Jean Michel Jarre

Gestart door Dreamer, september 16, 2004, 18:33:46

Vorige topic - Volgende topic

Ettepet

Citaat van: asterduc op december 31, 2005, 12:11:58
Heb onlangs zijn DVD + CD Jarre in China gekocht en heb daar toch wel spijt van.

Waarschijnlijk bedoelt ie de (veel) oudere: The concerts in China (1982) ;)

Sjors

Citaat van: Ettepet op december 31, 2005, 12:27:03
Waarschijnlijk bedoelt ie de (veel) oudere: The concerts in China (1982) ;)

Juist! dat denk ik dus ook, ik heb de nieuwste ook "Jarre in China" vind ook ook helemaal niet verkeerd  8)

Groet, Sjors

Erik

bijing draai ik eigenlijk nooit. Ik heb nog wel 1 a 2 oude (china en houston) concerten, had ooit iemand omgezet van vhs naar dvd. Kwaliteit beeld is natuurlijk erg slecht vooral houston, maar vanwege het geluid en de sfeer valt dat niet eens zo op. Ik kijk hier iever naar dan naar zijn recente werk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

asterduc

Citaat van: Sjors op december 31, 2005, 12:30:47
Juist! dat denk ik dus ook, ik heb de nieuwste ook "Jarre in China" vind ook ook helemaal niet verkeerdĀ  8)
Groet, Sjors

DEZE bedoel ik
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

Sjors

Citaat van: asterduc op december 31, 2005, 12:45:24
DEZE bedoel ik

Juist! die heb ik zelf nog niet zo erg lang, vind het een goedde DVD beeld & geluid is subliem, vind niet alles even goed op deze DVD maar kan er mee leven  ;D

Vind de oudere beter, Houston/Lyon en China

Groet, Sjors

Tadream

Ik bedoelde inderdaad de oudere versies met die 'draken' koppen.
De vhs kwaliteit daarvan was al wat minder dan b.v. houston maar zou er bij wijze van spreke een moord voor doen
omdat ik die zooooooveel beter vind dan wat die nu doet (oke het blijft altijd een kwestie van smaak) maar zelfs als
hij de oude tracks nu speelt (met nieuwere instrumenten) dan haalt het het gewoon niet bij het origineel.
Ik weet het, deze thread gaat daar niet over maar je moet het maar vergelijken dat David Gilmour opeens z'n
Gibson opzij doet en hij op een Yamaha gitaar gaat spelen ofzo. :-)
Gelukkig roeleert er wel het 1 en ander op internet wat oude opnames (tangerine dream b.v.) betreft anders zouden we dat
nooit kunnen zien.
Mijn meest dierbare DVDA is Tomita's The Planets...werd geloof ik maar 1 jaar verkocht en hij heeft gelukkig de oude
originele meersporen opname gebruikt om een multichannel surround versie te maken.
De muziek van Jarre zou denk ik ook geweldig zijn in surround, MITS hij de originele opnames gebruikt.
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

Erik

Voor de JMJ liefhebbers, in de nieuwsgroep a.b.dvd.music worden diverse dvds van JMJ gepost door eea fransman. Ik heb bv destination dockland gisteren binnengehaald (zoek op dockland) en aangezien er geen dvds bestaan moet dit een vhs omzetting zijn. Laat ik zo zeggen, ik heb slechtere dvds gezien dan deze en ook het geluid is erg goed, als dit een omzetting van 20 jaar oude vhs video is.

Alsof hij een studio vhs afpeler had incl optimizer en cd audio eronder heeft geplakt. Kortom niks verraad een vhs omzetting. :)

Houston bleek al lang geleden gepost te zijn maar kon ik nog net binnenkrijgen. Die moet nog gechecked worden mijn oude versie was erg slecht kon ik me herinneren, duidelijk omgezte vn vhs, deze lijkt wat beter te zijn. Maar dat moet ik nog checken.
Concert in China moet ook zijn gepost (lang geleden) maar die kon ik niet meer redden cq vinden.

Alleen dockland kicked beijing al, wat een sfeer en muziek.

Ik denk misschien doe ik iemand een plezier met deze tip :)

edit: china toch gevonden (13 dagen oud)  komt nu binnen :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill