Simsalabim’s luisterruimte

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: simsalabim op augustus 28, 2024, 22:03:13Zo, het staat te spelen  :yinyang:

IMG_1621.jpeg
Mooi hoor! Lekker schuiven en prutsen nu.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

simsalabim

Ja, dat ga ik zeker doen.
Hopelijk in een paar weken ook aan een nieuw meubel beginnen.
Waar alle apparatuur in kan staan (al laat ik misschien de mono's wel erbuiten, buizen willen toch liever geen 'plafond') met de platenspeler en de Copland bovenlader bovenop.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Maximus_Aurelius

Is een schuifdeur geen optie? Ik weet niet hoeveel ruimte er is wanneer de deur rechts openschuift( gezien wanneer je ervoor staat)
Of aan de buitenkant de rails monteren indien mogelijk.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

joostb

wat een prachtige speakers

simsalabim

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 29, 2024, 00:41:10Is een schuifdeur geen optie? Ik weet niet hoeveel ruimte er is wanneer de deur rechts openschuift( gezien wanneer je ervoor staat)
Of aan de buitenkant de rails monteren indien mogelijk.

ik heb op die wand mijn tv scherm hangen.
Dat wordt dus lastig, maar had zeker een goede optie geweest.

Kwabbernoot

Citaat van: simsalabim op augustus 28, 2024, 22:03:13Zo, het staat te spelen  :yinyang:

IMG_1621.jpeg

Goh, ik wist niet dat ik toch een beetje een kabel-fetisjist was. Dat staat toch erg fraai die luidsprekerkabels.  :pompom:

Groeten...

simsalabim

Citaat van: Kwabbernoot link=msg =3746756 date=1724923142Goh, ik wist niet dat ik toch een beetje een kabel-fetisjist was. Dat staat toch erg fraai die luidsprekerkabels.  :pompom:

Groeten...

;D

Thanks!
huisvlijt en zo houd ik wat centjes over voor de actieve componenten.

michel69

Citaat van: simsalabim op augustus 28, 2024, 22:40:17Haha, nee die deur is dus wel een issue.
Ik ga op zoek naar de beste plek akoestisch gezien (en hoe het klinkt natuurlijk) en mocht dat terloops voor de deur zijn markeer ik op de vloer en verschuif ik als ik ga luisteren.
Mensen kunnen dan ook niet zomaar binnen komen dus dat wordt een bordje ophangen dan op de deur  :hehe:

Of een schuifdeur plaatsen 😉
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

simsalabim

1 ding is zeker positief, dat is dat qua detailweergave ik nooit iets beters heb gehad dan wat ik nu hoor.

Het gaat de combi Von Schweikert VR7/ NAT Se2/ Pyon Iris pre voorbij.

Alleen er is nog teveel energie, en dat is niet alleen de akoestiek.

De 300b zijn niet de juiste match (is mijn inschatting).

Detaillering is off the charts, dat is wel mooi, bas is ook meer dan goed, zelfs met de weinige Watts (de Mach 4's hebben echt een heel hoog rendement dat is wel duidelijk, niet alleen maar een nummer in een foldertje).

Alleen het is het nét niet.
Teveel energie waardoor luistermoeheid kan optreden, en als smooth liefhebber moet ik daar niks van weten haha.

Dus dan blijft het zoeken naar de juiste plaatsing voor nu en mijn meubel maken.

En dan dus op zoek:

Er zijn meerdere gegadigden:

Lekker fantaseren haha
Het kan alle kanten opgaan.
Mono's hebben de voorkeur.

De NAT Se1hpv

IMG_1628.jpeg

Of Grandinote versterking.

Verdere suggesties?
Iets met EL34's single ended mono's?

Kwabbernoot

Het lijkt een vrij harde ruimte zo op de foto. Ik zou eerst eens wat proberen met dempen.
Maar ik krijg de indruk dat je eigenlijk al de beslissing hebt genomen dat er wat nieuws moet komen. Ook leuk natuurlijk.

Groeten...

simsalabim

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 29, 2024, 13:30:42Het lijkt een vrij harde ruimte zo op de foto. Ik zou eerst eens wat proberen met dempen.
Maar ik krijg de indruk dat je eigenlijk al de beslissing hebt genomen dat er wat nieuws moet komen. Ook leuk natuurlijk.

Groeten...

Ik sta open voor suggesties dus dit is ook een goede.

Waar zou ik mee kunnen beginnen met dempen?
Iets tussen de speakers op de achterwand? zo een paneel met relief van blokjes?

