aanschaf mediaplayer, advies gevraagd

Gestart door linkingpin, december 17, 2025, 15:41:07

Vorige topic - Volgende topic

linkingpin

Misschien al wel bekend , maar ik vond een heel interessant artikel op het AVSForum en wil toch even de link delen.

Media Players for Dummies: starting point for those interested in Zidoo, Dune HD, R_volution, ...........

Klik vooral op de "see more.."

eduard

Citaat van: gerard1 op december 19, 2025, 09:09:53Bij mijn Dune HD Pro Vision 4K Solo doet de smarttube app het ook al een tijd niet meer, ik mis dat ik geen trailers meer kan afspelen bij de films.

Een update al lange tijd niet meer gehad.

Hoe zet je de smarttube app op de dune, via de Dune zelf?
Ik heb namelijk geen idee hoe je dat op de Dune kan zetten helaas.

Het is heel simpel :). Download het installatie apk bestand van https://smarttubeapp.github.io/

Ze deze op een usbstick of een netwerk share waar je vanaf de dune bij kan. Ga er volgens naar het bestand met de "file explorer" van de dune en open het bestand (play of ok knop) hij zal dat de instal starten.

gerard1

Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

linkingpin

Citaat van: PascalP op december 19, 2025, 11:09:57Zou de mediaspeler ook kunnen laten decoden en PCM uitsturen ipv DTS, dat werkt altijd.
@PascalP
Maar wordt dat dan gedownmixed naar DTS2.1 of DTS2.0  ?

Daar schiet je niet echt mee op. Dan hoop ik dat de lussen naar de soundbar wel werkt.

PascalP

Citaat van: linkingpin op december 19, 2025, 14:27:57@PascalP
Maar wordt dat dan gedownmixed naar DTS2.1 of DTS2.0  ?

Daar schiet je niet echt mee op. Dan hoop ik dat de lussen naar de soundbar wel werkt.

PCM kan tot 7.1, als je DTS-X (dus met hoogte kanalen) zou decoden naar PCM zou het ook 7.1 worden dus zonder de hoogte kanalen.
In dat geval zou je soundbar die er weer 'bij gaan verzinnen' mocht het een (virtuele) Atmos soundbar zijn oid. Denk persoonlijk dat je geen verschil zult horen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymond187

Ik gebruik een soort gelijke TV en heb ook meerdere Media players gehad. Oppo 103, Dune, Zidoo, firestick en degene waar ik tot nu toe het meeste schik van heb ik...

Nvidia Shield pro 2019
NTFS sharing naar mijn QNAP NAS
Kodi+real-debrid abo (16e per 6 maanden)
Meerdere streamingdiensten Disney+, Prima,Nflix, anime TV, HBO en vast nog iets.

Apparaat is heerlijk snel, daar hou ik van, want ik kan zeer slecht tegen een trage UI. CEC en ook de LG TV bedienen. Zelfde geldt voor de Denon met bv het geluidharder of zachter.

Heeel af en toe hangt het OS wel eens en dan, stekker eruit en erin B)

Apparaatje is klein, wart ik ook prettiger vind dan een grot apparaat van 40cm breed.

Geluid en beeld kwaliteit is top.

linkingpin

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2025, 16:00:33Ik gebruik een soort gelijke TV en heb ook meerdere Media players gehad. Oppo 103, Dune, Zidoo, firestick en degene waar ik tot nu toe het meeste schik van heb ik: Nvidia Shield pro 2019
@Raymond187
Ik hoor en lees inderdaad heel veel positieve dingen over de Nvidia.
Alleen tweedehands is geen optie en nieuw is die Nvidia niet te koop, tenzij misschien ergens in januari volgend jaar.
En met kodi heb ik het gehad, zit in mijn huidige speler en dat doe ik niet meer.

gerard1

Citaat van: eduard op december 19, 2025, 12:38:17Het is heel simpel :). Download het installatie apk bestand van https://smarttubeapp.github.io/

Ze deze op een usbstick of een netwerk share waar je vanaf de dune bij kan. Ga er volgens naar het bestand met de "file explorer" van de dune en open het bestand (play of ok knop) hij zal dat de instal starten.

