Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

LD001 en 1 gast bekijken dit topic.

holco

Wat let je? je bent je demo T8 toch kwijt nu dus tijd om een nieuwe doos open te trekken  ;D

Citaat van: AudioLaan op december 23, 2025, 11:41:48Man, ik word steeds nieuwsgieriger naar zo'n T8..
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioLaan

Citaat van: holco op december 23, 2025, 11:47:49Wat let je? je bent je demo T8 toch kwijt nu dus tijd om een nieuwe doos open te trekken  ;D

Ja, heb je gelijk in. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

ElpeeTwaalf

De mijne gaat eruit maar had hem tegen MSRP gekocht ;)

Coax uitgang is voor mij niet lekker bruikbaar en support komt met een onzinnige conclusie zoals compatbiliteit, terwijl de T8 werkelijk bij elke scheet de coax uitgang simpelweg uitschakelt en een resync met de DAC veroorzaakt.
Meerderen geven het al aan dat de A6/8 dit niet doen.

Vind het echt zonde van mijn Accuphase DAC, die zal niet bedoeld zijn om elke keer opnieuw te moeten synchroniseren, zeker met mechanische releais.

morca

Ik vraag mezelf af hoe mjn Arcam tov de t8 klinkt.
In de review van Beekhuizen was de st60 bijna vergelijkbaar met lumin.

holco

De T8 klinkt beter  :D

Citaat van: morca op december 23, 2025, 12:38:46Ik vraag mezelf af hoe mjn Arcam tov de t8 klinkt.
In de review van Beekhuizen was de st60 bijna vergelijkbaar met lumin.

My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Citaat van: holco op december 23, 2025, 14:31:59De T8 klinkt beter  :D

Ik weet zeker dat je ze niet naast elkaar getest hebt  ;)
Maar je zal vast gelijk hebben  ;D

Richi

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 23, 2025, 12:33:47De mijne gaat eruit maar had hem tegen MSRP gekocht ;)

Coax uitgang is voor mij niet lekker bruikbaar en support komt met een onzinnige conclusie zoals compatbiliteit, terwijl de T8 werkelijk bij elke scheet de coax uitgang simpelweg uitschakelt en een resync met de DAC veroorzaakt.

Vind het echt zonde van mijn Accuphase DAC, die zal niet bedoeld zijn om elke keer opnieuw te moeten synchroniseren, zeker met mechanische releais.
Dat is balen zeg! Ik heb zowel met COAX als AES/EBU getest en gelukkig gebeurt dit bij mij niet. Maar ik speel met Roon, misschien dat dat nog iets uitmaakt?
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

ElpeeTwaalf

Geen idee maar direct vanaf de T8 naar de DAC, wordt de coax/aes/optisch meteen afgekapt.
Of jouw DAC is heel snel met opnieuw syncen, dat kan ook.

Richi

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 23, 2025, 15:08:03Geen idee maar direct vanaf de T8 naar de DAC, wordt de coax/aes/optisch meteen afgekapt.
Of jouw DAC is heel snel met opnieuw syncen, dat kan ook.
Als mijn DAC zou syncen, dan zou het display aan en weer uit moeten gaan. En dat is niet het geval. Misschien dat Roon dit regelt en het signaal gelockt houdt? Met welke software speel jij je muziek af?
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

ElpeeTwaalf

Direct vanaf de T8 zelf.

holco

Balen man!

Kan je niet een andere T8 proberen? Misschien is het exemplarisch.

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 23, 2025, 12:33:47De mijne gaat eruit maar had hem tegen MSRP gekocht ;)

My Showcase

Richi

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 23, 2025, 15:28:59Direct vanaf de T8 zelf.
Ik zal het bij mij ook eens proberen om muziekbestanden vanaf de NAS direct vanaf de T8 af te spelen en dan eens kijken wat ie doet.

