Jean Michel Jarre

Gestart door Dreamer, september 16, 2004, 18:33:46

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer

Op 20 september komt er eindelijk een dvd uit van Jean Michel Jarre: AERO.
je kunt er alles over lezen op www.HIFI.nl.
Ga ik zéker aanschaffen.

Gr. John

Richi

Ziet er inderdaad bijzonder interessant uit. Ik heb al zijn andere werk - maar mag het van mijn vrouw nooit draaien als zij er is  ;D

Groet,
Richard
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Ettepet

PaulB.

Hi,

Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus over een DVD-Audio(helaas :'().

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Sjors

Citaat van: Dreamer op september 16, 2004, 18:33:46
Op 20 september komt er eindelijk een dvd uit van Jean Michel Jarre: AERO.
je kunt er alles over lezen op www.HIFI.nl.
Ga ik zéker aanschaffen.

Gr. John

Ik kan op www.hifi.nl geen info vinden over deze dvd  ::) iemand een directe link?

bmateijsen

Even naar beneden scrollen...

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2080

Jaqo

Citaat van: PaulB. op september 17, 2004, 11:03:34
Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus over een DVD-Audio(helaas :'().

Waar lees jij dat? Hij zegt dat SACD en DVD-Adio dode formaten zijn en een DVD-tje speelt overal.

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Sjors

PaulB.

Hi,

Citaat van: Jaqo op september 17, 2004, 12:00:50
Waar lees jij dat? Hij zegt dat SACD en DVD-Adio dode formaten zijn en een DVD-tje speelt overal.
Ja, ik zit 't nu ook net te lezen. Vreemd want in de andere thread(hier) staat toch wel degelijk:
Citeer'Aero' marks Jean Michel's first DVD Audio release.

Artikel klinkt wel interessant, maar de laatste regel vind ik toch 't mooist(als het waar is :))
CiteerLater dit jaar gaat Jarre op tournee, waarbij hij ook Nederland zal aandoen.

Joehoe! eindelijk!

MvrGr. Paul

Jaqo

Even afwachten dan maar vroeguh was ik groot fan van JM. lijkt me leuk in surround (DVD dan)

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Sjors

Citaat van: PaulB. op september 17, 2004, 12:07:38
Later dit jaar gaat Jarre op tournee, waarbij hij ook Nederland zal aandoen.

Joehoe! eindelijk!

MvrGr. Paul

Als morgen de kaarten om 10:00 uur in verkoop zouden gaan zijn ze om half els uit verkocht  ;D
net als met die opening in rotterdam van die brug met vangelis..........eeen aantal jaren terug

Sjors

Ik wil hem graag bestellen  :D waar doe ik dat? of lees ik weer niet goed  ;D

PaulB.

Hi,

Zal mij benieuwen.
Weet wel dat deze jongen vooraan zal staan bij de (eventuele)kaartverkoop.
Ben een jaar of 11-12 geleden naar brussel geweest voor JMJ,
maar heb daar niet echt veel van gezien(reden->f*cking druk!)

MvrGr. Paul

Dreamer

Citaat van: Sjors op september 17, 2004, 12:12:02

Als morgen de kaarten om 10:00 uur in verkoop zouden gaan zijn ze om half els uit verkocht  ;D
net als met die opening in rotterdam van die brug met vangelis..........eeen aantal jaren terug

Sjors, dat concert van Vangelis was gratis  ::)
Ben naar beide concerten (Brussel en R'tterdam) van JMJ geweest. In Brussel vond ik toch indrukwekkender, omdat zijn shows toch vooral in de openlucht het beste tot zijn recht komen door de projecties die hij vaak gebruikt.

Gr. John

Sjors

Citaat van: Dreamer op september 17, 2004, 13:18:30

Sjors, dat concert van Vangelis was gratis  ::)
Ben naar beide concerten (Brussel en R'tterdam) van JMJ geweest. In Brussel vond ik toch indrukwekkender, omdat zijn shows toch vooral in de openlucht het beste tot zijn recht komen door de projecties die hij vaak gebruikt.

Gr. John

Ja klopt daarom was het ook zo druk! en idd in de opelucht komen de shows zeker meer tot hun recht ;)

Richi

Citaat van: PaulB. op september 17, 2004, 11:03:34Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus over een DVD-Audio(helaas :'().

