CoN's sets in de woonkamer en werkkamer

Gestart door Church of Noise, juni 10, 2025, 20:29:09

Vorige topic - Volgende topic

HuubF

Ja en dan heb je ook nog de TT 2 en de Mscaler als upgrades. Of gelijk een Dave. En de Mscaler daar dan weer op. Plus de opvallende invloed van snoertjes.

:headbanging:
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

CinéHome

Vooral een Atlas Mavros doet nog extra wonderen. 😉
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

brt

Citaat van: Church of Noise op april 18, 2026, 16:30:38(context: werkkamer set)
Donderdagavond de Chord Hugo TT aangesloten, deze heb ik vorig weekend bij @roeleken  / The Dude opgehaald.

Zoals altijd lees ik me op voorhand in, ga dan over tot een aankoop of test.
Bij een DAC had ik op voorhand erg gemengde verwachtingen.
Enerzijds heb ik een aantal reviews en opinies (o.a. van een aantal leden hier) van bronnen die ik erg respecteer, die aangeven dat een goede DAC echt een verschil maakt.
Anderzijds bestaan er ook tegengestelde opinies, op basis van het principe 'je zet 1en en 0en om in een analoog signaal'

Best wel nieuwsgierig dus, maar door het werk pas donderdagavond van gekomen.

Eerste indrukken:  :wub:
Plaatsing, gelaagdheid, timbre, ...
Ik wil me niet verliezen in woordkeuzes, maar wow, wat een impact!
De Hugo blijft zo goed als zeker (uit financieel oogpunt was het natuurlijk beter geweest dat ik het verschil niet hoorde, maar that boat has sailed).

Dus de setup is nu:

• Eindversterking: Michell Alecto stereo - die wordt nog vervangen door 2x Michell Alecto mono's, de stereo gaat dan de verkoop in
  • Voorversterking: Michell Argo HR met Michell Hera voeding
  • Phono Stage: Michell Iso
  • Platenspeler: custom, opgehaald op de dag van de laatste luistermiddag bij Audiolaan. Klinkt geweldig, al heb ik weinig referentie behalve de Linn Sondek van een vriend
  • DAC: Chord Hugo TT
  • Digitale bronnen: laptop (via hub) en Bluesound Vault 2
  • Speakers: Sonus Faber Electa Bi-wiring (momenteel niet biwired, ga ik wel proberen met de monoblok eindversterkers)

Mooie set, en al helemaal als je bedenkt dat ie 'slechts' op je werkkamer staat!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Kurt

Citaat van: CinéHome op april 18, 2026, 18:09:42Vooral een Atlas Mavros doet nog extra wonderen. 😉
Oe, verkoop jij geen WireWorld meer? Of zijn die niet goed?

CinéHome

Citaat van: Kurt op april 18, 2026, 19:21:04Oe, verkoop jij geen WireWorld meer? Of zijn die niet goed?
Ik wil jouw handel toch niet verstoren.
Er zijn geen Mavros stroomkabels bij Atlas. Mocht je dat denken.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Kurt

Ik ben (gelukkig) geen handelaar.

Als onderdeel van mijn rehab heb ik een contactverbod met "high-end" kabels, vandaar mijn onwetendheid, maar ik dacht dat Altas ook power cables verkocht, vandaar mijn opm?

Ik heb mijn WW stroomkabels ad frietketel gehangen, en guess what? De frieten smaken 't zelfde! Vandaar doe ik die id uitverkoop, want die liggen hier toch maar te liggen, en dan kan ik die centen investeren in eten voor de straatkinderen in Senegal, waar we jaarlijks naartoe gaan.

HuubF

Citaat van: Kurt op april 18, 2026, 20:01:36... en dan kan ik die centen investeren in eten voor de straatkinderen in Senegal, waar we jaarlijks naartoe gaan.

:worship:
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

brt

Citaat van: Kurt op april 18, 2026, 20:01:36en dan kan ik die centen investeren in eten voor de straatkinderen in Senegal, waar we jaarlijks naartoe gaan.

Of die kinderen kunnen waarderen dat jullie daar voor hun gaan eten, vraag ik me af. Maar het zal vast een leuk tripje zijn.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Kurt

Citaat van: brt op april 18, 2026, 22:45:30Of die kinderen kunnen waarderen dat jullie daar voor hun gaan eten, vraag ik me af. Maar het zal vast een leuk tripje zijn.
Als je niets doet ben je een racist en profiteur. Doe je wel iets, dan is 't precies ook niet goed. We gaan reeds 8j naar Senegal en we weten waar me mee bezig zijn. En ja, de trip is ook leuk.

morca

Citaat van: Kurt op april 18, 2026, 20:01:36Ik ben (gelukkig) geen handelaar.

