aanschaf mediaplayer, advies gevraagd

Gestart door linkingpin, december 17, 2025, 15:41:07

Vorige topic - Volgende topic

linkingpin

Citaat van: ikkeenjij36 op december 23, 2025, 21:49:41Hier een heel tevreden Nvidea Pro gebruiker,speelt echt alles af wat ik hem voor via nas,stick of externe hdd/ssd.
Zeer recentelijk nog een update gehad dus ik geloof nog zeker niet eol.
[/url]
Suc6 met kiezen
@ikkeenjij36 dank voor je reactie en sorry voor mijn late reactie, kerstdagen ertussen ;D
Ik denk dat de Nvidia Shield TV Pro zeker geen slechte media player is en nog wel even ondersteund zal blijven, maar zoals eerder gezegd ik heb geen zin meer in kodi en ik heb geen netflix, disney of amazon of welke provider dan ook.

Ook jellyfin en plex ga ik niet gebruiken. Ik wil een player die uit de doos alle mogelijke combinaties van video- en geluidsformaten afspeelt op één plek in het huis.

Wil ik op mijn laptop of computer kijken, dan voldoet vlc prima.

En ik ben er eigenlijk al wel uit

linkingpin

Citaat van: Marco66 op december 21, 2025, 13:02:04Ik heb daar mijn zidoo Z30 pro vandaan en kwam keurig binnen 2 dagen thuis.
Garantie zal ook wel via hun lopen neem ik aan.
@Marco66
Dank voor je reactie.
Fijn om een positieve ervaring over zidoo.de te horen.

Een vraag over je Zidoo Z30 Pro.

Ik geloof dat de Zidoo Z30 Pro en de Zidoo Z9X-8K wat mogelijkheden betreft gelijk zijn, maar dat er in de Z30 pro een hdd/sdd in past ?

Heb je daarom de Z30 pro gekocht, en heb je last van het geluid van de harde schijf ?

Marco66

Klopt daar kan 1 hdd in, geluid heb ik nooit als storend ervaren.
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Church of Noise

En kan je geen SSD plaatsen, evt in zo een 'cradle'?
Ik heb dat bij de Bluesound Vault 2 ook gedaan - stiller én sneller. Kost ook niet enorm veel.
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

linkingpin

:thumbs-up:

de kogel is door de kerk

vandaag de Zidoo Z30 Pro besteld samen met een WD Red Plus 8TB schijf voor erin

iedereen bedankt voor al jullie adviezen die soms de keuze moeilijker maakten en soms gemakkelijker  :P

riwi

Laat nog even weten wat je ervan vindt svp/aub ;) Doet ie alles wat je zocht?

linkingpin

Citaat van: riwi op januari 15, 2026, 20:36:07Laat nog even weten wat je ervan vindt svp/aub ;) Doet ie alles wat je zocht?
@riwi
Gaat even duren  ;D
Heb nu binnen een maand een nieuwe tv oled c5, soundbar ds95tr en dan nu de media player van zidoo.
Alles vervangt een 12 jaar oude set (tv, av receiver en 5.1 satelieten, eminent player, die is wat minder oud).

Ik loop dus een beetje achter de stand van de techniek aan en wordt helemaal gek van alle settings, en dan die van de zidoo er nog bij  :omg: .

Sinds gisteren gaat de soundbar wel aan maar geen geluid (auto power staat aan, aangesloten via eArc op de tv, in de tv audio op de soundbar), staat al sinds het begin zo en het heeft wel een aantal weken gewerkt.
Van alles al gezet en gereset, doet het ineens af en toe en dan weer niet  :unhappy:   

Over het geluid was ik tot nu toe niet echt tevreden over, oude 5.1 setje klonk beter. Calibratie heeft niet echt iets opgeleverd. Dus ook daar moet ik weer in de instellingen duiken.

Ik ga die dingen eerst oplossen (beide een fabrieks reset waarschijnlijk) en daarna eens rustig kijken hoe de scraper in de zidoo werkt, eventueel tinyMediaManager of FileBot om hulp vragen. Scrapen van rond de 500 films ging op de eminent nooit lekker. Ook afspelen van moderne formaten ging niet lekker meer.

Zal wel af en toe al een filmpje op de zidoo afspelen, maar echt beoordelen zal nog wel een paar weken duren.
Ben zelf ook benieuwd of het gaat bevallen.
Zal al zeker wel, als de soundbar meewerkt, wat atmos samples afspelen. De player in de tv liep erop vast, maar dat moet voor de zidoo een eitje zijn, ben benieuwd hoe dat klinkt.

pameijer

Citaat van: linkingpin op januari  9, 2026, 19:48:14:thumbs-up:

de kogel is door de kerk

vandaag de Zidoo Z30 Pro besteld samen met een WD Red Plus 8TB schijf voor erin

iedereen bedankt voor al jullie adviezen die soms de keuze moeilijker maakten en soms gemakkelijker  :P

8TB is wel weinig  :hehe:, ik zou een grotere nemen. Die dingen raken altijd, en echt altijd sneller vol dan je denkt. Maar feli, mooie aankoop!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

blue-eyes

Citaat van: pameijer op januari 17, 2026, 00:01:028TB is wel weinig  :hehe:, ik zou een grotere nemen. Die dingen raken altijd, en echt altijd sneller vol dan je denkt. Maar feli, mooie aankoop!

Zidoo werkt super, ook tevreden mee.

Maar wie weet heeft TS nog wel een 100 TB NAS er achter, die 8 TB alleen voor het lokaal gemak :D :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

linkingpin

Citaat van: pameijer op januari 17, 2026, 00:01:028TB is wel weinig  :hehe:, ik zou een grotere nemen. Maar feli, mooie aankoop!
@pameijer
Dank je wel.

Eigenlijk heb ik twee 8TB WD's gekocht, één voor in de Zidoo, de andere als backup voor die schijf.

Ik heb naar grotere schijven gekeken, maar heb er dus twee nodig en de prijzen van schijven zijn niet normaal meer, zeker de laatste weken stijgen ze als een malle.

En na de aankopen van de laatste weken raakt het budget en de goedkeuring van de DA een beetje op  :embarassed:

Dus voorlopig doe ik het met deze en daar kan ik de films die ik heb gemakkelijk opproppen, er zit geen enkele 4k bij, allemaal HD. Die gaan vanaf nu wel komen, maar ik hoop dat ik het hiermee minimaal een jaartje of twee uithoud.

linkingpin

Citaat van: blue-eyes op januari 17, 2026, 09:08:03@blue-eyes
Maar wie weet heeft TS nog wel een 100 TB NAS er achter, die 8 TB alleen voor het lokaal gemak :D :P
@blue-eyes
hahaha ik heb er inderddaad een NAS achter, maar helaas geen 100TB.

Lang getwijfeld tussen de Z30 Pro en de Z9X 8K. Maar veel ruimte op de NAS is er niet over en er draaien andere processen op. Dus voor het gemak en on-gestutterd kijken voor de Z30 gegaan.

riwi

Citaat van: blue-eyes op januari 17, 2026, 09:08:03Maar wie weet heeft TS nog wel een 100 TB NAS er achter, die 8 TB alleen voor het lokaal gemak :D :P
Ik vind 100TB dan weer aan de magere kant  >:D