SVS SB17 subwoofer

Gestart door Peerless Monster, januari 5, 2026, 09:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Hey collega forummers,

Ik was benieuwd of er al collega's zijn die een SVS SB17 hebben staan inmiddels en wellicht wat tipjes van de sluier  en foto's willen geven/plaatsen hoe deze presteert? Ik heb al een tijdje een BK Monolith FF in Gloss Black en het begint wel weer te kriebelen qua HT. Stereo is op orde (redelijk) en nu is HT weer aan de beurt.
En als het leuk is voor muziek dan is dat mooi meegenomen. :)

En natuurlijk ook waar ik er eentje goed kan scporen. Ik zie al prijzen richting de 3700 euro gaan nieuw... Hoeft van mij niet nieuw te zijn, maar come on hij staat voor 2700 dollar in Amerika te koop.

Oud geband forumgenoot van ons heeft voor die prijs ook 2 Rythmiks f18 staan van 18 inch... Maar die reageert niet meer op een bod van 3250 en wil per se 3500. En dat vind ik teveel.
[edit] En inmiddels een reactie, dat hij dit heeft gelezen... Vuurtje gaat snel ;).

Wat denken jullie?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

morca

Ik zou voor de Rythmiks f18 gaan.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Peerless Monster

Citaat van: chansig op januari  5, 2026, 12:48:47Fluissie ?

Gr. Hans

Lars.

Ik heb ook liever de F18's als ik eerlijk ben, ondanks dat ze tweedehands zijn. Maar daarnaast wil ik ook wel weer wachten op tweedehandse SVS SB17's.

Heb ook nog wat op het lijstje staan aan eindtrappen die ik ook wel uitproberen op mijn centerspeaker. Dat wordt namelijk een Acoustat...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

chansig

Larsonator ? Was dat hem ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RvD

Je hebt zelf wel enige ervaring met Velodyne geloof ik. Een Rythmik is nog net iets fraaier wat geluid aangaat wat afwerking betreft is een Velodyne een stapje voor.

Een SVS is totaal geen vergelijk een Rythmik is zoveel fraaier en laat tenminste detaillering horen zo'n SVS is een boombox. ;D Zelf heb ik enkele Rythmiks gehad en ook Velodyne eentje, een paar jaar terug nog bij een dealer op een subwoofer show geweest waar ook SVS speelde dat is echt geen highend niveau.

De prijs is gewoon netjes en een mooie kans om te bemachtigen want die gaan niet vaak voorbij komen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

mijkie

Is die Merovinger niks voor je ?
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Mario D

Ben de SB-5000 al eens gaan luisteren en was toch positief onder de indruk.
SB-17 deelt dezelfde technologie.

Peerless Monster

Citaat van: RvD op januari  5, 2026, 17:21:35Je hebt zelf wel enige ervaring met Velodyne geloof ik. Een Rythmik is nog net iets fraaier wat geluid aangaat wat afwerking betreft is een Velodyne een stapje voor.

Een SVS is totaal geen vergelijk een Rythmik is zoveel fraaier en laat tenminste detaillering horen zo'n SVS is een boombox. ;D Zelf heb ik enkele Rythmiks gehad en ook Velodyne eentje, een paar jaar terug nog bij een dealer op een subwoofer show geweest waar ook SVS speelde dat is echt geen highend niveau.

De prijs is gewoon netjes en een mooie kans om te bemachtigen want die gaan niet vaak voorbij komen.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met Velodyne.

De mooiste sub die ik ooit heb gehad (en ik heb er veel gehad, zeker ook in de zaak die ik nu al 4 jaar heb en heb van alles voorbij horen komen) en dan heb ik het over muziek met de sub en ht. Dus beiden.

Het mooist? Een Teufel m10000sw. En een aantal jbl's, maar geen idee wat daar de types van waren. Het is zo lastig om niet te gaan beuken, maar juist de subtiliteit en gelaagd eruit te halen.
En daar waar de svs SB17 juist in excelleert. (volgens vele reviews).
Svs ben ik het met je eens was ooit weinig subtiel, maar ik heb er inmiddels een flink aantal gehoord (ook in mijn eigen set) en sommigen zijn brandhout en sommige zijn echt lekker.

Ik heb mijn bod bij Lars gelegd en hij is volgens zeggen in onderhandeling met anderen. Maar ik speel hier open kaart en dat kan in mijn nadeel werken nu, maar goed er zijn er niet zo veel die even 3k hebben liggen voor een subje. 😇 Dus ik wacht rustig Lars af en hij weet van dit topic (wellicht door jou Rudy 😋).

Maar goed nog niemand die zich hier gemeld heeft met een svs sb17 en zijn ervaringen kan delen.

Citaat van: mijkie op januari  5, 2026, 17:59:57Is die Merovinger niks voor je ?

Die is nogal specifiek en GROOT. Niet voor mij.

Citaat van: Mario D op januari  5, 2026, 19:28:07Ben de SB-5000 al eens gaan luisteren en was toch positief onder de indruk.
SB-17 deelt dezelfde technologie.

De SB17 is nog beter aangeschreven. De sB4000 vond ik niet best. Zelf ook de sb16 gehad, maar ook weer snel verkocht aan een plaatsgenoot...

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op januari  5, 2026, 19:50:48Persoonlijk heb ik niet zoveel met Velodyne.

