Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

P_j_V en 1 gast bekijken dit topic.

brt

Het verschil tussen Roon en Jplay was onlangs bij jou duidelijk te horen. Maar ook weer niet mega-mega groot (zal voor iedereen verschillen qua impact en hoe je die ervaart).

Gezien de frequentie van hoe vaak er een nieuwe versie uitgebracht wordt is het misschien slimmer om eentje over te slaan en het tzt met een T12 nogeens te proberen.

En ze zijn natuurlijk niet de enige die streamers maken, de concurrentie staat niet stil.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Richi

Gelukkig ben ik super tevreden over de T8 en ik vind het kleine formaat een voordeel in mijn setup. Het klinkt voortreffelijk nu. Mogelijk dat ik ooit nog een DAC upgrade overweeg, maar dat is op korte termijn geen noodzaak. Dus nee, er komt geen T10 of T12 hier waarschijnlijk.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

brt

Citaat van: Richi op juli 15, 2026, 12:55:17Gelukkig ben ik super tevreden over de T8 en ik vind het kleine formaat een voordeel in mijn setup. Het klinkt voortreffelijk nu. Mogelijk dat ik ooit nog een DAC upgrade overweeg, maar dat is op korte termijn geen noodzaak. Dus nee, er komt geen T10 of T12 hier waarschijnlijk.

Slimme keuze 👍

Mijn ervaring is ook nog steeds dat een dac meer doet dan een streamer. Hoeveel significante ontwikkelingen er op dat gebied ben ik wel benieuwd naar. Ook daar wordt in hoog tempo telkens een nieuwe chip uitgebracht maar of ze nog steeds flink beter worden?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

WDitters

Hmm ik heb ze naast elkaar A/B vergeleken en vind ze erg dicht bij elkaar zitten op dezelfde klok ... Ieder op eigen klok daarentegen vind ik het verschil groter ... (feitelijk geeft Jay ook aan dat - tussen de regels doorlezend - de T10 klok een belangrijk verschil is tussen de twee). Daarom vind ik Jay's oordeel en bevindingen wat tegenstrijdig hier en daar ..
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T10 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + Mutec REF10 Nano OXCO Master Clock / iFi LAN iPurifier Pro

marco73

Nou hij geeft eigenlijk aan dat de klok nauwelijks tot een verwaarloosbaar verschil maakt.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

holco

Veel duidelijker wordt het niet.

My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WDitters

En Soundnews en IIWI zijn het vervolgens niet eens met Jay

:tounge: 

Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T10 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + Mutec REF10 Nano OXCO Master Clock / iFi LAN iPurifier Pro

Leeuwarden

Zou toch fijn zijn als ze de T10 eens met iets anders vergeleken dan de T8...

holco

Citaat van: Leeuwarden op juli 19, 2026, 19:11:08Zou toch fijn zijn als ze de T10 eens met iets anders vergeleken dan de T8...

Dat heeft AudioLaan net gedaan  ;D

Ter vergelijk de Eversolo dmp a10 nog geprobeerd. En hoewel die erg precies klinkt, met een mooie diepte en detail wat een echt kenmerk is van Eversolo, gaat de Matrix audio MS-1c echt verder. Een soort magische dimensie die ineens wordt vrijgegeven en mij het meest opviel bij stemmen. De Eversolo is zeker geen prul en kost ook €2000 minder, maar verschil? Zeker.
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioLaan

Ik weet niet of dat helemaal relevant is. Ik weet niet of er in een dmp a10 een t10 zit. De dmp a10 heb ik inclusief dac en vv vergeleken. Persoonlijk denk ik dat met name de dac in de eversolo's een hoofdrol spelen.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

holco

Was mij eigenlijk nog geen eens opgevallen dat het om de a10 ging  :wacko:
Maar ik heb ook de A8 gehad en daar gaat de T8 toch wel flink overheen als je deze de ruimte geeft.
My Showcase

Leeuwarden

Citaat van: AudioLaan op juli 19, 2026, 19:21:46Ik weet niet of dat helemaal relevant is. Ik weet niet of er in een dmp a10 een t10 zit. De dmp a10 heb ik inclusief dac en vv vergeleken. Persoonlijk denk ik dat met name de dac in de eversolo's een hoofdrol spelen.

Bedoel je dan dat het streamer gedeelte beter is of de dac of snap ik het allemaal niet meer... :nopompom:

AudioLaan

Ik weet het zelf ook allemaal niet zeker, maar heb de indruk dat de streamers gewoon erg goed zijn. Qua dac zijn er misschien mooiere. Dat bedoel ik niet als feit maar gewoon als mijn subjectieve indruk. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

WDitters

Klopt .. Je kunt tien T10's naast elkaar zetten, ieder met een andere DAC en/of voorversterker en het eindresultaat is tien keer anders ... Daarom probeer ik vooral te vergelijken met opstellingen die ik ken .. en niet met die van anderen ...

