Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Stress!!!!!

Citaat van: Fransvis op januari 20, 2005, 18:07:13
Mooi Stress!!!!! Ik had je topic al bekeken. Behoorlijke plannen heb je....ik ga het zeker volgen. Hoe zit het met je naam.....is dat gekozen voor de bouw van je HT ?  ;D

Nop. Die kelder komt d'r heus wel. Wordt de huiskamer weer wat leger... Gaan mijn bijna 1000 dvd's eindelijk naar beneden....

Die nick heb ik al zo'n 20 jaar... Stamt nog uit de 27 mc tijd..... ???
En mijn motto: Ik stress??? nee, JIJ stress!!!!!

Stress!!!!!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Fransvis

Vandaag de rest van de stoelen in elkaar gezet en op de plaatsen gezet waar ze moeten komen. De achterste rij komt op een verhoging van 17cm. Die wordt morgen gebouwd, daar zal ik zeker nog wat foto's van nemen. Onder de voorste stoelen zetten we nog voor de zekerheid een stuk OSB plaat. Weet niet of die 18mm plaat genoeg zal zijn.

Fransvis

Verder heb ik al de eerste lamp gemonteerd op een kolom. En dat voor iemand met 2 linker handen.... ::)

Raphie

Frans, je bent er bijna echt heel erg gaaf, ben zo ontzettend benieuwd naar als het klaar is.
JBL PRX Power!

Stress!!!!!

Frans,

ik liet jouw project gisteren zien aan een collega van luchtbehandeling en die zette gelijk zijn vraagtekens bij jouw aanblaas en afzuiging van de lucht in je HT. Volgens zijn zeggen gaat de ingeblazen lucht na ongeveer een meter alweer afbuigen naar je afzuiging. Op mijn vraag hoe ik dat beter kon doen was zijn antwoord: simpel! Aanblaas schuin tegenover afzuiging...

Misschien heb je hier nog wat aan.

Ik heb trouwens net je foto van de stoelopstelling zitten bewonderen... Wat is de breedte van de achterste rij van buitenkant 1e stoel tot buitenkant 4e stoel? Dit alvast voor mijn eigen project....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Fransvis

Citaat van: Stress!!!!! op januari 22, 2005, 13:49:13
Frans,

ik liet jouw project gisteren zien aan een collega van luchtbehandeling en die zette gelijk zijn vraagtekens bij jouw aanblaas en afzuiging van de lucht in je HT. Volgens zijn zeggen gaat de ingeblazen lucht na ongeveer een meter alweer afbuigen naar je afzuiging. Op mijn vraag hoe ik dat beter kon doen was zijn antwoord: simpel! Aanblaas schuin tegenover afzuiging...

Misschien heb je hier nog wat aan.

Ik heb trouwens net je foto van de stoelopstelling zitten bewonderen... Wat is de breedte van de achterste rij van buitenkant 1e stoel tot buitenkant 4e stoel? Dit alvast voor mijn eigen project....

Stress....dat is perfect....precies wat ik wilde. En als ik de boel helemaal moet doorluchten, dan gaat de deur open en net tegenover de deur zitten 2 ramen. Dan kan ik het verder helemaal doorluchten. Tuurlijk was het idealer geweest met de gaten tegenover elkaar, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen. En zo is er nog wel een lijst met zaken die ik liever anders had uitgeoverd  ;)

De afstand is iets van 255cm (15 cm tussenruimte).

Fransvis

Vandaag is weer het een en ander gedaan....hier foto's van podium deksel, de constructie met steenwol vulling.

Fransvis

De podium kant en klaar....en de 2e foto met plintjes....

Fransvis

Bouw van de vloerverhoging....

Fransvis

nog even 2 kiekjes voordat de osb plaat erop gaat. De 2 extra balken (rode pijl) voor extra stevigheid en draagkracht voor de stoelen.

Fransvis

Stoelen even op een rijtje gezet om een idee te krijgen.... ;D

Fransvis

Voldoende ruimte voor de 2e rij....80cm beenruimte.... ;) Verder nog een shot van achteren met een stuk podium erbij...

Fransvis

Nog wat closeups....voor het podium nog een extra stuk osb neergelegd voor wat stevigheid.