Iets op de eerste reflectie punten op de zijwanden? en wat is dan het best?

Meten is weten, alleen hoe pak ik dat aan?

Thanks voor het meedenken!

simsalabim

AudioLaan

Je wijst zelf de weg al :) Als je wat wil proberen, ik heb nog van die platen liggen. 60x120x5. Kan je gerust meenemen volgende week als je wil. En anders (durf het bijna niet te zeggen) denk eens aan de zekeringen.. Voor de echte smoothy zou ik een SR orange naar voren schuiven. En dan in de vv. Afhankelijk van de waarde heb ik die ook nog wel op voorraad. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

simsalabim

Citaat van: Laan op augustus 29, 2024, 14:04:59Je wijst zelf de weg al :) Als je wat wil proberen, ik heb nog van die platen liggen. 60x120x5. Kan je gerust meenemen volgende week als je wil. En anders (durf het bijna niet te zeggen) denk eens aan de zekeringen.. Voor de echte smoothy zou ik een SR orange naar voren schuiven. En dan in de vv. Afhankelijk van de waarde heb ik die ook nog wel op voorraad. :)

Dat is nu het mooie aan het forum, leren van elkaar en helpen waar nodig  :yinyang:

Om iets van je te lenen om uit te proberen zou zeker tof zijn  :smile:

Iets nieuws kopen (mooie eindversterkers) is altijd leuk maar het is de snelle weg, en de snelle weg (talking to myself) is niet altijd de mooiste weg.

Dus het heeft zin 'the extra mile' te gaan.

Ik wil het nu wèl goed aanpakken.
Alleen een dekentje hier en een kussentje daar is niet de weg die ik dit keer wil gaan.

RZeemering

check eens bij GIK acoustics. Ze denken ook online met je mee.
Ik heb er een paar basstraps van. Ik heb zelf ook 2 grote bass traps gemaakt met van dat hippe hout aan de muur. Dat kun je trouwens ook goed gebruiken om de hoge tonen meer in te dammen.
Wees wel voorzichtig met de boel teveel te dempen. Hoewel niet iedereen het daar mee eens is, of niet @chansig ? ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Nee, klopt. Dempen, dempen, dempen, dempen totdat je er dood bij neer valt.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

eduard

Citaat van: chansig op augustus 29, 2024, 20:28:03Nee, klopt. Dempen, dempen, dempen, dempen totdat je er dood bij neer valt.

Gr. Hans

Eerst even meten want je kan ook teveel dempen. Maar je kan inderdaad best veel dempen voor het teveel is.

Heb zelf naar meten met rev veel demping gekocht bij Akoestiekwinkel.nl zij willen ook best me je mee denken. Heb voor veel materiaal gekocht om te kunnen dempen in het laag.

chansig

Ja klopt dat lees ik vaker als ik zeg wat ik hierover vind.

Mijn ervaring is dat je niet teveel kan dempen. Degene die nog verder ging qua dempen dan dat ik nu heb had als regel: dempen, dempen, dempen, dempen en als je denkt dit is teveel: dempen.

Waanzinnige weergave overigens. Moet wel je smaak zijn want weinig tot geen reflecties. Dus heel direct. Ik vind het prachtig.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioLaan

Kan je dan niet ook net zo goed een hoofdtelefoon opdoen?
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

chansig

Nee. Heb ik ook gehad en goeie. Maar uiteindelijk niet mijn ding qua comfort en beleving.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

simsalabim

Goede tips, ik ga eens wat rond vragen her en der bij bedrijven.

Pjotr27

Citaat van: simsalabim op augustus 29, 2024, 13:25:271 ding is zeker positief, dat is dat qua detailweergave ik nooit iets beters heb gehad dan wat ik nu hoor.

Het gaat de combi Von Schweikert VR7/ NAT Se2/ Pyon Iris pre voorbij.

Alleen er is nog teveel energie, en dat is niet alleen de akoestiek.

De 300b zijn niet de juiste match (is mijn inschatting).

Detaillering is off the charts, dat is wel mooi, bas is ook meer dan goed, zelfs met de weinige Watts (de Mach 4's hebben echt een heel hoog rendement dat is wel duidelijk, niet alleen maar een nummer in een foldertje).

Alleen het is het nét niet.
Teveel energie waardoor luistermoeheid kan optreden, en als smooth liefhebber moet ik daar niks van weten haha.

Dus dan blijft het zoeken naar de juiste plaatsing voor nu en mijn meubel maken.

En dan dus op zoek:

Er zijn meerdere gegadigden:

Lekker fantaseren haha
Het kan alle kanten opgaan.
Mono's hebben de voorkeur.

De NAT Se1hpv

IMG_1628.jpeg

Of Grandinote versterking.

Verdere suggesties?
Iets met EL34's single ended mono's?

Ik heb weleens een voor eind combinatie Grandinote gehoord tegen een buizen combi (voor en losse monoblokken). De Grandinote set had van mij zo mogen blijven. Persoonlijk zou ik me daar als eerste op richten. Je 300b set is leuk, maar past niet echt op de Grandinote luidsprekers. Die hebben veel meer controle nodig en daarom heb nu teveel energie...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

simsalabim

Citaat van: Pjotr27 op augustus 30, 2024, 09:21:34Ik heb weleens een voor eind combinatie Grandinote gehoord tegen een buizen combi (voor en losse monoblokken). De Grandinote set had van mij zo mogen blijven. Persoonlijk zou ik me daar als eerste op richten. Je 300b set is leuk, maar past niet echt op de Grandinote luidsprekers. Die hebben veel meer controle nodig en daarom heb nu teveel energie...

Ik kijk ook zeker naar Grandinote EV's.

Heb ook contact met Max daarover (eigenaar en ontwerper van Grandinote).

Er is de Silva, dat is de instapper stereo versterker, en dan de Araldo en dan dus de Demone mono's.

Tweedehands is het nog net te doen, maar wil wel een recent model.
Daar heb ik ook contact over, Max is een heel benaderbaar persoon en denkt graag mee, hij wil ook graag dat het goed klinkt bij zijn klanten en denkt actief mee ook over de akoestiek.

Dus dat vind ik wel heel tof.

Ik moet even geduld hebben, zo een Grandinote EV komt er wel en wie weet zelfs wel de mono's, maar dan moet het allemaal kloppen.

Eerst mijn meubel en de akoestiek.

Ook komt er een waanzinnig mooie upgrade voor mijn draaitafel aan, een nieuw plateau, koperen mat en koperen  puck, handgemaakt.

Dat komt uit verweggiestan dus daar moet ik op wachten (zelfde persoon die mijn draaitafel arm en het lager heeft gemaakt)

Sneak preview:

IMG_1015.jpegIMG_1016.jpeg 
 IMG_1014.jpeg8fd411c4-02ec-4c13-b2e5-b512b676da78.jpeg

brt

Los van akoestiek zou ik eens kijken naar een Unison Research buizenbak, Simon. Hebben een warme touch en toch heel veel definitie.

Het uiterlijk moet je ding zijn (net als de ab), maar het kon zomaar eens een erg goede match zijn. Staat nu eentje op mp met KT88 buizen. Ruim voldoende vermogen ook en qua prijs ook nog goed te doen (relatief dan, maar gezien de spullen die je al hebt, schat ik dat zo in).

Zekeringen zijn meer de finishing touch wat mij betreft, met akoestiek en simpelweg een ander type (eind)buis kun je grotere stappen maken.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

simsalabim

Citaat van: brt op augustus 30, 2024, 12:05:15Los van akoestiek zou ik eens kijken naar een Unison Research buizenbak, Simon. Hebben een warme touch en toch heel veel definitie.

Het uiterlijk moet je ding zijn (net als de ab), maar het kon zomaar eens een erg goede match zijn. Staat nu eentje op mp met KT88 buizen. Ruim voldoende vermogen ook en qua prijs ook nog goed te doen (relatief dan, maar gezien de spullen die je al hebt, schat ik dat zo in).

Zekeringen zijn meer de finishing touch wat mij betreft, met akoestiek en simpelweg een ander type (eind)buis kun je grotere stappen maken.

Hi Bart,
bedoel je die S6?
UR is zeker een mooi merk, alleen het is voornamelijk integrated en mijn Grandinote pre gaat helemaal nergens heen  :tounge:
Dat is 1 van de grootste upgrades qua sound die ik ooit heb meegemaakt in mijn audio weg (de VR7 van Von Schweikert op plaats 2).
Mijn mond lag even op de vloer toen ik de Domino op de plaats van de Music First zette. wat?
Dus ik kijk echt naar dedicated stereo amps.

Maar al had ik de Domino niet gehad dan was ik zeker geinteresseerd geweest in UR, de Simply Italy lijkt me ook al geweldig met de heerlijk klinkende EL34's.

Heb je voor weinig geld echt wat moois.
Het hoeft niet altijd duur te zijn om te genieten, maar soms heb je een richting gekozen, en nu ben ik voor Grandinote gegaan.