De mooiste sub die ik ooit heb gehad (en ik heb er veel gehad, zeker ook in de zaak die ik nu al 4 jaar heb en heb van alles voorbij horen komen) en dan heb ik het over muziek met de sub en ht. Dus beiden.

...
En een aantal jbl's, maar geen idee wat daar de types van waren. Het is zo lastig om niet te gaan beuken, maar juist de subtiliteit en gelaagd eruit te halen.

Rens toch....  ik had er 3 staan ;)

JBL Ti-K sub.  Btw - kijk eens wat een componenten erachter :D (ps. deze speakers zoek ik voor de studeerkamer - de set zelf heb ik al weer gevonden ;) ),

Audio - 407.jpeg
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: blue-eyes op januari  5, 2026, 20:08:33Rens toch....  ik had er 3 staan ;)

JBL Ti-K sub.  Btw - kijk eens wat een componenten erachter :D (ps. deze speakers zoek ik voor de studeerkamer - de set zelf heb ik al weer gevonden ;) ),

Audio - 407.jpeg

De Tiks vond ik toch niet de beste jbl's hoor Eisse 😇🤣.

Eens kijken in mijn archief...

chansig

Ik zeg JBL 8400p.  :D

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Peerless Monster

Citaat van: chansig op januari  5, 2026, 21:17:06Ik zeg JBL 8400p.  :D

Gr. Hans

Die heb ik al 2 gehad 😜
Muzikaal, zeer zeker. Maar niet bedoeld voor in een HT 😇

RvD

Prijs/kwaliteit Rel Predator 1510 als het puur voor HT gebruik is.

JL Audio is ook zeer fraai maar ik ga even uit van een budget van 3000-3500 anders als je helemaal los wilt gaan zou ik MKsound de X12+ X15+ en Perlisten de D212/D215 serie nog aanraden. :)

Tuurlijk is het een serieus bedrag en er is net een dure maand geweest maar het zijn wel 2 subs voor 3500 het kan veel gekker. :blush:

Lars had dit topic eerder gezien dan mij overigens. ;) 
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Peerless Monster

Dank voor het meedenken, Rudy 👍

REL Predator heb ik vaker gehoord, niet mijn ding. Voor mijn gebruik (HT en muziek) zoek ik toch iets dat veel meer finesse en gelaagdheid heeft onderin. Daarom blijf ik een beetje hangen bij sealed oplossingen.

JL Audio en Perlisten heb ik helemaal niks mee. Doet me niet zoveel, komt ook hoofdzakelijk over hoe het wordt gedemonstreerd. MK Sound ken ik vooral uit bios-achtige setups; erg strak, maar niet helemaal wat ik nu zoek voor thuis. Zeker ook niet budgetmatig.

Voor nu voelt die Rythmik F18-deal nog steeds als de meest logische kandidaat, maar goed ik heb mijn grens neergelegd bij Lars en dat is wat het is. En dan moet ik het ook nog maar zien of ik het koop bij luisteren en of het mijn ding is... Bij SVS kan je de deal gewoon ontbinden. Bij particuliere verkoop kan dat niet en zit ik wellicht met 2 subs waar ik niks mee kan.

Daarnaast... Een aanbiedinkje komt nu voorbij voor de SB17. Niemand heeft hier blijkbaar ervaring mee. Dus dan wellicht zelf maar ervaren. Ik kan hem ook gewoon retourneren binnen 30 dagen.

morca

Je laat hele goede merken links liggen voor die sb17....
Jammer.

Peerless Monster

Citaat van: morca op januari  6, 2026, 13:46:34Je laat hele goede merken links liggen voor die sb17....
Jammer.

Hij staat hoog aangeschreven Marco.
Welke is volgens jou dan interessant?

Shadowfox

En arendal dan? Ook leuk spul

Mario D

Mooie aankoop, ben benieuwd naar je bevindingen.  :pompom:

Peerless Monster

Citaat van: Mario D op januari  6, 2026, 16:02:08Mooie aankoop, ben benieuwd naar je bevindingen.  :pompom:

Oh ik heb hem nog niet besteld. Eerst nog maar eens gaan praten over korting ;).

Mario D

Citaat van: Peerless Monster op januari  6, 2026, 16:08:40Oh ik heb hem nog niet besteld. Eerst nog maar eens gaan praten over korting ;).

Natuurlijk dat spreekt voor zich.  :D
Bijna iedere SvS verdeler hanteert  ongeveer 10% korting, van alle offertes was bij mij Apollo de goedkoopste.  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Mario D op januari  6, 2026, 16:13:29Natuurlijk dat spreekt voor zich.  :D
Bijna iedere SvS verdeler hanteert  ongeveer 10% korting, van alle offertes was bij mij Apollo de goedkoopste.  ;)

Wat niet zo vreemd is. vorig jaar waren de SB17's ook maar 2500 dollar... Pffff moet nu eens kijken. Slaat kant nog wal.

Welke sub jij staan dan Mario? Of moet ik even in je topic kijken ;).
[edit] ah een SB-4000
Ik heb al zooooooooooooveel gehad. Te bizar gewoon.
Eigenlijk moet ik gewoon van die Infinity Torens kopen van een Infinity Beta met Servo.
Maar goed dat gaat niet samen met de Acoustats helaas...