Gelukt, maar helaas spelen de trailers in my collections nog steeds niet af.
Ik denk niet dat er nog een update komt voor de Dune HD Pro Vision 4K Solo, werkte altijd perfect.
Smarttube zelf werkt nu wel.

Of zal je dan SmartTube Next nodig hebben, dat is toch dezelfde?

Mmmmm ik vervuil nu een topic, sorry.
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

linkingpin

Citaat van: gerard1 op december 19, 2025, 19:09:33Mmmmm ik vervuil nu een topic, sorry.
@gerard1
hahaha ja zeer kwalijk  :P
Geen probleem joh, je moet je vraag ergens kwijt, waarom dan niet hier

linkingpin

Langzamerhand toewerken naar een beslissing, maar.....

Er viel me net iets op:

De Zidoo Z9X-8K (uit Chima) ondersteunt d AVS2 en AVS3 codecs, terwijl de Dune HD Pro 8K Plus (uit Taiwan) deze niet ondersteunt.

Google beweert dat het specifieke Chinese alternatieven zijn voor H.264 en H.265.

Hoe belangtijk is het als een mediaspeler die AVS2/3 niet ondersteunt ?

PascalP

Citaat van: linkingpin op december 20, 2025, 13:17:16Langzamerhand toewerken naar een beslissing, maar.....

Er viel me net iets op:

De Zidoo Z9X-8K (uit Chima) ondersteunt d AVS2 en AVS3 codecs, terwijl de Dune HD Pro 8K Plus (uit Taiwan) deze niet ondersteunt.

Google beweert dat het specifieke Chinese alternatieven zijn voor H.264 en H.265.

Hoe belangtijk is het als een mediaspeler die AVS2/3 niet ondersteunt ?

Totdat ik dit bericht las had ik nog nooit van AVS2/3 gehoord dus dan zal wel niet zo vaak voorkomen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

linkingpin

Ik denk dat ik er wel uit ben, voor mijn situatie past de Zidoo Z9X 8K het best.

Een laatste vraag:

de Zidoo Z9X 8K is bijna nergens op voorraad. Behalve bij Amazon.nl/.de/.be, maar dan komt de zidoo van een dozenschuiver uit Valencia, dat gaat niet gebeuren.

Wel ruim op voorraad is de Zidoo bij de Duitse importeur zidoo.de. Er is helaas geen Nederlandse Zidoo importeur.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met bestellingen bij zidoo.de, en belangrijk, hoe zit het met de garantie als je daar (in Duitsland) iets koopt.

Marco66

Citaat van: linkingpin op december 21, 2025, 12:52:09Ik denk dat ik er wel uit ben, voor mijn situatie past de Zidoo Z9X 8K het best.

Een laatste vraag:

de Zidoo Z9X 8K is bijna nergens op voorraad. Behalve bij Amazon.nl/.de/.be, maar dan komt de zidoo van een dozenschuiver uit Valencia, dat gaat niet gebeuren.

Wel ruim op voorraad is de Zidoo bij de Duitse importeur zidoo.de. Er is helaas geen Nederlandse Zidoo importeur.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met bestellingen bij zidoo.de, en belangrijk, hoe zit het met de garantie als je daar (in Duitsland) iets koopt.

Ik heb daar mijn zidoo Z30 pro vandaan en kwam keurig binnen 2 dagen thuis.
Garantie zal ook wel via hun lopen neem ik aan.
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Dacht dat sossolution Zidoo dealer was? Heb daar toen ook mijn Z1000Pro gekocht

linkingpin

Citaat van: PascalP op december 21, 2025, 14:53:02Dacht dat sossolution Zidoo dealer was?
@PascalP
Nog even wat lopen zoeken, en in Nederland zou ERCT de importeur/distributeur zijn, tenminste dat beweren ze op hun website.
Ze hebben ook een Zidoo dealerlijst, daar staat bijvoorbeeld SOS Solutions bij.

Maar ik heb op die lijst nog niet een dealer gevonden die de Zidoo Z9X-8K op voorraad heeft.
Bij SOS Solutins staat bijvoorbeeld: niet op voorraad. Bestel als pre-order en ontvang het artikel wanneer het weer op voorraad is.

linkingpin

Citaat van: Marco66 op december 21, 2025, 13:02:04Garantie zal ook wel via hun lopen neem ik aan.
@Marco66
Vermoed ik ook, heb zo snel nog niet daarover iets op hun website gevonden.

linkingpin

Ik had aan Zidoo gevraagd of de Zidoo Z9X-8K H.264 films kan afspelen.