Nee hoor, op de site van JMJ staat:

Formats: DVD Audio (PCM Stereo; Dolby Digital 5.1 & DTS 5.1; DVD-A Advanced Resolution 24bit/96KHz)
CD Audio (PCM Stereo). Aero is released as a CD+DVD package, so you won't have to buy the CD & DVD separately: you get both in the same package.

Zie www.jarre.net

Groet,
Richard
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

peu304

Ik heb de DVD van JMJ sinds eergisteren in huis en ik moet zeggen, dat het fantastisch klinkt.

Het is géén DVD-audio, maar (het klinkt raar) een DVD video, maar dan met alleen audio weergave. Je kan de DVD in alle spelers weergeven.
Echt een aanrader voor de liefhebbers

Johan

Sjors

Citaat van: peu304 op september 19, 2004, 15:05:50
Ik heb de DVD van JMJ sinds eergisteren in huis en ik moet zeggen, dat het fantastisch klinkt.

Het is géén DVD-audio, maar (het klinkt raar) een DVD video, maar dan met alleen audio weergave. Je kan de DVD in alle spelers weergeven.
Echt een aanrader voor de liefhebbers

Johan

Johan,

Waar heb je de dvd besteld en wat koste het in totaal?

Groet, Sjors

PaulB.

Citaat van: Sjors op september 19, 2004, 16:42:14
Johan,

Waar heb je de dvd besteld en wat koste het in totaal?

Precies Sjors! :D

@johan:hebben!hebben!hebben!.......waar? waar? waar?

MvrGr. Paul

EDIT: al wat gevonden bij play.com maar daar staat dus wel bij:
Citeer"However, advanced resolution audio and any visual content require a DVD-Audio compatible player"
, en die heb ik dus niet.
Hoe zit het nou exact??

peu304

Sjors,

Ik heb de DVD bij de Music Store gehaald voor Euro 24,99.
Maar volgens mij zijn er al Mediamarkten waar het voor een lagere prijs wordt aangeboden.

Johan

Sjors

Citaat van: peu304 op september 20, 2004, 12:42:59
Sjors,

Ik heb de DVD bij de Music Store gehaald voor Euro 24,99.
Maar volgens mij zijn er al Mediamarkten waar het voor een lagere prijs wordt aangeboden.

Johan

Johan,

Bedankt, ik woon zelf in Amersfoort en de music store zit hier in de stad ik ga daar wel heen lekker dicht bij als ik naar media markt moet is de dichtsbijzijnde Almere of Amsterdam  ::)

Nogmaals bedankt  :D

Groet, Sjors

PaulB.

@JMJ-fans(en anderen :)):

Bestel 'm bij cd-wow, kost de cd + dvd(met kortingslink)...............11 euro!!!

Ik heb 'm net maar besteld 8)

MvrGr. Paul

Sjors

Citaat van: PaulB. op september 20, 2004, 17:35:59
@JMJ-fans(en anderen :)):

Bestel 'm bij cd-wow, kost de cd + dvd(met kortingslink)...............11 euro!!!

Ik heb 'm net maar besteld 8)

MvrGr. Paul

Paul,

Dat scheelt wel erg veel! heb je een linkje naar die sit waar je hem besteld heb want dan bestel ik hem ook meteen  :D

PaulB.

VOILA!

Let op: dit is de prijs zonder kortinglink (8.99 pond is nog niet veel), maar met die link gaat er nog 1.50 van af :D.
En zeker niet onbelangrijk:gratis verzenden!

Hoe je aan die link komt??:geen idee, laat een vriend van me altijd bestellen 8) maar is zeker iets over te vinden op www.dvdforum.nl

MvrGr. Paul

Markus

Ben toch nog een beetje confused over het DVD-Audio verhaal  ???

>> Formats: DVD Audio (PCM Stereo; Dolby Digital 5.1 & DTS 5.1; DVD-A Advanced Resolution 24bit/96KHz)

Is dit "DVD-A Advanced Resolution 24bit/96KHz" een aparte track dan ofzo? Of kun je met een gewone DVD speler alleen de PCM track afspelen?
Het is volgens mij ook niet alleen audio zoals pneu304 schrijft, er zat toch video van 2 ogen bij?

Pneu304 of Paul of Sjors, als jullie het spul binnen hebben, kun je dan eens laten weten of de DVD in DD of DTS op een NIET DVD-A speler afspeelbaar is?

Vast bedankt, Groetjes - Mark