Als onderdeel van mijn rehab heb ik een contactverbod met "high-end" kabels, vandaar mijn onwetendheid, maar ik dacht dat Altas ook power cables verkocht, vandaar mijn opm?

Ik heb mijn WW stroomkabels ad frietketel gehangen, en guess what? De frieten smaken 't zelfde! Vandaar doe ik die id uitverkoop, want die liggen hier toch maar te liggen, en dan kan ik die centen investeren in eten voor de straatkinderen in Senegal, waar we jaarlijks naartoe gaan.
De frieten smaken hetzelfde.
Zo werkt het niet.

Mijn oven word sneller warm van een warm klinkende kabel.
En van een fris klinkende lijkt het wel een koelkast  :D

Xander32

Hoeveel kinderen had je er kunnen helpen met het geld van jullie retour vliegtickets gedurende die acht jaren  🙃

Citaat van: Kurt op april 18, 2026, 23:34:27Als je niets doet ben je een racist en profiteur. Doe je wel iets, dan is 't precies ook niet goed. We gaan reeds 8j naar Senegal en we weten waar me mee bezig zijn. En ja, de trip is ook leuk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Citaat van: Kurt op april 18, 2026, 23:34:27Als je niets doet ben je een racist en profiteur. Doe je wel iets, dan is 't precies ook niet goed. We gaan reeds 8j naar Senegal en we weten waar me mee bezig zijn. En ja, de trip is ook leuk.

Het was een geintje Kurt, ik legde jouw zin opzettelijk verkeerd uit, zodat het leek alsof jullie daar voor de neus van de kinderen gaan eten. Zo kon je jouw zin namelijk lezen, met een beetje creativiteit. Vond ik zelf wel grappig  :D

Mooi dat jullie die kids daar helpen!

Nu nog een beetje vriendelijker doen tegen je mede-Belg Cinehome op dit forum, en de wereld wordt weer een stukje beter ;)

brt

Citaat van: Xander32 op april 19, 2026, 08:57:43Hoeveel kinderen had je er kunnen helpen met het geld van jullie retour vliegtickets gedurende die acht jaren  🙃

Hoeveel kinderen hadden we kunnen helpen als we allemaal alleen een Sonosje hadden staan?  :angel:

Xander32

Sonos, je vraag nogal wat van de ander 😅

Citaat van: brt op april 19, 2026, 09:14:06Hoeveel kinderen hadden we kunnen helpen als we allemaal alleen een Sonosje hadden staan?  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kurt

Wij onderhouden daar 1 weeshuis en een huis voor verwaarloosde moeders. En wat doe jij?
Citaat van: Xander32 op april 19, 2026, 08:57:43Hoeveel kinderen had je er kunnen helpen met het geld van jullie retour vliegtickets gedurende die acht jaren  🙃

Wij onderhouden daar 1 weeshuis en een huis voor verwaarloosde moeders. En wat doe jij?

Xander32

Ik overweeg een Sonos 👍🏻

Citaat van: Kurt op april 19, 2026, 09:18:12Wij onderhouden daar 1 weeshuis en een huis voor verwaarloosde moeders. En wat doe jij?Wij onderhouden daar 1 weeshuis en een huis voor verwaarloosde moeders. En wat doe jij?

Church of Noise

Eerder deze week forumlid @5-alive over de vloer gehad die de Peachtree Grand Integrated X1 wel eens wilde horen, in combinatie met de Cremona's.

Gevolg is dat de Peachtree die dag samen met hem vertrok, en ik vermoed dat er snel een (ander) paar Cremona's aan zal komen te hangen.  :laugh:
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Church of Noise

Een paar overpeinzingen op een zondagnamiddag (na het vervulen van wat moederdag-activiteiten en werk in de tuin).

"Comparison is the thief of joy"
Ik ben eigenlijk echt blij met beide sets. Tegelijk is de zoektocht naar 'beter' altijd ergens een beetje aanwezig.
Aard van het beestje, en in de professionele context werkt dat. 

Maar voor een hobby, is het een beetje zoals bij wijn, restaurants, ...: er is altijd beter, en dat komt met een prijskaartje.
Nu is dat 'beter' onbekend zolang je het niet hebt geproefd, gehoord, ...
En eens je het kent, dan nóg blijkt de honger op langere termijn niet gestild.

Maar wat brengt het nog bij...

