Audes ST-500DC

Gestart door roeleken, november 26, 2025, 19:49:12

Vorige topic - Volgende topic

roeleken

Citaat van: addesmo op november 28, 2025, 13:11:54Ik heb de kleinste Plixir en daar alleen de streamer en cd speler op aangesloten. Zeer blij mee!
De MacIntosh gaat gewoon rechtstreeks in de wcd omdat ik denk dat die minder profiteert van een Audes of Plixir.
Scheelt ook behoorlijk in aanschaf  ;)
juist de versterker profiteert ook van schone, constante stroom
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Kurt

Hier ook, maar de shit komt reeds binnen aan de voordeur...

addesmo

Citaat van: roeleken op november 28, 2025, 14:54:51ik heb een aparte groep voor de audio. Geen aparte aarde of audiofiele zekering in de meterkast.

Tsja een keer uitproberen zou ik zeggen... of niet, want de kans is groot dat je 'm wilt houden :)
Ik ben eigenlijk op het punt gekomen dat ik blij ben met zoals het is.
Als ik wat wil doen is het eerste wat in mij op komt...akoustiek, maar dat stuit hier op nogal wat bezwaren. Dus ik ben tevreden  ;)

roeleken

een vrouw die niet zaagt op de achtergrond, draagt ook bij aan het luisterplezier  ;D
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Xander32

Dat is het hoogst haalbare 👌🏻

Citaat van: addesmo op november 28, 2025, 15:02:31Ik ben eigenlijk op het punt gekomen dat ik blij ben met zoals het is.
Als ik wat wil doen is het eerste wat in mij op komt...akoustiek, maar dat stuit hier op nogal wat bezwaren. Dus ik ben tevreden  ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: addesmo op november 28, 2025, 14:50:40Ik heb een dedicated audio groep  ;D met fijne schone stroom.....hoop ik tenminste.

Ik ook , alsnog een heek groot verschil met de Audes
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

roeleken

Citaat van: Xander32 op november 28, 2025, 16:46:13Dat is het hoogst haalbare 👌🏻

Tevreden zijn is idd het hoogst haalbare!

roeleken

Citaat van: Spijkie op november 28, 2025, 16:58:08Ik ook , alsnog een heek groot verschil met de Audes
Hoe bedoel je, dat een Audes toch nog een stap verder zet?

Kurt

Een "dedicated" audio groep, what's in the name, zal nooit het probleem oplossen als je shit binnenkrijgt via de voordeur. Sommigen negeren dat maar al te graag zo te lezen (in andere threads). Een power "conditioner" doet dat wel. Uiteraard, de combinatie van beiden, biedt nog altijd 't beste resultaat.

myself

Citaat van: Kurt op november 28, 2025, 14:57:23Hier ook, maar de shit komt reeds binnen aan de voordeur...
Ja, in dat soort gevallen is bijv n iso plug of audes/plixir bijna n must
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Spijkie

Citaat van: roeleken op november 28, 2025, 18:03:29Hoe bedoel je, dat een Audes toch nog een stap verder zet?

Ja ik heb eerst een Audiogroep laten aanleggen omdat ik dacht dat het toen perfect zou zijn maar alsnog maakt een stekkerblok veel uit / heeft veel invloed. De Audes bracht daarna een grote hoorbare verbetering.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

morca

Ik word echt nieuwsgierig naar een audes in mijn set .
Volgend jaar maar eens kijken.

AudioLaan

Citaat van: morca op november 28, 2025, 19:31:48Ik word echt nieuwsgierig naar een audes in mijn set .
Volgend jaar maar eens kijken.

Neem dan gelijk een plixir  :tounge: Mag je gewoon een poosje uitproberen. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

morca

Citaat van: AudioLaan op november 28, 2025, 21:02:34Neem dan gelijk een plixir  :tounge: Mag je gewoon een poosje uitproberen. :)
Gezien de reacties die ik lees wil ik hem dan houden na het testen  :clapping:

myself

Citaat van: morca op november 28, 2025, 21:27:55Gezien de reacties die ik lees wil ik hem dan houden na het testen  :clapping:
Bepaal ff voor jezelf of je ook meteen een geintegreerde dc offset blocker wil. Dat heeft alleen de audes.