Ze kwamen al heel snel met een reactie, namelijk deze:

Yes.  Z9X-8K play movies encoded with H.264 and almost all film format.
But HI10P (H.264 10bit), H.264 8bit 30HZ, 4K H.264 these film format are non-standard film.
If the Z9X 8K detects that you are going to play this type of video, a pop-up prompt will appear. There may be stuttering during playback.

Snel en duidelijk antwoord, goede service .

PascalP

HI10 speelde mijn Zidoo Z1000 Pro ook niet af, dit kwam ik nog wel eens tegen bij Japanse Anime series, even opnieuw binnenhalen in 'normaal' H.264 en niks aan de hand.

riwi

futeko.com heb je ook nog, maar dan verzonden uit Engeland. Dan komt er BTW en import kosten bij (of niet).
7 januari zie ik staan als lever datum.
Voorheen kon je daar ook de Dune's kopen.

linkingpin

Citaat van: riwi op december 22, 2025, 15:36:09futeko.com heb je ook nog, maar dan verzonden uit Engeland. Dan komt er BTW en import kosten bij (of niet).
@riwi
Zit dan eigenlijk met dezelfde vraag als bij het kopen bij zidoo.nl, gaat dat lekker in geval  van garantie.

linkingpin

Zag ook via amazon op voorraad bij Futurestyle in Duitsland, die heeft niet zo'n beste reviews op trustpilot en ook niet op amazon.

riwi

Ik heb 1 dune van futeko en 1 dune via amazon.
Kwa garantie weet ik niet. Ze zijn niet stuk. En bij 200 euro voor een speler zou ik amper de moeite nemen om garantie te claimen.

ikkeenjij36

Hier een heel tevreden Nvidea Pro gebruiker,speelt echt alles af wat ik hem voor via nas,stick of externe hdd/ssd.
Zeer recentelijk nog een update gehad dus ik geloof nog zeker niet eol.
Ik heb er idd ook kodi op draaien die komt uit de app store en is zeer stabiel bij mij iig,ook jellyfin staat er op en werkt ook zonder problemen al je de boel goed insteldt op je server en ook plex zou er op moeten kunnen draaien maar ik heb een hekel aan betaalde abbo's voor een media oplossing.
Ook alle bekende apps werken zoals netflix ziggo odido disney enzovoort,en kodi heb ik zelfs een gedeelde bibliotheek voor draaien op mijn synology nas en werkt perfect met 3 andere laptops tv en nog meer apparaten.
Hier nog een link waar die nieuw te koop is in een nederlandse shop:Shield pro
Suc6 met kiezen
Cinema 50-RP 500C-RP 8000Fii-RP 1400SW
APERION AUDIO ENERGY 3 Power Amplifier Class AB 3 Channels(LOVE IT)
budget surrounds en heights van taga
Nvidea 2019 pro-rpi5 met volumio os met shiit uber duo dac-Telefunken TS950(Lekker vintage)
Lg oled C4-Kabels mix van JIB HF004 en AUDIOQUEST X2

WilcoL

Zidoo ga je vast plezier van hebben! Heb ook jaren lang Dune's gehad, ook mooi.

Heb ook de Shield: zeker ook een prima apparaat voor alles qua streaming, maar dat zijn net even andere toepassingen dan waar jij naar zoekt.  Kodi jaren geleden geprobeerd, maar is ook niets voor mij.

Simpelweg VLC runnen op de Shield doet het ook super (of Plex), maar het is wel duidelijk dat de Zidoo Z1000 Pro en destijds ook de Dune 4k Solo wel een betere beeldkwaliteit serveren. Maar, dit zie je pas bij een direct vergelijk.

Wat ik me wel eigenlijk afvraag: speelt de mediaspeler in je LG C5 niet gewoon af wat je wilt afspelen???
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR, DC4 & Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

tonv

Mijn Z9X 8K heb ik ook bij zidoo.de besteld,was inderdaad met 2 dagen hier, garantie nog niet nodig gehad.
Had hiervoor een Z9S, die was ook probleemloos.