven.

340cm tot de voorkant van de stoelen

En de schermbreedte.

220cm....en voor de voorste rij is de beleving enorm kan ik je verzekeren....heb zelfs af en toe mensen die het te imense vinden en liever op de achterste rij zitten..... ;D

Bij voorbaat dank.
Groeten,
Jimmy.

You're welcome.... ;)

Jimmy Conway

Ik ben je eeuwig dankbaar.  ;)

Groeten,
Jimmy C.

Fransvis

Haha...Sjors...die is goed. Maar nee dank je....geen Slopel business voor mij... ;)

Maar weet wel dat boven de rivieren de naam Visser heel gewoon is...en Frans Visser ook.  ;)

reza

Hee hallo, ik durf het bijna niet te vragen maar ik zou wel heel graag een meet en greet doen met je :P
lekker mijn oogjes uitkijken :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fransvis

Citaat van: reza op augustus  4, 2005, 11:52:45
Hee hallo, ik durf het bijna niet te vragen maar ik zou wel heel graag een meet en greet doen met je :P
lekker mijn ogjes uitkijken :o

Dat kan...ik stuur je wel een pm

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Citaat van: Fransvis op augustus  4, 2005, 00:22:23
Haha...Sjors...die is goed. Maar nee dank je....geen Slopel business voor mij... ;)

;D

Citeer

Maar weet wel dat boven de rivieren de naam Visser heel gewoon is...en Frans Visser ook.  ;)

ahh oké! kwam het toevallig tegen, moest er wel om lachen  :)

robbie12345

Citaat van: reza op augustus  4, 2005, 11:52:45
lekker mijn oogjes uitkijken :o
oeii kunnen we daar geen mega meet en greet van maken. Mij lijkt het ook super gaaf.!!
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

molle

Citaat van: robbie12345 op augustus  5, 2005, 10:47:43
oeii kunnen we daar geen mega meet en greet van maken. Mij lijkt het ook super gaaf.!!

Hah, doen joh. Kan ik gelijk wat ideeen op doen voor men kelder >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

Citaat van: molle op augustus  5, 2005, 14:32:11
Hah, doen joh. Kan ik gelijk wat ideeen op doen voor men kelder >:D

Grapje he ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Starred

Heb je ooit al een keer geprobeerd om zonder centerspeaker te draaien Frans - dus Phantom?

Zo ja, wat was het verschil?

Fransvis

Citaat van: Starred op augustus  6, 2005, 08:53:37
Heb je ooit al een keer geprobeerd om zonder centerspeaker te draaien Frans - dus Phantom?

Zo ja, wat was het verschil?

Nee, heb ik niet. Eerlijk gezegd nooit over nagedacht. Wat is daar het voordeel van ?

Natuurlijk wel al eens naar muziek geluisterd in stereo, maar dat bedoel je natuurlijk niet.

Starred

Het voordeel is dat je de center kunt weghalen. Meestal het minst mooie element in het geheel. En als het allemaal een beetje goed uitpakt komen de stemmen meer uit het scherm dan nu (op de hoogte van je frontspeakers), want de center staat toch redelijk onder het scherm.

Fransvis

Citaat van: Starred op augustus  6, 2005, 09:06:26
Het voordeel is dat je de center kunt weghalen. Meestal het minst mooie element in het geheel. En als het allemaal een beetje goed uitpakt komen de stemmen meer uit het scherm dan nu (op de hoogte van je frontspeakers), want de center staat toch redelijk onder het scherm.

Mmm...apart....ik ga straks eens experimenteren. Of ben jij soms op zoek naar een B&W HTM1 ?  >:D ;) ;D

Starred

Citaat van: Fransvis op augustus  6, 2005, 09:12:07
Mmm...apart....ik ga straks eens experimenteren. Of ben jij soms op zoek naar een B&W HTM1 ?  >:D ;) ;D

Nee, maar wel naar een ander scherm. Ik moet een slagje groter hebben dan mijn huidige scherm.

Ben dus nog steeds geinteresseerd in het A-Velvet doek, omdat dat schijnbaar een zeer goede combi vormt met de H78 en omdat dat door Beamax ook geleverd kan worden in electrisch oprolbare variant. Heb jij dit doek nog kunnen vergelijken met andere doeken??

Fransvis

Citaat van: Starred op augustus  6, 2005, 09:15:04
Nee, maar wel naar een ander scherm. Ik moet een slagje groter hebben dan mijn huidige scherm.

Ben dus nog steeds geinteresseerd in het A-Velvet doek, omdat dat schijnbaar een zeer goede combi vormt met de H78 en omdat dat door Beamax ook geleverd kan worden in electrisch oprolbare variant. Heb jij dit doek nog kunnen vergelijken met andere doeken??

Nee, ik heb het niet kunnen vergelijken. En eerlijk gezegd, ben ik na 3 maanden H78 & A-Velvet nog steeds zo enthousiast over de weergave, dat ik nog steeds ieder keer een film kan opzetten en mezelf afvraag 'wat geeft die H78 op dit scherm toch een mooi beeld'.

Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan, ik steek mijn kop niet in het zand hoor.  ;) ;D

Fransvis

Voor degenen die geinteresseerd zijn in de stoelen in mijn bios. Vrijwel identieke model staat nu te koop bij Cinedream. Het zijn refurbished modellen en de prijs lijkt me erg interessant.

http://www.cinedream.be/products_bioscoopstoelen.shtml