Jean Michel Jarre

Gestart door Dreamer, september 16, 2004, 18:33:46

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Muziekfreak

Super concert live in china. De man teert nogwel een beetje voort op zijn oldies maar erg mooi in een nieuw jasje gestoken. Eveneens live in moskou een aanrader...AERO vind ik persoonlijk tegenvallen met dat oog  :-\

Over aparte instrumenten gesproken de laserharp is erook zo'n een  8)

Erik

Ik heb ene hele zooi dvds van de goede man. Waaronder vhs banden die vermoed ik door iemand anders op dvd zijn gezet. Maar zo oud als ze zijn voor mij zijn dat nog steeds de beste (houston, destination docklands enzo)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sjors

Citaat van: Erik op juli 21, 2005, 21:42:55
(houston, destination docklands enzo)

Houston heb ik op CD, idd een CD waar naar ik graag mag luisteren  :)

Erik

Citaat van: Sjors op juli 21, 2005, 21:50:50
Houston heb ik op CD, idd een CD waar naar ik graag mag luisteren  :)
En denk er nou eens beeld bij, om je vingers bij af te likken ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sjors

Citaat van: Erik op juli 21, 2005, 21:53:06
En denk er nou eens beeld bij, om je vingers bij af te likken ;)

... Me want's it  ::)  :'(

AleSyS

Hierbij een stuke waarom er geen DVD is van Millenium Concert:

The Twelve Dreams of the Sun

Jean-Michel was invited to hold a concert celebrating the New Millennium on the Giza pyramids at Egypt starting from 31st December 1999 continuing over night to 1st January 2000. 120,000 people attended the event, from which an official DVD release was planned but terminated due to problems at the concert.

Tracklisting

* The Legend
    * Bells
    * Je Me Souviens
    * Dream 1: The Rock
    * Miss Moon
    * Oxygene 2
    * Dream 2: The House
    * Chronologie 6
    * Dream 3: The Tree
    * Equinoxe 7
    * Magnetic Fields 2
    * Dream 4: The Boat
    * Millions of Stars
    * Dream 5: The Flesh
    * Souvenir of China
    * Oxygene 10
    * Dream 6: The Voice
    * Oum Kalsoum tribute
    * Dream 7: The Sky
    * Hey Gagarin
    * Gloria
    * Millennium Countdown
    * C'est La Vie
    * Salma Ya Salama
    * Dream 9: The Bell
    * Equinoxe 4
    * Dream 10: The Snow
    * Oxygene 4
    * Tout est Bleu
    * Dream 11: The Blood
    * Evolutions
    * Oxygene 12
    * Dream 12: The Gate
    * Give Me A Sign
    * Oxygene 8
    * Band in the Rain
    * Rendez-vous 2
    * Ethnicolor
    * Oxygene 7
    * C'est La Vie
    * The Sun
    * Hey Gagarin
    * Eldorado

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Twelve_Dreams_of_the_Sun

ThomasBelgium

Het beste concert dat ik ooit van de man zag was het concert in Parijs nac de 200e verjaardag van de Franse Revolutie. Als dat oout op dvd uitkomt: ASAP bestellen!

Ook niet onaardig is het concert uit Moscow, dat wel op dvd uit is (maar niet makkelijk te vinden)...

Sjors

Citaat van: ThomasBelgium op november  9, 2005, 11:17:50
Het beste concert dat ik ooit van de man zag was het concert in Parijs nac de 200e verjaardag van de Franse Revolutie. Als dat oout op dvd uitkomt: ASAP bestellen!

Ook niet onaardig is het concert uit Moscow, dat wel op dvd uit is (maar niet makkelijk te vinden)...

Kijk dat moet je maar weten! dat houd ik dus in de gaten. naar het Concert's of Moscow ben inderdaad al een poos op zoek  :

Groet, Sjors

Ettepet

De dvd met het concert van JMJ in Moskou is geen hoogtepunt in de categorie 'live-registraties' vind ik.  Kijk even op Amazon wat anderen ervan vinden, dat geeft meestal een aardige indruk in geval van twijfel. ;)

Sjors

Citaat van: Ettepet op november  9, 2005, 11:49:29
De dvd met het concert van JMJ in Moskou is geen hoogtepunt in de categorie 'live-registraties' vind ik.  Kijk even op Amazon wat anderen ervan vinden, dat geeft meestal een aardige indruk in geval van twijfel. ;)

Thanks  :)

Groet, Sjors

de blauwe lucht

dit is zijn nieuwe dvd
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

de blauwe lucht

deze prijzen zijn wel van de groothandel.
en niet de winkel prijs
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

Paul1967

Citaat van: de blauwe lucht op november 26, 2005, 07:50:23
dit is zijn nieuwe dvd

Zijn nieuwe dvd Live in Polen vind ik echt tegenvallen. Heb hem gezien en wat staat die JMJ er ongeïnteresseerd als een houten klaas bij zeg. Zo nu en dan gaan zijn armen klappend de lucht in en brabbeld ie wat onverstaanbaars. Zeker geen live hoogstandje deze dvd en vele malen slechter dan zijn eerder dit jaar uitgebrachte dvd. Ook wat geluid en beeldweergave betreft blijft hij dik achter.

papaleo

Citaat van: ht-kabouter op december 28, 2005, 17:32:00
Zijn nieuwe dvd Live in Polen vind ik echt tegenvallen. Heb hem gezien en wat staat die JMJ er ongeïnteresseerd als een houten klaas bij zeg. Zo nu en dan gaan zijn armen klappend de lucht in en brabbeld ie wat onverstaanbaars. Zeker geen live hoogstandje deze dvd en vele malen slechter dan zijn eerder dit jaar uitgebrachte dvd. Ook wat geluid en beeldweergave betreft blijft hij dik achter.