Verder is het bijna zeker dat als je 1 vd 2 op proef hebt, dat je ze houd :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Kurt

Citaat van: myself op november 29, 2025, 00:25:45Verder is het bijna zeker dat als je 1 vd 2 op proef hebt, dat je ze houd :)
Klopt! Die van mij is een Torus Power. Destijds had ik een Accustic Arts AMP III. Dat ding stond bij momenten meer te brommen dan geluid te maken. Na het tussenzetten van een power conditioner, was het niet alleen muisstil, maar was de klank ook stukken beter. De detailering en spreiding waren zoals nooit tevoren. Ik heb het reeds geschreven, voor mij is een power conditioner, zelfs na 10j, de beste investering ooit in mijn keten.

Spijkie

Citaat van: myself op november 29, 2025, 00:25:45Bepaal ff voor jezelf of je ook meteen een geintegreerde dc offset blocker wil. Dat heeft alleen de audes.

Verder is het bijna zeker dat als je 1 vd 2 op proef hebt, dat je ze houd :)

Dat maakt de keuze ook makkelijker idd. Ik heb trouwens ook een Plixir voeding aan m'n Lumin gehad en ook heel tevreden mee. Bij mij was de keuze voor Audes toen omdat m'n dealer m meegaf om te proberen en het continu vermogen wat ze opgaven en bij Plixir is het een piekvermogen, niet dat het veel hoeft uit te maken maar kwam op de een of andere manier wat veiliger over.

AudioLaan

Die vraag heb ik weleens voorgelegd bij Plixir. Als zij op gelijke wijze tegen die opgave zouden aankijken als Audes, dan mag je gewoon uitgaan van continu vermogen = type aanduiding. Daarbij, als de vraag hoger zou zijn dan het piekvermogen gaat er niks stuk, alleen kan het een bepaald effect op de prestatie hebben. In de praktijk heeft bijna iedereen genoeg aan een st900 of bac1000.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op november 29, 2025, 09:32:52Die vraag heb ik weleens voorgelegd bij Plixir. Als zij op gelijke wijze tegen die opgave zouden aankijken als Audes, dan mag je gewoon uitgaan van continu vermogen = type aanduiding. Daarbij, als de vraag hoger zou zijn dan het piekvermogen gaat er niks stuk, alleen kan het een bepaald effect op de prestatie hebben. In de praktijk heeft bijna iedereen genoeg aan een st900 of bac1000.

Knalt de zekering er dan niet uit? Of krijgt je apparatuur gewoon niet waar het om vraagt ?

Ik blijf t wel ergens raar vinden dat Audes en Plixir niet dezelfde waardes van power opgeven, wat verwarrend

AudioLaan

Een bac 3000 is gezekerd op 10A. Boven de 2300 W wordt het dan spannend. Zelf heb ik er een 6,3A SR zekering in zitten. Gaat prima, met iedere versterker die er voorbij kwam, ook buizen. Ook ATC scm50a boven de 100db. We hebben weleens de ps audio van Bart ertussen gehad. Die kan tot 400 watt geloof ik. Geen probleem.

+31 6 20 371 207

roeleken

Plixir of Audes, het zullen allebei gewoon goede apparaten zijn. Omdat ik de Audes 900 nu thuis heb staan, ga ik voor dit apparaat.

Spijkie

Citaat van: roeleken op november 29, 2025, 12:39:57Plixir of Audes, het zullen allebei gewoon goede apparaten zijn. Omdat ik de Audes 900 nu thuis heb staan, ga ik voor dit apparaat.

Heel mooi ding!

Xander32

Je gaat dus tot aankoop over?
Het lijkt mij een mooie investering, je gehele set profiteert ervan 🎶

Citaat van: roeleken op november 29, 2025, 12:39:57Plixir of Audes, het zullen allebei gewoon goede apparaten zijn. Omdat ik de Audes 900 nu thuis heb staan, ga ik voor dit apparaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

roeleken

Citaat van: Xander32 op november 29, 2025, 17:38:57Je gaat dus tot aankoop over?
Het lijkt mij een mooie investering, je gehele set profiteert ervan 🎶

Ja, maar doen zekers....  ;D

holco

Die van Yeti acoustics schijnen ook erg goed te zijn.

https://yeti-acoustics.nl/producten/
My Showcase

Eversolo T8 / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP  / Hypex Nilai-500 mono's voor het laag / Purifi voor het mid en hoog / Daudio C1 (diy+) speakers / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / Stager Silver Solids XLR kabel /Sommer Cable Albedo Mk.II  XLR kabels / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.