Bionica

Dat is een mooie opstelling voor de seats, ook lekkere beenruimte(heel belangrijk)
Welk materiaal heb je gebruikt voor je verhoging?

Komt er nog vloerbedekking overheen?

grtz
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Fransvis

Citaat van: Bionica op januari 22, 2005, 16:47:07
Dat is een mooie opstelling voor de seats, ook lekkere beenruimte(heel belangrijk)
Welk materiaal heb je gebruikt voor je verhoging?

grtz

Gewoon vurenhout....boven osb platen...

OscarTango

Frans, ik zou die plint boven het podium weglaten.... op zijn Vlaams : "dat trekt op geen botten".... Voor de rest ziet het er heel mooi uit, de lampen zijn niet echt mijn smaak, maar daar hebben we het al eens over gehad...

We komen net uit de Kinepolis in Hasselt, en volgens mij hebben ze daar dezelfde stoelen als jij... ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Durk

Iederdaad, die plint moet echt anders...

Voor de rest natuurlijk super...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sjors

Wat voor een plint?

En wil je het voledig gaan bekleden of ook gedeeltelijk schilderen?

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: OscarTango op januari 22, 2005, 17:21:55
Frans, ik zou die plint boven het podium weglaten.... op zijn Vlaams : "dat trekt op geen botten".... Voor de rest ziet het er heel mooi uit, de lampen zijn niet echt mijn smaak, maar daar hebben we het al eens over gehad...

We komen net uit de Kinepolis in Hasselt, en volgens mij hebben ze daar dezelfde stoelen als jij... ;D

Ik zal morgen of maandag wat duidelijke foto's nemen van plint. Ik vind ze wel mooi zo en het idee komt eigenlijk van de het vorige project van GTDesign. Vinden jullie het daar ook geen succes dan (zie foto hieronder) ?

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari 22, 2005, 19:01:28
Wat voor een plint?

En wil je het voledig gaan bekleden of ook gedeeltelijk schilderen?

Groet, Sjors

Sjors, wordt volledig bekleed.

RCD

Hoi Frans

Heb je het podium van de stoelen ook gevuld met glaswol of zand?

Rob

Fransvis

Citaat van: Rob_Dingen op januari 23, 2005, 10:43:17
Hoi Frans

Heb je het podium van de stoelen ook gevuld met glaswol of zand?

Rob

Rob : nee, dat hebben we niet gedaan. Is dat aan te raden ? Ik zag daar niet zo 1-2-3 het voordeel van. Het kan nu nog.

RCD

Hoi Frans

Ik zou dat zeker doen het kan gaan gonzen als je muziek gaat draaien.

Rob

OscarTango

Bij GT loopt de plint over de gehele breedte, bij jou wordt ie onderbroken... ik vind het er echt uitspringen. Maar het is maar een idee...als je het mooi vindt, moet je'm gewoon plaatsen, hoor. Niet dat ik er geen commentaar op zou geven als we nog eens komen kijken, maar daar kun je wel tegen, he  ;D

PS: misschien als de plinten zwart zouden zijn, dat ze niet zo zouden opvallen, maar in de meranti-kleur vallen ze wel op... of dat moet het effect van de flits zijn...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Citaat van: OscarTango op januari 23, 2005, 12:13:46
Bij GT loopt de plint over de gehele breedte, bij jou wordt ie onderbroken... ik vind het er echt uitspringen. Maar het is maar een idee...als je het mooi vindt, moet je'm gewoon plaatsen, hoor. Niet dat ik er geen commentaar op zou geven als we nog eens komen kijken, maar daar kun je wel tegen, he  ;D

PS: misschien als de plinten zwart zouden zijn, dat ze niet zo zouden opvallen, maar in de meranti-kleur vallen ze wel op... of dat moet het effect van de flits zijn...

tja OT...ik zie wel wat je bedoelt. Even afwachten maar. Als vloerbedekking ligt...dan zal het daar iets minder opvallen. En dan komt er ook nog een HTM-1 center te liggen...dan valt het al helemaal niet meer op. Maar ik houd je comments in mijn achterhoofd. Kritiek is altijd welkom....