Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Jean Pierre

Citaat van: Durk! op juni 20, 2005, 16:28:25
ook namens mij:

graag!!! ik keek altijd met plezier naar je topic...

En ook namens mij  ;D

Sjors

Citaat van: Durk! op juni 20, 2005, 16:28:25
ook namens mij:

graag!!! ik keek altijd met plezier naar je topic...

Citaat van: Jean Pierre op juni 20, 2005, 17:33:25
En ook namens mij  ;D

En ook namens mij!   :)

Arno P

Jimmy Conway

Hallo Frans,
Als eerste complimenten met je geweldig theatre.

Gezien er bij mij ook een ht in de planning zit (jammergenoeg niet zoveel ruimte als jij  :'()
heb ik nog een heleboel vragen:

1. Wat is het hoogte verschil tussen de voorste rij stoelen en de achterste rij stoelen,
    ofwel het hoogteverschil tussen de podia ?
2. Wat is de afmeting van de stoelen breedte x diepte x hoogte ?
3. Wat is de afstand van achterkant voorste rij stoelen tot de achterkant van de achterste rij stoelen ?
4. Met welke afmeting/lengte schroeven/bouten heb je de stoelen vastgezet.

Met vriendelijke groet,
Jimmy C.

Fransvis

Citaat van: Jimmy Conway op juni 21, 2005, 14:49:27
Hallo Frans,
Als eerste complimenten met je geweldig theatre.

Gezien er bij mij ook een ht in de planning zit (jammergenoeg niet zoveel ruimte als jij  :'()
heb ik nog een heleboel vragen:

1. Wat is het hoogte verschil tussen de voorste rij stoelen en de achterste rij stoelen,
    ofwel het hoogteverschil tussen de podia ?
2. Wat is de afmeting van de stoelen breedte x diepte x hoogte ?
3. Wat is de afstand van achterkant voorste rij stoelen tot de achterkant van de achterste rij stoelen ?
4. Met welke afmeting/lengte schroeven/bouten heb je de stoelen vastgezet.

Met vriendelijke groet,
Jimmy C.

Hi Jimmy C.

Thanks voor de feedback. Wat betreft je vragen :

1. 15cm
2. De enkele stoelen : 67x77x90cm (voorste rij). Dubbele stoelen 125x77x90cm per 2 (achterste rij)
3. 136cm
4. Dat zijn 10cm bouten. Moet ik er wel bij vermelden dat ik op de voorste rij een extra stuk OSB eronder heb gelegd en op de achterste rij een extra balk precies onder de stoel waar de bouten bevestigd moeten worden. De bouten alleen maar in 1 laag OSB plaat vastschroeven lijkt me te weinig.

Ruimte hoeft absoluut geen probleem te zijn, kijk ook eens naar de theater van Arno. Ook 7 stoelen !!  ;)

Frans

Jimmy Conway

Heel erg bedankt,
Hele nuttige informatie voor mijn ontwerp.

Mooie website heb je ook trouwens.
En een mooi huis....  Geluksvogel  :)

Groeten,
Jimmy C.

Fransvis

Citaat van: Jimmy Conway op juni 21, 2005, 16:36:51
Heel erg bedankt,
Hele nuttige informatie voor mijn ontwerp.

Mooie website heb je ook trouwens.
En een mooi huis....  Geluksvogel  :)

Groeten,
Jimmy C.

Thanks.

Ik woon trouwens maar in een deel van het huis. Bestaat uit 4 woningen. Maar goed, ons deel is toch al zo'n 450m2  ;)

dmeerpa

Citaat van: Fransvis op juni 19, 2005, 10:44:39
Afgelopen vrijdag even een ritje Antwerpen gedaan naar Cinedream. Daar heb ik eindelijk mijn dvd speler kunnen ophalen, Marantz DV9500. Helaas vanwege het uitblijven van de DV7600 en het bericht dat het nog weleens tot augustus zou kunnen duren, kon ik niet meer wachten en besloot ik maar voor zijn grotere broer te gaan. Een stuk ongeduld speelt ook een belangrijke rol... ;)

Thuisgekomen, heb ik eerst even de welbekende doos van Marantz bewonderd....

Had je nog even geduld had kon je vandaag de DV 7600 aankopen in Brugge voor 799, was toch 1200 Euro gespaard geweest.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, Ugoos AM6B met CoreElec
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+, SVS PC-2000 Pro
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Arno P

Citaat van: dmeerpa op juni 24, 2005, 20:22:46
Had je nog even geduld had kon je vandaag de DV 7600 aankopen in Brugge voor 799, was toch 1200 Euro gespaard geweest.

Liever niet want dan hadden wij vorig weekend naar de neo neuo (of hoe heet dat ding) moeten kijken... ;D ;)

Jimmy Conway

Die Themscene verdient toch wel zo'n mooie dvd speler.