AudioLaan

Snoepje zo'n T8! Zouden meer mensen moeten doen.  :tounge:
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

ElpeeTwaalf

Citaat van: holco op december 23, 2025, 15:54:34Balen man!

Kan je niet een andere T8 proberen? Misschien is het exemplarisch.

Wat blijkt, het probleem treedt op wanneer je de interne player van de T8 gebruikt.
Heb vernomen dat het via Roon wel gewoon werkt, met de T8 als eindpunt blijft de sync wel in stand. Ik kan even kijken of ik een trial van Roon kan starten en het hier ook kan bevestigen.
Alleen heb ik helemaal geen zin in Roon vanwege de abo, daarom wilde ik juist een alles-in-1 streamer met fatsoenlijke app support en eigen opslag. :sigh:

AudioLaan

Geen idee waar je die T8 bij nader inzien voor de mrsp ook nog vandaan hebt, maar er zit als het goed is een free trial ticket bij voor roon. Anders heb ik er nog wel een voor je.

ElpeeTwaalf

Klopt, volgens mij zat bij de oude DMP's ook een trial code.

Kurt

Of eens testen met een andere streamer? Een straat oude SONOS Connect bv (die het nog steeds goed doet)?

ElpeeTwaalf

Phoe, kan het wel rechtstreeks vanaf de PC testen, heb een SMSL PO100PRO DDC loggen.

Kurt

Nog eenvoudiger dan. Dan weet je direct of het de coax output van je Solo is, of het een issue met de DAC of coax kabel is. Die laatste hebn je al eens verwisseld, veronderstel ik?

ElpeeTwaalf

Ja, alhoewel er al relatief meer meldingen zijn gekomen over hetzelfde probleem.
Wellicht dat iemand zijn A8 wil ruilen.

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 23, 2025, 21:08:01Ja, alhoewel er al relatief meer meldingen zijn over hetzelfde probleeem.
Kans dat ze dit gaan oplossen met een firmware update omdat het erg lijkt op een software dingetjes (ook gezien dat andere player software als Roon er geen last van heeft en andere spelers van Eversolo dit gedrag ook niet vertonen). Vraag is alleen hoe lang je daar op moet wachten en of je er op wilt wachten. Als er meer klachten zijn is de kans wel groter dat men het gaat aanpakken in de volgende firmware, maar dat is natuurlijk wel een gok.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

RCD

Ken heel het apparaat niet maar als het upnp ondersteund en je gebruikt een Apple iPad of iPhone kun je JPlay eens testen.

Rob

ElpeeTwaalf

Citaat van: mmuetst op december 23, 2025, 21:17:23Kans dat ze dit gaan oplossen met een firmware update omdat het erg lijkt op een software dingetjes (ook gezien dat andere player software als Roon er geen last van heeft en andere spelers van Eversolo dit gedrag ook niet vertonen). Vraag is alleen hoe lang je daar op moet wachten en of je er op wilt wachten. Als er meer klachten zijn is de kans wel groter dat men het gaat aanpakken in de volgende firmware, maar dat is natuurlijk wel een gok.

Het lijkt heel erg op een software probleem, omdat de voorgangers hier geen last van hadden en zowel de A6, A8 als de T8 dezelfde 'brein' hebben. Ergens een timeout die te strak staat ingesteld, of een proces dat te snel beeindigd wordt.
Voorlopig is het afwachten op zo veel mogelijk meldingen erover, dan pas gaan ze er iets aan doen.

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 23, 2025, 21:29:22Het lijkt heel erg op een software probleem, omdat de voorgangers hier geen last van hadden en zowel de A6, A8 als de T8 dezelfde 'brein' hebben. Ergens een timeout die te strak staat ingesteld, of een proces dat te snel beeindigd wordt.
Voorlopig is het afwachten op zo veel mogelijk meldingen erover, dan pas gaan ze er iets aan doen.
Gaat de DAC ook midden in een nummer schakelen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.