Jean Michel Jarre

Gestart door Dreamer, september 16, 2004, 18:33:46

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Beeld was erg de moeite zou ik een 7 a 8 geven, maar hij is niet zo scherp als bv de dvd van spiderman.
Optreden is wel imposant en zeker de moeite.
Geluid was soms voldoende, soms out of sync en soms golfde het, cijfer 6.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eduard

Gisteren bij de MM gehaald.

Hij is erg gaaf.

AleSyS

Ik hoop nog steeds dat de het Millenium Concert in Egypte van JMJ uit gaat komen op DVD :)

PaulB.

Citaat van: AleSyS op december 11, 2004, 09:21:07
Ik hoop nog steeds dat de het Millenium Concert in Egypte van JMJ uit gaat komen op DVD :)
Hi,

Ik kan me vergissen maar volgens mij is die nou juist wel uit op dvd, vind alleen die show niet echt super.

Wat me nu wel opvalt is dat "the concert in China" blijkbaar uitkomt op dvd,
alleen staat op de ene site "release 6-12-2004"(hier) en op een andere site staat "release 07-03-2005(hier).
Weet iemand hier meer van??

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Marcel_T.

Volgens AudioVision komt ie op 6-12 in Duitsland uit (Live in Beijing).
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

AleSyS

Citaat van: PaulB. op december 11, 2004, 10:28:09

Hi,

Ik kan me vergissen maar volgens mij is die nou juist wel uit op dvd, vind alleen die show niet echt super.

Wat me nu wel opvalt is dat "the concert in China" blijkbaar uitkomt op dvd,
alleen staat op de ene site "release 6-12-2004"(hier) en op een andere site staat "release 07-03-2005(hier).
Weet iemand hier meer van??

MvrGr. Paul

Heb je dan misschien een link voor me? Want bij www.play.com kan ik um iig niet vinden?

PaulB.

Citaat van: AleSyS op december 11, 2004, 23:59:58

Heb je dan misschien een link voor me? Want bij www.play.com kan ik um iig niet vinden?
Hi,

Klik even op de 2 keer "hier" die tussen de haakjes staan.

MvrGr. Paul

AleSyS

Citaat van: PaulB. op december 12, 2004, 13:32:03

Hi,

Klik even op de 2 keer "hier" die tussen de haakjes staan.

MvrGr. Paul

LOL...ike bedoelde eigenlijk het millenium concert die ik niet kon vinden :)

PaulB.

Citaat van: AleSyS op december 12, 2004, 23:07:39

LOL...ike bedoelde eigenlijk het millenium concert die ik niet kon vinden :)
Hi,
Aaah...ok, maar kan 'm zo ook niet echt vinden, dacht echt dat dat oncert al uit was(Erik...HELP!!).

Lees net wel dit:
"December 6: Amazon France is now shipping the Live à Pékin DVD to their customers. On March 4, 2005, the DVD will be released in the rest of Europe. It is well possible that the March release will be a 2 disc set, as Warner Music has indicated they are still working on it and Warner again indicates in the central record company databases that it will be a 2 disc set. Our advice: if you want the DVD now, order it in France. If you can wait for a few months, pre-order elsewhere. " bron: http://www.jarre.net

Hmmm..nog ff geduld hebben dan.

MvrGr. paul

PaulB.

Hi,

Voor diegene die niet kunnen wachten op het verschijnen van de dvd "JMJ live in beijing"kan hier een voorproefje zien...... O0 O0

Met HD-cameras opgenomen en geluid is Dolby Digital 5.1 448kbps alsmede DTS 5.1 1536kbps

MvrGr. paul

Sjors

Citaat van: PaulB. op januari  4, 2005, 20:06:11
Hi,

Voor diegene die niet kunnen wachten op het verschijnen van de dvd "JMJ live in beijing"kan hier een voorproefje zien...... O0 O0

Met HD-cameras opgenomen en geluid is Dolby Digital 5.1 448kbps alsmede DTS 5.1 1536kbps

MvrGr. paul

Leuk  8) ziet er goed uit, deze zal toekomsig deel uitgaan maken van mijn DVD collectie :)

Groet, Sjors

Dreamer

Iemand deze al aangeschaft en zo ja, een aanrader of niet?

