Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

WDitters

Citaat van: mmuetst op december 25, 2025, 00:43:54Stond er op hun website geen overzicht van ondersteunde SFP's? Ik wil je plezier niet bederven[, maar het gaat je echt niks brengen aan verbetering. Maar zoals gewoonlijk als jij er brood in ziet, ga er voor.

Over het algemeen wordt de Finisar FTLF1318P3BTL gezien als een geschikte module voor audiofiele doeleinden. Betere afscherming op industrieel niveau... Deze zijn her en der voor rond de €30-35 euro te vinden. Ook worden LHY media converters en switches als beter gezien dan TP-Link. Ik ken de LHY media converter niet, maar ben erg tevreden over de AS6 switch.
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

mmuetst

Citaat van: WDitters op december 25, 2025, 09:57:06Over het algemeen wordt de Finisar FTLF1318P3BTL gezien als een geschikte module voor audiofiele doeleinden. Betere afscherming op industrieel niveau... Deze zijn her en der voor rond de €30-35 euro te vinden. Ook worden LHY media converters en switches als beter gezien dan TP-Link. Ik ken de LHY media converter niet, maar ben erg tevreden over de AS6 switch.
Dat zijn normale prijzen zoals ik in de IT infra ook gewend ben. Afscherming is altijd goed, ik heb ze nog nooit van plastic gezien. En de Socket waar ze in gaan is ook van metaal.
Bij SFP's moet je altijd oppassen dat ze compatibel zijn en voor het zelfde soort fiber: single mode/multi mode.
En soms gaan ze ook stuk, ook de dure jongens die we hebben in onze Netapp en je kabels kunnen vervuild raken. Wij hebben daarom speciale pennen om de poortjes schoon te maken en de fiber te poetsen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Kingpin

Denk dat niemand TP-Link meer heeft  ::)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

mmuetst

Voorbeeld van een poetsset voor fiber.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

vanzomereng

Citaat van: holco op december 25, 2025, 08:53:03Gemoedsrust – de meest onderschatte audiocomponent

Zeer herkenbaar en niet alleen bij audio, bij vele andere zaken, dingen, gebeurtenissen,
is een zekere gemoedsrust nodig om er volledig van te kunnen genieten.

Mijn aankoop van het huis in Frankrijk was zeer vaak niet bevordelijk voor mijn gemoedsrust.
Altijd het perfecte nieuwbouw in Nederland gewend geweest en gewaardeerd en nu een meer als honderd jaar oude huis in Frankrijk waarbij niet alles kaarsrecht gebouwd is, wat scheurtjes in de muren zijn, meer tocht, wat meer last van (on)gedierte en nog wat meer ongemakken van een oud huis.  Sommige ongemakken zijn te verhelpen, te reduceren en met vele andere ongemakken zal ik moeten leren leven.
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je jezelf moet "resetten" en niet moet focussen op de minpunten maar je moet focussen op de vele pluspunten, die er ook zijn.
"Oh wat woon ik nu in een geweldige omgeving met een prachtige natuur"

Kortom een mentalteitsaanpassing/leerproces en (helaas) niet ff een knop die je kan omzetten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

mmuetst

Citaat van: Kingpin op december 25, 2025, 10:16:46Denk dat niemand TP-Link meer heeft  ::)
Zeker wel, prima router. Staat als repeater in de mancave. Wel met alternatieve firmware (waar je ook vlan tags mee kunt geven).

Artevelde

Volgens deze review is de Eversolo T8 zeer kieskeurig wat betreft SFP modules ...

https://audiophilestyle.com/ca/reviews/eversolo-t8-a-review-that-fizzled-out-r1382/

WDitters

Citaat van: Artevelde op december 25, 2025, 10:33:27Volgens deze review is de Eversolo T8 zeer kieskeurig wat betreft SFP modules ...

https://audiophilestyle.com/ca/reviews/eversolo-t8-a-review-that-fizzled-out-r1382/

Ik denk eerlijk gezegd dat hij is gaan experimeteren met modules die niet perse compatible waren ... Ik weet dat met name bij single-mode BiDi setups (dus met 1 bidirectionele fiber draad ipv een klassieke 2-kabel TX/RX setup) eea wat gevoeliger ligt. In de praktijk heb ik zelf met de T8 geen centje pijn gehad met alle modules die ik getest heb.

(Maar goed, er staan ook wat andere ietwat biased uitspraken in dat review, Zo wijt hij bepaalde tekortkomingen die bewust door Apple in stand worden gehouden aan Eversolo :) )
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

simonp

Dat is inderdaad nog een ontbrekend stukje een audiofiele sfp, ik zou m zeker willen proberen. Het gaat hier om de eversolo t8 toch, dat is een digitaal doorgeefluik. Ontkennen dat er verschillen zijn heeft in bijvoorbeeld een grimm transport of een laptop heeft in 2025 toch geen zin meer. Zo ook voor een switch voeding fiber usb noem maar op het heeft allemaal invloed in een hi end audio setup.
Gewoon proberen en na enkele dagen of weken pas een conclusie trekken en keuze maken wat in jouw setup een prima geluid geeft. Je doet jezelf tekort als je deze vergelijkingen niet wilt maken.
Fijne dagen iedereen!
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

SpaceJS

Citaat van: Artevelde op december 25, 2025, 10:33:27Volgens deze review is de Eversolo T8 zeer kieskeurig wat betreft SFP modules ...

god . wat een review en wat een gedoe allemaal, heel eerlijk zie ik meer problemen die weinig met de kwaliteit van de weergave te maken hebben. persoonlijk houd ik alle computer onderdelen liefst zover mogelijk van mijn set dus doe mij maar een roon eindpunt welke verder geen eigen functionaliteit heeft en gewoon via Cat 6 aan mijn switch hangt.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

holco

Niemand die mij een (kompleet) goed / voordelig SFP set aan kan raden?
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ElpeeTwaalf

Citaat van: SpaceJS op december 25, 2025, 11:28:28god . wat een review en wat een gedoe allemaal, heel eerlijk zie ik meer problemen die weinig met de kwaliteit van de weergave te maken hebben. persoonlijk houd ik alle computer onderdelen liefst zover mogelijk van mijn set dus doe mij maar een roon eindpunt welke verder geen eigen functionaliteit heeft en gewoon via Cat 6 aan mijn switch hangt.
Bovendien heel vroeg in levenscyclus van de T8 gereviewed.

mmuetst

Citaat van: holco op december 25, 2025, 11:46:04Niemand die mij een (kompleet) goed / voordelig SFP set aan kan raden?
Mijn advies, vraag het aan Eversolo of zij weten welke SFP modules ondersteund worden. En koop daar de randapparatuur er bij.

Richi

Citaat van: mmuetst op december 25, 2025, 13:21:14Mijn advies, vraag het aan Eversolo of zij weten welke SFP modules ondersteund worden. En koop daar de randapparatuur er bij.
Volgens mij zit er een plakkertje achterop de T8 met aanbevolen modules. En ook op hun website als ik mij goed herinner. Welke andere materialen je daar nog bij moet hebben, weet ik helaas niet.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

WDitters

Citaat van: holco op december 25, 2025, 11:46:04Niemand die mij een (kompleet) goed / voordelig SFP set aan kan raden?

Dit werkt gegarandeerd

holco

Top! en bedankt ;D 

Vraagje nog,

Maakt het nog uit als de "TL-SM311LS" modules de "TL-SM311LM" modules worden?

Citaat van: WDitters op december 25, 2025, 13:40:12Dit werkt gegarandeerd

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ElpeeTwaalf

Behoorlijk, de ene is multimode, de ander singlemode fiber - ander type en gebruikt ook een andere kabel.

holco

Aha, de M staat dus voor Multimode en de S staat voor Single mode, weer wat geleerd  ;D

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 25, 2025, 14:51:57Behoorlijk, de ene is multimode, de ander singlemode fiber - ander type en gebruikt ook een andere kabel.
My Showcase

Jackol

Zelf heb ik deze modules tijdje terug gekocht voor de t8 en werkt perfect.
Nog niet vergeleken met wifi of cat6, maar absoluut stabiele verbinding en gemoedsrust is hier ok. ;)

ElpeeTwaalf

Verkeede kabel...of modules.

Dit is een singlemode kabel:
https://www.amazon.in/164FT-LC-LC-Single-Fiber-Options/dp/B09CT42MRZ

chansig

Gemoedsrust is (sorry) een gevolg van acceptatie.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Leeuwarden

holco

Had ik ook gezien,  maar waarom je dat zou willen gebruiken ontgaat mij een beetje.

Citaat van: Leeuwarden op december 27, 2025, 20:23:45Hmmm...
https://signalyst.com/eversolo-releases-naa-support/
My Showcase

holco

Ik kan bij deze ook bevestigen dat deze set prima werkt  :clapping:

Citaat van: holco op december 25, 2025, 00:37:09Ik wil de overstap naar SFP maken voor op de T8 maar zie door de bomen het bos niet meer, heb er ook totaal geen verstand van  :wacko:

Vraag mij dan ook af of ik zo een werkbaar setje bij elkaar heb, of toch beter voor iets anders gaan, en wellicht kan het ook goedkoper?

My Showcase

blue-eyes

Weet je zeker dat je single mode SFP hebt?

Ik ben niet de grote expert - maar ik dacht dat voor korte afstanden je multi mode SFP gebruikt?

Single mode voor km's, multi mode voor meters (uit het hoofd, lang geleden)

Zelf gebruik ik Ubiquity: UF-MM-10G - U Fiber, Multi-Mode Module, 10G (2 voor 42 euro); met OM3 od OM4 glaskabels (uiteraard multi mode).
Dit gebruik ik voor alle glas items in het netwerk, het blijkt dat mijn Hifirose er ook mee werkt ;)

20251227_203928344_iOS.jpg

fiber.jpg
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;