Ik surf nog af en toe naar buizendingen (dac bvb), naar een cd transport voor in de werkkamer, naar SF Amati's.
De Chord Hugo TT is hier zo terecht gekomen (en zou niet gebleven zijn als het effect niet zo markant was, om duidelijk te zijn)

Misschien is het tijd om wat albums te (her)ontdekken en blij te zijn met de sets.
Neemt niet weg dat er af en toe weer wat kan/zal veranderen.
Maar t hoeft eigenlijk even niet meer.

Ondertussen zijn de extra subs bijna allen uit de deur (XXLS400 is weg, Arendal 1723 sub 2 gereserveerd voor een erg vriendelijke persoon uit NL), en overweeg ik om de B&W DM2a's ook te koop te zetten (heerlijke speakers, alleen delen ze de ruimte met de SF Electa's die wél op het bureau passen).

Tijd voor nog wat Danilo Perez, Bill Evans, Jan Akkerman, Claus Ogerman etc...

Gelukkig zijn is willen wat je hebt, niet omgekeerd zeker?
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Spijkie

Het heeft , voor mij althans, niet veel met ergens wel of niet gelukkig mee zijn. Tuurlijk heb ik een heerlijke set , zonder muziek is weer het andere uiterste want dat zou ik wel vervelend gaan vinden.

M'n oudste dochter heeft zo'n jbl speakertje , je pakt je telefoon en streamt je muziek die je leuk vind. Dan kan ik net zo goed blij worden van een nummer wat ik weer hoor.

Betekent niet dat ik hier thuis helemaal niet omkijk naar andere spullen, sterker nog ik volg de boel vrij goed. Denk ik dat ik een goede richting ben ingeslagen, komt er weer wat anders en vervolg ik die weg.

Ook weer leuk zo'n eeuwig durende reis  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

RZeemering

Ben jij niet veel te jong voor zo'n conclusie? ;)
Je schrijft: "Comparison is the thief of joy". Maar het plezier kan ook juist zitten in het vergelijk.
er zijn genoeg mensen hier op het forum die zo nu en dan iets anders proberen. En daar dan wel of niet tevreden mee zijn. Het stukje onderzoek en kijken of het beter past in je set is voor velen ook een stuk van de hobby beleving.
Belangrijk is dan wel dat je er plezier aan beleeft. Nieuwe dingen uitproberen in je set omdat je anders nerveus wordt dat het niet beter wordt is een verkeerde insteek.
Oftewel als je tussen een wissel door lekker relaxt muziek kunt luisteren en niet naar je set luistert, lijkt me dit helemaal prima. En als je zo af en toe een upgrade of sidegrade kunt doen waar je erg blij van wordt is dat toch mooi? Geef je ons ook nog wat plezier omdat we mee kunnen lezen ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Church of Noise

Daar heb je absoluut 'n punt @RZeemering .

Ook ik vind dat leuk, en mijn bedenking is absoluut geen vingerwijzing.
't Is meer een filosofische beschouwing voor mezelf: 't is erg druk op het werk, en bij het rustig luisteren van wat jazz bedacht ik me dat dát nu misschien meer aan de orde is, in die context. Nieuwe dingen proberen is leuk, maar de balans en rust moet er zijn af en toe.

Ter info, er komt 'n Cayin buizen cd speler aan, dus daar hoor je snel iets over :)
(waarmee ik meteen ook 'zondig' tegen wat ik heb geschreven)

AudioLaan

Gewoon lekker veel wisselen en proberen. Is leuk!  :tounge:
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Spijkie

Citaat van: Church of Noise op mei 13, 2026, 17:46:05Daar heb je absoluut 'n punt @RZeemering .

Ook ik vind dat leuk, en mijn bedenking is absoluut geen vingerwijzing.
't Is meer een filosofische beschouwing voor mezelf: 't is erg druk op het werk, en bij het rustig luisteren van wat jazz bedacht ik me dat dát nu misschien meer aan de orde is, in die context. Nieuwe dingen proberen is leuk, maar de balans en rust moet er zijn af en toe.

Ter info, er komt 'n Cayin buizen cd speler aan, dus daar hoor je snel iets over :)
(waarmee ik meteen ook 'zondig' tegen wat ik heb geschreven)

Gelukkig mag je een beetje zondigen in de Church of noise  :colgate: . Heb t altijd wel mooi gevonden zo'n buis in een cd speler , niet als versterker.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

vanzomereng

Speciaal voor jouw als Jan Akkerman liefhebber

Tommy van Focus

Nummer heet Tommy vernoemd naar de maker Tom, zijnde saxofonist van Solution
Het origineel "Divergence" van de Nederlandse band Solution

Jan Akkerman in Brainbox

https://share.google/RkMVgWWu3bQu72f7a

By the way, het album "Cordon Blue" van Solution is een must have

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless