Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Citaat van: Mark C00len op januari 12, 2005, 16:34:44
Het gaat er inderdaad steeds beter uitzien, gelukkig. :)
Nog even doorwerken en het is genieten geblazen.  >:D O0

Ja dat weet ik wel zeker!

Frans heb je een apparte groep voor je audio of of voor je gehele ruimte?

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari 12, 2005, 18:23:33
Ja dat weet ik wel zeker!

Frans heb je een apparte groep voor je audio of of voor je gehele ruimte?

Groet, Sjors

3 groepen, 1 voor de projector, 1 voor audio en 1 voor verlichting. Misschien een beetje overkill om de pj op een aparte groep te doen, maar ik had hier in mijn (nog oude) huis veel last van tijdens films (flitsen over beeld).

Sjors

Citaat van: Fransvis op januari 12, 2005, 18:43:08
3 groepen, 1 voor de projector, 1 voor audio en 1 voor verlichting. Misschien een beetje overkill om de pj op een aparte groep te doen, maar ik had hier in mijn (nog oude) huis veel last van tijdens films (flitsen over beeld).

Nee vind ik geen overkill als je hier voor de mogelijkheid voor hebt  8) het word er namelijk niet slechter op, speciaal draad of kabel gebruikt voor je audio groep?

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari 12, 2005, 19:22:04
Nee vind ik geen overkill als je hier voor de mogelijkheid voor hebt  8) het word er namelijk niet slechter op, speciaal draad of kabel gebruikt voor je audio groep?

Groet, Sjors

Dat zou ik aan Camaro moeten vragen, die doet bij ons de electra. Of misschien dat hij zelf hierop kan reageren. Je vraagt het niet zonder reden, zijn hier aan te raden kabels voor ?

Arno P

Frans, je werkt hard door hoor... ;)

patrick_vdb

Hi Frans,

Wat heet 'overkill'? Wat betreft de afname zeker wel, of je moet meer dan 10Kw willen trekken maar het doelgericht willen scheiden van apparatuur per groep geeft al snel meerdere groepen. Zelf ga ik waarschijnlijk naar minimaal 4 groepen toe, voor de afname alweer overkill maar ook ik wil bepaalde zaken gescheiden houden. Het licht sluit ik aan op de bestaande groep...dus eigenlijk minimaal 5 ;D

Je kunt inderdaad 'speciale' stroomkabels (van simpel afgeschermt tot exotische varianten) of de standaard bedrading toepassen. Ik zie wel duidelijk heil in afscherming etc maar ga geen exotisch materiaal gebruiken, belangrijk blijft voor mij ook dat het aan de wettelijke eisen blijft voldoen.

Er begint al aardig schot in te komen bij jouw, mooi :D.

mvrg

Patrick

Fransvis

Citaat van: Arno P op januari 12, 2005, 19:48:29
Frans, je werkt hard door hoor... ;)

Arno....dat is door de omstandigheden zo. Normaalgesproken zo het niet kunnen met dit tempo, maar ik zit sinds november 2004 thuis zonder werk. Dus momenteel is het ieder dag hard zoeken en een paar uurtjes klussen maar....

Arno P

Citaat van: Fransvis op januari 12, 2005, 19:55:28
Arno....dat is door de omstandigheden zo. Normaalgesproken zo het niet kunnen met dit tempo, maar ik zit sinds november 2004 thuis zonder werk. Dus momenteel is het ieder dag hard zoeken en een paar uurtjes klussen maar....

Wist ik Frans, ik herken het gevoel....werk zoeken doe je zo goed mogelijk en het HT spul/klussen vervangt geen baan maar geeft je in ieder geval voldoening....
In ieder geval veel succes met het vinden van een nieuwe baan, succes voor je HT heb je niet echt nodig want dat loopt soepel.. ;)

bessiboy

Hoi Fransvis,

dit is de eerste keer dat ik de thread zie en wow het ziet er echt super uit. Dit zijn volgens mij de ideale afmetingen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je enig idee wat je tot nu toe al hebt moeten uitgeven aan ruwe materialen en voor de stroomvoorzieningen zonder werkuren?

Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

Fransvis

Citaat van: bessiboy op januari 13, 2005, 12:27:12
Hoi Fransvis,

dit is de eerste keer dat ik de thread zie en wow het ziet er echt super uit. Dit zijn volgens mij de ideale afmetingen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je enig idee wat je tot nu toe al hebt moeten uitgeven aan ruwe materialen en voor de stroomvoorzieningen zonder werkuren?

Kevin

Lastige vraag. Er zijn bepaalde zaken (aanleg groepen in meterkast) die er eigenlijk bijhoort, maar dit zit in 1 post electra verwerkt. Dus dat kan ik niet meetellen. Wat ik wel heb geteld is verf de kolommen, radiatorpanelen, plinten, osb platen, isofix, gipsplaten, steenwol, metal stutten (frame), stukwerk, electra, plafond, verwarming. Dan zit ik op ongeveer 7000 euro. Er zal nog wel wat bijkomen later zoals podium, verhoging, vloerbedekking, gordijnen. Maar ik weet niet of dat allemaal bij ruwe materialen hoort.

Durk

ach bij jouw is het toch weer een iets ander verhaald omdat de bouw van het ht gelijk wordt meegenomen met de verbouwing van het huis. De kosten zijn daardoor hoger maar worden natuurlijk niet allemaal veroorzaakt door het feit dat in deze ruimte een HT komt. Ik neem aan dat je, als je er bijvoorbeeld een slaapkamer van maakt, ook kosten kwijt bent voor een paar wanden + plafond e.d.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Citaat van: dvanurk op januari 13, 2005, 22:04:10
ach bij jouw is het toch weer een iets ander verhaald omdat de bouw van het ht gelijk wordt meegenomen met de verbouwing van het huis. De kosten zijn daardoor hoger maar worden natuurlijk niet allemaal veroorzaakt door het feit dat in deze ruimte een HT komt. Ik neem aan dat je, als je er bijvoorbeeld een slaapkamer van maakt, ook kosten kwijt bent voor een paar wanden + plafond e.d.

Aan de andere kant, ik heb de HT als ruimte binnen een ruimte gemaakt terwijl ik dat met een slaapkamer niet had hoeven te doen. Ik heb nu een aparte kooiconstructie met gipswanden gemaakt etc.

Durk

In dat geval lijken miij de genoemde kosten echt in verband te staan met het bouwen van een ht...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

camaro

om op de vraag terug te komen van of er een bepaalde soort bedrading wordt gebruikt tbv de stroom, dan kan ik alleen zeggen neen.
dit omdat het totaal niets uitmaakt wat je gebruikt voor stroom als het maar minimaal 2,5 qmm is waar je maximaal 16 amp over kunt trekken per groep, en dat ze op een aparte aardlek zitten. :P
wil je overspanning tegen gaan op je groepen dan moet je overspannings beveiligers gaan gebruiken en deze zijn niet echt goedkoop. ???
gemiddeld moet je dan per wcd =/- 50 tot 100 euro per stuk tellen.
als je dan een 10 of 20 tal wcd 's hebt zitten loopt deze post natuurlijk behoorlijk op. :-\ :-\

hopende jullie vraag te hebben beantwoord.

m.vr.gr. wim

Sjors

Citaat van: camaro op januari 18, 2005, 21:13:00
om op de vraag terug te komen van of er een bepaalde soort bedrading wordt gebruikt tbv de stroom, dan kan ik alleen zeggen neen.
dit omdat het totaal niets uitmaakt wat je gebruikt voor stroom als het maar minimaal 2,5 qmm is waar je maximaal 16 amp over kunt trekken per groep

Hier zijn de meningen over verdeelt  ;) Er zijn mensen die wel degelijk verschil horen! maar ik ga hier verder niet op in.

Groet, Sjors

camaro

sjors hoe bedoel je t verschil horen????????
we hebben t hier over de stroom toevoer naar je app.
en niet de bekabeling betreffende de speakers.

m.vr.gr wim ;) ;) ;)

Rappie

Citaat van: camaro op januari 19, 2005, 20:55:22
we hebben t hier over de stroom toevoer naar je app.
en niet de bekabeling betreffende de speakers.

m.vr.gr wim ;) ;) ;)
Sjors zei het goed, er zijn mensen die dat horen, maar daar moet je volgens mij wel high end appartuur voor hebben. En dan is nog maar de vraag of je het ook beter vind klinken etc. in je HT omgeving. Dus maak je er maar niet druk om en maak er maar een mooi HTtje van. ;)
Eigenaar van Paulthé

OscarTango

Ja, schei uit met discussieren en ga verven, kabels trekken, stoelen installeren.... chop-chop.... ;D

Heb je nog nieuwe foto's van eventuele vorderingen, Frans ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Citaat van: OscarTango op januari 20, 2005, 00:01:59
Heb je nog nieuwe foto's van eventuele vorderingen, Frans ?

Ik weet niet of ik met ieder kleinigheidje een foto met verhaal moet plaatsen. Maar er zijn kleine vorderingen....afgelopen dagen de wanden 2x geverfd...verder de kasten om de verwarmingen gedaan...en weer teruggezet. Gisteren lampjes gehaald voor de kolommen....misschien kan ik er straks 1 monteren....

Fransvis

Gisteren nog wat aanpassingen gedaan aan de leuningen van de stoelen (met dank aan Camaro). Vanochtend de eerste dubbelaar in elkaar gezet. Morgen wordt podium voor onder scherm afgeleverd + materiaal voor vloerverhoging. Daar wordt zaterdag aan gewerkt. Dus het zou wel zo prettig zijn om de stoelen klaar te hebben zodat we de plaatsen kunnen bepalen. Voorste rij komt op 3m85cm denk ik....volgens de formule schermbreedte x 1,5 of schermbreedte x 2,0. Ik heb het gemiddelde maar genomen. Breedte x 1,75 = 2,20 x 1,75. Straks even zien hoe dat zit. Hier de foto's van de eerste stoel die ik in elkaar heb gezet. Nou ik kan wel zeggen dat het heerlijk slaapt...zzzzzz..zzzzz.....zzzz...ehhh zit....

Sjors

Waauw die zien er als nieuw uit   8)  en ik zie dat jullie ook een 'lampenier'  hebben, wist niet dat ze meerdere vestegingen hadden (behalve in de amersfoortste binnen stad  :)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari 20, 2005, 12:32:11
Waauw die zien er als nieuw uit   8)  en ik zie dat jullie ook een 'lampenier'  hebben, wist niet dat ze meerdere vestegingen hadden (behalve in de amersfoortste binnen stad  :)

Groet, Sjors

Yep...de lampenier is zelfs tot in Limburg doorgedrongen.... ;D

Ze hebben momenteel interessanten aanbiedingen....als je lampen zoekt...zou ik eens gaan neuzen....of op hun site...

Sjors

Citaat van: Fransvis op januari 20, 2005, 12:44:26
Yep...de lampenier is zelfs tot in Limburg doorgedrongen.... ;D

Ze hebben momenteel interessanten aanbiedingen....als je lampen zoekt...zou ik eens gaan neuzen....of op hun site...

Onze vest gaat verhuizen naar een ander deel van de amersfoortse binnenstad en ze hebben heel veel kortingen!! heb er vorige week donderdag een mooie bureulamp gehaald zit een vergrootglas in met een tl handig voor soldeer werk en ander pruts dingetjes

van 259€ voor 79€ !! ik dacht inpakken en wegwezen.

Groet, Sjors

Stress!!!!!

Wow!
Dat waren dan ff 24 pagina's doorspitten met Frans zijn verhaal....
Maar ik ben aan het einde beland.  ;) Ik vind het er werkelijk heel erg mooi uitzien.
Ben echt benieuwd naar het verloop van deze bouw.
Ik doe er in ieder geval aardig inspiratie van op voor mijn eigen project...

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Fransvis

Citaat van: Stress!!!!! op januari 20, 2005, 17:08:03
Wow!
Dat waren dan ff 24 pagina's doorspitten met Frans zijn verhaal....
Maar ik ben aan het einde beland.  ;) Ik vind het er werkelijk heel erg mooi uitzien.
Ben echt benieuwd naar het verloop van deze bouw.
Ik doe er in ieder geval aardig inspiratie van op voor mijn eigen project...

Mooi Stress!!!!! Ik had je topic al bekeken. Behoorlijke plannen heb je....ik ga het zeker volgen. Hoe zit het met je naam.....is dat gekozen voor de bouw van je HT ?  ;D