Fransvis

Citaat van: dmeerpa op juni 24, 2005, 20:22:46

Het verschil is 1000 euro....want de DV9500 is nl. 1000 euro.... ;)

laserlord

... vergeet ook niet het verschil tussen de DV7600 en de DV9500:

9500 heeft:
- koperen chassis (is echt gebouuwd als een tank)
- 216 Mhz / 14 bit video verwerking (216 Mhz / 12 bit voor 7600)
- ultieme audioprestaties
...

Volgens mij is hij echt z'n centjes waard. Uiteraard zit hij in de hogere budgetcategorie dus ik ben wel blij dat Marantz eindelijk ook in het lagere segment HDMI aanbiedt.

Nicolas

myself

vooral het gebruik van je DLP doet eer aan het beeldweergave. Erg scherp beeld op zo'n groot scherm
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Fransvis

Citaat van: myself op juni 27, 2005, 00:54:33
vooral het gebruik van je DLP doet eer aan het beeldweergave. Erg scherp beeld op zo'n groot scherm

Thanks... ;)
Leuk je even ontmoet te hebben in Kelmond. Btw....hoe bevalt het nieuwe speeltje...? Had al gezocht naar een topic erover, maar die heb je nog niet.

myself

Citaat van: Fransvis op juni 27, 2005, 08:16:20
Thanks... ;)
Leuk je even ontmoet te hebben in Kelmond. Btw....hoe bevalt het nieuwe speeltje...? Had al gezocht naar een topic erover, maar die heb je nog niet.
was een mooi theater. wat ik je al zei is dat ik de kleurstelling mooi vond. Mooie sfeer en je beamer is net een plasma scherm.

en mijn Arcam CD33. geweldig apparaat ! veel meer authoriteit bij het spelen van CD's. meer en strakkere bas en meer ruimtelijkheid. dat wordt weer nog meer genieten van mijn CD collectie. en verder....... ik post mijn aanwinsten bijna nooit.... is niet echt mijn ding. Ik pas alleen mijn signature aan  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

molle

Ha Marcel is langs geweest in de Kelmond. Heeft die weer het geluk gehad ;D Toffe peer die man ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Fransvis

Citaat van: molle op juni 27, 2005, 23:52:00
Ha Marcel is langs geweest in de Kelmond. Heeft die weer het geluk gehad ;D Toffe peer die man ;)

Marcel kwam een speelgoedje ophalen in Kelmond....en dus heb ik hem even de theater ingesleurd....maar hij had er geen spijt van... >:D

molle

Ha dan zal hij er nu wel mooi over aan het dromen zijn :o
Hij vond men SVS ook wel een leuk speelgoedje verleden maandag.
En vorige zondag heb ik de gelegenheid gehad bij hem langs te gaan. Mooie apparatuur heeft die man staan. ;)
Mischien ook een beetje een spijtige ruimte dat hij nu heeft. Eigenlijk net hetzelfde probleem dat ik nu heb. Te hoog en te groot :'(
Zet die apparatuur in een dedic. room en het zal geweldig klinken :) Geloof me.
En ook een prachtige plasma vond ik. O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

myself

leuk om te horen  ;) ;D
en mijn nieuwe CD speler speelt wel erg mooi ja  8)

en dat met die ruimtes met SVS's..... daar moest ik maar niet meer inkomen  ;) ik zou nog eens gaan overwegen er een aan te gaan schaffen  ;D

Maar voor mij is een dedicated HT waarschijnlijk erg toekomstmuziek, maar nu ik er al een paar gezien heb...... wat het eigenlijk echt afmaakt is niet alleen die biosstoelen, maar eigenlijk nog veel meer het fraaie zachte tapijt op de vloer. Dat geeft je echt het idee dat je in een knusse omgeving een heerlijke film zit te kijken.  8)

Maar jullie hebben beide veel geluk hoor dat je zo'n mooie projector hebt met zo'n BIG screen en een heerlijke SVS. Dan is mijn RELletje toch wel erg mager  ;)

molle

Speelt je Rel nu niet beter met die andere kabel, Marcel?

Hoop dat ik ooit eens in de buurt van het Kelmond te kunnen passeren ;D

Vind het echt prachtig O0

Fransvis

Speciaal voor Starred....

Starred

Thanks Frans!
Maar in dit geval gebruik je toch ook lensshift? Zelfs maximaal volgens mij.
Ik neem tenminste aan (op basis van de gebruiksaanwijzing van de projector) dat het beeld niet nog lager geprojecteerd kan worden??

Fransvis

Citaat van: Starred op juni 28, 2005, 10:03:20
Thanks Frans!
Maar in dit geval gebruik je toch ook lensshift? Zelfs maximaal volgens mij.
Ik neem tenminste aan (op basis van de gebruiksaanwijzing van de projector) dat het beeld niet nog lager geprojecteerd kan worden??

Yep...inderdaad maximaal lensshift....(zie plaatje uit handleiding)

Starred

Balen, dan moet de projector best laag (te laag) hangen in mijn geval

Fransvis

Citaat van: Starred op juni 28, 2005, 13:30:00
Balen, dan moet de projector best laag (te laag) hangen in mijn geval

Mmm....vervelend...misschien een overweging waard om het in een tafel te integreren ?