Gr. John

Richi

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Ettepet

Citaat van: Dreamer op juni 12, 2005, 02:30:13
Er zijn ondertussen genoeg indrukken te vinden op het net, en het schijnt idd een geweldige dvd te zijn:
- http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2041
- http://www.dvd-home.nl/review/divers/JJchina.htm
- enz.

ajbeefde

Citaat van: Dreamer op juni 12, 2005, 02:30:13

Gr. John

Jawel, afgelopen donderdag aangeschaft..... een aanrader voor een ieder die van JM zijn muziek houdt.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Ettepet

25 euro MM Rijswijk (dus ook: Den Haag, Zoetermeer, Rotterdam).

peterrr

hallo,allemaal

Ik vind hem wel goed klinken en zeer goed beeld bekende ouvre.....maar het is niet echt een show in de breedste zin. (o.k wat licht in wat opgebazen zuilen)
En het chinese gezang/gehuil? kan mij ook niet zo bekoren maar dat is maar weinig.

het blijf natuurlijk een vakman,ik heb hem nu 2 keer gezien en de volgende keer hoeft de tv niet aan.
gaaap.  ;)

met vriendelijke groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Paul1967

Citaat van: Ettepet op juni 14, 2005, 08:06:45
25 euro MM Rijswijk (dus ook: Den Haag, Zoetermeer, Rotterdam).

F*CK heb ik 35 euro voor betaald bij FRS. Vind de muziek0 goed, maar show heb ik betere gezien van hem. Geluid en beeld zijn subliem, niets meer niets minder. Aanschafen zeker waard omdat je 2dvd's en 1cd krijgt. Voor die 25 euro al helemaal! ;)

Vlearmoes

AS week bij de makro in aanbieding (ik heb ook te veel betaald bij FRS)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Dreamer

Ik heb 'm net bekeken en vind beeld en geluid geweldig! Maar je moet wel liefhebber zijn van zijn muziek.
Dus voor de echte fans een aanrader.

Sjors

Prachtige DVD! heb hem ook maar gewoon gekocht (van Leest) hij heeft mij niks gekost.. had nog een cadeau bon  :D   

Weet iemand welk instrument Jean gebruikt in chapter 10 van DVD I ?

ThomasBelgium

Ik weet niet uit mijn hoofd wat er gebeurt in chapter 10, maar qua vreemde instrumenten gebruikt JMJ zowel de Theremin (heel zweverig geluidje, dat moet 'bespeeld' worden door met je hand langs een soort antenne te bewegen) als de laserharp. De laserharp is een cool ogende controller (als ik het me goed herinner is het een Belgisch product, maar ben niet zeker) waarmee een Elka Synthex wordt aangestuurd, een synth uit de oude doos maar met een lekker volle klank.

Sjors

Citaat van: ThomasBelgium op juli 18, 2005, 15:24:36
Ik weet niet uit mijn hoofd wat er gebeurt in chapter 10, maar qua vreemde instrumenten gebruikt JMJ zowel de Theremin (heel zweverig geluidje, dat moet 'bespeeld' worden door met je hand langs een soort antenne te bewegen)

Juist die bedoel ik! ik ga eens zoeken op de benaming, wil er meer te weten over komen (de werking)  :)

ThomasBelgium

Dat is een maf instrument, lang geleden ontwikkeld door een Rus die Leon Theremin heet. De Beach Boys gebruiken het ook in Good Vibrations.

Sjors

Citaat van: ThomasBelgium op juli 18, 2005, 23:42:21
Dat is een maf instrument, lang geleden ontwikkeld door een Rus die Leon Theremin heet. De Beach Boys gebruiken het ook in Good Vibrations.

Verek nou je t'zegt... Good Vibrations heb ik vanmiddag nog gehoord en idd, weet ik dat ook weer  :)

Maar t'blijft idd een zéér appart apparaat! er is veel over te vinden op het net, ik ben de werking aan het bestuderen.