Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Jan-Willem

I love my S8 :-)

Fransvis

Citaat van: Jan-Willem op mei 23, 2005, 22:04:38
Hey Frans,

Met wat heb je die fan's vastgezet? het ziet er namelijk uit als pur maar de kleur is grijs.. is dit iets speciaals's?

Jan-Willem

Zou ik eens aan Wim moeten vragen. Ik dacht ook pur.... ???

Movievault

volgens mij is dat PUR schuim
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Sjors

Citaat van: FrankG op mei 23, 2005, 22:30:08
volgens mij is dat PUR schuim

ja pur.. purschuim.. in de bouw zegen we vaak Pur     net als Peut voor terpentine  :)

Het zal wel een variant zijn die erg goed bevestigd.. ik wacht de uitspraak van Frans wel af  8)

Groet, Sjors

camaro

goede avond allemaal,

ik heb twee antwoorden voor de vele vragen.

antwoord 1 is dat de kabeltje's aan de achterzijde van de ht bijna niet vast te zetten zijn daar het hier om gips betreft.
als ik deze in buis had gedaan dan had ik deze om de 10 cm moeten vast zetten met vrij grove beugels en dan ziet het helemaal niet meer uit.
tevens was het probleem dat dit er later in is gekomen anders hadden we houten platen achter het gips gezet waar we dan alles op hadden kunnen vastzetten.

antwoord 2 het is inderdaad een soort pur alleen deze heeft het voordeel dat hij aan de binnenkant elastische blijft wat als voordeel natuurlijk met zich meebrengt dat hij bepaalde trillingen opvangt.
heb er ook even naar moeten zoeken maar vondt het spul uiteindelijk in duitsland ;D ;D

ik hoop dat de vragen beantwoord zijn en dat frans nu inderdaad kan gaan genieten van zijn HT :D :D :D

nu nog even wachten en dan kan ik over een halfjaartje aan de mijne beginnen

camaro

Fransvis

Citaat van: camaro op mei 23, 2005, 23:49:43

ik hoop dat de vragen beantwoord zijn en dat frans nu inderdaad kan gaan genieten van zijn HT :D :D :D

camaro

Dat zal zeker lukken, Wim. We zijn benieuwd naar je topic. Hoe gaat je bios heten ? Pontiac Theater ?  ;)

Sjors

Citaat van: camaro op mei 23, 2005, 23:49:43
goede avond allemaal,

ik heb twee antwoorden voor de vele vragen.

antwoord 1 is dat de kabeltje's aan de achterzijde van de ht bijna niet vast te zetten zijn daar het hier om gips betreft.
als ik deze in buis had gedaan dan had ik deze om de 10 cm moeten vast zetten met vrij grove beugels en dan ziet het helemaal niet meer uit.
tevens was het probleem dat dit er later in is gekomen anders hadden we houten platen achter het gips gezet waar we dan alles op hadden kunnen vastzetten.

antwoord 2 het is inderdaad een soort pur alleen deze heeft het voordeel dat hij aan de binnenkant elastische blijft wat als voordeel natuurlijk met zich meebrengt dat hij bepaalde trillingen opvangt.
heb er ook even naar moeten zoeken maar vondt het spul uiteindelijk in duitsland ;D ;D

camaro

Antwoord 1 = duidelijk  ;)

antwoord 2 = dat dacht ik al! het is typisch Duits gewoon  8)

Citaat van: Fransvis op mei 24, 2005, 00:01:58
Dat zal zeker lukken, Wim. We zijn benieuwd naar je topic. Hoe gaat je bios heten ? Pontiac Theater ?  ;)

Wim drives a Pontiac?  :)

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei 24, 2005, 00:27:35

Wim drives a Pontiac?  :)

Noooooooooo........een Camaro....daarom vond ik de Pontiac Theater een leuke naam...

Movievault

Frans, 2 vraagjes.

Heb je geen last van de lichte kleuren zoals de vloer en de wanden bij projectie? of wordt het toch echt donker?

Ik zie dat je de SVS helemaal in de hoek hebt staan, is dat wel de goeie plaats voor hem?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Fransvis

Citaat van: FrankG op mei 24, 2005, 08:32:21
Frans, 2 vraagjes.

Heb je geen last van de lichte kleuren zoals de vloer en de wanden bij projectie? of wordt het toch echt donker?

Frank.....nee...het is absoluut helemaal donker als ik film kijk. Erg prettig. Vooraf maakte ik me zorgen over de zijwanden...maar ik ben zeer tevreden over het resultaat.  8)

Citaat van: FrankG op mei 24, 2005, 08:32:21
Ik zie dat je de SVS helemaal in de hoek hebt staan, is dat wel de goeie plaats voor hem?

Volgens het boekje van SVS was dat de meest optimale plaats. En ik heb Arno op bezoek gehad om de sub te calibreren....en die bevestigde de optimale plaatsing van de sub.