Oohh...vandaar...

Dit was mijn kennismaking met JMJ,ik had hiervoor eigenlijk nog nooit iets van hem gezien/gehoord,ik kon er niet koud of warm van worden...wat een dooie...toont totaal geen interesse van wat die ten gehoore brengt en was(lees DVD terug gebracht)zeker niet te spreken over de beeld/geluidskwaliteit.

Ik denk dat ik eens wat ouder materiaal van JMJ gaat bekijken/beluisteren....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sjors

Citaat van: papaleo op december 28, 2005, 17:47:51
Oohh...vandaar...

Dit was mijn kennismaking met JMJ,ik had hiervoor eigenlijk nog nooit iets van hem gezien/gehoord,ik kon er niet koud of warm van worden...wat een dooie...toont totaal geen interesse van wat die ten gehoore brengt en was(lees DVD terug gebracht)zeker niet te spreken over de beeld/geluidskwaliteit.

Ik denk dat ik eens wat ouder materiaal van JMJ gaat bekijken/beluisteren....

Doe dat ALSJEBLIEFT!!  :o :o  want die man is keigoed! eerlijk waar, hij loopt al heel wat langer mee als ik (ben zelf 20) en ken al zijn muziek, van zijn eerste nummer's tot de laatst uitgebrachte. (albums: Oxygene, Equinox, Magnetic Fields, Zoolook, enz..)  die moet je zeker ook eens beluisteren. ook "Waiting for Coustau" is erg goed  8)

Groet, Sjors

Erik

Sjors snapt het tenminste. Zijn eerste werk is geweldig concert in china, concert in houston, destinaton docklands enzo.
Beeld is niet zo geweldig natuurlijk maar een sfeertje dat het oproept.
- Winston Churchill

ChrisV

lang geleden was JMJ mijn favoriete artiest. Inmiddels is het alweer jaren geleden dat ik iets van hem geluisterd heb. Veel heb ik teveel gehoord om nog leuk te vinden, het kon mij niet meer boeien.

Wat mij betreft is het nadeel van deze muziektak, dat:
a. alles geprogrammeerd kan worden. Het gaat al gauw meer om het programmeren dan om het bespelen van een instrument.
b. vaak duidelijk te horen is dat de gebruikte techniek snel achterhaald is.
c. veel musici neigen naar bombastische stukken: men wil te veel tegelijk. JMJ is hier wel in de regel een positieve uitzondering op.

Nu ik al deze enthousiaste reacties lees, moet ik misschien toch maar weer eens de cd's afstoffen en gaan luisteren... ;D

Paul1967

Ben ook niet eeen echte JMJ fan hoor. Heb alleen zijn eerste drie c.d's geremastered (Oxygene, Equinox en Les chants de magnetics). Daarna kwam Zoolook met die rare stemsampletjes en ben ik toendertijd afgehaakt.
Van zijn live werk heb ik de cd Concerts in China en de dvd live in China (Beiïng) welke eerder dit jaar uitkwam.

Richi

En dan te bedenken dat ik Zoolook wel een van zijn beste werken vind. ;D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

ChrisV

Zoolook is idd weird. ::) Laatste cd die ik had was Chronology. Zitten een paar aardige nummers op. Origineel is hij in ieder geval wel. 

Erik

zoolook is even wennen, maar vind ik nu geweldig :)
- Winston Churchill

Sjors

Citaat van: Erik op december 30, 2005, 21:06:06
zoolook is even wennen, maar vind ik nu geweldig :)

Is i ook Erik  :)

Groet, Sjors

Tadream

De beste concerten zijn m.i. nog niet op DVD, dat zijn: Concerts in China uit (geloof ik) '81
en daarvoor nog op Place de la Concorde.
Daar zie je hem tenminste nog enigszins echt spelen met de juiste instrumenten. :-)
Sowieso zijn van al die electronische muziekartiesten nog geen goede DVDs, want het
beste hebben ze in de jaren 70 gedaan en daarvan vinden ze de kwaliteit waarschijnlijk
te slecht om uit te brengen. Terwijl dat nou juist het beste materiaal is...tja het leven valt
niet mee. :-)
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

asterduc

ik denk dat dit allemaal zeer persoonlijk is.

Vroeger luisterde ik zeer graag naar JMJ.
Heb onlangs zijn DVD + CD Jarre in China gekocht en heb daar toch wel spijt van.

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102