Mijn referentiekader is set zoals ik hem nu heb .. en gelukkig kan ik daar veel mee afwisselen. Ik kan op meerdere plekken in de keten clocken, maar ook spelen met USB, i2s, AES/EU etc

Ik heb in het verleden de A6, A6 Master en A8 gehad, ieder zowel met gebruik van ingebouwde DAC als zonder de ingebouwde DAC, alsmede de T8 en T10 ... En vind absoluut dat ik met de T10 aangekomen ben waar ik happy ben ... (Maar dat is voor een niet onaanzienlijk te wijten aan de rest van mijn setup. Met de Niimbus US 5 PRO heb ik nu eenmaal gekozen voor een tamelijk analitische referentie-getunde koptelefoonversterker. Dat ging gewoon niet samen met de T8, voor mijn smaak in ieder geval niet. Een audiovriend van me was daar juist wel erg blij mee, maar had een veel warmere versterker erachter)

Uiteindelijk geldt voor iedereen dat je first en foremost je oren moet laten spreken .. Ga luisteren .. Bij voorkeur bij een dealer die voldoende vergelijkingsmateriaal heeft :)

marco73

Mensen willen graag dat het altijd duurder en beter kan en dat het dan ook beter klinkt.
Maar doe mensen een blinddoek om en dan krijg je hele andere verhalen.
Ik had 2 jaar geleden een set Klipsch RF7MK3 hier staan en een set B&W 803d2 (3x zo duur)
Ik heb mensen geblinddoekt laten luisteren ook mensen met een zogenaamd speciaal gehoor.
De Klipsch werd altijd als winnaar gekozen.
Mensen willen graag dat duurder beter is.(naar mijn mening...)
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

RCD

Citaat van: marco73 op juli 20, 2026, 17:16:01Mensen willen graag dat het altijd duurder en beter kan en dat het dan ook beter klinkt.
Maar doe mensen een blinddoek om en dan krijg je hele andere verhalen.
Ik had 2 jaar geleden een set Klipsch RF7MK3 hier staan en een set B&W 803d2 (3x zo duur)
Ik heb mensen geblinddoekt laten luisteren ook mensen met een zogenaamd speciaal gehoor.
De Klipsch werd altijd als winnaar gekozen.
Mensen willen graag dat duurder beter is.(naar mijn mening...)
Tuurlijk niet, je pakt wat het beste klinkt.
En dat hoeft inderdaad niet altijd de hoofdprijs te kosten.
Wat jou vergelijking betreft, geloof ik dat meteen.
Ben geen B&W fan.

Rob

WDitters

De T10 is inmiddels officieel ondersteund door Roon (sinds gisteren)

WDitters

Al anderen die de T10 hebben aangeschaft?

vanzomereng

Voor de liefhebbers, vergelijkende test Eversolo T8 versus T10

https://youtu.be/jXB60CMH2IQ?is=vintx7jOgFNJUiIB
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

WDitters

Ik heb een draadje lopen op Head-Fi.org over de T10. In de eerste post staat een complete lijst van alle tot op heden verschenen "serieuze" YouTube reviews:

https://www.head-fi.org/threads/eversolo-t10-streaming-network-transport.980449/#post-19146068

holco

Bij mij staat de T8 momenteel werkeloos aan de kant.
My Showcase

Leeuwarden

Citaat van: WDitters op juli 26, 2026, 23:40:06Al anderen die de T10 hebben aangeschaft?

Nee, ik heb hem in overweging voor toekomstige vervanging van mijn Aries G1. Alhoewel er een aantal dingen op zitten die mij aanspreken valt mij wel op dat de hype zich erg concentreert op T8-T10 vergelijken. En daar was ik nu net niet in geïnteresseerd. Vergelijk met mijn Aries zal ik zelf wel moeten bewerkstelligen  :nopompom:

WDitters

Citaat van: Leeuwarden op juli 27, 2026, 16:33:41Nee, ik heb hem in overweging voor toekomstige vervanging van mijn Aries G1. Alhoewel er een aantal dingen op zitten die mij aanspreken valt mij wel op dat de hype zich erg concentreert op T8-T10 vergelijken. En daar was ik nu net niet in geïnteresseerd. Vergelijk met mijn Aries zal ik zelf wel moeten bewerkstelligen  :nopompom:

Ik denk dat dat een rake observatie is ... Mijns inziens gebeurt dat inderdaad ook teveel ...Ik heb eigenlijk maar 2x een Lumin U2Mini voorbij horen komen, en slechts 1x de Hifi Rose RS130 en 1x de Matrix NT-1 ....

Hoewel dit tegelijkertijd wel bewijst wat een goede speler de T8 was en is ... Eversolo heeft daarmee de lat voor anderen tamelijk hoog gelegd als het om prijs-kwaliteitsverhouding gaat, inclusief zichzelf

marco73

Citaat van: WDitters op juli 27, 2026, 20:11:18Ik denk dat dat een rake observatie is ... Mijns inziens gebeurt dat inderdaad ook teveel ...Ik heb eigenlijk maar 2x een Lumin U2Mini voorbij horen komen, en slechts 1x de Hifi Rose RS130 en 1x de Matrix NT-1 ....

Hoewel dit tegelijkertijd wel bewijst wat een goede speler de T8 was en is ... Eversolo heeft daarmee de lat voor anderen tamelijk hoog gelegd als het om prijs-kwaliteitsverhouding gaat, inclusief zichzelf

Ik heb ze alle 3 hier gehad voor mij is de hifi rose op 1 dan de t8 en dan de Lumen mini
De Hifi Rose is wel een veel mooier product dan de T8 en klinkt wat warmer dan de T8.
De T8 heeft meer detail.