Uit de handleiding :
Location. They say it's ALL about location right? It's the same with setting up your subwoofer. So, where to put it? Go for a corner if you can, and avoid putting your sub where it might adjoin large open areas. Studies have shown that the deepest and flattest bass response is typically attained when a subwoofer is placed within a few feet of one of your home theater's corners. The upright configuration of SV Subwoofers makes this easy. Whether you put the sub in front or to the rear of your seating area makes surprisingly little difference. Deep home theater bass, like that from Dolby Digital (DD) "5.1 channel" DVDs and Laserdiscs is nondirectional. You can't tell where it is coming from, even though you can hear, and feel it.

Movievault

Kleurstelling in je HT is zeer geslaag  ;D

Heeft Arno dat met een RTA meting gedaan?
Heb je daar geen last van staande golven, of kwam dat juist zo uit?

Fransvis

Citaat van: FrankG op mei 24, 2005, 08:48:41
Kleurstelling in je HT is zeer geslaag  ;D

Heeft Arno dat met een RTA meting gedaan?
Heb je daar geen last van staande golven, of kwam dat juist zo uit?

Ik weet niet of dat een RTA meting heet. Misschien kan Arno dit beter toelichten.

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei 24, 2005, 08:19:28
Noooooooooo........een Camaro....daarom vond ik de Pontiac Theater een leuke naam...
\
Ah op die manier  ;D :)

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei 24, 2005, 11:10:43
\
Ah op die manier  ;D :)

Kijken of we Wim op de kast krijgen... ;)

Arno P

Citaat van: Fransvis op mei 24, 2005, 09:13:29
Ik weet niet of dat een RTA meting heet. Misschien kan Arno dit beter toelichten.

De plaatsing kan altijd beter, maar er is om te beginnen uitgegaan van het SVS advies en de pijnlijke waarheid dat je altijd "last" zult krijgen van de ruimte....dan op de koop toe maar wat extra energie van de hoekplaatsing (bijkomend voordeel dat dit ook nog de voorkeursplek was). De metingen zijn gedaan als beschreven in onderstaande link zonder het BFD stuk erbij aangezien de Ultra zelf al 1 parametrische EQ pool aan boord heeft en we het hiermee al heel goed konden redden   ;)

Fransvis

Citaat van: Arno P op mei 24, 2005, 19:06:22
De plaatsing kan altijd beter, maar er is om te beginnen uitgegaan van het SVS advies en de pijnlijke waarheid dat je altijd "last" zult krijgen van de ruimte....dan op de koop toe maar wat extra energie van de hoekplaatsing (bijkomend voordeel dat dit ook nog de voorkeursplek was). De metingen zijn gedaan als beschreven in onderstaande link zonder het BFD stuk erbij aangezien de Ultra zelf al 1 parametrische EQ pool aan boord heeft en we het hiermee al heel goed konden redden   ;)

;)

SiR-ROUND

Djezus, wat een gave bios en wat een retestrakke applet voor de plaatjes...

Chapeau!

Walter_PPK

Idd mooie flash fotoviewer zeg!
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Xander

Fransvis,

Je hebt PM!

Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Fransvis

Weet iemand toevallig welk merk en type Speakerkabel dit is ? Is het Oehlbach ?
En weet iemand toevallig ook een link naar dit specifieke type ? Ik wil het nl. verkopen.

Sjors

Citaat van: Fransvis op juni  3, 2005, 11:08:50
Weet iemand toevallig welk merk en type Speakerkabel dit is ? Is het Oehlbach ?
En weet iemand toevallig ook een link naar dit specifieke type ? Ik wil het nl. verkopen.

Geen idee Frans... waar heb je het vandaan?

Fransvis

Citaat van: Sjors op juni  3, 2005, 13:18:11
Geen idee Frans... waar heb je het vandaan?

Werd ooit gebruikt toen ik in mijn vorige huis de complete installatie bij een hifi bedrijf gekocht had. Kabel werd ook door hun geleverd. Maar het bedrijf bestaat niet meer en ik kan niet meer achterhalen waar de eigenaar zit.

Nu wil weten wat voor kabel het is....om eventueel te verkopen. Weet wel dat ik er toen een vermogen voor betaald heb.

Sjors

Citaat van: Fransvis op juni  3, 2005, 14:18:31
Werd ooit gebruikt toen ik in mijn vorige huis de complete installatie bij een hifi bedrijf gekocht had. Kabel werd ook door hun geleverd. Maar het bedrijf bestaat niet meer en ik kan niet meer achterhalen waar de eigenaar zit.

Nu wil weten wat voor kabel het is....om eventueel te verkopen. Weet wel dat ik er toen een vermogen voor betaald heb.

Hmmm... en wat op de foto staat, dat is het enige wat op de kabel staat?  :-\